ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Воронов С.П. - директор департаменту освіти та гуманітарної політики

Підготував:

Департамент освіти та гуманітарної політики

Галузь:

Галузева

Статус:

Новий проєкт

Дата:

20.07.2018

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1044-8-рд
Про утворення комунальної установи «Черкаський інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради»

Проект рішення
№ 1044-8-рд
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
Про утворення комунальної установи «Черкаський інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради»
            Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 20 Закону України «Про освіту від 05.09.2017 № 2145-VIII, на виконання постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр» від 12.07.2017 № 545,  та з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, у тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їм психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження, ефективного використання кадрового потенціалу, підвищення ефективності використання бюджетних коштів, Черкаська міська рада 
ВИРІШИЛА:    
          1. Утворити комунальну установу «Черкаський інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради.
2. Затвердити Статут комунальної установи «Черкаський інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради (додаток № 1).
          3. Затвердити штатний розпис комунальної установи «Черкаський інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради» в кількості 2 штатні одиниці та у разі потреби передбачати залучення додаткових фахівців шляхом укладення цивільно-правових угод з оплатою за фактично відпрацьований час            (додаток № 2).
          4. Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради здійснити державну реєстрацію комунальної установи «Черкаський інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради» відповідно до встановленого законодавством порядку та забезпечити здійснення заходів, передбачених чинним законодавством України щодо виконання цього рішення.
          5. Контроль за виконанням рішення покласти на директора департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради Воронова С.П. та постійну комісію міської ради з питань охорони здоров`я, материнства, дитинства, сім`ї, соціального захисту, освіти, науки, культури, фізкультури та спорту.
Міський голова                                                                    А.В.Бондаренко
 

 
                                              Пояснювальна записка
                                                  до проекту рішення:
                                 «Про утворення комунальної установи
      «Черкаський інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради»
 
Відповідно до ст.20 Закону України «Про освіту» від 05.09.2017                   № 2145-VIII на органи місцевого самоврядування покладаються повноваження по утворенню інклюзивно-ресурсних центрів з метою забезпечення реалізації права на освіту та психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами.
                                                                            Психолого-педагогічний супровід – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545 «Про затвердження Положення  про інклюзивно-ресурсний центр» органам місцевого самоврядування та місцевим органам виконавчої влади рекомендовано утворити протягом двох місяців інклюзивно-ресурсні центри.
Інклюзивно-ресурсний центр є установою, що утворюється з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їм психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження.
Створення та діяльність такого Центру  у  місті Черкаси сприятиме забезпеченню дітям з особливими освітніми потребами необхідної психолого-педагогічної підтримки, з урахуванням їх індивідуальних потреб, а також має стати ефективним засобом забезпечення прав таких осіб на освіту, сприяння розвитку їх особистості, поліпшення стану їх здоров'я та якості життя, підвищення рівня участі у житті громади.
Створення інклюзивно-ресурсного центру дозволить продовжити реалізацію комплексу заходів щодо поліпшення доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг та сприятиме у соціалізації дітей з особливими потребами, розвиток їх самостійності та навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.
Із врахуванням вищевикладеного та відповідно до Законів України «Про освіту», прошу прийняти рішення «Про утворення комунальної установи «Черкаський інклюзивно-ресурсний центр Черкаської міської ради».
 
Директор департаменту освіти та гуманітарної політики  
 
С.П.Воронов
вик. Степко Є.П.
Хотіна О.О. 37-54-78
 
 
                                                                                  
ПОГОДЖЕНО
 
                   ЗАТВЕРДЖЕНО
Начальник управління
освіти і науки Черкаської
обласної державної адміністрації
___________В.В.Данилевський
 
                   Рішення Черкаської
                   міської ради
                   від____________ № ________  
  
 
 
 
 
                                                       СТАТУТ
                                         
                                       КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА
«ЧЕРКАСЬКИЙ ІНКЛЮЗИВНО –РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР»
ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
 
 
                                                           м. Черкаси
  2018
 
 
 
 
 
 
                                       
                                      
                                      1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
1.1. Комунальна установа «Черкаський інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради (далі – Центр) є установою комунальної форми  власності м.Черкаси, створеною з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами.
Центр створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійно-технічної освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (далі - комплексна оцінка), надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження (крім вихованців закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого  типу, учнів спеціальних закладів загальної середньої освіти (шкіл-інтернатів).
Повне найменування українською мовою: Комунальна установа «Черкаський інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради.
Скорочене найменування українською мовою: ЧІРЦ.
1.2. Засновником Центру є Черкаська міська рада (далі - Засновник).
     Уповноваженим органом управління є департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – уповноважений орган).
1.3. У своїй діяльності Центр підпорядковується управлінню освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації (далі -  управління освіти і науки Черкаської ОДА), а  в  частині провадження фінансово-господарської діяльності Засновнику.
1.4. У своїй діяльності Центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2017 р. № 545, іншими актами законодавства та цим Статутом.
1.5.   Юридична адреса Центру: 18000, м.Черкаси, вул. Пушкіна, 143/1.
1.6. Центр є юридичною особою, має печатку і штампи, бланки встановленого зразка, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства.
 
2. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ
 
2.1. Відповідно до поставленої мети, предметом діяльності Центру є:
         2.1.1. проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту, розроблення рекомендацій щодо програми навчання, особливостей організації психолого-педагогічної допомоги відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини;
         2.1.2. надання психолого-педагогічної допомоги дітям  з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної та загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти), здобувають повну загальну середню освіту у закладах професійно-технічної освіти  та не отримують відповідної допомоги;
2.1.3. ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в Центрі, за згодою батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини;
2.1.4. ведення реєстру освітніх закладів, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту та громадських об’єднань, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, у тому числі фахівців закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти (шкіл-інтернатів), навчально-реабілітаційних центрів, громадських об’єднань за згодою фахівців, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами;
2.1.5. надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійно-технічної освіти з питань організації інклюзивного навчання;
          2.1.6. надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійно-технічної освіти, батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічної допомоги таким дітям;
2.1.7. взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійно-технічної освіти щодо виконання рекомендацій, зазначених у висновку Центру, проведення оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами;
2.1.8. надання консультацій батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійно-технічної  освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, наявних освітніх, медичних, соціальних ресурсів для надання допомоги таким дітям;
2.1.9. надання консультативно-психологічної допомоги батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей;
2.1.10. провадження інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань організації надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами;
2.1.11. взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, службами у справах дітей, громадськими об’єднаннями щодо виявлення та надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги  дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів; підготовка звітної інформації про результати діяльності Центру для Засновника та управління освіти і науки Черкаської ОДА, а також аналітичної інформації для відповідного центру;
2.1.12.інші функції, що випливають з покладених на Центр завдань.
          2.2. Центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
 
3. ПРАВОВИЙ СТАТУС
 
3.1. Центр є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів. Діяльність та утримання Центру здійснюється за рахунок коштів міського бюджету м.Черкаси (загального і спеціального фондів), субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам та інших надходжень, передбачених чинним законодавством.
Забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини для розподілу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
Доходи (прибутки) Центру використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Центру, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.
Для здійснення господарської діяльності Центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
          3.2. Центр користується закріпленим за ним комунальним майном на праві оперативного управління.
3.3. Збитки, завдані Центру внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
3.4. Для здійснення статутної діяльності Центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
3.5. Власник та уповноважений орган управління не відповідають за зобов'язаннями Центру, а Центр не відповідає за зобов'язаннями власника та уповноваженого органу управління.
3.6. Центр має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов'язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
 
                 4. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ
 
4.1.Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить психолог Центру, який визначає час та дату проведення комплексної оцінки та встановлює наявність таких документів:
           документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
           свідоцтва про народження дитини;
           індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
           форми первинної облікової документації № 112/0 “Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ, у разі потреби — довідки від психіатра.
4.2. Центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі — заява) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.
4.3. У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
         психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
         зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
        документи щодо додаткових обстежень дитини.
4.4. У разі коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога, до Центру подаються:
         попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
         висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку  дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
4.5. Центр проводить комплексну оцінку за місцем навчання та/або проживання (перебування) дитини. Графік проведення комплексної оцінки  обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками дитини за два тижні до початку її проведення.
4.6. Під час проведення комплексної оцінки фахівці Центру повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний та емоційний стан дитини, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
4.7. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
       4.8. Комплексна оцінка проводиться фахівцями центру індивідуально за такими напрямами:
       оцінка фізичного розвитку дитини;
       оцінка мовленнєвого розвитку дитини;
       оцінка когнітивної сфери дитини;
       оцінка емоційно-вольової сфери дитини;
       оцінка навчальної діяльності дитини.
        4.9. Метою проведення оцінки фізичного розвитку дитини є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. За результатами оцінки вчитель лікувальної фізкультури заповнює карту спостереження дитини.
 
        4.10. Оцінка мовленнєвого розвитку дитини проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.11. Оцінка когнітивної сфери дитини проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.12. Оцінка емоційно-вольової сфери дитини проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.13. Метою проведення оцінки навчальної діяльності дитини є визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до навчальної програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.14. У разі потреби фахівці Центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.
4.15. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в Центрі та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням.
Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних дітей в Центрі здійснюється відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних”.
4.16. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців Центру, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами.
4.17. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку, в якому зазначаються загальні дані про дитину з особливими освітніми потребами, її сім’ю (батьків (одного з батьків) або законних представників, братів, сестер), умови виховання в сім’ї, стан здоров’я дитини, найменування закладу освіти (дошкільної, загальної середньої, професійно-технічної), напрями проведення комплексної оцінки, загальні висновки, рекомендації, прізвище, ім’я, по батькові фахівців Центру, які проводили оцінку.
4.18. Фахівці Центру зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічної  допомоги у закладах освіти (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).
        4.19. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
4.20. Висновок про комплексну оцінку складається у трьох примірниках (два примірники для батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, третій - зберігається в Центрі).
4.21. Висновок про комплексну оцінку реєструється у відповідному журналі та зберігається в електронному вигляді в Центрі, а також у відповідному закладі освіти в особовій справі дитини з особливими освітніми потребами після його надання батьками (одним з батьків) або законними представниками такої дитини.
4.22. У разі встановлення фахівцями Центру наявності у дитини особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічної допомоги.
4.23. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням дитини з
особливими освітніми потребами до закладу дошкільної чи загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання дитини її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до Центру за шість місяців до початку навчального року.
Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники дитини можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування дитини.
4.24. Повторна комплексна оцінка фахівцями Центру проводиться у разі:
        переведення дитини з особливими освітніми потребами до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
        покращення або погіршення стану здоров’я дитини з особливими освітніми потребами, труднощів у засвоєнні навчальної програми.
 В інших випадках фахівці Центру забезпечують психолого-педагогічне супроводження такої дитини.
4.25. У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до управління освіти і науки Черкаської ОДА для проведення повторної комплексної оцінки республіканським, обласним, психолого-педагогічним консиліумом (далі — консиліум).
Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників управління освіти і науки Черкаської ОДА зобов’язано організувати проведення повторної комплексної оцінки дитини з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування)/навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.
       4.26. Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб дитини з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.
        4.27. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну комплексну оцінку, що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами та надання їй психолого-педагогічної допомоги.
 
          
      
          5. ОРГАНІЗАЦІЯ НАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ   
   ДОПОМОГИ ДИТИНІ З  ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
 
         5.1. Психолого-педагогічна допомога - це система психологічних та педагогічних послуг, що надаються дитині з особливими освітніми потребами фахівцями Центру, педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, громадських об’єднань тощо.
5.2. Психолого-педагогічна допомога  спрямована  на:
         соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;
         формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійно-технічної освіти;
          розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.
  За результатами комплексної оцінки фахівці Центру визначають напрями, обсяг психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами (для дитини з інвалідністю — з урахуванням індивідуальної програми реабілітації) та забезпечують її надання шляхом проведення індивідуальних і групових занять;
          надання рекомендацій щодо складення, виконання, коригування індивідуальних програм розвитку дітей з особливими освітніми потребами в частині надання психолого-педагогічної допомоги, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей дитини;
          забезпечення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку дітей з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо);
          інформування батьків (одного з батьків) або законних представників дітей з  особливими освітніми потребами про наявність мережі закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту та громадських об’єднань для підтримки сімей, які виховують таких дітей.
  Психолого-педагогічна допомога надається дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної та загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) , здобувають повну загальну середню освіту у закладах професійно-технічної освіти та не отримують відповідної допомоги.
         5.3. Педагогічне навантаження фахівців Центру, які надають психолого-педагогічну допомогу  дітям з особливими освітніми потребами, становить 18 годин на тиждень для безпосередньої роботи з такими дітьми, що становить ставку заробітної плати (посадовий оклад). Крім того, фахівці Центру провадять інші види діяльності, зокрема надають консультації батькам (одному з батьків) або законним представникам, педагогічним працівникам, які беруть участь в інклюзивному навчанні.
 
                                             
                                          6. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ
 
6.1. Центр має право:
6.1.1.Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Центр завдань;
6.1.2.Укладати договора з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства;
6.1.3.Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства;
6.1.4.Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку;
6.1.5.Здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству;
6.1.6.Здійснювати оперативну діяльність щодо матеріально-технічного забезпечення своєї роботи.
6.2. З метою якісного виконання покладених завдань Центр зобов’язаний:
6.2.1. У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції;
6.2.2.Вносити пропозиції Засновнику, відповідному структурному підрозділу щодо удосконалення діяльності центру, розвитку послуг для дітей з особливими освітніми потребами;
          6.2.3. Залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), навчально-реабілітаційних центрів, для проведення комплексної оцінки.
6.2.4.Забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.
 
                              7. УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ ЦЕНТРУ
 
7.1. Управління Центром здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого законодавства.
          7.2. Засновник:
7.2.1.Приймає рішення про створення, реорганізацію та ліквідацію Центру.
          7.2.2.Забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування Центру та організації інклюзивного навчання;
          7.3. Уповноважений орган за погодженням з управлінням освіти і науки Черкаської ОДА:
7.3.1. Затверджує та змінює склад, графік та режим роботи Центру;
7.3.2. Затверджує кошториси, штатний розпис Центру, в межах наявного фінансового ресурсу, затвердженого рішенням засновника;
          7.4. Управління освіти і науки Черкаської ОДА погоджує кандидатури на посаду директора Центру.
          7.5. Уповноважений орган:
          7.5.1. Здійснює організацію та проводить конкурси на заняття посади директора Центру;
7.5.2. Розробляє та затверджує Порядок конкурсного прийому директора та педагогічних працівників Центру;
7.5.3.Заслуховує звіт про діяльність Центру;
7.5.4.Проводить моніторинг виконання рекомендацій Центру підпорядкованими йому закладами освіти, в тому числі у професійно-технічних закладах освіти.
          7.6. Міський голова у порядку визначеному законодавством України призначає на посаду та звільняє з посади директора Центру.
                             
                             8. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
 
8.1. Керівництво діяльністю Центру здійснює директор, який призначається на посаду строком на три роки на конкурсній основі та звільняється з посади міським головою за погодженням з управлінням освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації.
На посаду директора Центру призначаються педагогічні працівники, які мають вищу освіту не нижче ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста за спеціальністю «Спеціальна освіта», «Корекційна освіта», «Дефектологія», «Психологія» та стаж роботи не менше п’яти років за фахом.
Строк найму, права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом.
8.2.  Директор Центру:
8.2.1.Планує та організовує роботу Центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців Центру;
          8.2.2.Призначає на посади фахівців Центру на конкурсній основі та звільняє їх з посад відповідно до законодавства, затверджує їх посадові інструкції;
8.2.3.Створює належні умови для продуктивної праці фахівців Центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами;
          8.2.4.Розпоряджається за погодженням із Засновником  або уповноваженим органом в установленому порядку майном Центру та його коштами, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів Центру;
8.2.5.Забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності центру;
          8.2.6.Представляє Центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
 
8.2.7.Подає уповноваженому органу управління та управлінню освіти і науки Черкаської ОДА річний звіт про діяльність Центру;
8.2.8. Здійснює інші повноваження та вирішує інші питання діяльності Центру у відповідності із законодавством;
          8.3.  Діяльність Центру забезпечують педагогічні працівники, які мають вищу освіту за спеціальністю «Спеціальна освіта», «Корекційна освіта», «Дефектологія», «Психологія» за спеціалізацією логопеда, сурдопедагога, олігофренопедагога, тифлопедагога, а також практичні психологи, вчителі лікувальної фізкультури, медична сестра  та бухгалтер;
8.4. На посади педагогічних працівників Центру призначаються особи, які мають вищу педагогічну (психологічну) освіту не нижче ступеня магістра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст, при цьому не менше 60 відсотків яких повинні мати стаж роботи три роки за фахом;
8.5. Призначення на посади педагогічних  працівників Центру здійснюється на конкурсній основі у порядку, визначеному уповноваженим органом управління;
8.6. Обов’язки фахівців Центру визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій;
8.7. Посади директора та фахівців Центру прирівнюються до посад педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти (шкіл-інтернатів) згідно з переліком педагогічних посад;
8.8. Гранична чисельність фахівців Центру становить 12 осіб. У разі потреби Центр може залучати додаткових фахівців шляхом укладення
цивільно-правових угод відповідно до запитів з оплатою за фактично відпрацьований час;
8.9. Кількісний склад фахівців Центру визначається з урахуванням потреб адміністративно-територіальної одиниці, територіальних особливостей,  кількості дітей з особливими освітніми потребами. У разі потреби можуть бути введені додаткові штатні одиниці у порядку визначеному законодавством.
 
                             9. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА
                       ФІНАНСОВО –ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
 
9.1. Матеріально-технічна база Центру включає будівлі, споруди, приміщення, землю, інженерні комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
9.2. Майно, закріплене за Центром, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.
9.3. Фінансово-господарська діяльність Центру провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно-правових актів.
         9.4. Джерелами фінансування Центру є кошти Засновника, благодійні внески юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством.
         9.5. За рішенням уповноваженого органу, бухгалтерський облік Центру здійснюється через централізовану бухгалтерію № 1 департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради.
9.6. Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та статистичної звітності у Центрі здійснюється відповідно до законодавства. Керівництво Центру несе відповідальність перед власником, уповноваженим органом та перед іншими органами за достовірність і своєчасність подання фінансової, статистичної та іншої звітності.
 
                 10. ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ
 
10.1. Трудовий колектив Центру складається з усіх громадян, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника із Центром.
10.2. Трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією Центру регулюються колективним договором.
10.3. Право укладання колективного договору від імені власника надається директору Центру за погодженням з органом управління, а від імені трудового колективу - уповноваженому ним органу.
Сторони колективного договору звітують на загальних зборах колективу не менш ніж один раз на рік.
10.4. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров'я, гарантії обов'язкового медичного страхування працівників Центру та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору.
10.5. Форми і системи оплати праці, норми праці,  тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, Генеральною та Галузевою угодами.
Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого законодавством мінімального розміру заробітної плати.
10.6. Оплата праці працівників Центру здійснюється у першочерговому порядку. Усі інші платежі здійснюються Центром після виконання зобов'язань щодо оплати праці.
10.7. Працівники Центру провадять свою діяльність відповідно до Статуту, колективного договору та посадових інструкцій згідно з законодавством.
 
                          11. ПРИПИНЕННЯ ЦЕНТРУ
 
11.1. Діяльність Центру припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію Центру приймається Засновником. Припинення діяльності Центру здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
11.2. Під час реорганізації Центру його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником.
          11.3. Центр вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
 
12. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
 
12.1. Зміни та доповнення до цього Статуту у разі потреби вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції за погодженням з управлінням освіти і науки Черкаської ОДА  та реєструються в установленому законом порядку.
 
 
 
 
 

 

ДОДАТКИ

1 1044-8-рд 20.07.18 Експертний висновок.pdf Переглянути
2 1044-8-рд 20.07.18 додаток 2.pdf Переглянути