ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідачі:



Департамент соціальної політики

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XII

Скликання:

IX

Вид:

В цілому

Номер:

414-9-рд

Дата реєстрації:

08.10.2021

Проголосовано:

21.10.2021 12:50:10

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    27
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    1
  • Не голосували
    2
  • Відсутні
    13

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 414-9-рд



































































































Проєкт рішення
414-9-рд
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
Про внесення змін до рішення Черкаської міської ради від 22.08.2019 № 2-4753 «Про утворення центру комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя», внесення змін до рішення Черкаської міської ради від 24.04.2017 № 2-1977 «Про перейменування територіального центру соціальної допомоги Соснівського району м. Черкаси та реорганізацію територіального центру соціальної допомоги Придніпровського району м. Черкаси»

 




 

Відповідно до підпункту 2 пункту б частини 1 статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про соціальні послуги», наказу Міністерства соціальної політики України від 23.06.2020  № 429 «Про затвердження Класифікатора соціальних послуг», з метою приведення Положення територіального центру надання соціальних послуг   м. Черкаси до вимог законодавства України, Черкаська міська рада

ВИРІШИЛА:

 

1. Внести зміни до рішення Черкаської міської ради від 22.08.2019 № 2-4753 «Про утворення центру комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя», внесення змін до рішення Черкаської міської ради від 24.04.2017 № 2-1977 «Про перейменування територіального центру соціальної допомоги Соснівського району м. Черкаси та реорганізацію територіального центру соціальної допомоги Придніпровського району  м. Черкаси», а саме:

1.1. Викласти підпункт 4.1. пункту 4 рішення в новій редакції:

«Затвердити чисельність працівників територіального центру надання соціальних послуг м.Черкаси у кількості 164 штатних одиниці та визначити перелік його структурних підрозділів:

          відділення соціальної допомоги вдома № 1;

          відділення соціальної допомоги вдома № 2;

          відділення денного перебування № 1;

          відділення денного перебування № 2;

          відділення тимчасового проживання;

          відділення організації надання адресної натуральної допомоги;

          відділення визначення індивідуальних потреб у соціальних послугах;

          відділ бухгалтерського обліку та звітності.».

         1.2. Визнати підпункт 4.2. пункту 4 рішення таким, що втратив чинність.

         1.3. Затвердити додаток 2 до рішення Положення про територіальний центр надання соціальних послуг м. Черкаси у новій редакції (додається).   

          2. Підпункт 1.1. цього рішення набирає чинності з 01.01.2022.

          3. Оприлюднити це рішення в засобах масової інформації.

4. Контроль за виконанням рішення покласти на директора департаменту соціальної політики Черкаської міської ради Євгенія Данченка та постійну комісію міської ради з питань гуманітарної та соціальної політики (Холупняк К. О.).

Міський голова Анатолій БОНДАРЕНКО



 

 
Пояснювальна записка до проєкту рішення Черкаської міської ради «Про внесення змін до рішення Черкаської міської ради від 22.08.2019 № 2-4753 «Про утворення центру комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя», внесення змін до рішення Черкаської міської ради від 24.04.2017 № 2-1977 «Про перейменування територіального центру соціальної допомоги Соснівського району м. Черкаси та реорганізацію територіального центру соціальної допомоги Придніпровського району м. Черкаси»

 

Обґрунтування необхідності прийняття рішення

Статтями 13,16 Закону України «Про соціальні послуги» передбачено можливість надання комунальними закладами соціальної сфери соціальних послуг в умовах цілодобового перебування (проживання) в них отримувачів із забезпеченням харчуванням та умовами для проживання. Однак, жодним із суб’єктів надання соціальних послуг у м. Черкаси послуга «догляд стаціонарний» не надається.



Одночасно можливість утворення відділень стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання, зокрема осіб похилого віку та осіб з інвалідністю, передбачена підпунктом 1 пункту 9 Положення про територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2009 № 1417. Наказом Міністерства соціальної політики України від 12.07.2016 № 753 затверджено Типовий штатний норматив чисельності працівників відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання, у разі його утворення при територіальному центрі.


При цьому за інформацією, що надходила до департаменту соціальної політики протягом останніх років з різних джерел, потреба в отриманні послуги стаціонарного догляду у зв’язку з ускладненням стану здоров'я, не здатності до самообслуговування, відсутності власного житла, а також рідних, які могли б надавати постійну сторонню допомогу, до вирішення питання поселення в будинок-інтернат, поставала у 35 осіб.

Як показав досвід, причинами втрати таких соціальних зв’язків з родичами найчастіше є:

матеріальна неспроможність здійснювати належний догляд;

проживання родичів в іншій місцевості,

заробітчанство;

асоціальний спосіб життя працездатних дітей, які зобов’язані здійснювати належний догляд за непрацездатними батьками;

позбавлення житла власними дітьми або внаслідок шахрайських дій інших осіб.

Мета і шляхи її досягнення

Враховуючи вимоги законодавства та результати оцінки потреб громади міста у соціальних послугах, що щорічно проводиться департаментом соціальної політики відповідно до наказу Мінсоцполітики України від 20.01.14 № 28 «Про затвердження Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах», а також попит громадян похилого віку, осіб з інвалідністю на отримання послуги стаціонарного/цілодобового догляду до їх поселення в будинки-інтернати, що невпинно зростає, прийнято рішення утворити для таких осіб відділення тимчасового перебування при територіальному центрі надання соціальних послуг  м. Черкаси (далі-відділення).

Планується, що відділення забезпечуватиме надання соціальних послуг особам похилого віку та особам з інвалідністю, які не мають постійного місця проживання або проживають самотньо і не мають рідних, які відповідно до законодавства повинні забезпечити їм догляд і допомогу, або втратили соціальні зв’язки з ними. Послуги стаціонарного/цілодобового догляду у відділенні зможуть отримувати 10 осіб одночасно.

 

Структура та штатний розпис

Згідно з проектом рішення у складі територіального центру пропонується утворити відділення тимчасового перебування, як структурний підрозділ установи. 

Гранична чисельність працівників територіального центру у поточному році залишиться незмінною 157 штатних одиниць. З 01.01.2022 до штатного розпису установи планується введення відповідно до Типових штатних нормативів 7 штатних одиниць, зокрема завідувача відділення-лікаря загальної практики-сімейного лікаря; сестри медичної; сестра господині; молодшої медичної сестри з догляду за хворими; машиніста із прання та ремонту спецодягу.

 

Необхідність додаткового фінансування з міського бюджету

У разі прийняття відповідного рішення потреба у 2021 році в додатковому фінансуванні з міського бюджету на утримання територіального центру відсутня, оскільки відкриття відділення планується з 2022 року.

Так, за попередньо проведеними розрахунками, потреба в коштах на утримання відділення тимчасового перебування в 2022 році становитиме 1878064,43 грн, з них:

785564,43 грн.  на оплату праці (з нарахуваннями) 7 штатних одиниць;

180000,00 грн. на придбання предметів, обладнання, інвентарю, миючих та дезінфікуючих засобів, необхідних для функціонування відділення;

912500,00 грн. на харчування отримувачів соціальних послуг.

 

Цілі, що будуть досягнуті

Прийняття рішення дасть можливість:

забезпечити потребу осіб похилого віку та осіб з інвалідністю, які не мають постійного місця проживання, не мають рідних, які відповідно до законодавства повинні забезпечити їм догляд і допомогу або втратили соціальні зв’язки з ними, за віком та/або за станом здоров’я потребують постійного стороннього догляду, до їх поселення в інтернатні заклади/установи, в отриманні послуги стаціонарного догляду;

дозволить працівникам територіального центру під час надання послуги догляду стаціонарного сприяти вирішенню питання оформлення такими особами документів для поселення в інтернатні заклади.

Також прийняття рішення сприятиме розширенню переліку соціальних послуг, надання яких забезпечується територіальним центром, підвищиться рівень охопленості соціальними послугами осіб похилого віку та осіб з інвалідністю, які перебувають у складних життєвих обставинах.

 

Директор департаменту

соціальної політики                                                               Євгеній ДАНЧЕНКО

 

 

 

  

Додаток 2

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення Черкаської міської ради

від ______ № _____

 

ПОЛОЖЕННЯ

 про територіальний центр надання соціальних послуг м. Черкаси

 

  1. Загальні положення



1.1. Територіальний центр надання соціальних послуг міста Черкаси (далі – територіальний центр) є бюджетною установою, рішення щодо утворення, ліквідації або реорганізації якої приймає Черкаська міська рада.

1.2. Територіальний центр утворено для надання соціальних послуг громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, за місцем проживання або у приміщенні надавача соціальної послуги.

1.3. На отримання соціальних послуг у територіальному центрі мають право громадяни, які фактично проживають в м. Черкаси, або іноземці та особи без громадянства, у тому числі біженці, внутрішньо переміщені особи, які проживають у м. Черкаси на законних підставах, перебувають у складних життєвих обставинах, потребують сторонньої допомоги, та які належать до таких категорій:

громадяни похилого віку, у тому числі з когнітивними розладами, особи з інвалідністю (які досягли 18-річного віку), хворі (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які частково втратили здатність та не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, визнані такими в порядку, затвердженому Міністерством охорони здоров’я України;

особи, які перебувають у складних життєвих обставинах у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, а також у зв’язку зі шкодою, завданою стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей з інвалідністю, осіб похилого віку, осіб з інвалідністю), малозабезпеченістю;

особи похилого віку, у тому числі з когнітивними розладами, особи з інвалідністю (які досягли 18-річного віку), які не мають постійного місця проживання, не мають рідних, які відповідно до законодавства повинні забезпечити їм догляд і допомогу або втратили соціальні зв’язки з ними, за віком та/або за станом здоров’я потребують постійного стороннього догляду та не мають медичних протипоказань перебування у відділенні тимчасового проживання, до їх поселення в інтернатні заклади/установи (будинки-інтернати) строком до 4 місяців (в окремих випадках до 6 місяців);

 особи з інвалідністю 1, 2 груп, у тому числі діти з інвалідністю, захворювання, розлади, травми або стани, яких призвели до неможливості пересуватися самостійно, та які згідно зі встановленими медичними показаннями користуються кріслом колісним або іншими допоміжними засобами (милиці, ходунки) та потребують послуги перевезення автомобілем спеціалізованого призначення.

1.4. Засновник забезпечує територіальний центр необхідною матеріально-технічною базою, що відповідає будівельним, технічним, санітарно-гігієнічним нормам, вимогам пожежної безпеки та іншим нормам чинного законодавства.

1.5. Територіальний центр провадить свою діяльність відповідно до законодавства про соціальні послуги, на підставі цього положення, рішень Черкаської міської ради та її виконавчого комітету, якими визначено перелік соціальних послуг та категорії отримувачів таких послуг, умови їх надання.

Діяльність територіального центру повинна відповідати критеріям діяльності надавачів соціальних послуг, встановленим Кабінетом Міністрів України.

1.6. Територіальний центр провадить свою діяльність за принципами дотримання прав людини та прав осіб з інвалідністю; гуманізму; забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків; поваги до честі та гідності; толерантності; законності; соціальної справедливості; доступності та відкритості; неупередженості та безпечності; добровільності; індивідуального підходу; комплексності; конфіденційності; дотримання державних стандартів соціальних послуг, етичних норм і правил; максимальної ефективності та прозорості використання надавачами соціальних послуг бюджетних та інших коштів; забезпечення високого рівня якості соціальних послуг.

1.7. Територіальний центр є підзвітним та підконтрольним Черкаській міській раді.

Координацію діяльності територіального центру здійснює департамент соціальної політики Черкаської міської ради (далі - департамент).

1.8. Контроль за дотриманням територіальним центром законодавства здійснюють уповноважені державні органи в установленому законодавством порядку.

1.9. Територіальний центр є правонаступником усіх майнових і немайнових прав і обов’язків територіального центру соціальної допомоги Придніпровського району м. Черкаси.

1.10. Положення про територіальний центр, його структура та гранична чисельність затверджується Черкаською міською радою за пропозицією департаменту.

1.11. Положення про структурні підрозділи територіального центру затверджуються директором за погодженням з департаментом.

1.12. Порядок надання громадянам соціальних послуг структурними підрозділами територіального центру визначається положеннями про них.

1.13. У територіальному центрі можуть утворюватися мультидисциплінарні команди відповідно до порядку організації мультидисциплінарного підходу з надання соціальних послуг, затвердженого Мінсоцполітики.

1.14. Кошторис, штатний розпис територіального центру затверджує директор департаменту.

1.15. В залежності від потреби громадян міста в наданні соціальних послуг Черкаською міською радою може змінюватися структура та гранична чисельність територіального центру понад нормативи, затверджені Мінсоцполітики.

1.16. Для забезпечення надання соціальних послуг територіальний центр взаємодіє з органами виконавчої влади, виконавчими органами Черкаської міської ради, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності, громадськими організаціями, благодійними фондами та іншими інституціями, волонтерами.

 

2. Завдання центру

Основними завданнями територіального центру є:

2.1. Виявлення громадян з числа жителів м. Черкаси, зазначених у пункті 1.3. цього Положення, формування електронної бази даних таких громадян, внесення відомостей про них до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг, визначення (оцінювання) їх індивідуальних потреб соціальних послугах.

2.2. Забезпечення якісного надання соціальних послуг громадянам, які мають право на їх отримання.

2.3. Здійснення моніторингу надання соціальних послуг та оцінки їх якості.

 

3. Перелік соціальних послуг, що надаються

структурними підрозділами територіального центру

3.1. В цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:

громадяни похилого віку - особи, які згідно із законодавством досягли пенсійного віку, а також особи, яким до досягнення пенсійного віку залишилося не більш як півтора року;

особа з інвалідністю – особа зі стійким розладом функцій організму, що при взаємодії із зовнішнім середовищем може призводити до обмеження її життєдіяльності, внаслідок чого держава зобов'язана створити умови для реалізації нею прав нарівні з іншими громадянами та забезпечити її соціальний захист;

мультидисциплінарна команда - команда, до складу якої включаються не менше трьох осіб з числа працівників територіального центру: соціальний працівник, соціальний робітник, сестра медична, юрисконсульт, психолог, перукар, швачка;

оцінювання потреб особи у соціальних послугах - аналіз належності особи до вразливих груп населення, її складних життєвих обставин та визначення індивідуальних потреб особи, переліку та обсягу соціальних послуг, яких вона потребує;

Інші терміни вживаються у значенні, визначеному в Законі України «Про соціальні послуги», Класифікаторі соціальних послуг.

3.2. Залежно від місця надання соціальні послуги поділяються на послуги, що надаються територіальним центром:

1) за місцем проживання/перебування отримувача соціальних послуг;

2) у приміщенні територіального центру.

3.3. Територіальний центр може надавати такі соціальні послуги:

3.3.1. догляд вдома;

3.3.2. догляд стаціонарний;

3.3.3. соціальна адаптація;

3.3.4. інформування

3.3.5. консультування;

3.3.6. представництво інтересів;

3.3.7. натуральна допомога;  

3.3.8. транспортні;

3.3.9. фізичний супровід.

 

4. Умови прийняття на обслуговування центром

4.1. Підставами для розгляду питання про надання територіальним центром соціальних послуг є повідомлення суб’єктами виявлення осіб/сімей, які належать до вразливих категорій населення або перебувають у складних життєвих обставинах та/або акт оцінювання потреб особи, складений соціальним менеджером/фахівцем із соціальної роботи/соціальним працівником, звернення, повідомлення інших осіб в інтересах осіб, які потребують соціальних послуг у зв’язку з перебуванням у складних життєвих обставинах, та безпосередньо звернення осіб, які потребують отримання соціальних послуг або їх законних представників.

4.2. Для отримання соціальних послуг громадяни, зазначені у підрозділі 1.3. цього Положення, або їх законні представники подають письмову заяву та документи, передбачені підрозділом 5.1., до департаменту.

4.3. Департамент аналізує отримані документи, уточнює необхідну інформацію, в тому числі шляхом перевірки даних щодо отримувачів державної допомоги, пільг тощо, наявних в інформаційних системах, та не пізніше ніж протягом наступного робочого дня залучає соціального працівника територіального центру для оцінювання потреб особи у соціальних послугах (крім випадків, коли акт за результатами оцінювання потреб особи у соціальних послугах подано департаменту суб’єктами виявлення осіб/сімей, які належать до вразливих категорій населення або перебувають у складних життєвих обставинах відповідно до законодавства України).

4.4. Департамент в триденний строк після надходження заяви забезпечує проведення заходів для отримання інформації про громадянина шляхом надсилання відповідних запитів до: 

Державної податкової служби - для отримання відомостей про доходи осіб з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків у порядку, встановленому Мінсоцполітики та Мінфіном (у разі потреби);

Пенсійного фонду України - для отримання відомостей про доходи осіб з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у порядку, встановленому Пенсійним фондом України та Мінсоцполітики (у разі потреби);

фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування - для отримання інформації про страхові виплати із зазначених фондів (у разі потреби).

У разі неможливості здійснення обміну інформацією, відсутності даних за необхідний період або за наявності інших отриманих доходів, інформація про які відсутня в Державній податковій службі, Пенсійному фонді України, фондах загальнообов’язкового державного соціального страхування та згідно із законодавством України не може бути отримана на запит департаменту, громадяни, які потребують отримання в центрі соціальних послуг, або їх законні представники подають довідки/інші документи про доходи.

4.5. Інформацію про наявність (відсутність) обтяжень речових прав на нерухоме майно громадян, зазначених у підрозділі 1.3. цього Положення, а також наявності (відсутності) укладених такими громадянами договорів довічного утримання (догляду) уповноважена посадова особа департаменту в триденний строк після надходження відповідної письмової заяви отримує з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно шляхом безпосереднього доступу до нього відповідно до законодавства та долучає її до заяви громадянина.

4.6. Після отримання необхідних документів, зазначених у підпунктах 5.1. та 4.4. цього Положення, департамент протягом 10-ти робочих днів після їх надходження та з урахуванням результатів оцінювання потреб особи у соціальних послугах приймає рішення про надання або відмову в наданні таких послуг, та надсилає його разом із заявою та документами до територіального центру.

4.7. Про прийняте рішення особа або її законний представник інформується департаментом не пізніше ніж через три робочих дні з дати його прийняття шляхом надання (надсилання) рішення про надання чи відмову в наданні соціальних послуг (його сканованої копії) у паперовій та/або електронній формі.

4.8. Після надходження зазначених документів територіальний центр протягом строку, визначеного у державних стандартах соціальних послуг, визначає ступінь індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, встановлює групу рухової активності, визначає зміст соціальних послуг, їх обсяг, складає індивідуальний план, видає наказ про взяття отримувача соціальної послуги на обслуговування, та укладає з ним договір про надання таких послуг.

Строк дії договору про надання соціальних послуг продовжується за результатами оцінювання територіальним центром потреб особи у соціальних послугах.

Оцінювання потреб особи у соціальних послугах проводиться територіальним центром не менше як за 30 календарних днів до закінчення строку дії договору, якщо інше не передбачено таким договором.

4.9. Внутрішньо переміщеним особам соціальні послуги надаються структурними підрозділами територіального центру невідкладно. Особова справа формується на підставі документа, що посвідчує особу, та довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

4.10. У разі потреби та за згодою осіб, зазначених у підрозділі 1.3. цього Положення, з метою визначення додаткової потреби у натуральній допомозі територіальним центром проводиться позачергове оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг. Для цього утворюється комісія, до складу якої входить не менше як три особи (завідувач відділення, соціальний працівник та соціальний робітник).

4.11. У разі наявності в особи, яка потребує отримання соціальних послуг, відповідно до медичного висновку медичних протипоказань, перелік яких затверджується Міністерством охорони здоров’я, їй може бути відмовлено у наданні соціальних послуг (рішення про надання соціальних послуг приймається після усунення таких протипоказань).

Такими медичними протипоказаннями для отримання соціальних послуг у відділеннях територіального центру можуть бути наявність інфекційних захворювань, залежність від психоактивних речовин, алкоголю, психічних захворювань, що потребують перебування на спеціальному диспансерному обліку.

 

5. Ведення обліку отримувачів соціальних послуг

5.1. На кожного громадянина, якого обслуговує територіальний центр, ведеться особова справа, що містить його письмову заяву, документи, що підтверджують право громадянина на отримання соціальних послуг та рішення департаменту щодо можливості його прийняття на обслуговування. Окрім цього у справі містяться такі документи:

5.1.1. для обслуговування відділенням соціальної допомоги вдома:

медичний висновок про не здатність до самообслуговування, потребу в сторонній допомозі та догляді в домашніх умовах;

акт оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг;

копія документа, що підтверджує реєстрацію місця проживання/перебування у місті Черкаси (копія документа, що посвідчує особу з відміткою про реєстрацію місця проживання/перебування особи, або копія посвідки на постійне чи тимчасове проживання у м. Черкаси);

копія документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, у якому зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків, або копія паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органові і мають відмітку в паспорті);

копія пенсійного посвідчення(за наявності);

копія довідки про встановлення групи інвалідності (за наявності);

довідка про доходи заявника та членів його сім’ї за останні шість місяців, що передують місяцю звернення (за потреби);

інформація з Державного реєстру речових прав;

індивідуальний план надання соціальної послуги;

один примірник договору, укладеного громадянином і територіальним центром про надання соціальних послуг;

копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);

копія рішення комісії про звільнення громадян від плати (за наявності);

наказ про надання (припинення) соціальних послуг.

5.1.2. для обслуговування відділенням денного перебування:

медичний висновок про часткову не здатність до самообслуговування,  потребу в соціальній адаптації та відсутність медичних протипоказань для перебування в колективі;

акт оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг;

копія документа, що підтверджує реєстрацію місця проживання/перебування у місті Черкаси (копія документа, що посвідчує особу з відміткою про реєстрацію місця проживання/перебування особи, або копія посвідки на постійне чи тимчасове проживання у м. Черкаси);

копія документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, у якому зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків, або копія паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органові і мають відмітку в паспорті);

копія пенсійного посвідчення (за наявності);

копія довідки про встановлення групи інвалідності (за наявності);

індивідуальний план надання соціальної послуги;

один примірник договору, укладеного між громадянином і територіальним центром про надання соціальних послуг;

копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);

наказ про надання (припинення) соціальних послуг.

5.1.3. для обслуговування відділенням тимчасового проживання:

акт оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг;

копія повідомлення органу Пенсійного фонду України, місцевого структурного підрозділу з питань соціального захисту населення про прийняття отримувача соціальної послуги на повне державне утримання (за умови призначення отримувачу соціальних послуг пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та / або державної соціальної допомоги);

копія заяви про перерахування органом Пенсійного фонду України, місцевим структурним підрозділом з питань соціального захисту населення коштів центру відповідно до Порядку перерахування органами Пенсійного фонду України або структурними підрозділами з питань соціального захисту населення коштів установам (закладам), у яких особи перебувають на повному державному утриманні, та їх використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2004 № 269, за умови призначення отримувачу соціальних послуг пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) та / або державної соціальної допомоги;

копія документа, що підтверджує реєстрацію місця проживання/перебування у місті Черкаси (копія документа, що посвідчує особу, з відміткою про реєстрацію місця проживання/перебування особи, або копія посвідки на постійне чи тимчасове проживання у м. Черкаси) (за наявності);

копія документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, у якому зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків, або копія паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органові і мають відмітку в паспорті) (за наявності);

копії інших особистих документів (свідоцтва про народження, пенсійного посвідчення або посвідчення отримувача державної соціальної допомоги, військового квитка тощо) (за наявності);

копія довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (за наявності інвалідності);

копія індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю та індивідуального плану реабілітації (за наявності інвалідності);

довідка про розмір призначеної пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) або державної соціальної допомоги (за умови призначення) за останні шість місяців, що передують місяцю звернення (за потреби);

копія медичної карти з висновком лікарської комісії про можливість перебування у відділенні тимчасового проживання;

копія договору про відкриття та обслуговування поточного рахунку (за наявності);

індивідуальний план надання соціальної послуги;

довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (за наявності);

акт передачі особистих речей на зберігання (за наявності);

акт приймання-передачі грошей, коштовностей та цінних паперів отримувача соціальних послуг на зберігання до відділення тимчасового проживання – до запиту їх власником (за необхідності);

акт (розписка) про ознайомлення отримувача соціальних послуг з умовами проживання у відділенні, переведення до іншої(го) установи / закладу стаціонарного догляду або припинення надання соціальної послуги у відділенні;

заяви та інші письмові звернення отримувача соціальних послуг або інших осіб в його інтересах;

один примірник договору, укладеного між громадянином і територіальним центром про надання соціальних послуг;

копія рішення комісії про звільнення громадян від плати (за наявності);

три фотокартки отримувача соціальних послуг розміром 3×4 см;

наказ про надання (припинення) соціальних послуг.

5.1.4. для надання соціальних послуг відділенням організації надання адресної натуральної допомоги:

акт оцінювання індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг;

копія документа, що підтверджує реєстрацію місця проживання/перебування у місті Черкаси (копія документа, що посвідчує особу з відміткою про реєстрацію місця проживання/перебування особи, або копія посвідки на постійне чи тимчасове проживання у м. Черкаси);

копія документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, у якому зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків, або копія паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органові і мають відмітку в паспорті);

довідка про доходи заявника та членів його сім’ї за останні шість місяців, що передують місяцю звернення (за потреби);

копія пенсійного посвідчення (за наявності);

копія довідки про встановлення групи інвалідності (за наявності);

копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);

довідка про перебування на обліку в центрі зайнятості (за наявності);

копія документу, що підтверджує факт перебування на стаціонарному лікуванні у закладі охорони здоров’я, та пов’язаних з цим грошових витрат;

копія рішення комісії про звільнення громадян від плати (за наявності);

індивідуальний план надання соціальної послуги;

один примірник договору, укладеного між громадянином і територіальним центром про надання соціальних послуг;

наказ про надання (припинення) соціальних послуг.

5.1.5. для обслуговування пунктом прокату засобів пересування та реабілітації:

копія документа, що підтверджує реєстрацію місця проживання/перебування у місті Черкаси (копія документа, що посвідчує особу з відміткою про реєстрацію місця проживання/перебування особи, або копія посвідки на постійне чи тимчасове проживання у м. Черкаси) отримувача соціальних послуг та довіреної особи, законного представника отримувача соціальних послуг (у разі отримання технічних та інших засобів реабілітації такою особою);

копія документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, у якому зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків, або копія паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органові і мають відмітку в паспорті);

копія пенсійного посвідчення (за наявності);

копія довідки про встановлення групи інвалідності (за наявності);

копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);

довідка ЛКК або індивідуальної програми реабілітації про потребу у засобі пересування та реабілітації;

один примірник договору, укладеного між громадянином і територіальним центром про надання послуг пунктом прокату засобів реабілітації;

наказ про надання (припинення) соціальних послуг.

5.2. Форми заяви, медичного висновку, договору про надання соціальних послуг, карти визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, акту оцінювання індивідуальних потреб, журналу обліку громадян, яких обслуговує територіальний центр, затверджує Мінсоцполітики в установленому порядку.

5.3. Формування, облік та зберігання особової справи здійснюється у відділенні визначення індивідуальних потреб у соціальних послугах.

5.4. Документи, що містяться в особовій справі громадянина (крім заяви), поновлюються департаментом щороку на підставі подання територіального центру.

 

6. Оплата соціальних послуг,

що надаються територіальним центром

6.1. Соціальні послуги отримувачам територіальним центром надаються:

за рахунок коштів міського бюджету;

з установленням диференційованої оплати залежно від доходу отримувача соціальних послуг;

за рахунок отримувача соціальних послуг або третіх осіб.

6.2. Умови здійснення безоплатного та платного надання соціальних послуг визначаються окремо для структурних підрозділів територіального центру.

6.3. Перелік платних соціальних послуг, що можуть надаватися територіальним центром, визначається Кабінетом Міністрів України.

Тарифи на платні соціальні послуги розробляються територіальним центром згідно із законодавством і затверджуються директором територіального центру за погодженням з департаментом.

6.4. У виняткових випадках громадяни, які мають право на отримання соціальних послуг на платній основі, можуть звільнятися від плати. Рішення про звільнення отримувача соціальних послуг від плати за надання соціальних послуг приймається відповідною комісією, що утворюється виконавчим комітетом Черкаської міської ради.

        

7. Умови припинення надання соціальних послуг

7.1. Надання структурними підрозділами територіального центру громадянам, зазначеним у підрозділі 1.3. цього Положення, припиняється за письмовим повідомленням у разі:

відсутності потреби у соціальних послугах за результатами оцінювання потреб особи;

закінчення строку дії договору про надання соціальних послуг (крім випадків продовження строку дії договору за результатами повторного оцінювання потреб);

відмови особи (її законного представника) від отримання послуг та дострокове розірвання договору про надання соціальних послуг за ініціативою отримувача соціальних послуг;

направлення до установи/закладу надання соціальних послуг (стаціонарних, тимчасового перебування);

зміни місця проживання / перебування;

невиконання без поважних причин особою вимог, визначених договором про надання соціальних послуг;

грубого, принизливого ставлення до працівників територіального центру;

порушення громадського порядку (сварки, бійки тощо) та перебування в стані алкогольного, наркотичного сп'яніння за місцем надання/отримання соціальної послуги;

виявлення/встановлення недостовірності поданих отримувачем соціальних послуг інформації/документів під час звернення за наданням соціальних послуг, що унеможливлює подальше їх надання;

припинення діяльності територіального центру;

смерті особи.

7.2. У разі виявлення в отримувача соціальних послуг у процесі їх надання відповідно до медичного висновку медичних протипоказань до надання соціальних послуг, перелік яких затверджується МОЗ, надання соціальних послуг тимчасово припиняється на строк до усунення таких протипоказань без розірвання договору про надання соціальних послуг.

7.3. Якщо отримувач соціальних послуг без поважних причин не виконує умови договору про надання соціальних послуг, територіальний центр надсилає отримувачу соціальних послуг або його законному представнику письмове повідомлення про дату, з якої буде припинено надання соціальних послуг у разі подальшого невиконання умов договору. Надання соціальних послуг у такому разі припиняється не раніше ніж через п’ятнадцять календарних днів з дати відправлення відповідного письмового повідомлення.

7.4. Про припинення надання соціальних послуг видається наказ, на підставі якого вноситься інформація до електронної бази даних територіального центру або/та до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг і робиться позначка в журналі обліку та в особовій справі із зазначенням дати за підписом завідувача відділення, яке обслуговувало громадянина.

7.5. Видання наказу про припинення надання соціальних послуг у зв’язку з порушенням отримувачем соціальних послуг умов договору погоджується з директором департаменту.

7.6. Рішення про припинення надання соціальних послуг надається отримувачу соціальних послуг або його законному представнику в письмовій та/або електронній формі із зазначенням причин протягом трьох робочих днів з дати його прийняття.

7.7. У разі смерті громадянина надання соціальних послуг припиняється на підставі:

доповідної записки працівника територіального центру;

копії свідоцтва про смерть, лікарського свідоцтва про смерть або актового запису про смерть, виданого уповноваженою установою.

7.8. У разі, якщо документ, що підтверджує факт смерті, відсутній, працівниками територіального центру складається акт про відсутність громадянина, який отримує соціальні послуги.

7.9. На підставі особистої заяви отримувача соціальних послуг надання йому соціальних послуг може бути призупинено на строк вказаний у заяві.

 

8. Відділення соціальної допомоги вдома

8.1. Відділення соціальної допомоги вдома (далі - відділення) утворюється для надання соціальних послуг за місцем проживання/перебування не менш як 50 громадянам, які не здатні до самообслуговування в зв’язку з частковою втратою рухової активності (III, IV, V групи рухової активності), пам’яті та потребують сторонньої допомоги, надання соціальних послуг в домашніх умовах згідно з медичним висновком, а саме особам:

похилого віку, у тому числі з когнітивними розладами;

особам з інвалідністю (які досягли 18-річного віку), крім осіб з інвалідністю внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, які отримують соціальну допомогу на постійний сторонній догляд, побутове та спеціальне медичне обслуговування відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності»;

хворим (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці);

8.2. Відділення не здійснює надання соціальних послуг громадянам, які потребують цілодобового стороннього догляду.

8.3. Соціальні послуги догляду вдома особам, зазначеним у підрозділі 8.1. цього Положення з числа внутрішньо переміщених осіб, осіб, постраждалих внаслідок збройного конфлікту, тимчасової окупації, надзвичайної ситуації техногенного чи природного характеру, нещасних випадків, надаються невідкладно.

8.4. У територіальному центрі може бути утворено кілька відділень соціальної допомоги вдома або одне відділення з відповідною структурою, штатним розписом і фондом оплати праці.

8.5. Відділення надає відповідно до державних стандартів соціальних послуг такі послуги:

догляд вдома;

консультування;

представництво інтересів;

інформування.

8.6. Відділення може здійснювати обслуговування громадян, зазначених у підрозділі 8.1. цього Положення, за плату відповідно до тарифів на платні соціальні послуги.

8.7. Кількість громадян, яких повинен обслуговувати соціальний робітник, обсяг його роботи за погодженням з директором територіального центру визначає завідувач відділенням з урахуванням стану здоров'я громадянина, який обслуговується, його віку, рівня рухової активності, здатності до самообслуговування, місця та умов проживання, наявності транспортного сполучення, інших факторів, що можуть вплинути на якість надання соціальних послуг.

8.8. Відділення соціальної допомоги вдома згідно з умовами договору, затвердженим графіком роботи та індивідуальним планом надання соціальної послуги з догляду вдома надає соціальну послугу з догляду вдома постійно особам III групи рухової активності – 1-2 рази на тиждень (за необхідністю), особам IV групи рухової активності – 2-3 рази на тиждень, особам V групи рухової активності, особам з інвалідністю I групи - п’ять разів на тиждень), організовує надання передбачених договором послуг, контролює їх якість, визначає додаткові потреби, вживає заходів щодо їх задоволення.

8.9. Соціальні послуги в обсягах, визначених державними стандартами соціальних послуг, у відділенні соціальної допомоги вдома на безоплатній основі надаються:

особам з інвалідністю І групи, крім осіб з інвалідністю внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, які отримують соціальну допомогу на постійний сторонній догляд, побутове та спеціальне медичне обслуговування згідно із законодавством, які не здатні до самообслуговування у зв’язку з частковою втратою рухової активності, потребують сторонньої допомоги, надання соціальних послуг в домашніх умовах згідно з медичним висновком, незалежно від наявності у них рідних (батьки, діти, дружина, чоловік), які повинні забезпечити їм догляд та допомогу;

громадянам похилого віку, у тому числі з когнітивними розладами; особам з інвалідністю (які досягли 18-річного віку), крім осіб з інвалідністю внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, які отримують соціальну допомогу на постійний сторонній догляд, побутове та спеціальне медичне обслуговування згідно із законодавством; хворим (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування у зв’язку з частковою втратою рухової активності (мають III, IV, V групи рухової активності), потребують сторонньої допомоги, надання соціальних послуг в домашніх умовах згідно з медичним висновком, за умови, що середньомісячний сукупний дохід їх сімей за останні шість календарних місяців, що передують місяцю звернення, не перевищує встановлених законом 4 прожиткових мінімумів для сім'ї для відповідної категорії осіб;

особам, які до набрання чинності цього Положення, отримували соціальні послуги догляду вдома на безоплатній основі.

8.10. Соціальні послуги на платній основі надаються у відділенні соціальної допомоги вдома (за умови наявних можливостей):

громадянам, зазначеним в підпункті 8.9., понад обсяги, визначені державними стандартами;

крім осіб з інвалідністю 1 групи громадянам похилого віку, у тому числі з когнітивними розладами; особам з інвалідністю (які досягли 18-річного віку), крім осіб з інвалідністю внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, які отримують соціальну допомогу на постійний сторонній догляд, побутове та спеціальне медичне обслуговування згідно із законодавством; хворим (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування у зв’язку з частковою втратою рухової активності (мають III, IV, V групи рухової активності), потребують сторонньої допомоги, надання соціальних послуг в домашніх умовах згідно з медичним висновком, за умови, що середньомісячний сукупний дохід їх сімей за останні шість календарних місяців, що передують місяцю звернення, перевищує встановлених законом 4 прожиткових мінімумів для сім'ї для відповідної категорії осіб;

громадянам похилого віку, у тому числі з когнітивними розладами, особам з інвалідністю (які досягли 18-річного віку), які не здатні до самообслуговування у зв’язку з частковою втратою рухової активності, потребують сторонньої допомоги, надання соціальних послуг в домашніх умовах згідно з медичним висновком, у разі:

надання їм соціальних послуг фізичною особою, якій призначено щомісячну компенсаційну виплату, допомогу на догляд в установленому законодавством порядку;

надання такими особами соціальних послуг іншій особі та отримання ними щомісячної компенсаційної виплати, допомоги на догляд в установленому законодавством порядку;

укладення такими особами договорів відчуження нерухомого майна (довічного утримання (догляду), спадкового договору, інших документів, засвідчених нотаріально, у яких передбачено надання соціальних послуг та здійснення догляду.

 

9. Відділення денного перебування

9.1. Відділення денного перебування (далі - відділення) утворюється для надання соціальних послуг не менш як 30 громадянам похилого віку, у тому числі з когнітивними розладами, особам з інвалідністю (які досягли 18-річного віку), хворим (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які частково втратили здатність до самообслуговування, протягом дня.

9.2. Відділення надає такі послуги:

соціальна адаптація;

консультування;

представництво інтересів.

9.3. У складі територіального центру може утворюватися кілька відділень денного перебування залежно від місця проживання/перебування громадян, яких він обслуговує, стану їх здоров'я та потреб.

9.2. Соціальні послуги в обсягах, визначених державними стандартами, у відділенні денного перебування надаються на безоплатній основі незалежно від наявності рідних (батьки, діти, дружина, чоловік), які повинні забезпечити  догляд та допомогу, та незалежно від доходу:

громадянам похилого віку, особам з інвалідністю (які досягли 18-річного віку), які частково втратили здатність до самообслуговування та не мають медичних протипоказань для перебування в колективі;

хворим з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більше як на чотири місяці.

 

10. Відділення тимчасового проживання

10.1. Відділення тимчасового проживання (далі-відділення) утворюється для надання послуги тимчасового проживання не менш як 10 і не більше як 30 особам з числа осіб похилого віку, у тому числі з когнітивними розладами, осіб з інвалідністю (які досягли 18-річного віку), та які за віком та/або за станом здоров’я потребують постійного стороннього догляду до їх поселення в інтернатні заклади/установи (будинки-інтернати), строком до 4 місяців (в окремих випадках до 6 місяців) і не мають медичних протипоказань перебування у відділенні, а саме громадян:

які не мають постійного місця проживання і не мають рідних, які відповідно до законодавства повинні забезпечити їм догляд і допомогу, або втратили соціальні зв’язки з ними;

проживають самотньо і не мають рідних, які відповідно до законодавства повинні забезпечити їм догляд і допомогу, або втратили соціальні зв’язки з ними.

10.2. Відділення може надавати такі послуги:

короткотермінове проживання;

догляд стаціонарний;

соціальний супровід;

консультування;

представництво інтересів;

інформування;

посередництво.

10.3. У відділенні особи перебувають на повному державному утриманні, одержують соціальну послугу стаціонарного догляду та відповідно до встановлених норм забезпечуються:

жилим приміщенням для проживання (перебування) та усіма житлово-комунальними послугами;

предметами, матеріалами, м’яким і твердим інвентарем (одягом, взуттям, постільною білизною, засобами особистої гігієни, столовим посудом);

раціональним не менше ніж чотириразовим харчуванням;

технічними та іншими засобами реабілітації.

10.4. Відділення функціонує та утримується за рахунок коштів місцевого бюджету, а також благодійних надходжень та відрахувань з пенсій отримувачів соціальних послуг в порядку, визначеному законодавством України.

10.5. Особам, які перебувають у відділенні тимчасового проживання за рахунок бюджетних коштів (безоплатно), пенсія (щомісячне довічне грошове утримання), державна соціальна допомога виплачуються відповідно до законодавства.

Особам, які отримують соціальні послуги у відділенні на платній основі або з установленням диференційованої плати, пенсія виплачується в повному обсязі.

10.6. Соціальні послуги в обсягах, визначених державними стандартами соціальних послуг у відділенні тимчасового проживання на безоплатній основі надаються:

особам з інвалідністю І групи (які досягли 18-річного віку);

особам похилого віку, у тому числі з когнітивними розладами, особам з інвалідністю (які досягли 18-річного віку), яким не призначено пенсію (щомісячне довічне грошове утримання) або державну соціальну допомогу (до моменту її призначення);

особам похилого віку, у тому числі з когнітивними розладами, особам з інвалідністю (які досягли 18-річного віку) ІІ, ІІІ групи, середньомісячний сукупний дохід яких не перевищує 2 прожиткові мінімуми, встановлені для відповідної категорії осіб.

10.7. У відділенні тимчасового проживання соціальні послуги в обсязі, визначеному державними стандартами соціальних послуг, можуть надаватись з установленням диференційованої плати у визначеному законодавством порядку особам, а саме:

особам похилого віку, у тому числі з когнітивними розладами, особам з інвалідністю (які досягли 18-річного віку) ІІ, ІІІ групи, за умови, що середньомісячний сукупний дохід яких перевищує 2 прожиткові мінімуми, але не перевищує 4 прожиткових мінімумів, встановлених для відповідної категорії осіб.

10.8. Соціальні послуги на платній основі надаються у відділенні тимчасового проживання (за умови наявних можливостей):

громадянам, зазначеним в підпункті 10.6., понад обсяги, визначені державними стандартами;

особам похилого віку, у тому числі з когнітивними розладами, особам з інвалідністю (які досягли 18-річного віку) ІІ, ІІІ групи, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує 4 прожиткових мінімумів, встановлених для відповідної категорії осіб.

 

11. Відділення організації надання адресної натуральної допомоги

11.1. Відділення організації надання адресної натуральної допомоги (далі - відділення) утворюється для обслуговування не менш як 500 громадян, які відповідно до результатів оцінювання індивідуальних потреб потребують натуральної допомоги, а саме:

осіб похилого віку, у тому числі з когнітивними розладами;

осіб з інвалідністю;

хворих (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), у разі коли вони мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей з інвалідністю, осіб похилого віку, осіб з інвалідністю;

громадян, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, а також у зв’язку зі шкодою, завданою стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією, якщо вони мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей з інвалідністю, осіб похилого віку, осіб з інвалідністю;

11.2. Відділення організовує надання таких послуг:

дрібний ремонт одягу;

перукарські;

транспортні (перевезення осіб з інвалідністю 1, 2 груп та дітей з інвалідністю, захворювання, розлади, травми або стани яких призвели до неможливості пересуватися самостійно та які згідно зі встановленими медичними показаннями користуються кріслом колісним або іншими допоміжними засобами (милиці, ходунки), у порядку, визначеному Черкаською міською радою).

11.3. Виходячи з наявної фінансової та матеріально-технічної бази відділення на безоплатній основі може організовувати надання таких послуг:

прокат засобів пересування та реабілітації;

прання постільної білизни;

дрібний ремонт побутової техніки;

надання натуральної допомоги (одяг, взуття, продовольчі та промислові товари, предмети побутової гігієни та інші предмети першої необхідності).

11.4. У разі коли громадянин через часткову втрату рухової активності не може відвідати відділення та особисто отримати натуральну допомогу, центр організовує доставку допомоги громадянину за місцем його проживання/перебування.

11.5. Соціальні послуги в обсягах, визначених державними стандартами соціальних послуг у відділенні організації надання адресної натуральної допомоги на безоплатній основі надаються:

особам з інвалідністю І групи (які досягли 18-річного віку);

громадянам похилого віку, у тому числі з когнітивними розладами; особам з інвалідністю (які досягли 18-річного віку), за умови, що середньомісячний сукупний дохід їх сімей за останні шість календарних місяців, що передують місяцю звернення, не перевищує встановлених законом 4 прожиткових мінімумів для сім'ї для відповідної категорії осіб;

хворим (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), якщо вони мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей з інвалідністю, осіб похилого віку, осіб з інвалідністю, за умови, що середньомісячний сукупний дохід їх сімей за останні шість календарних місяців, що передують місяцю звернення, не перевищує встановлених законом 4 прожиткових мінімумів для сім'ї для відповідної категорії осіб;

особам, які перебувають у складних життєвих обставинах у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, а також у зв’язку зі шкодою, завданою стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей з інвалідністю, осіб похилого віку, осіб з інвалідністю), за умови, що середньомісячний сукупний дохід їх сімей за останні шість календарних місяців, що передують місяцю звернення, не перевищує встановлених законом 4 прожиткових мінімумів для сім'ї для відповідної категорії осіб;

особам з інвалідністю 1, 2 груп та дітям з інвалідністю, захворювання, розлади, травми або стани, яких призвели до неможливості пересуватися самостійно, та які згідно зі встановленими медичними показаннями користуються кріслом колісним або іншими допоміжними засобами (милиці, ходунки) і потребують отримання послуги з перевезення автомобілем спеціалізованого призначення.

11.6. Соціальні послуги на платній основі надаються у відділенні (за умови наявних можливостей):

громадянам, зазначеним в підпункті 11.5., понад обсяги, визначені державними стандартами;

громадянам похилого віку, у тому числі з когнітивними розладами; особам з інвалідністю (які досягли 18-річного віку), хворим (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), за умови, що середньомісячний сукупний дохід їх сімей за останні шість календарних місяців, що передують місяцю звернення, перевищує встановлених законом 4 прожиткових мінімумів для сім'ї для відповідної категорії осіб;

особам, які перебувають у складних життєвих обставинах у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, а також у зв’язку зі шкодою, завданою стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей з інвалідністю, осіб похилого віку, осіб з інвалідністю), малозабезпеченістю, за умови, що середньомісячний сукупний дохід їх сімей за останні шість календарних місяців, що передують місяцю звернення, перевищує встановлених законом 4 прожиткових мінімумів для сім'ї для відповідної категорії осіб.

 

12. Кадрова політика установи

12.1. Територіальний центр очолює директор, який призначається на посаду міським головою на конкурсній основі за контрактом.

Посаду директора територіального центру може займати особа, яка має повну вищу освіту з освітнім рівнем магістра, спеціаліста відповідного напрямку підготовки (соціальна робота, юридичний, педагогічний) і стаж роботи на керівній посаді не менше ніж п’ять років.

12.2. Обов’язки директора територіального центру:

12.2.1. Організовує роботу територіального центру, несе персональну відповідальність за виконання покладених на територіальний центр завдань, визначає посадові обов’язки працівників, забезпечує проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості соціальних послуг, та звітує про його діяльність;

12.2.2. Затверджує посадові інструкції працівників територіального центру;

12.2.3. Координує діяльність структурних підрозділів територіального центру;

12.2.4. Подає на затвердження директору департаменту штатний розпис та кошторис витрат територіального центру;

12.2.5. Укладає договори з юридичними та фізичними особами різних форм організаційно-правового господарювання з метою створення належних умов для функціонування установи, в якій здійснюється надання соціальних послуг;

12.2.6. Укладає договори про надання соціальних послуг територіальним центром з отримувачами послуг (їх законними представниками);

12.2.7. Діє від імені територіального центру і представляє його інтереси;

12.2.8. Розпоряджається коштами територіального центру в межах затвердженого кошторису та відповідно до їх цільового призначення, в тому числі на оплату: 

проведення щорічного профілактичного медичного огляду працівників центру;

придбання для працівників спецодягу, взуття, проїзних квитків (або грошової компенсації за їх придбання);

придбання для територіального центру автотранспорту, засобів пересування, спеціальних засобів для догляду і самообслуговування; 

підвищення кваліфікації працівників центру;

12.2.9. Призначає в установленому порядку на посаду і звільняє з посади працівників територіального центру;

12.2.10. Видає у межах своєї компетенції накази організаційно-розпорядчого характеру, в тому числі щодо здійснення (припинення) обслуговування громадян), організовує і контролює їх виконання; вживає заходів щодо забезпечення центру кваліфікованими кадрами, організовує атестацію, навчання персоналу, у разі порушення трудової дисципліни та невиконання функціональних обов’язків накладає дисциплінарні стягнення на працівників;

12.2.11. Розробляє і подає на розгляд директором департаменту проєкт положення про територіальний центр, зміни та доповнення до нього;

12.2.12. Затверджує положення про структурні підрозділи територіального центру.

12.3. Відділення територіального центру очолюють завідувачі, які призначаються і звільняються з посади директором центру за погодженням з директором департаменту.

12.4. Завідувач відділенням повинен мати повну вищу освіту відповідного напрямку підготовки і стаж роботи за фахом не менш як три роки.

12.5. Працівники територіального центру, які надають соціальні послуги, зокрема фахівці, соціальні працівники повинні мати відповідний фаховий рівень, що підтверджується документом про освіту державного зразка.

12.6. У своїй діяльності працівники територіального центру керуються нормами та вимогами Закону України «Про соціальні послуги», Етичного кодексу спеціалістів із соціальної роботи України. Основними принципами здійснення діяльності працівників територіального центру є:

повага до гідності кожної людини, врахування того, що кожна людина є неповторною та унікальною, має право на самореалізацію, яка не призводить до порушення подібних прав інших людей; тому щодо неї не можуть застосовуватися прямий чи опосередкований примус до будь-яких дій, навіть на її користь або користь її близького соціального оточення;

пріоритетність інтересів отримувачів соціальних послуг, спрямування зусиль, знань та навичок на допомогу окремим громадянам, сім'ям, групам осіб;

толерантність до різних емоційних проявів отримувачів соціальних послуг, їх проблем й обставин, рівновага, терпимість незалежно від їхнього способу життя, поведінки, соціального і національного походження, статі тощо;

довіра та взаємодія у вирішенні проблем отримувачів соціальних послуг, сприяння максимальній їх самостійності у розв'язанні соціальних проблем та в діях у відповідних соціальних ситуаціях, створення доброзичливої атмосфери спілкування;

доступність послуг для кожного, хто звертається за захистом, підтримкою, консультацією або порадою, без будь-якої дискримінації щодо статі, віку, фізичних або розумових обмежень, соціальної чи расової приналежності, віросповідання, мови, політичних поглядів, сексуальної орієнтації;

конфіденційність, що виключає можливість розголошення будь-яких відомостей про отримувачів соціальних послуг за винятком тих випадків, коли це робиться з їхньої згоди чи в установленому законом порядку;

дотримання норм професійної етики, що включає сприяння формуванню та реалізації заходів соціальної політики, забезпеченню благополуччя людини, спільноти, громади, та відповідальність за розвиток та дотримання професійних норм у розв'язанні практичних завдань соціальної роботи.

12.7. Працівники територіального центру не можуть використовувати службове становище в особистих цілях, а також не можуть мати майнових відносин з отримувачами соціальних послуг центру.

 

13. Фінансово-господарська діяльність територіального центру

13.1. Територіальний центр утримується за рахунок коштів, що відповідно до Бюджетного кодексу України виділяються з міського бюджету на соціальний захист населення та соціальне забезпечення, та за рахунок інших надходжень, у тому числі від діяльності його структурних підрозділів, від надання платних соціальних послуг, а також благодійних коштів громадян, підприємств, установ та організацій.

13.2. Кошти від надання платних соціальних послуг надходять до спеціального фонду та використовуються виключно в межах запланованих видатків на покриття витрат, пов’язаних з організацією та наданням цих послуг.

13.3. Для надання соціальних послуг територіальний центр має право залучати на договірних засадах юридичних та фізичних осіб, зокрема волонтерів та волонтерські організації.

13.4. Територіальний центр має право в установленому порядку отримувати гуманітарну та благодійну допомогу, в тому числі із-за кордону, яка використовується для надання допомоги громадянам, зазначеним у пункті 1.3. цього Положення, та поліпшення матеріально-технічної бази територіального центру.

13.5. Перевірка роботи територіального центру та контроль за організацією його діяльності, пов’язаної із наданням соціальних послуг, здійснюється відповідно до законодавства України.

13.6. Територіальний центр є неприбутковою установою, що внесена до Реєстру неприбуткових установ та організацій, та не має на меті отримання доходів (прибутків) або їх частини для розподілу серед працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску).

 

14. Юридичний статус територіального центру

14.1. Територіальний центр є юридичною неприбутковою особою, має самостійний баланс, рахунки в Державній казначейській службі, печатку зі своїм найменуванням, штампи та бланки, і діє відповідно до цього Положення.

14.2. Організаційно-правова форма – комунальна установа.

14.3. Повна назва – Територіальний центр надання соціальних послуг м. Черкаси.

14.4. Юридична адреса територіального центру: 18002, м. Черкаси, вул. Пушкіна, 13А.

 

15. Ліквідація та реорганізація територіального центру

15.1. Ліквідація та реорганізація територіального центру здійснюється за рішенням Черкаської міської ради відповідно до законодавства України.

15.2. Територіальний центр вважається реорганізованим або ліквідованим з дня внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

 

16. Заключні положення

16.1. Положення про центр, доповнення та зміни до нього затверджуються Черкаською міською радою та реєструються в уповноваженому органі відповідно до законодавства України. 

 



 

ДОДАТКИ

1 414-9-рд 08.10.21 Заперечення.pdf Переглянути
2 414-9-рд 08.10.21 Порівняльна таблиця.pdf Переглянути