ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Департамент охорони здоров`я та медичних послуг

Підготував:

Департамент охорони здоров`я та медичних послуг

Галузь:

Галузева

Статус:

Новий проєкт

Дата:

22.01.2020

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1568-8-рд
Про затвердження міської програми місцевих стимулів для медичних працівників міста Черкаси на 2020 рік

Проект рішення
№ 1568-8-рд
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
Про затвердження міської програми місцевих стимулів для медичних працівників міста Черкаси на 2020 рік
Відповідно до ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.18 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», з метою створення сприятливих умов для розвитку кадрового потенціалу медичної галузі, здійснення морального та матеріального заохочення працівників закладів охорони здоров’я комунальної форми власності міста Черкаси, Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
 
1. Затвердити міську програму місцевих стимулів для медичних працівників міста Черкаси на 2020 рік (додається).
2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Волошина І.В. та постійну комісію міської ради з питань охорони здоров’я, материнства, дитинства, сім’ї, соціального захисту, освіти, науки, культури, фізкультури та спорту.
Міський голова А. В. Бондаренко
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                рішення Черкаської міської ради
                                                                   від _______________ № _______
 
 
Міська програма
місцевих стимулів для медичних працівників міста Черкаси
на 2020 рік
 
  1. Загальні положення
В умовах реформування медичної галузі в Україні одним із головних завдань, що стоять перед органами місцевого самоврядування є забезпечення закладів охорони здоров’я кваліфікованими кадрами, підвищення престижності праці медичних працівників, професійне та справедливе оцінювання їх діяльності, створення умов для саморозвитку, професійного зростання. Важливим чинником у вирішенні цих питань є стан матеріального забезпечення медичних працівників. На рівні держави постійно здійснюються заходи щодо підвищення заробітної плати працівників медичної галузі. Проте у зв’язку з недостатністю обсягів медичної субвенції з державного бюджету, які доводяться місту Черкаси протягом останніх років по галузі «Охорона здоров’я», міський бюджет м.Черкаси щороку покриває незабезпеченість видатків власними коштами.
Забезпечення належного рівня надання якісної медичної допомоги мешканцям міста можливе лише за умови наявності стабільно працюючих лікувальних закладів, які мають необхідне матеріально-технічне забезпечення та кваліфікований медичний персонал.
У місті Черкаси існує складна ситуація щодо укомплектованості кадрами комунальних закладів охорони здоров'я, зокрема лікарськими. Потребує вирішення проблема підвищення рівня кваліфікації працівників медичної галузі відповідно до сучасних вимог надання медичних послуг, забезпечення їх гарантованим соціальним захистом.
Низька заробітна плата у галузі є основною причиною падіння престижу професії медика, відтоку з галузі висококваліфікованих фахівців, і, як наслідок, невпинного старіння кадрів. Щорічно з різних причин (виїзд за кордон, перехід на більш оплачувану роботу у приватні фірми, тощо) система втрачає значну частину практикуючих лікарів.
Недостатній рівень заробітної плати, а відтак і соціального захисту медичних працівників, можливість вибору між комунальним та приватним сектором, можливість працевлаштування за кордоном стають перешкодою у залученні молодих спеціалістів до роботи в галузі.
Як наслідок, недостатня якість медичних послуг, низька доступність медичної допомоги та низький рівень розвитку медицини.
Підняття престижу праці медичного працівника в суспільстві, а також створення умов для відтворення кадрового ресурсу, зумовлює необхідність прийняття міської програми встановлення місцевих стимулів, зокрема стимулюючих виплат, для працівників закладів охорони здоров’я міста Черкаси.
Затвердження міської цільової програми місцевих стимулів для медичних працівників міста Черкаси на 2020 рік (далі – Програма) сприятиме достатньому кадровому забезпеченню комунальних медичних закладів міста, що дозволить забезпечити належний рівень медичного обслуговування населення відповідно до вимог сьогодення.
Основні нормативно-правові документи, вимоги та положення яких враховувались при розробці Програми:
  • Кодекс законів про працю України;
  • Закони України: «Про місцеве самоврядування в Україні»; «Основи законодавства України про охорону здоров'я»; «Про оплату праці»;
  • постанова Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 №1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери»;
  • спільний наказ Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров’я України від 05.10.2005 №308/519 «Про впорядкування Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення»;
  • рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 18.12.2007 №1722 «Про затвердження Положення про порядок розроблення міських програм, моніторингу та звітності про їх виконання та правила складання паспортів місцевих бюджетних програм».
  1. Паспорт Програми
Паспорт визначає суму коштів, які необхідні для виконання Програми, законодавчої підстави її реалізації, мету, завдання, напрямки діяльності, відповідальних виконавців, результативні показники та інші характеристики Програми, на підставі яких здійснюється контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів і аналіз бюджетної програми.
Паспорт Програми підлягає затвердженню в порядку, визначеному чинним законодавством.
  1. Проблема, на розв’язання якої спрямована Програма
Найбільш гострими на сьогодні є такі проблеми медичної галузі міста:
  • зниження престижу професії медичного працівника;
  • зростання плинності та міграції медичних кадрів;
  • значне старіння медичних кадрів;
  • низька заробітна плата медичного працівника.
Протягом останніх років спостерігається зростання коефіцієнту плинності кадрів: у 2017 році – 10,8%, у 2018 році – 15,0%, за 9 місяців 2019 року – 10,0%.
Забезпеченість медичними кадрами комунальних закладів охорони здоров’я міста (крім центрів первинної медико-санітарної допомоги) станом на 01.10.2019 року становить 82,4 відсотків і щороку зменшується.
 
Дата Показники Лікарі (у тому числі зубні), провізори Фахівці з базовою та неповною вищою медичною освітою, фармацевти Професіонали і фахівці з немедичною освітою
01.01.17 Штатна чисельність 1029,75 2079,00 45,75
Фізичні особи 856 1890 44
Відсоток забезпеченості 83,1 90,9 96,2
01.01.18 Штатна чисельність 698,00 1517,25 33,50
Фізичні особи 581 1356 32
Відсоток забезпеченості 83,2 89,4 95,5
01.01.19 Штатна чисельність 815,25 1733,00 39,75
Фізичні особи 669 1486 35
Відсоток забезпеченості 82,1 85,7 88,1
01.10.19 Штатна чисельність 798,5 1688,0 41,25
Фізичні особи 641 1409 33
Відсоток забезпеченості 80,3 83,5 80,0
Крім зменшення кількості працівників галузі, також спостерігається збільшення їх середнього віку.
Дата Середній вік працівників
Лікарі (у тому числі зубні), провізори Фахівці з базовою та неповною вищою медичною освітою, фармацевти Професіонали і фахівці з немедичною освітою
01.01.17 49,3 43,5 43,2
01.01.18 49,6 43,1 44,0
01.01.19 50,0 43,9 44,2
01.10.19 50,3 46,0 47,0
Нагальною потребою є омолодження медичних кадрів, адже значний відсоток працюючих – люди пенсійного віку. Небажання молодих фахівців приходити на роботу у комунальні заклади охорони здоров’я міста переважно пояснюється низьким рівнем заробітної плати.
Навіть з урахуванням усіх обов’язкових і стимулюючих доплат і надбавок, матеріальної допомоги на оздоровлення та одноразових премій на сьогодні середня заробітна плата працівників комунальних закладів охорони здоров'я залишається однією з найнижчих.
Рік Середня заробітна плата, грн.
Лікарі (у тому числі зубні), провізори Фахівці з базовою та неповною вищою медичною освітою, фармацевти Професіонали і фахівці з немедичною освітою
2017 5410 3950 3942
2018 6301 4642 4847
2019 (на 01.10.2019) 6817 5043 5143
Такий стан справ вимагає необхідності здійснення заходів, спрямованих на розв’язання зазначених проблем та підвищення ефективності роботи медичних працівників. Виходячи з вищевикладеного, виникає необхідність у підвищенні рівня оплати праці медичних працівників закладів охорони здоров’я міста, які отримують заробітну плату за рахунок коштів загального фонду міського бюджету, шляхом встановлення їм щомісячних додаткових муніципальних стимулюючих виплат.
 
  1. Мета Програми
Метою Програми є матеріальне і моральне стимулювання медичних працівників галузі, створення необхідних умов для стабільного кадрового забезпечення, підвищення рівня укомплектованості лікарями та іншими медичними спеціалістами, підвищення престижу і соціального статусу медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, поліпшенню стану здоров’я населення шляхом залучення кваліфікованих лікарів та середнього медичного персоналу для задоволення потреб населення в отриманні своєчасної і якісної медичної допомоги.
 
  1. Шляхи та способи вирішення проблеми, строки
та етапи виконання Програми
 
Для досягнення поставленої мети необхідно:
- скоординувати діяльність органів місцевого самоврядування і закладів охорони здоров'я для виконання заходів Програми;
- підвищити статус медичного працівника шляхом заохочень до роботи на місцях;
- забезпечити зацікавленість медичних працівників охорони здоров'я в позитивних результатах роботи.
 
  1. Завдання Програми та заходи для її виконання,
обсяги та джерела фінансування
 
Основними завданнями міської програми є:
  • популяризація праці медичних працівників;
  • залучення молодих спеціалістів до роботи у комунальних закладах охорони здоров’я міста;
  • поліпшення економічного становища медичних працівників закладів охорони здоров’я міста, які отримують заробітну плату за рахунок коштів міського бюджету;
  • моральне та матеріальне стимулювання медичних працівників;
  • координація діяльності міської влади та комунальних закладів охорони здоров’я міста з підтримки медичних працівників.
Для виконання завдань Програми необхідно здійснити наступні заходи:
 

з/п
Заходи Відповідальні Термін виконання
1 Встановлення та виплата працівникам комунальних закладів охорони здоров’я міста, які отримують заробітну плату за рахунок коштів загального фонду міського бюджету, муніципальних премій в розмірі до 25% до посадових окладів (з урахуванням підвищень) щомісячно Департамент охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради Протягом
терміну дії
Програми
2 Висвітлювати інформацію про досягнення медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я міста у засобах масової інформації, розміщувати на офіційному порталі міської ради, міського голови, виконавчого комітету, департаменту охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради Департамент охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради,
КНП «Черкаський міський інформаційно-аналітичний центр медичної статистики та здоров’я»
Протягом терміну дії Програми
Заходи Програми реалізовуються за рахунок коштів міського бюджету. Головним розпорядником коштів міського бюджету по видаткам на реалізацію Програми є департамент охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради. Відповідальні виконавці: заклади охорони здоров’я комунальної форми власності міста Черкаси, крім центрів первинної медико-санітарної допомоги.
Обсяг фінансових ресурсів, що спрямовані на реалізацію Програми з міського бюджету, визначається виходячи із фінансових можливостей міського бюджету на відповідний рік, з урахуванням пропозицій департаменту охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради.
Обсяги фінансування заходів Програми:

з/п
Напрямки
використання коштів
2020 рік, тис.грн.
1 Встановлення та виплата муніципальних премій працівникам комунальних закладів охорони здоров’я міста, які отримують заробітну плату за рахунок коштів загального фонду міського бюджету 38292,380
Встановлення працівникам комунальних закладів охорони здоров’я міста, які отримують заробітну плату за рахунок коштів загального фонду міського бюджету, муніципальних премій відбувається у наступному порядку.
  1. Для забезпечення міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень в оплаті праці та недопущення «зрівнялівки» в оплаті праці працівників керівники закладів забезпечують заробітну плату працівників на рівні не менше мінімальної, а також її диференціацію, шляхом встановлення доплат, надбавок, премій з урахуванням складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника, результатів його праці, відповідно до вимог чинного законодавства, в межах фонду оплати праці, затвердженого по відповідній профільній бюджетній програмі:
  • лікарні – «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню міста Черкаси на 2019 - 2020 роки»,
  • КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини» – «Лікарсько-акушерська допомога жителям міста Черкаси на 2019 - 2020 роки»,
  • КНП «Черкаська міська консультативно-діагностична поліклініка» – «Амбулаторно-поліклінічна допомога жителям міста Черкаси на 2019 - 2020 роки»,
  •  КНП «Черкаська міська реабілітаційно-оздоровча поліклініка «Астра» - «Надання комплексної медичної реабілітації мешканцям міста Черкаси на 2019 - 2020 роки».
  • стоматологічні поліклініки – «Стоматологічна допомога населенню міста Черкаси на 2019 - 2020 роки».
  • КНП «Черкаський міський інформаційно-аналітичний центр медичної статистики та здоров’я» - «Інформаційно-аналітичне забезпечення закладів охорони здоров'я міста Черкаси на 2019 - 2020 роки».
  1. Муніципальна премія нараховується в межах фонду оплати праці, затвердженого по міській цільовій програмі місцевих стимулів для медичних працівників міста Черкаси на 2020 рік, понад розмір мінімальної заробітної плати та її диференціації відповідно до вимог чинного законодавства, і виплачується щомісяця за фактично відпрацьований час за основним місцем роботи та за сумісництвом протягом терміну дії Програми (в межах фінансового забезпечення Програми).
  2. Муніципальна премія нараховується лікарям усіх спеціальностей (у тому числі зубним), провізорам, фахівцям з базовою та неповною вищою медичною освітою, фармацевтам, професіоналам і фахівцям з немедичною освітою (віднесені до медичного персоналу – особи з повною вищою та неповною вищою (немедичною) освітою, допущені до медичної та фармацевтичної діяльності з урахуванням вимог, визначених наказом МОЗ України від 25.12.92 р. № 195 "Про затвердження переліку вищих і середніх спеціальних навчальних закладів, підготовка і отримання звання в яких дають право займатися медичною і фармацевтичною діяльністю" та Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників системи охорони здоров'я (випуск 78 "Охорона здоров'я"): біологи, бактеріологи та інші).
  3. Преміювання керівників закладів здійснюється за рішенням органу вищого рівня у межах наявних коштів на оплату праці відповідно до умов укладених трудових контрактів з міським головою, а тому не охоплюються даною Програмою і не включаються в розрахунки.
  1. Контроль за виконанням Програми
Контроль за виконанням Програми здійснюють міська рада, виконавчий комітет міської ради та департамент охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради.
Моніторинг виконання заходів програми здійснюється департаментом охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради щоквартально. Результати моніторингу надаються департаменту фінансової політики Черкаської міської ради до 20 числа місяця наступного за звітним періодом.
Головний розпорядник коштів складає заключний звіт про результати виконання програми на розгляд міської ради з узагальненими висновками про кінцеві результати виконання програми не пізніше ніж у тримісячний строк після закінчення встановленого строку виконання програми.
 
  1. Очікуваний результат виконання Програми
Питання оплати праці є ключовим у системі соціально-економічних відносин, оскільки стосується інтересів основної частини населення країни та впливає на всі сфери суспільного життя.
Передбачається, що виконання заходів Програми на реалізацію пріоритетних завдань сприятиме покращенню якості надання медичних послуг населенню міста Черкаси, підвищенню ефективності роботи комунальних закладів охорони здоров'я, забезпеченню їх кваліфікованими кадрами та покращенню соціального захисту медичних працівників.
Виконання Програми дасть змогу:
  • покращити рівень соціально-побутового забезпечення медичних працівників закладів охорони здоров’я міста, забезпечити моральне та матеріальне стимулювання медичних працівників;
  • вмотивувати медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я міста до підвищення ефективності та якості роботи;
  • підвищити престиж медичного працівника;
  • зменшити плинність кадрів;
  • залучити молодих фахівців до роботи у комунальних закладах охорони здоров’я міста.
Результативні показники, що характеризують виконання Програми

з/п
Показники одиниці виміру 2020 рік (проект)
1. затрат
1.1 Обсяг фінансових затрат за програмою, з них грн. 38 292 380
 - заробітна плата грн. 31 643 765
 - нарахування на заробітну плату грн. 6 648 615
2. продукту
2.1. Кількість штатних одиниць медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, які отримують заробітну плату за рахунок коштів міського бюджету од. 2502,25
2.2. Середньомісячний фонд заробітної плати медичних працівників з початку 2020 року міс. 14 824 092
2.3. Середня зарплата однієї медичної ставки з початку року до встановлення муніципальних премій грн. 5924
3. ефективності:
3.1. Розмір муніципальної премії медичним працівникам у відсотках посадового окладу з підвищеннями % 25
3.2. Середньомісячний розмір муніципальної премії медичним працівникам грн. 1054
3.3. Середня зарплата однієї медичної ставки після встановлення муніципальних премій грн. 6978
4. якості:
4.1 Відсоток медичних працівників, які отримають муніципальні премії % 100,0
4.2 Середній відсоток зростання заробітної плати медичних працівників, які отримають муніципальні премії % 17,8
4.3. Забезпеченість медичними кадрами комунальних закладів охорони здоров’я міста % 90,0
Фінансове забезпечення здійснюється у межах видатків, затверджених рішенням міської ради про міський бюджет на відповідний рік. Обсяги фінансування та інші показники Програми можуть уточнюватись в межах бюджетного періоду у процесі виконання із відповідним відображенням у паспорті Програми без внесення змін до даної Програми.
 

УКРАЇНА

Черкаська міська рада

Департамент охорони здоров’я та медичних послуг
вул.Б.Вишневецького,36, м.Черкаси, 18000,  тел: (0472) 37-24-56, fax:(0472) 33-79-47
E-mail: dozmpchmr@gmail.com , код  ЄДРПОУ  02013260
 
Пояснювальна записка
до проекту рішення Черкаської міської ради
«Про затвердження міської програми місцевих стимулів для медичних працівників міста Черкаси на 2020 рік»
 
Питання оплати праці є ключовим у системі соціально-економічних відносин, оскільки стосується інтересів основної частини населення країни та впливає на всі сфери суспільного життя.
В умовах реформування медичної галузі в Україні одним із головних завдань, що стоять перед органами місцевого самоврядування є забезпечення закладів охорони здоров’я кваліфікованими кадрами, підвищення престижності праці медичних працівників, професійне та справедливе оцінювання їх діяльності, створення умов для саморозвитку, професійного зростання. Важливим чинником у вирішенні цих питань є стан матеріального забезпечення медичних працівників.
Низька заробітна плата у галузі є основною причиною падіння престижу професії медика, відтоку з галузі висококваліфікованих фахівців, і, як наслідок, невпинного старіння кадрів. Щорічно з різних причин (виїзд за кордон, перехід на більш оплачувану роботу у приватні фірми, тощо) система втрачає значну частину практикуючих лікарів.
Департаментом охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради підготовлено проект міської програми місцевих стимулів для медичних працівників міста Черкасивстановлення та виплату працівникам комунальних закладів охорони здоров’я міста, які отримують заробітну плату за рахунок коштів загального фонду міського бюджету, щомісячних муніципальних премій диференційовано, відповідно до кваліфікації кожного працівника. За попередніми розрахунками середньомісячний розмір муніципальної премії становитиме 1054 грн. на одного працівника. Медичним працівникам, яким нарахування заробітної плати здійснюватиметься не за рахунок коштів загального фонду міського бюджету (платні послуги закладів охорони здоров’я, кошти за укладеними договорами з Національною службою здоров’я України), муніципальні премії не нараховуються.
Передбачається, що виконання заходів Програми на реалізацію пріоритетних завдань сприятиме покращенню якості медичної допомоги мешканцям міста Черкаси, підвищенню ефективності роботи комунальних закладів охорони здоров'я, забезпеченню їх кваліфікованими кадрами та покращенню соціального захисту медичних працівників.
Виконання Програми дасть змогу:
  • покращити рівень соціально-побутового забезпечення медичних працівників закладів охорони здоров’я міста, забезпечити моральне та матеріальне стимулювання медичних працівників;
  • вмотивувати медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я міста до підвищення ефективності та якості роботи;
  • підвищити престиж медичного працівника;
  • зменшити плинність кадрів;
  • залучити молодих фахівців до роботи у комунальних закладах охорони здоров’я міста.
Муніципальна премія може бути нарахована лише за умови виділення додаткових коштів з міського бюджету по міській цільовій програмі місцевих стимулів для медичних працівників міста Черкаси на 2020 рік, понад фонд оплати праці, затверджений по відповідним профільним бюджетним програмам підтримки закладів охорони здоров’я.
Реалізація рішення потребує виділення додаткових коштів загального фонду міського бюджету у 2020 році у сумі 38 292 380 грн.
 
 
Директор департаменту О.М.Стадник
вик. Галушка Г.Ю.
37-53-93

Додаток до пояснювальної записки
 
Розрахунок видатків до міської програми місцевих стимулів для медичних працівників міста Черкаси на 2020 рік
 
Тарифні розряди Кількість
ставок
(штатна чисельність працівників)
Річний ФЗП по окладах на одну штатну посаду Фонд по посадовим окладам (за тарифним розрядом) Фонд по посадовим окладам з урахуванням підвищень Муніципальна
премія
Нарахування на оплату праці Всього додаткові видатки на оплату праці
1 2 3 4 5 6 7 8
6 271,50   36 576  9 930 384  10 376 611  2 594 153  547 831  3 141 984 
7 296,50  38 844  11 517 246  12 256 486  3 064 121  649 402 3 713 523 
8 213,25  41 364  8 820 873  9 366 700  2 341 675  490 708  2 832 383 
9 661,25  43 632  28 851 660  30 747 441  7 686 860  1 598 223  9 285 083 
10 328,75  45 912  15 093 570  16 428 705  4 107 176  875 052  4 982 228 
11 105,00  49 692  5 217 660  5 744 258  1 436 065  302 266  1 738 331 
12 172,50  53 472  9 223 920  10 194 991  2 548 748  537 911  3 086 659 
13 311,00  57 264  17 809 104  20 253 399  5 063 350  1 062 976  6 126 326 
14 139,50  61 044  8 515 638  10 903 110  2 725 777  568 102  3 293 880 
15 2,00  65 076  130 152  216 361  54 090  11 359  65 449 
17 1,00  75 672  75 672  86 998  21 750  4 785  26 534 
ВСЬОГО 2502,25 115 185 879  126 575 060  31 643 765  6 648 615  38 292 380 
у тому числі по КПКВК
0712010 1379,75 61 685 883  69 114 168  17 278 542  3 652 850  20 931 392 
0712030 372,25 17 993 199  19 984 269  4 996 067  1 079 610  6 075 677 
0712080 564,50 26 730 981  28 463 919  7 115 980  1 424 177  8 540 156 
0712100 173,75 8 213 928  8 434 772  2 108 693  460 192  2 568 885  
0712151 12,00 561 888  577 932  144 483  31 787  176 270 
 
 

 

ДОДАТКИ

1 1568-8-рд 22.01.20 Зауваження.pdf Переглянути