ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Департамент охорони здоров`я та медичних послуг

Підготував:

Департамент охорони здоров`я та медичних послуг

Галузь:

Галузева

Статус:

Новий проєкт

Дата:

21.12.2019

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1543-8-рд
Про затвердження міської програми «Первинна медична допомога жителям міста Черкаси на 2020 рік»

Проект рішення
№ 1543-8-рд
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
Про затвердження міської програми «Первинна медична допомога жителям міста Черкаси на 2020 рік»
Відповідно до п. 22 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою підвищення рівня надання первинної медико-санітарної допомоги усім жителям м. Черкаси незалежно від їх віку, статі, соціального статусу та характеру захворювань, профілактики захворювань, формування умов відповідального ставлення населення до свого здоров’я та подальшого розвитку інституту сімейної медицини, Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
 
1. Затвердити міську програму «Первинна медична допомога жителям міста Черкаси на 2020 рік» (додається).
2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Волошина І.В. та постійну комісію міської ради з питань охорони здоров’я, материнства, дитинства, сім’ї, соціального захисту, освіти, науки, культури, фізкультури та спорту.
Міський голова А.В. Бондаренко
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                рішення Черкаської міської ради
                                                                   від _______________ № _______
 
 
Міська програма «Первинна медична допомога жителям міста Черкаси на 2020 рік»
 
  1. Загальні положення
Міську програму «Первинна медична допомога жителям міста Черкаси на 2020 рік» (далі - Програма) розроблено на підставі законів України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», «Основи законодавства України про охорону здоров’я», постанови Кабінету Міністрів України від 19.03.2018 №504 «Про затвердження Порядку надання первинної медичної допомоги».
Первинна медико-санітарна допомога (далі – ПМСД) - це медична допомога, що передбачає надання консультації, проведення діагностики та лікування найбільш поширених хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів, здійснення профілактичних заходів; направлення відповідно до медичних показань пацієнта, який не потребує екстреної медичної допомоги, для надання йому вторинної (спеціалізованої) або третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги; надання невідкладної медичної допомоги у разі розладу фізичного чи психічного здоров’я пацієнта, який не потребує екстреної, вторинної (спеціалізованої) або третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги.
Територіальна громада міста Черкаси в особі Черкаської міської ради є засновником 5 центрів первинної медико-санітарної допомоги (далі – ЦПМСД): КНП «Перший Черкаський міський центр первинної медико-санітарної допомоги», КНП «Другий Черкаський міський центр первинної медико-санітарної допомоги», КНП «Третій Черкаський міський центр первинної медико-санітарної допомоги», КНП «Четвертий Черкаський міський центр первинної медико-санітарної допомоги», КНП «П’ятий Черкаський міський центр первинної медико-санітарної допомоги».
Підприємства є закладами охорони здоров’я, що надають первинну медико-санітарну допомогу фізичним та юридичним особам в амбулаторних умовах. Створені з метою реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я, що передбачає проведення заходів, спрямованих на забезпечення населення доступною, своєчасною, якісною та ефективною ПМСД за рахунок коштів бюджету та інших джерел, незаборонених законодавством України, а також забезпечення керованості та безперервності медичної допомоги. ЦПМСД є неприбутковими організаціями, здійснюють господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку.
Організація та надання послуг з ПМСД ґрунтується на принципах доступності, безпечності, результативності, своєчасності, економічної ефективності, недискримінації, орієнтованості на людину, що передбачає надання послуг з ПМСД у спосіб, що враховує індивідуальні потреби осіб, яким ці послуги надаються, зокрема з урахуванням права пацієнта на вільний вибір лікаря.
У кожному ЦПМСД розроблено чіткий маршрут пацієнта, який визначається насамперед на рівні створених рецепцій, де здійснюється попереднє визначення обсягу медичної допомоги (невідкладна допомога, гострі захворювання, плановий візит); проводиться запис до сімейного лікаря (по телефону, при безпосередньому зверненні, on-line), запис за направленням до лікарів спеціалістів, при потребі супровід в необхідний кабінет.
Ухвалення Програми забезпечить ефективне розв’язання соціальних проблем мешканців міста, оскільки застосовує до їх вирішення принципи системності, координує взаємодію виконавчих органів міської ради, об’єднань громадян та безпосередньо громадськості. Окрім того використання програмного фінансування заходів Програми забезпечує прозорість бюджетного процесу в соціальній сфері міста.
 
  1. Паспорт Програми
Паспорт визначає суму коштів, які необхідні для виконання Програми, законодавчої підстави її реалізації, мету, завдання, напрямки діяльності, відповідальних виконавців, результативні показники та інші характеристики Програми, на підставі яких здійснюється контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів і аналіз бюджетної програми.
Паспорт Програми підлягає затвердженню в порядку, визначеному чинним законодавством.
 
  1. Проблема, на розв’язання якої спрямована Програма
Здоров’я людини є головною цінністю, має важливе значення в житті кожної людини, надає можливість досягнути індивідуального і суспільного добробуту та благополуччя, головна умова стійкого економічного розвитку.
Основною проблемою, на яку спрямована програма, є урегулювання механізму фінансування ЦПМСД у статусі одержувача бюджетних коштів.
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я», Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», центри медико-санітарної допомоги міста (далі – ЦПМСД) уклали з Національною службою здоров’я України (далі – НСЗУ) договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій і змінили статус розпорядника бюджетних коштів на одержувачів бюджетних коштів (по КПКВК 0712111 «Первинна медична допомога населенню, що надається центрами первинної медичної (медико-санітарної) допомоги»). Джерелами фінансування закладів можуть бути як бюджетні кошти, так і кошти юридичних та фізичних осіб.
Відповідно до підпункту “г” пункту 3 частини першої статті 89 Бюджетного кодексу України до видатків, що здійснюються з бюджетів міст обласного значення належать видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв комунальними закладами охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу, місцеві програми розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу, та місцеві програми надання населенню медичних послуг з первинної медичної допомоги населенню. Законопроєктом №2144 від 16.09.2019 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» у рамках державного бюджету на 2020 рік зокрема передбачаються зміни у пункті 3 частини першої статті 89, а саме: підпункт “г” діє до 1 квітня 2020 року, підпункт “ґ” і “д” вводяться в дію з 1 квітня 2020 року.
 
  1. Мета Програми
Метою Програми є забезпечення належного рівня надання медичних послу первинної медичної допомоги населенню, наближення медичних послуг до мешканців міста, якісне надання ПМСД усім жителям міста Черкаси незалежно від їх віку, статі, соціального статусу та характеру захворювань, профілактики захворювань, формування умов відповідального ставлення населення до свого здоров’я та подальшого розвитку інституту сімейної медицини.
 
  1. Шляхи та способи вирішення проблеми, строки та етапи виконання Програми
Вирішення проблеми планується шляхом здійснення фінансування ЦПМСД з міського бюджету в рамках програмно-цільового методу на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, на умовах співфінансування медичних послуг ПМСД з Національної служби здоров’я України.
Строк виконання програми 2020 рік.
 
  1. Завдання Програми та заходи для її виконання, обсяги та джерела фінансування
    1. Для досягнення поставленої мети Програми необхідно за рахунок коштів бюджету (КПКВК 0712111 «Первинна медична допомога населенню, що надається центрами первинної медичної (медико-санітарної) допомоги») реалізувати завдання щодо забезпечення надання якісної первинної медичної допомоги жителям міста та збереження здоров'я населення.
Головний розпорядник бюджетних коштів – департамент охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради.
Відповідальні виконавці: КНП «Перший Черкаський міський центр первинної медико-санітарної допомоги», КНП «Другий Черкаський міський центр первинної медико-санітарної допомоги», КНП «Третій Черкаський міський центр первинної медико-санітарної допомоги», КНП «Четвертий Черкаський міський центр первинної медико-санітарної допомоги», КНП «П’ятий Черкаський міський центр первинної медико-санітарної допомоги».
6.2. Для виконання завдань Програми необхідно здійснення наступних заходів:
- безпосереднє забезпечення медичного обслуговування населення шляхом надання йому безоплатної, кваліфікованої, якісної ПМСД у обсягах згідно із затвердженими Міністерством охорони здоров'я України клінічними протоколами та стандартами надання медичної допомоги;
- спрямування коштів міського бюджету на підтримку ЦПМСД для оплати комунальних послуг та енергоносіїв з використанням програмно-цільового методу за бюджетною програмою, відповідно до вимог Бюджетного кодексу України, на умовах співфінансування медичних послуг ПМСД з Національної служби здоров’я України.
6.3. Напрямки використання бюджетних коштів:
Напрямки використання Всього за 2020 рік, тис. грн.
1 Забезпечення поточних видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв центрів первинної медико-санітарної допомоги міста з метою надання належного рівня медичної допомоги населенню 3940,085
 
  1. Контроль за виконанням Програми
Контроль за виконанням Програми здійснюють міська рада, виконавчий комітет міської ради та департамент охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради.
Інформація про виконання Програми в грошовому виразі надається департаментом охорони здоров’я та медичних послуг щоквартально до 20 числа місяця, наступного за звітним періодом в департамент фінансової політики. Моніторинг виконання заходів програми здійснюється департаментом охорони здоров’я та медичних послуг за півріччя та за рік. Результати моніторингу надаються департаменту фінансової політики до 20 числа місяця наступного за звітним періодом. Звіт про хід і виконання Програми надається міській раді.
 
  1. Очікуваний результат виконання Програми
Виконання Програми сприятиме забезпеченню рівного доступу до первинної медичної допомоги у однаковому обсязі та за єдиними критеріями якості для кожного громадянина незалежно від місця проживання, рівня задоволеності населення медичною допомогою, наближення медичних послуг до мешканців міста.
Показники виконання Програми:
№ зп Показники Од.
виміру
Джерело
інформації
Проект на 2020 рік
1. затрат
1.1. Обсяги видатків за програмою грн. міський
бюджет
3940085
1.2. Кількість закладів од. мережа 5
2. продукту
2.1. Кількість лікарських відвідувань од. статистична звітність 502531
2.2. Кількість укладених декларацій з пацієнтами од. статистична звітність 218616
3. ефективності
3.1. Середня вартість одного відвідування од. розрахунок 7,84
3.2. Середній обсяг видатків на одну укладену декларацію од. розрахунок 18,02
4. якості
4.1. Зниження рівня загальної захворюваності населення % статистична звітність 1,9
Фінансове забезпечення здійснюється у межах видатків, затверджених рішенням міської ради про міський бюджет на відповідний рік. Обсяги фінансування та інші показники Програми можуть уточнюватись в межах бюджетного періоду у процесі виконання із відповідним відображенням у паспорті Програми без внесення змін до даної Програми.
 

УКРАЇНА
Черкаська міська рада
Департамент охорони здоров’я та медичних послуг
вул. Байди Вишневецького, 36, м.Черкаси, 18000, тел: (0472) 37-24-56, fax:(0472) 33-79-47
E-mail: dozmpchmr@gmail.com, код ЄДРПОУ 02013260
 
Пояснювальна записка
до проекту рішення Черкаської міської ради
«Про затвердження міської програми «Первинна медична допомога жителям міста Черкаси на 2020 рік»»
 
Міську програму «Первинна медична допомога жителям міста Черкаси на 2020 рік» (далі - Програма) розроблено на підставі законів України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», «Основи законодавства України про охорону здоров’я», постанови Кабінету Міністрів України від 19.03.2018 №504 «Про затвердження Порядку надання первинної медичної допомоги».
Первинна медико-санітарна допомога (далі – ПМСД) - це медична допомога, що передбачає надання консультації, проведення діагностики та лікування найбільш поширених хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів, здійснення профілактичних заходів..
Метою програми є збільшення загального об’єму медичних послуг, наближення медичних послуг до мешканців міста, якісне надання ПМСД усім жителям м. Черкаси незалежно від їх віку, статі, соціального статусу та характеру захворювань, профілактики захворювань, формування умов відповідального ставлення населення до свого здоров’я та подальшого розвитку інституту сімейної медицини.
Основною проблемою, на яку спрямована програма, є урегулювання механізму фінансування ЦПМСД у статусі одержувача бюджетних коштів на оплату комунальних послуг та енергоносіїв з метою надання належного рівня медичної допомоги населенню.
Відповідно до підпункту “г” пункту 3 частини першої статті 89 Бюджетного кодексу України до видатків, що здійснюються з бюджетів міст обласного значення належать видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв комунальними закладами охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу, місцеві програми розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу, та місцеві програми надання населенню медичних послуг з первинної медичної допомоги населенню. Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», який було прийнято 14.11.2019 року, зокрема передбачаються зміни у пункті 3 частини першої статті 89, а саме: підпункт “г” діє до 1 квітня 2020 року.
Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» з 01 квітня 2020 року вводиться в дію підпункт "ґ" п.3 ч.1 ст.89 до видатків, що здійснюються з бюджетів міст обласного значення з 01 квітня 2020 року належать видатки на співфінансування оплати медичних послуг, що надаються в рамках програми державних гарантій медичного обслуговування населення, для покриття вартості комунальних послуг та енергоносіїв комунальних закладів охорони здоров’я, які належать відповідним територіальним громадам.
Крім того, вводиться в дію підпункт “д” п.3 ч.1 ст.89: місцеві програми розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я, які належать відповідним територіальним громадам або є об’єктами права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебувають в управлінні районних рад, і місцеві програми надання населенню медичних послуг понад обсяг, передбачений програмою державних гарантій медичного обслуговування населення.
Проект підготовлено департаментом охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради з метою забезпечення безперебійного доступу населення до медичної допомоги в комунальних закладах міста, уникнення соціальної напруги в місті, для забезпечення діяльності медичних закладів протягом року.
Міська програма «Первинна медична допомога жителям міста Черкаси на 2020 рік» є програмою підтримки
Розділ 8 Програми передбачає, що фінансове забезпечення здійснюється у межах видатків, затверджених рішенням міської ради про міський бюджет на відповідний рік.
 
 
Директор департаменту О.М.Стадник
 
вик. Галушка Г.Ю.
37-53-93
 
Додаток
до пояснювальної записки
 
Звіт про виконання програми
забезпечення якісного надання первинної медико-санітарної допомоги у м. Черкаси за 2018 рік
№ з/п КПКВК Показники  Один. виміру  Джерело інформації Затверджено паспортом бюджетної програми на звітний період Виконано за звітний період (касові видатки/ надані кредити) Відхилення (у відс.)
0712111 Забезпечення діагностування і виявлення захворювань на ранніх стадіях та надання первинної медичної допомоги населенню
1   Показники затрат:        
Кількість закладів од. рішення міської ради 5 5 0,0
Кількість штатних одиниць од. штатний розпис 781,75 781,75 0,0
із них лікарів од. штатний розпис 221,75 221,75 0,0
2   Показники продукту:        
Кількість лікарських відвідувань тис.од. статистична звітність 714,354 824,083 15,4
Кількість пролікованих хворих у денних стаціонарах осіб статистична звітність 4244 4244 0,0
    Пояснення щодо причин розбіжностей між затвердженими та досягнутими результативними показниками: Кількість лікарських відвідувань  збільшилась на 15,4 відс. порівняно з плановими показниками за рахунок ускладнення епідеміологічної ситуації в місті в кінці 2018 року (на показник значний вплив мало збільшення захворюваності на ГРЗ і ГРВІ у грудні 2018 року), а також за рахунок відвідувань, пов’язаних з укладенням декларацій з сімейними лікарями і педіатрами.
3   Показники ефективності:        
Навантаження лікаря (кількість відвідувань на одного лікаря за рахунок коштів загального фонду бюджету) од. статистична звітність 3363 3769 12,1
Середня вартість одного відвідування по загальному фонду без урахування пільгових медикаментів і міських програм грн. бухгалтерський облік 64,07 54,67 -14,7
із них по медикаментах грн. бухгалтерський облік 0,35 0,30 -14,3
    Пояснення щодо причин розбіжностей між затвердженими та досягнутими результативними показниками: Кількість відвідувань на одну лікарську посаду збільшилась на 12,1 відс., у зв’язку із збільшенням загальної кількості відвідувань; вартість відвідування нижче запланованої на 13,5 відс.,  із них. по медикаментам - на 14,3 відс.,  у зв’язку з достатньо високою температурою зовнішнього повітря в осінньо-зимовий період, а також із збільшенням кількості лікарських відвідувань.
4   Показники якості:        
Зниження рівня загальної захворюваності населення % статистична звітність 1,9 17,6 15,7
    Пояснення щодо причин розбіжностей між затвердженими та досягнутими результативними показниками: Показник «зниження рівня загальної захворюваності населення» склав 17,6 відс., що більше на 15,7 відс. від планового та пов’язано з реалізацією комплексу заходів щодо попередження та стабілізації рівня соціально-небезпечних (ВІЛ-інфекції/СНІДу, туберкульозу та інш.), хронічних неепідемічних хвороб, які в найбільшій мірі впливають на стан здоров’я населення. Поліпшилась диспансеризація  хворих  з  хронічними  неепідемічними  хворобами.  Пацієнти, які відносяться до групи  ризику  розвитку  ускладнень цих  хвороб,  активно  наглядаються.
 
Звіт про виконання програми
забезпечення якісного надання первинної медико-санітарної допомоги у м. Черкаси за 9 місяців 2019 року
 
№ з/п КПКВК Показники  Один. виміру Джерело інформації Затверджено паспортом бюджетної програми на звітний період Виконано за звітний період (касові видатки/ надані кредити) Відхилення (у відс.)
0712111 Забезпечення поточних видатків з утримання центрів первинної медико-санітарної допомоги міста з метою надання належного рівня медичної допомоги
1   затрат:        
Кількість закладів од. рішення міської ради 5 5 0,0
Обсяг фінансування грн. міський бюджет, кошторис 5339793,00 1922 500,51  -64,0
Пояснення щодо причин розбіжностей між затвердженими та досягнутими результативними показниками: кошти загального фонду не використані в повному обсязі за рахунок економії коштів на оплату енергоносіїв та комунальних послуг у зв’язку з сприятливими погодними умовами на початку 2019 року, а також збільшення переданих в оренду тимчасово вільних приміщень.
2   продукту:        
Кількість лікарських відвідувань од. статистична звітність 670171 383990 -42,7
    Пояснення щодо причин розбіжностей між затвердженими та досягнутими результативними показниками: За 9 місяців 2019 року план по відвідуванням виконано на 57,3 відс., у IV кварталі прогнозується збільшення кількості відвідувань за рахунок ускладнення епідеміологічної ситуації у осінньо-зимовий період (збільшення захворюваності на ГРЗ і ГРВІ).
3   ефективності:        
Середня вартість одного відвідування грн. бухгалтерський облік 7,97 5,01 -37,2
    Пояснення щодо причин розбіжностей між затвердженими та досягнутими результативними показниками: За 9 місяців 219 року вартість одного відвідування на 37,2 відс. менше запланованої за рахунок економії коштів на оплату енергоносіїв та комунальних послуг у зв’язку з сприятливими погодними умовами на початку 2019 року, а також збільшення переданих в оренду тимчасово вільних приміщень.
4   якості:        
Зниження рівня загальної захворюваності населення % статистична звітність 1,9 5,7 3,8
    Пояснення щодо причин розбіжностей між затвердженими та досягнутими результативними показниками: Показник «зниження рівня загальної захворюваності населення» склав 5,7 відс., що більше на 3,8 відс. від планового та пов’язано з реалізацією комплексу заходів щодо попередження та стабілізації рівня соціально-небезпечних (ВІЛ-інфекції/СНІДу, туберкульозу та інш.), хронічних неепідемічних хвороб, які в найбільшій мірі впливають на стан здоров’я населення. Поліпшилась диспансеризація  хворих  з  хронічними  неепідемічними  хворобами.  Пацієнти, які відносяться до групи  ризику  розвитку  ускладнень цих  хвороб,  активно  наглядаються.
 

 

ДОДАТКИ

1 1543-8-рд 21.12.19 пояснення до зауваження.pdf Переглянути
2 1543-8-рд 21.12.19 зауваження.pdf Переглянути