ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Управління інформаційної політики

Підготував:

Управління інформаційної політики

Галузь:

Галузева

Статус:

Новий проєкт

Дата:

17.09.2019

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1429-8-рд
Про затвердження міської цільової програми «Громадський бюджет міста Черкаси на 2019 – 2022 роки»

Проект рішення
1429-8-рд
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
Про затвердження міської цільової програми «Громадський бюджет міста Черкаси на 2019 – 2022 роки»
Відповідно до п. 22 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», п.21 ст. 91 Бюджетного кодексу України, з метою подальшого залучення жителів міста до процесу обговорення та прийняття рішень, в який спосіб витрачати частину місцевого бюджету, Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
 
1. Затвердити звіт про виконання міської цільової програми «Громадський бюджет міста Черкаси на 2015-2019 роки» (додаток 1).
2. Затвердити міську цільову Програму «Громадський бюджет міста Черкаси на 2019 – 2022 роки» (додаток 2).
3. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Волошина І.В. та постійну комісію Черкаської міської ради з питань сприяння децентралізації, розвитку місцевого самоврядування та громадянського суспільства, свободи слова та інформації, депутатської діяльності, законності та антикорупційної політики (Шевченко Р.В.).
Міський голова А.В. Бондаренко
 
 
 
Додаток 1
до рішення Черкаської міської ради
від __________ № __________
 
Звіт про виконання міської цільової програми Громадський бюджет міста Черкаси на 2015-2019 роки
 
Аналіз стану виконання міської цільової програми Громадський бюджет міста Черкаси на 2015-2019 роки.
В 2015 році, в рамках проекту «Партиципаторний бюджет – можливості для підвищення громадської активності і встановлення належного партнерства з органами влади», виконавчі органи Черкаської міської ради спільно з Міжнародною громадською організацією «Фундація українсько-польської співпраці ПАУСІ» та за сприяння Польсько-Канадської Програми Підтримки Демократії DFATD, одні із перших в Україні почали впроваджувати найбільш вдалий світовий досвід «Бюджету участі».
Бюджет участі - технологія залучення громадян до процесу вироблення та прийняття рішень на місцевому рівні, форма прямої демократії де кожен мешканець населеного пункту має можливість подати власну пропозицію та шляхом голосування вирішити, в який спосіб витрачати частину місцевого бюджету.
За 5 років функціонування Програми підвищилась соціальна активність людей, з’явились активісти, які мають бажання долучатись до вирішення питань місцевого значення та зріс рівень розвитку громадянського суспільства загалом.
Міська цільова програма «Громадський бюджет міста Черкаси на 2015 - 2019 роки» стала дієвим інструментом  прямої демократії в руках громадян.
 
Показники, що характеризують виконання програми Од. виміру 2015 2016 2017 2018 2019
Витрати пов’язані з реалізацією проектів переможців Тис. грн. 0,0 5000,0 10000,0 10000,0 10000,0
Витрати пов’язані з проведенням рекламної кампанії Громадського бюджету (касові видатки) Тис. грн. 0,0 45,6 54,2 64,3 0,0
Відсоток від міського бюджету, що виділено на реалізацію проектів переможців % 0,0 0,208 0,309 0,290 0,280
Кількість проектів, які були подані для участі Од. 54 108 141 122 0
Кількість проектів, що були допущені до голосування Од. 39 70 109 87 0
Кількість проектів переможців Од. 6 26 11 14 0
Кількість великих/малих проектів переможців Од. 6 9/17 5/6 7/7 0
Кількість реалізованих проектів переможців Од. 0 6 23 11 7
Кількість людей, що взяли участь в голосуванні Осіб 5065 10527 21389 19905 0
Кількість відданих голосів за проекти Од. 5065 21384 52662 54997 0
Кількість голосів відданих  шляхом заповнення бюлетеня Од. 2727 11303 23198 15372 0
Кількість голосів, відданих шляхом електронного голосування Од. 2338 10081 29464 39625 0
Найбільша кількість голосів, яку отримав проект переможець Од. 678 1517 2136 4099 0
Найменша кількість голосів, яку отримав проект переможець Од. 178 44 738 166 0
Відсоток виконання проектів переможців % 0 100 88,4 100 50,0
 
ВИСНОВКИ
 
Здійснивши аналіз виконання заходів Програми, можна дійти висновку, що завдяки спільним зусиллям виконавчого комітету, Черкаської міської ради та активних жителів міста, проект Громадський бюджет став одним із найуспішніших за останні 5 років. Логотип розроблений для проекту став не тільки впізнаваним серед жителів міста Черкаси, але й активно використовувався в інших містах України: Запоріжжя, Тернопіль, Канів, Ромни та ін.
За час дії програми було подано – 425 проектів, переможцями з яких стали 57 проектів. Проаналізувавши статистику, слід відмітити, що кількість осіб, які брали участь в голосуванні зростала в період 2015-2017 років, а саме: 2015 рік – 5065 осіб, 2016 рік - 10527 осіб, 2017 рік – 21389 осіб, 2018 рік – 19905 осіб, загалом – 56886 осіб, що пов’язано з активною рекламною кампанією, що була проведена напередодні прийому проектів та в період голосування за них і реалізації проектів-переможців.
Реалізація програми Громадський бюджет:
- активізувати взаємодію виконавчого комітету Черкаської міської ради та територіальної громади міста;
- задіяти невикористані резерви територіальної громади;
- залучити якомога більше громадян до виявлення, визначення та вирішення проблемних питань мікрорайонів.
Враховуючи попередні результати та отриманий досвід, були зібрані пропозиції від громадськості та проведено круглий стіл «Щодо підготовки змін до Програми «Громадський бюджет міста Черкаси», дію якої пропонується продовжити на наступні 4 роки.
Таким чином, затвердження Міської цільової програми «Громадський бюджет міста Черкаси на 2019 - 2022 роки» дозволить і в подальшому залучати громадян до процесу демократичного обговорення та прийняття рішень, де пересічні мешканці вирішуватимуть, як розподілити частину бюджету міста та втілити в життя реальні потреби громади шляхом прямої дії.
Додаток 2
до рішення Черкаської міської ради
від __________ № __________
 
МіськА цільовА програма
«громадський бюджет МІСТА ЧЕРКАСИ
на 2019 - 2022 роки»
 
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ТА ПОНЯТТЯ
 
Міська цільова програма «Громадський бюджет м. Черкаси на 2019 - 2022 роки» (далі - Програма) встановлює та регулює систему взаємодії виконавчих органів Черкаської міської ради та жителів міста Черкаси щодо реалізації проектів поданих останніми за рахунок коштів міського бюджету.
Програма розроблена відповідно до норм Бюджетного кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» з використанням досвіду Республіки Польща щодо активізації участі громадян у прийнятті рішень та методології реалізації механізмів громадського бюджету, а також досвіду, що був набутий містом Черкаси та іншими містами України за останні п’ять років.
У Програмі застосовуються наступні терміни та поняття:
  • координаційна рада – створений розпорядженням міського голови постійно діючий орган, члени якого, в межах чинного законодавства України, координують виконання основних заходів завдань щодо впровадження та функціонування громадського бюджету у місті Черкаси визначених цією Програмою.
  • проект – пропозиція завдання, яка подана автором та не суперечить діючому законодавству, реалізація якої знаходиться в межах компетенції виконавчих органів Черкаської міської ради.
Проект повинен відповідати критерію загальної доступності жителів до виконаного проекту, має конкретно визначене місце реалізації, спрямований на вирішення окремої проблеми протягом бюджетного року в місті Черкаси відповідно до критеріїв бланку-заяви, з врахуванням обсягу коштів, які встановлені цією Програмою.
Не приймаються до розгляду проекти які:
  1. містять ненормативну лексику, наклепи, образи, заклики чи натяки на насильство чи суїцид, повалення влади, зміну конституційного ладу країни, підрив авторитету органів влади управління та місцевого самоврядування.
  2. розраховані тільки на виконання проектної документації;
  3. носять фрагментарний характер (виконання одного з елементів в майбутньому вимагатиме прийняття подальших елементів);
  4. суперечать діючим програмам міста (дублювання проектів, що передбачені в діючих міських цільових програмах);
  5. суперечать чинному законодавству України;
  6. передбачають витрати на утримання та обслуговування, що перевищують вартість реалізації проекту.
  • автор – громадянин України віком від 14 років, який офіційно зареєстрований в місті Черкаси або може надати довідку про місце роботи, навчання, служби чи інші документи що підтверджують проживання в місті.
  • критерії форми заявки – ознаки, які встановлені бланком-заявою проекту, реалізація якого відбуватиметься за рахунок коштів бюджету             м. Черкаси (додаток 1 до Програми).
  • обсяг коштів – загальна сума кошторису на реалізацію проекту не може бути меншою 50 тис.грн. та перевищувати 2 000,0 тис. грн. на 1 проект.
  • картка аналізу проекту – документ встановленої форми для проведення аналізу поданих проектів (додаток 2 до Програми).
  • пункти голосування – місця для проведення голосування, які визначені протоколом Координаційної ради.
  • голосування – процес визначення жителями м. Черкаси проектів-переможців серед поданих проектів шляхом заповнення бланку для голосування (додаток 3 до Програми) в паперовому чи електронному вигляді на сайті Черкаської міської ради.
  • встановлення підсумків голосування – підрахунок Координаційною радою голосів поданих за кожен з проектів відповідно до заповнених бланків для голосування.
  • проекти-переможці – проекти, що відповідно до встановлення підсумків голосування набрали найбільшу кількість голосів згідно умов Програми. Проекти-переможці, поділяються на дві категорії, а саме:
  1. бюджетні проекти – мають приналежність до установ, що фінансуються за рахунок коштів міського бюджету (школи, лікарні, бібліотеки, тощо). Обсяг коштів у зазначеній категорії визначається в межах 50 відсотків від загальної суми, що виділено на реалізацію цієї Програми.
  2. громадські проекти – реалізація яких не має приналежності до установ, що фінансуються за рахунок коштів міського бюджету. Обсяг коштів у зазначеній категорії визначається в межах 50 відсотків від загальної суми, що виділено на реалізацію цієї Програми.
Проекти-переможці окремо поділяються на:
  1. великі проекти – визначаються серед проектів з обсягом коштів від 300,000 до 2000,000 грн., в межах 80 відсотків загальної суми визначеної Програмою на наступний рік.
  2. малі проекти – визначаються серед проектів з обсягом коштів від 50,000 тис. до 299,999 грн., в межах 20 відсотків загальної суми визначеної Програмою на наступний рік.
У випадку нестачі коштів на реалізацію чергового проекту за кількістю балів в межах відповідної суми, переможцем визнається наступний проект відповідного обсягу за кількістю балів, реалізація якого не призведе до перевищення суми визначеної Програмою для проектів з відповідним обсягом коштів. У випадку якщо проекти набирають однакову кількість голосів, місце пропозицій у списку визначається за порядковим номером у реєстрі відповідних проектів, які допускаються до голосування. Не може бути визнано переможцем проект, який набрав менше 100 голосів.
У разі перемоги проекту, що реалізовується на території установи, закладу, яка фінансується за рахунок коштів міського бюджету, наступного року не приймаються проекти, що стосуються зазначеного закладу.
  • головні розпорядники коштів – бюджетні установи в особі їх керівників які отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень для виконання проектів-переможців.
  • сайт Черкаської міської ради – розділ сайту Черкаської міської ради «Громадський бюджет», який знаходиться за адресою http://chmr.gov.ua/ua/sections.php?s=34.
 
ІІ. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ, НА РОЗВ'ЯЗАННЯ ЯКОЇ
НАПРАВЛЕНА ПРОГРАМА
 
В сучасному громадянському суспільстві зростає соціальна активність людей, з’явились активісти, які долучаються до вирішення проблем та втілюють в життя ідеї для покращення свого міста, району чи вулиці. В таких умовах, Черкаська міська рада зобов’язана підтримувати дієві інструменти співпраці з власною громадою та долучати громадськість до вирішення місцевих проблем.
В 2015-2018 роках, до Координаційної ради було подано – 425 проектів. Кількість осіб, які брали участь в голосуванні зростала в період 2015-2017 років, а саме: 2015 рік – 5065 осіб, 2016 рік - 10527 осіб, 2017 рік – 21389 осіб. В 2018 році – 19905 осіб, загалом – 56886 осіб.
Завдяки Програмі, містянам вдалося реалізувати 57 проектів на загальну суму 35 млн. грн. Ці проекти стосувались всіх сфер життєдіяльності міста: охорона здоров’я, освіта, культура, спорт, житлово-комунальне господарство та ін.
Враховуючи попередні результати та отриманий досвід, пропонується продовжити дію Програми на 4 роки та внести зміни, завдяки яким вдасться поставити в рівні умови всіх учасників процесу.
Таким чином, затвердження Міської цільової програма «Громадський бюджет міста Черкаси на 2019 - 2022 роки» дозволить і в подальшому залучати громадян до процесу демократичного обговорення та прийняття  рішень, де звичайні люди вирішуватимуть, як розподілити частину бюджету міста, з метою вирішення реальних потреб громади, шляхом прямої дії.
 
III. МЕТА ПРОГРАМИ
 
Метою Програми є покращення взаємодії органів місцевого самоврядування та громадськості в бюджетному процесі для задоволення потреб мешканців міста Черкаси.
 
ІV. ЗАВДАННЯ ТА ЗАХОДИ ПРОГРАМИ
 
Основними завданнями програми є:
  1. Проведення промо-кампанії для залучення більшої кількості жителів міста до подання проектів, якісної та кількісної реклами процесу голосування.
  2. Проведення всебічного, детального аналізу поданих проектів.
  3. Проведення прозорої процедури голосування за подані проекти.
  4. Реалізація проектів-переможців.
 
План заходів щодо реалізації завдань Програми
п/п Зміст заходів Виконавці Термін
виконання
1 2 3 4
Завдання 1. Проведення промо-кампанії для залучення більшої кількості жителів міста до подання проектів, якісної та кількісної реклами процесу голосування.
1.1 Інформаційна кампанія щодо ознайомлення жителів міста з основними принципами та можливостями громадського бюджету, вимогами до подання проектів та заохочення мешканців до подання пропозицій, шляхом розміщення відповідних рекламних матеріалів в електронних та друкованих ЗМІ.  Комунальним підприємствам, засновником яких є Черкаська міська рада, та надавачам інших житлово-комунальних послуг (за згодою) розміщувати рекламу Програми. Управління інформаційної політики, Комунальні підприємства Черкаської міської ради Протягом строку дії Програми
1.2 Подання проектів відповідно до критеріїв форми заявки з врахуванням, обсягу коштів, які встановлені цією Програмою:
  • за адресою 18000, м. Черкаси,               вул. Байди Вишневецького 36;
  • в електронному вигляді за електронною адресою визначеною на сайті міської ради.
Автори Щорічно протягом 30 календарних днів з дати визначеної
протоколом Координаційної ради
1.3 Створення реєстру поданих проектів та їх  сканування. Координаційна рада Протягом 5 календарних днів, після закінчення терміну подання проектів
Завдання 2. Проведення всебічного, детального аналізу поданих проектів.
2.1 Перевірка повноти та правильності заповнення бланку-заяви та передача його до структурних підрозділів Черкаської міської ради, до повноважень яких відноситься реалізація проекту. У випадку якщо пропозиція є неповною або заповненою з помилками Координаційна рада на наступний день після виявлення помилки повідомляє про це автора, який вносить корективи. У іншому випадку Проект не передається на опрацювання. Координаційна рада Протягом 15 робочих днів, після закінчення створення реєстру поданих проектів
2.2 Розміщення проектів (за винятком персональних даних про автора проекту) на сайті Черкаської міської ради. Координаційна рада, Управління інформаційної політики Протягом 5 календарних днів, після закінчення створення реєстру поданих проектів
2.3 Передача перевірених проектів до структурних підрозділів Черкаської міської ради. Координаційна рада Протягом 3 робочих днів після перевірки заповнення бланку пропозицій
2.4 Здійснення аналізу поданих проектів за змістом та можливістю їх реалізації. За результатами яких, заповнюється картка аналізу проектів які передаються до Координаційної ради. Структурні підрозділи Черкаської міської ради до повноважень яких відноситься реалізація проектів Протягом 30 календарних днів, з дати отримання проектів (у виключних випадках, за рішенням координаційної ради, дозволяється збільшити термін аналізу проекту)
2.5 Узагальнення карт аналізу пропозицій, створення реєстрів проектів, які отримали негативну та позитивну оцінки. Розміщення інформації щодо висновків департаментів (позитивної та негативної оцінки) та інформування про це автора електронним листом на електронну пошту або sms-повідомленням. Координаційна рада Протягом 5 календарних днів, після отримання останньої картки аналізу пропозицій
2.6 У випадку не погодження з висновками структурного підрозділу, автор може подати апеляцію щодо перегляду висновку департаменту шляхом надсилання листа довільної форми на адресу міського голови з заповненою формою картки-апеляції (додаток 5). Автори Протягом 7 календарних днів з дати отримання повідомлення (у випадку відсутності електронної пошти та телефону – від дати розміщення інформації на сайті)
2.7 Розгляд карток-апеляцій членами координаційної ради та представниками відповідних департаментів, якими було заповнено картки аналізу проектів. Рішення приймається шляхом прийняття узгодженої позиції між автором та представником департаменту. У випадку необхідності автор уточнює власний проект. Координаційна рада,
Структурні підрозділи Черкаської міської ради до повноважень яких відноситься реалізація проектів,
автори
Протягом 5 робочих днів з останнього дня визначеного для подачі карток-апеляцій
2.8 У випадку відсутності узгодженої пропозиції залишається висновок структурного підрозділу у попередній редакції. У випадку прийняття узгодженої позиції департамент повторно із зазначенням причини (розгляд картки-апеляції, отримання додаткової інформації, уточнення проекту, тощо) надає повторний висновок. Структурні підрозділи Черкаської міської ради до повноважень яких відноситься реалізація проектів, Протягом 3 робочих днів з дати розгляду карток-апеляцій
2.9 Остаточне визначення проектів (з врахуванням розгляду карток-апеляцій), які допускаються до голосування. Не допускаються до голосування незалежно від отриманої оцінки проекти, по яким було зафіксовано порушення в процесі уточнення, зокрема надання уточнень членами координаційної ради, які не є авторами цих проектів.  Координаційна рада Протягом 5 робочих днів після отримання уточнених висновків
2.10 Проведення жеребкування щодо визначення порядкового номера проекту у реєстрі проектів, які допускаються до голосування. Координаційна рада Протягом 3 робочих днів після остаточного визначення проектів, які допускаються до голосування
2.11 Розміщення на сайті Черкаської міської ради:
  • реєстру проектів які допускаються до голосування.
  • карту аналізу проекту щодо повноти та відповідності вимогам заповненого бланку заяви;
  • карту аналізу проекту щодо аналізу змісту та можливості реалізації запропонованого завдання.
Координаційна рада,
Управління інформаційної політики
Протягом 3 робочих днів після остаточного визначення проектів
Завдання 3. Проведення прозорої процедури голосування за подані проекти.
3.1 Визначення громадської думки шляхом:
  • паперового голосування за формою бланку для голосування;
  • електронного голосування на сайті Черкаської міської ради.
Жителі міста Черкаси Протягом 14 календарних днів з  дати визначеної протоколом Координаційної ради
3.2 Підрахунок голосів відповідно до отриманих заповнених бланків для голосування чи/та підсумків електронного голосування. У випадку дублювання голосування зараховується електронний голос, а у випадку лише паперового голосування - перший бланк для голосування. Координаційна рада Протягом 10 робочих днів після закінчення голосування
3.3 Встановлення підсумку голосування та визначення проектів-переможців, які будуть фінансуватися в рамках Програми. Координаційна рада Протягом 5 робочих днів, після підрахунку голосів
3.4 Розміщення на сайті Черкаської міської ради результатів голосування, наданих Координаційною радою до управління інформаційної політики. Координаційна рада, Управління інформаційної політики Протягом 3 робочих днів після закінчення голосування
Завдання 4. Реалізація проектів-переможців.
4.1 Обов’язкове включення головними розпорядниками, коштів до бюджетних запитів на відповідний бюджетний період, проектів-переможців враховуючи вимоги діючого законодавства. Головні розпорядники коштів Відповідно до вимог ст. 75, 76, 77 Бюджетного кодексу України
4.2 Включення бюджетного запиту, із проектом-переможцем, до проекту міського бюджету перед поданням його на розгляд виконавчому комітету Черкаської міської ради. Головні розпорядники коштів Відповідно до вимог ст. 75, 76, 77 Бюджетного кодексу України
4.3 У випадку відсутності встановлення підсумку голосування та визначення проектів-переможців, які будуть фінансуватися в рамках Програми, передбачити у проекті міського бюджету на наступний рік видатки по цій Програмі по управлінню інформаційної політики, з подальшим розподілом видатків за результатами голосування за розпорядниками коштів до повноважень яких відноситься реалізація проектів та додержанням вимог пунктів 4.1-4.2 завдання 4. Управління інформаційної політики Відповідно до вимог ст. 75, 76, 77 Бюджетного кодексу України
4.4 Виконання головними розпорядниками проектів-переможців, з обов’язковим розміщенням інформаційної таблички, яка містить логотип «Громадського бюджету»,  коротку інформацію про проект. Головні розпорядники коштів Протягом бюджетного року
4.5 Офіційне подання головними розпорядниками звітів до Координаційної ради, квартальних звітів стосовно стадії виконання проекту-переможця. Головні розпорядники коштів Щоквартально до 15 числа місяця, що наступає за звітним кварталом
4.6 Офіційне подання головними розпорядниками коштів до Координаційної ради річного звіту щодо виконання проекту-переможця, із результативними показниками та показниками затрат, продукту, ефективності, якості та фото виконаного об’єкту. Головні розпорядники коштів Протягом 10 робочих днів після виконання завдання
4.7 Публічна презентація реалізованого проекту, з обов’язковою участю автора проекту-переможця, головного розпорядника коштів, представника Координаційної ради. Автор проекту, головний розпорядник коштів, Координаційна рада Протягом 10 робочих днів після виконання завдання
4.8 Розміщення узагальнених квартальних та річних звітів, наданих головними розпорядниками коштів до управління інформаційної політики, на офіційному сайті Черкаської міської ради. Координаційна рада
Управління інформаційної політики
Щоквартально протягом 3 робочих днів після отримання звітів
 
VI. ОБСЯГИ І ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ ПРОГРАМИ
Суми коштів, цілі та напрямки використання по кожному проекту-переможцю визначаються після офіційного оприлюднення результатів голосування та визначення переможців. По кожному проекту-переможцю відповідні головні розпорядники коштів надають на наступний бюджетний рік бюджетний запит та ґрунтовні розрахунки до нього (з визначенням напрямків використання, назв об’єктів, термінів виконання та іншої необхідної інформації). На підставі таких даних проекти-переможці та відповідні суми коштів передбачаються за пропозицією розпорядника в плані соціально-економічного розвитку департаментом економіки та розвитку Черкаської міської ради на наступний рік та враховуються на підставі бюджетного запиту  місцевим фінансовим органом (департамент фінансової політики Черкаської міської ради) в проекті рішення «Про міський бюджет».
Фінансування заходів Програми здійснюється відповідно до діючого законодавства за рахунок коштів міського бюджету (загальний та спеціальний фонди) за кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, визначених в рішенні міської ради про міський бюджет на відповідний бюджетний період. Фінансування заходів може здійснюватись і за рахунок інших джерел, якщо це не суперечить чинному законодавству.
Головні розпорядники бюджетних коштів, до повноважень яких належить реалізація проектів-переможців Програми за кошти міського бюджету, визначаються в рішенні про міський бюджет на відповідний бюджетний період. У випадку відсутності встановлення підсумку голосування та визначення проектів-переможців, які будуть фінансуватися в рамках Програми, передбачити у проекті міського бюджету на наступний рік видатки по цій Програмі по управлінню інформаційної політики, з подальшим розподілом видатків за результатами голосування за розпорядниками коштів до повноважень яких відноситься реалізація проектів. В частині забезпечення інформаційної кампанії в 2019-2022 роках головним розпорядником бюджетних коштів є управління інформаційної політики Черкаської міської ради.
 

п/п
Напрями
використання коштів
Прогнозний обсяг коштів, тис. грн.
2019 2020 2021 2022
1. Витрати, пов’язані з реалізацією заходів Програми, зокрема: інформаційне забезпечення, рекламні послуги, послуги дизайну, поліграфічні послуги та їх розповсюдження, виготовлення відеороликів, роздаткової продукції з логотипом Громадського бюджету для вручення авторам проектів та вітання проектів переможців. 150,0 160,0 170,0 0
2. Оброблення даних та розміщення інформації на офіційному веб-порталі Черкаської міської ради з метою забезпечення проведення голосування за проекти громадського бюджету. 20,0 25,0 30,0 0
3. Виконання об’єктів, які визнано проектами-переможцями. 0 20 000,0 25 000,0 30 000,0
Всього 170,0 20 185,0 25 200,0 30 000,0
 
VIІ. ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
 
Паспорт програми визначає суму коштів, необхідних для виконання проекту(ів) – переможця(ів) Програми, законодавчі підстави його реалізації, мету, завдання, напрямки діяльності, а також результативні показники, на підставі яких здійснюється контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів і аналіз бюджетної програми.
Паспорт програми розробляється головними розпорядниками до повноважень яких відноситься реалізація проекту(ів)-переможця(ів) Програми  та затверджується у місячний термін після затвердження бюджету міста на відповідний період.
 
VIІІ. КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
 
Контроль за виконанням Програми здійснюють міська рада, виконавчий комітет міської ради та Координаційна рада відповідно до повноважень.
Відповідальні виконавці у процесі виконання програми забезпечують цільове та ефективне використання бюджетних коштів протягом усього строку реалізації проектів-переможців Програми у межах визначених бюджетних призначень.
Головні розпорядники коштів в межах своїх повноважень здійснюють оцінку ефективності програми, що передбачає заходи з моніторингу, аналізу та контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів. Оцінка ефективності програми здійснюється на підставі аналізу результативних показників, а також іншої інформації, що міститься у бюджетних запитах, кошторисах, паспортах бюджетних програм, звітах про виконання кошторисів та звітах про виконання паспортів бюджетних програм.
Результати оцінки ефективності бюджетних програм, а також висновки органів виконавчої влади, уповноважених на здійснення фінансового контролю за дотриманням бюджетного законодавства, є підставою для прийняття рішень про внесення в установленому порядку змін до бюджетних призначень поточного бюджетного періоду, відповідних пропозицій до проекту бюджету на плановий бюджетний період та до прогнозу бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди, включаючи зупинення реалізації відповідних бюджетних програм.
 
IХ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
 
Основними результатами, яких планується досягти, є:
  • створення ефективного механізму взаємодії структурних підрозділів Черкаської міської ради та жителів м. Черкаси в бюджетному процесі;
  • залучення населення до процесу прийняття рішень на місцевому рівні;
  • формування довіри громадян до місцевої влади;
  • підвищення відкритості діяльності органів місцевого самоврядування;
  • підвищення рівня прозорості процесу прийняття рішень шляхом надання жителям міста Черкаси можливості безпосереднього впливу на бюджетну політику міста;
  • вирішення проблем, які найбільш хвилюють жителів м. Черкаси.
 
Результативні показники виконання Програми
№ п/п Очікувані
показники
Од.
виміру
2019
рік
2020
рік
2021
рік
2022
рік
1 ЗАТРАТ
1.1 Витрати, пов’язані з реалізацією заходів Програми, зокрема: інформаційне забезпечення, рекламні послуги, послуги дизайну, поліграфічні послуги та їх розповсюдження Тис.
Грн.
150,0 160,0 170,0 0
1.2 Оброблення даних, розміщення інформації на офіційному веб-порталі з метою забезпечення проведення голосування Тис.
Грн.
20,0 25,0 30,0 0
1.3. Реалізація проектів-переможців Тис.
Грн.
0 20 000,0 25 000,0 30 000,0
2 ПРОДУКТ
2.1. Кількість інформаційних заходів щодо ознайомлення жителів з умовами подання проектів одиниць 10 10 10 -
2.2. Кількість розміщеної реклами в сіті-лайтах одиниць 40 40 40 -
2.3. Кількість розміщеної реклами на клін-боксах одиниць 150 150 150 -
2.4 Кількість розміщеної реклами в зупиночних комплексах одиниць 60 60 60 -
2.5 Кількість виготовлених плакатів для маршрутних таксі, тролейбусів одиниць 300 300 300 -
2.6 Кількість виготовлених інформаційних банерів (куб) одиниць 5 5 5 -
2.7 Кількість виготовлених бюлетенів для голосування одиниць 15 000 15 000 15 000 -
2.8 Кількість виготовленої та розповсюдженої поліграфічної продукції в т.ч.: флаєри, афіші, плакати, платіжки за комунальні послуги, тощо одиниць 150 000 150 000 150 000 -
2.9 Розміщення рекламних банерів в електронних та друкованих ЗМІ одиниць 6 6 6 -
2.10 Розміщення відеороликів на місцевих ТРК, рекламних конструкціях (відео екранах) одиниць 200 200 200 -
2.11 Виготовлення та ламінування наочних матеріалів про проекти, які беруть участь в голосуванні одиниць 10 10 10 -
2.12 Кількість тролейбусів, на яких оновлено рекламу одиниць 3 3 3 -
2.13 Кількість придбаних подарунків учасникам та переможцям (блокноти, ручки, магніти, календарі, сумки, брелоки, тощо) одиниць 600 600 600 -
3 ЕФЕКТИВНІСТЬ
3.1 Кількість поданих проектів до участі в Програмі одиниць 125 150 175 -
3.2 Кількість проектів допущених до голосування одиниць 100 125 150 -
3.3 Кількість осіб, що підтримали проекти одиниць 1250 1500 1750 -
3.4 Кількість осіб, що проголосували за проекти одиниць 20000 21250 22500 -
3.5 Кількість голосів відданих за проекти одиниць 50 000 53125 56250 -
3.6 Кількість проектів переможців одиниць 28 30 32 -
3.7 Кількість реалізованих проектів одиниць 14 28 30 32
4 ЯКІСТЬ
4.1 Відсоток виконання проектів - переможців % 100 100 100 100
4.2 Відсоток залучення жителів міста Черкаси до участі в Програмі % 8 10 12 -
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Додаток 1
до Міської цільової програми «Громадський бюджет
міста Черкаси на 2019 - 2022 роки»
затверджено рішенням Черкаської міської ради
від______ № _______
 
 
БЛАНК-ЗАЯВА
ПРОЕКТУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ЯКОГО ВІДБУВАТИМЕТЬСЯ ЗА РАХУНОК КОШТІВ МІСЬКОЇ ЦІЛЬОВОЇ ПРОГРАМИ
«ГРОМАДСЬКИЙ БЮДЖЕТ МІСТА ЧЕРКАСИ НА 2019-2022 РОКИ»
В 20___РОЦІ
 
 
Дата надходження до  Координаційної ради                                                        
(заповнюється особою, що реєструє проект): 
 
 
Включено до реєстру поданих проектів за № 
(заповнюється особою, що реєструє проект): 
 
ПІП та підпис особи що реєструє:                           _______________________________
 
1. Коротка назва проекту: (не більше 20 слів)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
2. Опис завдання (повинен містити інформацію що потрібно зробити, які дії повинні бути прийняті, опис проблеми, мета завдання та яка очікується користь - не більше 100 слів).
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
3. Місце реалізації завдання (адреса, кадастровий номер земельної ділянки якщо відомо, т.п.):
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Орієнтовна загальна вартість завдання всього, в тому числі вартість складових (максимальна вартість 2 млн. грн.):
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
5. Напрямок проекту:
● ремонт тротуарів -  □                         ● вуличне освітлення - □
● дороги   -  □                      ● естетичне облаштування міста - □
● облаштування зон відпочинку  -  □ ● інше -  □
 
6. Список осіб підтримки проекту (не менше 10 осіб) - додаток 1 до бланку-заяви.
 
7. Інша інформація, яка може бути додана але не є обов’язковою (наприклад фотографія/ї, які стосуються завдання, карта з зазначенням місця реалізації завдання та інше, додатки 2-… до бланку-заяви ).
 
8. Автор проекту:
 
Прізвище    
Ім’я
По-батькові
 
Дата народження                         
 
 
Ідентифікаційний код                 
 
Паспорт: серія  номер  дата видачі
Виданий                        
  
 

Адреса реєстрації :                  
 
Телефон:  
 
Адреса електронної пошти:● Згода на обробку персональних даних:
Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010            № 2297 – VI  я, ____________________________________________________________ 
(прізвище, ім’я та по-батькові повністю)
даю згоду на обробку моїх персональних даних вказаних в цьому бланку-заяві Черкаською міською радою та членам Координаційної ради, яка створена розпорядженням міського, виключно для реалізації Програми «Громадський бюджет міста Черкаси».
__________                                                                            __________________
          дата                                                                                                                                                     підпис
(Якщо адресою реєстрації є не м. Черкаси, то до Бланку-заяви необхідно прикласти документ, що підтверджує місце перебування, роботи, навчання, служби чи ін. в м. Черкаси)
9. Про проект дізнався із (відмітити галочкою):                     
друковані засоби масової інформації     телебачення, радіо   комунальна платіжка
інтернет                                                       друзі, знайомі        
Маю вік:                                                                 Рід занять:
14-18 ;19-30 ;      31-40;                   школяр  , студент ; працюю ;
41-50 ; 51-60; 60 і більше                       безробітний ; пенсіонер ;
 
10. Я погоджуюсь, що:
< >пункти 1,2,3,4,5,6,8 бланку-заяви є обов’язковими для заповнення;заповнений бланк (за виключенням п.8,10 та додатку 1) буде опубліковано на сайті Черкаської міської ради в розділі Громадський бюджет;на можливість модифікації, об’єднання проекту з іншими завданнями а також її реалізації в поточному режимі ;можливе уточнення проекту якщо його реалізація суперечитиме Законам України чи сума для реалізації перевищить максимальний обсяг коштів, визначених на його реалізацію.№ п/п
Ім'я, прізвище, по-батькові
Адреса
Телефон
Підпис
1.
 
 
 
 
2.
 
 
 
 
3.
 
 
 
 
4.
 
 
 
 
5.
 
 
 
 
6.
 
 
 
 
7.
 
 
 
 
8.
 
 
 
 
9.
 
 
 
 
10.
 
 
 
 
 
 
__________                              __________________                      __________________  
                дата                                                                                підпис автора                                                                   ПІБ автора
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Додаток 2
до Міської цільової програми «Громадський бюджет
міста Черкаси на 2019 - 2022 роки»
затверджено рішенням Черкаської міської ради
від______ № _______
 
УТОЧНЕННЯ
БЛАНКУ-ЗАЯВИ ПРОЕКТУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ЯКОГО ВІДБУВАТИМЕТЬСЯ ЗА РАХУНОК КОШТІВ МІСЬКОЇ ЦІЛЬВОЇ ПРОГРАМИ
«ГРОМАДСЬКИЙ БЮДЖЕТ МІСТА ЧЕРКАСИ НА 2019-2022 РОКИ»
В 201__РОЦІ
 
< >Коротка назва проекту_________________________________________________________
 
2. Включено до реєстру поданих проектів   за №  
 
< >Опис уточнень що бажає надати автор (наприклад уточнення вартості, місця реалізації, об’єкту) Бланк-заява заповнена згідно з вимогами щодо повноти і правильності, отже, немає необхідності запрошувати у автора додаткову інформацію.Додаток 4
до Міської цільової програми «Громадський бюджет
міста Черкаси на 2019 - 2022 роки»
затверджено рішенням Черкаської міської ради
від______ № _______
 
КАРТКА АНАЛІЗУ ПРОЕКТУ,
щодо Аналізу змісту та можливості реалізації
запропонованого завдання проекту
(заповнюється лише по тих бланках-заявах, які відповідно до п.3 відповідно до картки аналізу проекту щодо повноти та відповідності вимогам заповненого бланку заяви мають висновок «так»)
Коротка назва проекту_________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
 
Включено до реєстру поданих проектів   за №  
 
Відповідальний:______________________________________________________________________
(структурний підрозділ Черкаської міської ради, визначений відповідно до картки аналізу проекту щодо повноти та відповідності вимогам заповненого бланку заяви)
1. Бланк-заява містить всю інформацію, необхідну для здійснення аналізу  пропозиції завдання з точки зору змістовності. 
а) так
б) ні (чому?) __________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
2. Інформацію, що міститься в бланку-заяві, було доповнено Автором. Бланк містить всю інформацію, необхідну для здійснення аналізу пропозиції завдання з точки зору змістовності
а) так
б) ні (чому?)__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
 
3. Запропонований проект входить до повноважень Черкаської міської ради
а) так
б) ні (чому?)__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
 
4. Запропонований проект відповідає чинному законодавству, в тому числі рішенням Черкаської міської ради
а) так
б) ні (чому?)__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
 
 
5. Територія/земельна ділянка, на якій відбуватиметься реалізація запропонованого проекту:
 
а) це територія/земельна ділянка, на якій можливо здійснювати реалізацію відповідного проекту за  рахунок коштів бюджету міста Черкаси;
б) ця територія/земельна ділянка не належить до переліку територій, на яких можливо здійснювати реалізацію відповідного проекту за  рахунок коштів бюджету міста Черкаси (обґрунтування)
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
в) не стосується.
 
6. Реалізація запропонованого проекту відбуватиметься протягом одного бюджетного року:
 
а) так
б) ні (чому?)__________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
7. Витрати за кошторисом , призначеного на реалізацію запропонованого завдання:
 
а) без додаткових зауважень
б) з зауваженнями (необхідно внести або уточнити  їх, використовуючи для обґрунтування дані, наведені в таблиці нижче)
Складові завдання Витрати, сума грн.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
 
Загальна сума _______________ грн.
Обґрунтування:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
8. Висновок, стосовно технічних можливостей виконання запропонованого завдання:
а) позитивний
б) негативний (чому?)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________в) не стосується
 
 
 
 
 
 
9. Висновок стосовно доцільності реалізації запропонованого завдання в контексті законодавчих вимог щодо економії:
 
а) позитивний
б) негативний (чому?)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
10. Висновок стосовно експлуатаційних витрат на реалізацію запропонованого завдання в контексті законодавчих вимог щодо економії:
а) позитивний
б) негативний (чому?)
в) не стосується
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
11. Висновки і погодження/узгодження з іншими структурними підрозділами Черкаської міської ради стосовно можливості реалізації завдання (наприклад, погодження з департаментом архітектури, містобудування та інспектування, і т.д.), ситуації та умов, в яких реалізація завдання може суперечити/перешкоджати реалізації інших завдань або міських інвестиції, які стосуються даної земельної ділянки/території або будинку 
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
12. Чи реалізація запропонованого завдання передбачає витрати в майбутньому (наприклад, витрати на утримання, поточний ремонт і т.д.)
 
а) так (які у грошовому вимірі протягом бюджетного періоду?)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
б) ні
 
13. Обґрунтовані рекомендації щодо внесення проекту до реєстру проектів, які допускаються до голосування (а також опис передумов, які можуть зашкодити реалізації завдання та інші зауваження, що є важливими для реалізації запропонованого завдання):
а) позитивні
б) негативні
 
Обґрунтування/зауваження:
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
_____________________________________      _________                  ___________________________
(посада керівника відповідного                                               (підпис)                                                  (ПІБ)
структурного підрозділу Черкаської
 міської ради)
 
___________
      (дата)                                                                                         
Додаток 5
до Міської цільової програми «Громадський бюджет
міста Черкаси на 2019 - 2022 роки»
затверджено рішенням Черкаської міської ради
від______ № _______
 
 
КАРТКА-АПЕЛЯЦІЯ
ПРОЕКТУ, РЕАЛІЗАЦІЯ ЯКОГО ВІДБУВАТИМЕТЬСЯ ЗА РАХУНОК КОШТІВ МІСЬКОЇ ЦІЛЬВОЇ ПРОГРАМИ
«ГРОМАДСЬКИЙ БЮДЖЕТ МІСТА ЧЕРКАСИ НА 2019-2022 РОКИ»
В 20___РОЦІ
 
< >Коротка назва проекту _____________________________________________________________
 
< >Включено до реєстру поданих проектів за №  Назва структурного підрозділу Черкаської міської ради, яким було заповнено картку аналізу проекту __________________________________________________________________________ Висновок відповідно до п.13 картки аналізу проекту) ___________________________________Обгрунтування щодо непогодження з висновками структурного підрозділу Черкаської міської ради (пояснення та пропозиції щодо непогодження з висновками) _________________________Номер проекту відповідно до жеребкування
Коротка назва проекту
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Прізвище
Ім’я
По-батькові
 
Дата народження
 
 
Ідентифікаційний код
 
 
Адреса реєстрації :
 
  

кщо адресою реєстрації в паспорті є не м. Черкаси, то вказати інший номер документу, що підтверджує місце перебування, роботи, навчання, служби чи ін. в м. Черкаси)
 
 
 
Документ що підтверджуєпроживання (перебування)
в м. Черкаси
(у випадку голосування на паперовому бланку паспорт з адресою реєстрації чи інший документ необхідно пред’явити особі, яку уповноважено Координаційною радою супроводжувати  голосування)
● Згода на обробку персональних даних: Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 № 2297 – VI я,_________________________________ _____________________________________________________________________________________
(прізвище, ім’я та по-батькові повністю)
даю згоду на обробку моїх персональних даних вказаних в бланку Черкаською міською радою та членам Координаційної ради, яка створена розпорядженням міського голови, виключно для реалізації Міської цільової програми «Громадський бюджет міста Черкаси на 2019-2022 роки».
_______                                                                                                   __________________
(дата)                                                                                                                                                                                         (підпис)
      (відмітка особи, яку уповноважено Координаційною радою супроводжувати  голосування, щодо видачі бланку у випадку голосування у паперовому вигляді)
_______                        __________________                                              _________________
дата)                                                                           (підпис                                                                                                             (ПІБ)
 
]
Пояснювальна записка до проекту рішення:
 
Підстава: проект рішення «Про затвердження міської цільової програми «Громадський бюджет міста Черкаси на 2019 – 2022 роки», підготовлено з метою подальшого залучення жителів міста до процесу обговорення та прийняття рішень щодо способу витрати частини місцевого бюджету.
Починаючи з 2020 року, пропонується збільшувати обсяг видатків на реалізацію проектів переможців 2020 - 20,0 млн. грн., 2021 – 25 млн. грн., 2022 – 30 млн. грн.
Провівши «Круглий стіл» за участі громадськості та представників Координаційної ради, пропонується змінити підходи до розподілу проектів, що приймають участь в голосуванні, а саме:
< >бюджетні проекти – мають приналежність до установ, що фінансуються за рахунок коштів міського бюджету (школи, лікарні, бібліотеки, тощо). Обсяг коштів у зазначеній категорії визначається в межах 50 відсотків від загальної суми, що виділено на реалізацію цієї Програми. громадські проекти – реалізація яких не має приналежності до установ, що фінансуються за рахунок коштів міського бюджету. Обсяг коштів у зазначеній категорії визначається в межах 50 відсотків від загальної суми, що виділено на реалізацію цієї Програми. великі проекти – визначаються серед проектів з обсягом коштів від 300,000 грн. до 2 000 000 грн. в межах 80 відсотків загальної суми визначеної Програмою на наступний рік.малі проекти – визначаються серед проектів з обсягом коштів від 50 000 грн. до 299,999 грн., в межах 20 відсотків загальної суми визначеної Програмою на наступний рік. В 2016 році на реалізацію проектів-переможців було передбачено 5 млн. грн., в 2017-2019 роках ця сума була збільшена до 10 млн. грн. Враховуючи процеси децентралізації та з огляду на світовий та всеукраїнський досвід, збільшення видатків на реалізацію Програми «Громадський бюджет міста Черкаси в 2019-2022 роках» буде гарним прикладом взаємодії влади з громадою.
 
 
Начальник управління
інформаційної політики                                                                  А.О. Крилов
 
 
Вик.
О.М. Дубовий
33-12-43
 
 
 

ДОДАТКИ

1 1429-8-рд 17.09.19 Експертний висновок.pdf Переглянути