ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автори:

Згіблов Олександр Георгійович


Депутат міської ради

Доповідач:

Згіблов О.Г.- депутат міської ради

Підготував:

Депутат міської ради

Галузь:

Галузева

Статус:

Новий проєкт

Дата:

26.11.2018

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1130-8-рд
Про списання з балансу КП «Соснівська СУБ» та КП «Придніпровська СУБ» багатоквартирних будинків

 
 
Проект рішення
1130-8-рд
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
Про списання з балансу
КП «Соснівська СУБ» та КП «Придніпровська СУБ»
багатоквартирних будинків
Відповідно до пункту 31 статті 26, пунктів 5,8 статті 60 закону України про місцеве самоврядування в Україні», законів України «Про об’єднання співввласників багатоквартирного будинку», «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, керуючись Порядком списання з балансу багатоквартирних будинків, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2016 року №301 Черкаська міська рада
 
ВИРІШИЛА:
1. Провести списання багатоквартирних житлових будинків з балансового обліку черкаських комунальних підприємств (КП «Соснівська СУБ», КП «Придніпровська СУБ», КП СУБ «Митниця») у відповідності та у порядку, передбаченому рішенням виконавчого комітету від 30.09.2016 № 876 “Про затвердження Порядку списання з балансу міської ради багатоквартирних будинків, у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності“.
Термін: до 01.01.2019.
2. Департаменту житлово-комунального комплексу виконавчого комітету Черкаської міської ради утворити комісії для списання багатоквартирних будинків з балансу КП «Соснівська СУБ» та КП «Придніпровська СУБ» та сформувати їх склад у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2016 року №301.
Департаменту житлово-комунального комплексу сформувати комісії за погодженням з постійною комісією з питань житлово-комунального господарства, промисловості, транспорту, зв’язку, підприємництва, екології та охорони навколишнього середовища, повідомляючи голів депутатських фракцій у Черкаській міській раді, і запропонувати увійти до складу комісій усім депутатам міської ради, закріплених за відповідними виборчими округами (за згодою).
3. Встановити, що черкаські комунальні підприємства, предметом діяльності яких є надання послуг з управління будинками та їх обслуговування, залишаються виконавцями житлово-комунальних послуг у житлових будинках м. Черкаси, які перебували на балансовому обліку цих підприємств, до часу прийняття рішення власниками квартир та нежитлових приміщень багатоквартирних будинків про форму управління багатоквартирним будинком або створення об’єднання співвласників багатоквартирного будинку.
Термін: до 1.06.2019
  1. Департаменту житлово-комунального комплексу виконавчого комітету Черкаської міської ради погодити акти списання багатоквартирних будинків з балансу після їх укладання, підписання всіма членами комісій та затвердження. Накази Департаменту житлово-комунального комплексу про списання багатоквартирних будинків є розпорядчими документами, які завершують процедуру списання з балансу багатоквартирних будинків.
  2. Департаменту житлово-комунального комплексу виконавчого комітету спільно із Департаментом економіки та розвитку Черкаської міської ради на підставі актів списання багатоквартирних будинків, створити перелік квартир/нежитлових приміщень, розміщених у  списаних з балансу багатоквартирних будинках, які не перебувають у приватній власності та право державної чи комунальної власності на які не зареєстроване, та передати перелік таких квартир /нежитлових приміщень для оприлюднення на офіційному сайті Черкаської міської ради не пізніше 5 днів з моменту його створення.
  3. Визначити Департамент житлово-комунального комплексу виконавчого комітету Черкаської міської ради балансоутримувачем квартир, розміщених у  списаних з балансу багатоквартирних будинках, які не перебувають у приватній власності та право державної чи комунальної власності на які не зареєстроване.
  4. Департаменту житлово-комунального комплексу виконавчого комітету Черкаської міської ради та Департаменту економіки та розвитку виконавчого комітету Черкаської міської ради зареєструвати право власності на квартири/нежитлові приміщення , зазначені в пунктах 4 та 5 цього рішення, та надати вичерпний перелік такого майна для оприлюднення на офіційному сайті Черкаської міської ради не пізніше 5 днів з дня реєстрації права власності.
    8. Виконавчому комітету Черкаської міської ради забезпечити проведення конкурсів на призначення управителів житловими будинками, у яких не створено об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, або співвласниками не прийнято рішення про форму управління багатоквартирним будинком.
Термін: до 1.05.2019
 
  1. Контроль за виконанням цього рішення покласти на міського голову м. Черкаси Бондаренка А.В.
 
 
Міський голова А.В. Бондаренко
 

 
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
У 1992 році був прийнятий Закон України «Про приватизацію державного житлового фонду». Відповідно до ст. 1 вказаного закону Приватизація державного житлового фонду це -  відчуження   квартир  (будинків),  житлових  приміщень  у гуртожитках,  призначених  для  проживання сімей та одиноких осіб, кімнат  у  квартирах та одноквартирних будинках, де мешкають два і більше  наймачів,  та  належних  до  них  господарських  споруд  і приміщень  (підвалів,  сараїв і т. ін.) державного житлового фонду на  користь  громадян України.
Відповідно до частини 2 ст. 10 цього Закон України власники  квартир  багатоквартирних  будинків та житлових приміщень у гуртожитку є  співвласниками допоміжних приміщень у будинку чи гуртожитку, технічного обладнання,   елементів зовнішнього  благоустрою  і  зобов'язані  брати участь у загальних витратах, пов'язаних з утриманням будинку і  прибудинкової території   відповідно   до   своєї  частки  у  майні  будинку  чи гуртожитках. 
Очевидно, що практично жодна обслуговуюча організація (ЖЕК, СУБ) не є легітимним балансоутримувачем жодного з тих багатоквартирних житлових будинків, що перебувають у неї «на балансі».
Така ситуація в Україні склалася тому, що багатоквартирні будинки дійсно перебували у власності територіальних громад перед приватизацією, і дійсно рішеннями місцевих органів самоврядування передавалися «на баланс» відповідним комунальним обслуговуючим організаціям. Однак одночасно із приватизацією квартир необхідно було списувати з балансу пропорційні частки балансової вартості будинків, що не було зроблено через недолугість діючого законодавства.
Натомість Черкаська міська рада продовжує виділяти кошти на капітальні ремонти в будинках, які обслуговують КП «Соснівський СУБ» та КП «Придніпровський СУБ». Зокрема за останні три роки було профінансовано капітальних ремонтів в будинках, які обслуговують вищеназвані комунальні підприємства, на понад 40 млн. грн. (у той час, як на будинки ОСББ – 20 млн) Лише цього року в міському бюджеті м. Черкаси передбачено понад 700 тис. грн на заміну вікон в п’яти житлових будинках, що обслуговує КП «Придніпровський СУБ»; понад 1 млн. грн на проведення енергоощадних технологій (заміна вікон і дверей) в будинку Смірнова, 2.
На переконання фракції Партії вільних демократів це неефективне витрачання коштів громади Черкаси. Адже по-перше, податки сплачують усі жителі Черкас, а преференції щодо заміни вікон отримують «обрані будинки»; по-друге, витрачати бюджетні кошти на енергозберігаючи речі в будинку, де навіть не встановлене ІТП – це цинізм депутатів від партії «Батьківщина».
Цим проектом рішення передбачене проведення списання житлових будинків, встановлення перехідного часу для того, щоб мешканці цих будинків визначилися: чи вони створюють ОСББ і мають право на спів фінансування капітальних ремонтів з міського бюджету чи продовжують утримуватися обслуговуючими організаціями, яких у Черкасах налічується уже більше 15.
 
Депутат Черкаської міської ради
від Партії вільних демократів                                                 Згіблов О.Г.
 
 

 

ДОДАТКИ

1 1130-8-рд 26.11.18 Заперечення.pdf Переглянути