ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автори:

Шевченко Олена Вікторівна


Депутат міської ради

Доповідач:

Шевченко О.В. - депутат міської ради

Підготував:

Депутат міської ради

Галузь:

Галузева

Статус:

Новий проєкт

Дата:

18.07.2018

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1041-8-рд
Про звернення до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг та Кабінету Міністрів України щодо приведення у відповідність до    ЗУ «Про ринок природного газу» постанови НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494 «Про затвердження Кодексу газорозподільних систем»

              Проект рішення
            №  1041-8-рд
    ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА    
               
                 
Про звернення до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг та Кабінету Міністрів України щодо приведення у відповідність до    ЗУ «Про ринок природного газу» постанови НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494 «Про затвердження Кодексу газорозподільних систем»          
                 
          Розглянувши на сесії Черкаської міської ради депутатський запит депутата від фракції Об’єднання «САМОПОМІЧ» Шевченко О.В., відповідно до статті 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
Звернутися до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг та Кабінету Міністрів України щодо приведення у відповідність до Закону України «Про ринок природного газу» постанови НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494 «Про затвердження Кодексу газорозподільних систем» (додається).
                 
Міський голова         А.В. Бондаренко
           
 
 
 
Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
Кабінету Міністрів України
 
З В Е Р Н Е Н Н Я
          Черкаської міської ради
Ми, депутати Черкаської міської ради, вкрай стурбовані збільшенням фінансового навантаження на представників малого та середнього бізнесу через необхідність придбання та встановлення додаткового обладнання до комерційних вузлів обліку природного газу.
30 вересня 2015 року постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП, Регулятор) № 2494 «Про затвердження Кодексу газорозподільних систем», власників комерційних вузлів обліку природного газу (крім комерційних вузлів обліку, які використовуються в побуті) зобов’язано протягом двох років та шести місяців забезпечити облаштування засобами дистанційної передачі даних власні комерційні вузли обліку, річний обсяг обліку природного газу яких менше 10 тис. метрів кубічних.
У даний час всі підприємства забезпечені засобами обліку газу. Регіональні газові компанії роздають приписи і відключають постачання природного газу. Разом з тим, вартість встановлення додаткового обладнання складає від 23 тис.грн. до 100 тис.грн., що для вказаної категорії власників комерційних вузлів обліку природного газу є непомірним фінансовим тягарем. Застосування постанови № 2494 від 30.09.2015 в частині для малих непобутових споживачів, є руйнівним для малого та середнього підприємництва.
Вважаємо, що відповідальні державні органи повинні втрутитись у цю ситуацію, зважаючи на такі обставини:
1) уведений Регулятором в дію Кодекс газорозподільних систем не відповідає вимогам статті 18 Закону України «Про ринок природного газу», де міститься визначення «новітніх систем», які держава заохочує до впровадження, в тому числі «апаратні засоби обліку природного газу, зокрема ті, що забезпечують можливість споживача активно управляти власним споживанням»;
2) в процесі формування вторинного законодавства, внаслідок довільної інтерпретації вказаної норми з боку НКРЕКП, вказана вище конкретизація не була врахована Регулятором в Кодексі газорозподільних систем. Це призвело до викривлення суті викладеної правової норми та подальшому вживанні виключно понять «дистанційному обліку» та «засобах дистанційної передачі даних». В результаті споживачів позбавили права на використання таких апаратних засобів, що забезпечують можливість активно управляти власним споживанням;
3) суб’єкти господарювання, що провадять діяльність в сферах енергетики та комунальних послуг і мають монопольне становище на ринку, отримали додатковий інструмент дискримінаційного впливу на споживачів, позаяк впровадження «засобів дистанційної передачі даних» (обладнання ними вузлів обліку газу) здійснюється за рахунок споживачів;
4) примусове (для споживачів) на цьому етапі оснащення вузлів обліку газу засобами дистанційної передачі даних потребуватиме в подальшому додаткових і значних фінансових капіталовкладень у разі переходу до виконання державою завдань вищого рівня, а саме впровадження інтелектуальних систем обліку газу. В процесі використання вузлів обліку газу, обладнаних засобами дистанційної передачі даних, замовник несе додаткові відповідні фінансові затрати (по монопольних цінах оператора газорозподільних мереж), пов’язані з отриманням технічних умов, проектуванням, погодженням проектів, виконанням будівельно-монтажних робіт, виконанням пуско-налагоджувальних робіт, прийманням в експлуатацію, виконанням технічного обслуговування, поточних ремонтів тощо.
Тому вважаємо, необхідно терміново зупинити дію вищезгаданої постанови, прийняти рішення щодо встановлення засобів дистанційної передачі даних для малого та середнього бізнесу  (для малих непобутових споживачів) за рахунок монополіста або прийняти рішення щодо обов’язкового встановлення засобів дистанційної передачі даних для вузлів обліку газу тільки для споживачів із великим обсягом газу (великий бізнес) – враховуючи практику держав-членів ЄС.
Зважаючи на вищевикладене, з метою досягнення балансу інтересів споживачів, суб’єктів господарювання, і держави, представляючи інтереси малого і середнього бізнесу відповідної територіальної громади,
ПРОПОНУЄМО:
1. Привести у відповідність до Закону України «Про ринок природного газу» постанову НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494 «Про затвердження Кодексу газорозподільних систем».
2. Вилучити абзац шостий пункту 4 із постанови НКРЕКП від 30.09.2015           № 2494, яким власників комерційних вузлів обліку природного газу (крім комерційних вузлів обліку, які використовуються в побуті), річний обсяг обліку природного газу яких менше 10 тис. метрів кубічних, зобов’язано забезпечити облаштування засобами дистанційної передачі даних власних комерційних вузлів обліку.
3. Внести зміни до Кодексу ГРС в частині, що стосується впорядкування належності комерційних вузлів обліку природного газу, зокрема віднайти та забезпечити нормативно-правовий механізм передачі операторам ГРС комерційних вузлів обліку природного газу, що знаходяться на балансі споживачів.
4. Забезпечити впровадження операторами ГРС заходів щодо модернізації комерційних вузлів обліку природного газу та оснащення їх інтелектуальними системами обліку газу за рахунок тарифу під контролем Комісії або шляхом впровадження та реалізації окремої урядової програми.
 
Від імені Черкаської міської ради
         
 
Міський голова         А. В. Бондаренко