Паспорт визначає суму коштів, необхідну для виконання програми, законодавчі підстави її реалізації, мету, завдання, напрями діяльності, а також результативні показники, на підставі яких здійснюється контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів і аналіз бюджетної програми.
II. Визначення проблем,
на розв’язання яких спрямована програма
Сім’я завжди була і буде основою існування суспільства: як фундамент кожного суспільства, його первинний осередок вона забезпечує відтворення та продовження роду, є джерелом матеріального добробуту людей, у ній закладаються основи виховання та формування майбутньої особистості, через неї передаються нащадкам духовні цінності історичного й культурного досвіду, трудові навички, національні особливості, зрештою все те, що формує менталітет нації.
Водночас, сім’я є джерелом потреб, прав і обов’язків, які визначають функції, права та обов’язки вищих рівнів суспільної побудови, – громади та держави. Тому відповідно до статті 51 Конституції України сім’я, дитинство, материнство і батьківство охороняються державою. Одночасно Законами України «Про соціальні послуги», «Про охорону дитинства», «Про соціальну роботу з дітьми, сім’ями та молоддю», низкою підзаконних актів, прийнятих Кабінетом Міністрів України з метою реалізації цих законів, на органи місцевого самоврядування покладено повноваження зі створення сприятливих умов для функціонування і зміцнення сім’ї, забезпечення реалізації державної політики у сфері соціальної підтримки населення, зокрема - сімей з дітьми, малозабезпечених та багатодітних сімей.
Отже, завдання органів місцевого самоврядування полягає у створенні можливостей для всебічного розвитку сім’ї, найповнішої реалізації нею своїх функцій і поліпшення її життєвого рівня, підвищення ролі сім’ї як основи суспільства, підтримці сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах.
Разом з тим, сьогодні сім’я як середовище життєзабезпечення дітей відчуває жорсткий тиск соціальних та економічних проблем, не зменшується кількість неблагополучних сімей і дітей, що залишаються сім'єю без опіки, догляду, нагляду. При цьому у сім’ях соціального неблагополуччя порушуються практично всі основні функції сім’ї: репродуктивна, економічна, виховна, господарсько-побутова, емоційна, рекреаційна, дозвіллєва, духовного спілкування, первинного соціального контролю та соціального захисту одними членами сім’ї інших. Також і підвищення рівня індивідуальної свободи та можливостей вибору тієї чи іншої моделі шлюбно-сімейної поведінки в наш час не завжди поєднується з усвідомленням сімейних обов’язків, відповідальним ставленням до шлюбних стосунків та виховання дітей, до свого здоров’я та здоров’я інших членів родини.
Складна соціально-економічна ситуація в країні викликала відповідні проблеми і в територіальній громаді, що характеризуються низкою несприятливих показників. Так, на сьогодні у м. Черкаси 816 сімей перебуває у складних життєвих обставинах з причин малозабезпеченості, безробіття, психічних та поведінкових розладів, зокрема внаслідок вживання психоактивних речовин, інвалідності, поведінкових розладів у дітей через розлучення батьків, ухилення батьками від виконання своїх обов’язків із виховання дитини, жорстокого поводження з дитиною, насильства за ознакою статі або домашнього насильства, тощо. Такі обставини різко обмежують інституційну спроможність сім’ї, потребують мобілізації її зусиль та зусиль суспільства для їх подолання.
Натомість, існує тенденція до збільшення таких сімей: протягом першого півріччя 2020 року фахівцями із соціальної роботи виявлено 327 кризових сімей, що вже становить 73% від загальної кількості виявлених сімей протягом усього 2018 року та 63% – протягом 2019 року. А 165 міських сімей, у яких виховується 388 дітей, під час карантинних заходів щодо запобігання та протидії гострій коронавірусній інфекції виявилися неспроможними забезпечити навіть базові потреби дітей у продуктах харчування та речах першої необхідності, і гостро потребували грошової та натуральної допомоги. Одночасно в складні життєві обставини під час карантину, пов’язаного з інфекцією COVID-19, потрапили 11 сімей, в які діти повернулися з інтернатних закладів. Також більше 2 тисяч жителів міста в цей час втратили роботу, що так само негативно вплинуло на становище сімей у м. Черкаси.
Залишаються вразливими і багатодітні сім’ї, облікова кількість яких у м. Черкаси на сьогодні складає 1159 сімей, у яких виховується 3738 дітей. Зокрема, 849 дітей виховуються у сім’ях, у яких 4-ро і більше дітей, 267 дітей виховуються одним з батьків; 118 сімей отримують державні соціальні виплати, пов’язані із скрутним матеріальним та соціальним становищем. Незважаючи на те, що держава забезпечує такі сім’ї низкою пільг, серед яких – пільги на оплату житлово-комунальних послуг, пільги на проїзд, пільги на утримання дітей у дошкільних закладах та загальноосвітніх закладах тощо, частка багатодітних сімей, які входять до сімей групи ризику або проблемних сімей, є високою.
Високою є і частка сімей, у яких триває конфлікт, пов’язаний з розлученням, визначенням способу участі у вихованні дитини, визначення місця її проживання тощо – 705 сімей. У 15 сім’ях з причин неблагополуччя на сьогодні існує ризик соціального сирітства. За 6 місяців поточного року 58 осіб постраждали від жорсткого поводження та насильства, тоді як річний показник 2019 року був вищий лише на 44%.
Залишається гострою проблема погіршення стану здоров’я дітей, зумовлена негативними факторами соціально-економічного, екологічного та психоемоційного характеру: вплив постійно діючих факторів ризику, в тому числі стресові перевантаження, зокрема у шкільному віці, призводять до порушення механізму саморегуляції фізіологічних функцій і сприяє розвитку у дітей хронічних захворювань.
Така ситуація вимагає формування ефективної комплексної системи соціальної підтримки сім’ї, що включає діагностичні, профілактичні, та найголовніше – соціально-реабілітаційні заходи; організації роботи з кризовими сім’ями, профілактики сімейного неблагополуччя, створення оптимального середовища для життєдіяльності сім’ї та дітей, що опинилися у складних життєвих обставинах. Тому розроблена програма визначає загальну стратегію і пріоритетні напрями соціальної політики міської влади щодо сім’ї, передбачає здійснення низки заходів, спрямованих на підтримку сімей м. Черкаси.
ІІІ. Мета програми
Метою програми є підвищення ролі сім’ї як основи суспільства, формування благополучної української сім’ї та створення умов для її всебічного розвитку сім’ї, найповнішої реалізації сім’єю своїх функцій, надання соціальної допомоги у подоланні або мінімізації негативних наслідків складних життєвих обставин сім’ям з дітьми, профілактика їх виникнення.
ІV. Перелік завдань програми
Основними завданнями програми є:
підвищення в суспільстві важливості сім’ї як соціального інституту, утвердження пріоритетності сімейних цінностей, підвищення ролі батьків у вихованні дитини сприяння поширенню форм сімейного виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, профілактика соціального сирітства;
соціально-економічна підтримка сімей з дітьми – жителів м. Черкаси;
сприяння поширенню форм сімейного виховання дітей-сиріт і дітей;
позбавлених батьківського піклування, профілактика соціального сирітства;
надання соціальної допомоги і підтримки сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, профілактика сімейного неблагополуччя;
соціальна підтримка сімей, в яких виховуються діти з інвалідністю, рання соціальна реабілітація дітей з інвалідністю;
попередження насильства в сім’ї та насильства за ознакою статі, недопущення жорстокого поводження з дітьми;
створення умов для паритетної рівноваги та партнерства між жінками і чоловіками в сім’ї;
протидія торгівлі людьми.
V. Шляхи досягнення мети
Поставленої мети планується досягти шляхом реалізації завдань та заходів програми матеріального та нематеріального характеру, спрямованих на надання соціальної допомоги і соціальної підтримки сім’ям, зокрема – сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах та не мають можливості самостійно їх подолати.
VІ. Строк виконання програми
Строк виконання завдань Програми – 2021-2025 роки. Виконання програми планується здійснити шляхом реалізації заходів програми.
VІІ. Перелік заходів Програми
Завдання |
Перелік заходів |
Строк виконання заходу |
Відповідальні за виконання |
1. Підвищення в суспільстві престижу сім’ї, утвердження пріоритетності сімейних цінностей, підвищення ролі батьків у вихованні дитини
|
1.1. Проводити публічні обговорення, спрямовані на збереження та популяризацію національних культурних сімейних традицій і цінностей, підвищення престижу багатодітних сімей |
не менше ніж 2 рази на рік |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
1.2. Застосовувати інтерактивне навчання для підлітків та їх батьків з формування позитивних навичок особистості, прищеплення сімейних цінностей |
не менше ніж 4 рази на рік |
Черкаський міський центр соціальних служб
|
1.3. Застосовувати інтерактивне навчання для батьків з формування батьківської ефективності |
не менше ніж 4 рази на рік |
1.4. Організовувати сімейні свята (День сім’ї, День матері, День батька, День захисту дітей, День знань, Міжнародний день осіб з інвалідністю), новорічні та різдвяні свята для дітей пільгових категорій |
щорічно
січень,
травень, червень,
липень, вересень,
грудень |
Черкаський міський центр соціальних служб,
Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя» |
1.5. Виготовляти та розміщувати соціальну рекламу, спрямовану на розвиток та підтримку сім’ї, збереження орієнтації населення на сімейний спосіб життя та популяризацію сімейних цінностей |
не менше ніж 2 рази на рік |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
2. Соціально-економічна підтримка сімей з дітьми – жителів м. Черкаси |
2.1. Надавати подарункові набори з дитячими речами першої необхідності мешканцям м. Черкаси при народженні дитини відповідно до порядку, затвердженого виконавчим комітетом Черкаської міської ради
|
щорічно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради |
2.2. Організовувати в порядку, затвердженому виконавчим комітетом Черкаської міської ради, відпочинок в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку:
- дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування;
- дітей осіб, визнаних учасниками бойових дій відповідно до пунктів 19-21 частини першої статті 6 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
- дітей, один із батьків яких загинув (пропав безвісти) у районі проведення антитерористичної операції і заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, бойових дій чи збройних конфліктів або помер внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних у
районі проведення антитерористичної операції і заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, бойових дій чи збройних конфліктів, а також внаслідок захворювання, одержаного у період участі в антитерористичній операції і заходах із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях;
- дітей, один із батьків яких загинув під час масових акцій громадянського протесту або помер внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних під час масових акцій громадянського протесту;
- дітей, зареєстрованих як внутрішньо переміщені особи;
- рідних дітей батьків-вихователів або прийомних батьків, які проживають в одному дитячому будинку сімейного типу або в одній
прийомній сім’ї;
- дітей, які взяті на облік службами у справах дітей як такі, що перебувають у складних життєвих обставинах;
- дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
-дітей, які постраждали внаслідок стихійного лиха, техногенних аварій, катастроф;
- дітей з багатодітних сімей;
- дітей з малозабезпечених сімей;
- дітей, батьки яких загинули від нещасних випадків на виробництві або під час виконання службових обов’язків;
- талановитих та обдарованих дітей – переможців (І-ІІІ місце) міжнародних, всеукраїнських, обласних, міських, районних, олімпіад, конкурсів, фестивалів, змагань, спартакіад, відмінників навчання, лідерів дитячих громадських організацій;
- дітей – учасників дитячих творчих колективів та спортивних команд;
- дітей з інвалідністю
|
щорічно |
2.3. Організовувати оздоровлення дітей, які потребують особливих умов для оздоровлення (дітей з особливими фізичними потребами, які не можуть перебувати у закладах оздоровлення та відпочинку самостійно, потребують індивідуального догляду та створення спеціальних умов) та їх супроводжуючих |
щорічно
щорічно |
2.4. Організовувати супровід організованих груп дітей до місць відпочинку та оздоровлення і у зворотному порядку |
2.5. Організовувати оздоровлення дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, в Українському дитячому центрі «Молода гвардія», Міжнародному дитячому центрі «Артек» |
2.6. З нагоди новорічних та різдвяних свят придбавати новорічні подарунки для привітання:
дітей з малозабезпечених, багатодітних сімей віком від 6 до 14 років;
дітей учасників антитерористичної операції, операції об’єднаних сил, дітей загиблих учасників антитерористичної операції, операції об’єднаних сил віком від 6 до 14 років;
дітей з інвалідністю, які проходять реабілітацію у центрі комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя»;
для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
дітей з сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах |
щорічно |
3. Сприяння поширенню форм сімейного виховання дітей-сиріт і дітей,
позбавлених батьківського піклування, профілактика соціального сирітства |
3.1. Пропагувати сімейні форми виховання серед жителів м. Черкаси, здійснювати підбір кандидатів у прийомні батьки та батьки-вихователі, патронатні сім’ї
|
постійно |
Черкаський міський центр соціальних служб |
3.2. Застосовувати різні форми навчання, спрямованого на формування навичок відповідального батьківства, підвищення батьківського потенціалу |
постійно |
3.3. Застосовувати різні форми навчання, спрямованого на підтримку і збереження сімейних форм виховання
|
не менше ніж 4 рази на рік |
3.4. Надавати психологічну допомогу жінкам, які виявили намір відмовитися від новонароджених дітей, серед них – неповнолітнім |
за повідомленням КНП «Черкаський міський пологовий будинок» |
3.5. Надавати соціальну, психологічну підтримку багатодітним сім’ям, прийомним сім’ям, сім’ям опікунів та піклувальників, дитячим будинкам сімейного типу |
постійно |
3.6. Здійснювати соціальний супровід прийомних сімей, сімей опікунів, піклувальників, дитячих будинків сімейного типу, сприяти їх ефективному функціонуванню та адаптації дітей до нових умов життя
|
постійно |
3.7. Застосовувати інтерактивне навчання з формування фінансової грамотності для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування |
не менше ніж 2 рази на рік |
3.8. Здійснювати інформування багатодітних, прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу про пільги, гарантовані державою, та додаткові пільги, встановлені Черкаською міською радою, забезпечувати їх надання |
постійно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради |
4. Надання соціальної допомоги і підтримки сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, профілактика сімейного неблагополуччя |
4.1. Виявляти, здійснювати облік та оцінку потреб сімей/осіб у складних життєвих обставинах |
постійно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
4.2. Забезпечувати надання соціальних послуг із кризового та екстреного втручання, консультування, представництва інтересів, соціального супроводу, соціальної адаптації, соціальної інтеграції та реінтеграції, соціальної профілактики сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах |
постійно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
4.3. Забезпечити роботу телефонної «гарячої» лінії з консультування осіб, які опинились у складних життєвих обставинах |
постійно |
4.4. Застосовувати інтерактивні заняття з формування навичок безпечної поведінки дітей |
не менше ніж 4 рази на рік |
Черкаський міський центр соціальних служб |
4.5. Забезпечувати роботу літніх майданчиків для дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах |
щорічно |
4.6. Застосовувати інтерактивне навчання для батьків з забезпечення безпеки дітей в соціальних мережах
|
не менше ніж 2 рази на рік |
4.7. Здійснювати соціальний супровід сімей, в яких матері раніше мали намір відмовитися від новонароджених дітей |
за потреби |
4.8. Здійснювати соціальний патронаж осіб, які повернулися з місць позбавлення волі або відбувають покарання без позбавлення волі |
постійно |
4.9. Надавати соціальну, психологічну підтримку одиноким матерям як таким, що мають найвищий ризик потрапляння в складні життєві обставини |
постійно |
4.10. Здійснювати соціально-профілактичну роботу, спрямовану на формування здорового способу життя, профілактику соціально-небезпечних хвороб, залежності від психоактивних речовин, збереження репродуктивного здоров’я, запобігання правопорушень |
постійно
|
5. Соціальна підтримка сімей, в яких виховуються діти з інвалідністю, рання соціальна реабілітація дітей з інвалідністю |
5.1. Реалізовувати комплекс заходів з ранньої, соціальної, психологічної, фізичної, психолого-педагогічної, фізкультурно-спортивної дітям з інвалідністю, дітям віком до трьох років, які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності |
постійно |
Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя», громадські організації-надавачі соціальних послуг (за згодою) |
5.2. Забезпечувати роботу груп денного догляду у центрі комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю, зокрема - дітей |
постійно |
Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя» |
5.3. Запровадити надання особам з інвалідністю соціальних послуг з трудової, професійної реабілітації |
2021-2022 |
5.4. Проводити щорічну виставку декоративно-прикладного мистецтва майстрів-осіб з інвалідністю |
щорічно |
5.5. Співпрацювати з громадськими об’єднаннями, які надають соціальні послуги дітям з інвалідністю |
постійно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, організації-надавачі соціальних послуг (за згодою) |
6. Створення умов для паритетної рівноваги та партнерства між жінками і чоловіками в
сім’ї |
6.1. Проводити просвітницькі заходи за участю представників територіальних громад, лідерів громадських організацій, соціально- відповідального бізнесу, засобів масової інформації, спрямованих на подолання обмежень за ознакою статі та стереотипів щодо жінок і чоловіків |
не менше ніж 2 рази на рік |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
6.2. Пропагувати рівний розподіл сімейних обов’язків та відповідальності між жінками та чоловіками, зокрема - щодо виховання дітей |
постійно |
6.3. Проводити роз’яснювальну роботу для суб’єктів соціальної роботи щодо врахування індивідуальних потреб жінок та чоловіків під час організації надання соціальних послуг |
постійно |
6.4. Проводити роз’яснювальну роботу серед роботодавців щодо дотримання рівності прав жінок та чоловіків у дотриманні трудового законодавства |
постійно |
6.5. Протидіяти розміщенню реклами, що принижує гідність жінок та чоловіків за ознакою статі |
постійно |
6.6. Розміщувати у державних установах (центрі зайнятості, закладах охорони здоров’я, закладах і установах соціального захисту населення) інформаційні плакати щодо видів дискримінації за ознакою статі, покарання за неї,
та засобів правового захисту |
постійно |
7. Попередження насильства в сім’ї та насильства за ознакою статі, недопущення жорстокого поводження з дітьми |
7.1. Проводити публічні обговорення з питань взаємодії суб’єктів соціальної роботи, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі, жорстокому поводженню з дітьми
|
не менше ніж 2 рази на рік |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб, громадські об’єднання (за згодою), інші суб’єкти соціальної роботи (за згодою) |
7.2. Запровадити стаціонарну спеціалізовану службу підтримки та надання тимчасового притулку жінкам (жінкам з дітьми), які постраждали від насильства в сім’ї |
2021-2022 |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
7.3. Забезпечити роботу мобільної бригади соціально-психологічної допомоги, що надає екстрену допомогу особам, які постраждали від насильства
|
постійно |
7.4. Розповсюджувати інформаційні матеріали щодо запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі |
постійно |
7.5. Реалізовувати корекційні програми для осіб, які вчиняють насильство |
постійно |
Черкаський міський центр соціальних служб |
7.6. Здійснювати соціальний супровід сімей, у яких відбувалося сімейне насильство, запобігати його повторним проявам |
постійно |
7.7. Розміщувати на рекламних конструкціях міста соціальну рекламу з питань попередження та протидії насильству в сім’ї |
не менше ніж 2 рази на рік |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
7.8. Застосовувати різні форми активного навчання, зокрема – в загальноосвітніх навчальних закладах міста, в межах Всесвітньої акції «16 днів без насильства» |
щорічно листопад-грудень |
7.9. Брати участь в організації та проведенні заходів з нагоди Міжнародного дня боротьби за ліквідацію насильства щодо жінок |
щорічно 25 листопада |
8. Протидія торгівлі людьми |
8.1. Проводити профілактичні акції, інформаційні кампанії, спрямовані на запобігання торгівлі людьми, роз’яснення можливих ризиків потрапляння в ситуації торгівлі людьми та можливостей отримання постраждалими комплексної допомоги у державних інституціях |
не менше ніж 2 рази на рік |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб
|
8.2. Здійснювати публічні обговорення з питань взаємодії суб’єктів соціальної роботи, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії торгівлі людьми |
не менше ніж 2 рази на рік |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради |
8.3. Здійснювати співпрацю з правоохоронними органами з питань протидії торгівлі людьми |
постійно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
8.4. Виготовляти та поширювати інформаційну продукцію з питань протидії торгівлі людьми, спрямовану на поширення серед населення інформації щодо ризиків потрапляння в ситуації торгівлі людьми |
постійно |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
8.5. Виготовляти та розміщувати соціальну рекламу з питань попередження та протидії торгівлі людьми |
не менше ніж 2 рази на рік |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради |
8.6. Проводити активне навчання різних форм, зокрема – в загальноосвітніх навчальних закладах міста з питань протидії торгівлі людьми |
|
Черкаський міський центр соціальних служб |
8.7. Брати участь у загальноміських заходах, присвячених Європейському дню боротьби з торгівлею людьми |
щорічно 18 жовтня |
Департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб |
VІІІ. Обсяги і джерела фінансування програми
Заходи Програми реалізовуються за рахунок коштів міського бюджету, інших джерел, не заборонених законодавством.
Головним розпорядником коштів є департамент соціальної політики Черкаської міської ради. Відповідальними виконавцями програми є департамент соціальної політики Черкаської міської ради, Черкаський міський центр соціальних служб, центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя».
Обсяг фінансових ресурсів, спрямованих на реалізацію програми з міського бюджету, визначається, виходячи з фінансових можливостей міського бюджету на відповідні роки, з урахуванням пропозицій департаменту соціальної політики Черкаської міської ради, що надає бюджетний запит до проекту міського бюджету.
ІХ. Організація контролю за ходом виконання Програми
Контроль за ходом виконання Програми покладається на департамент соціальної політики Черкаської міської ради та постійну комісію міської ради з питань охорони здоров’я, материнства, дитинства, сім’ї, соціального захисту, освіти, науки, культури, фізкультури та спорту.
Моніторинг виконання Програми здійснюється департаментом соціальної політики Черкаської міської ради, який здійснює аналіз стану виконання Програми та інформує з цього питання департамент фінансової політики Черкаської міської ради щорічно до 20 числа місяця, наступного за звітним.
X. Очікувані результати виконання програми
Реалізація заходів запланованих програмою дасть змогу:
підвищити в громаді міста престиж сім’ї та роль батьків у вихованні дитини, утвердити пріоритетність сімейних цінностей;
створити умови для підвищення рівня розвитку сім’ї: від рівних прав до рівних можливостей, від рівних можливостей – до рівної відповідальності, зокрема – батьківської;
забезпечити надання соціальної підтримки сім’ям, які опинились в складних життєвих обставинах;
запобігати інституалізації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечити їх виховання у сімейному оточенні;
створити умови для всебічного розвитку дітей з інвалідністю, дітей віком до трьох років, які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності, засвоєння ними знань, умінь, навичок, досягнення і збереження їхньої максимальної незалежності, фізичних, розумових, соціальних здібностей;
мінімізувати асоціальні прояви у життєдіяльності сімей, передусім - насильства;
захистити жителів міста від домашнього насильства, насильства за ознакою статі, надати підтримку тим, хто його зазнав; запобігти та протидіяти торгівлі людьми.
з/п |
Показники |
Одиниця виміру |
Роки |
2021 |
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
1. |
Показники продукту |
|
1.1. |
Кількість «круглих столів», тренінгів, лекцій, семінарів, спрямованих на популяризацію сімейних цінностей |
штук |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
1.2. |
Кількість осіб, яких буде залучено до участі у заходах на підтримку сімейних цінностей |
осіб |
500 |
500 |
500 |
500 |
500 |
1.3. |
Кількість сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, та яким буде надано соціальні послуги |
сімей |
500 |
550 |
600 |
600 |
600 |
1.4. |
Кількість організованих святкових заходів для осіб з інвалідністю, які проходять реабілітацію в центрі комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя» з нагоди Дня захисту дітей, Дня знань, Міжнародного дня осіб з інвалідністю, новорічних та різдвяних свят |
штук |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
1.5. |
Кількість осіб з інвалідністю, охоплених святковими та культурно-мистецькими заходами |
осіб |
215 |
250 |
250 |
300 |
300 |
1.6. |
Кількість новонароджених дітей, для яких буде придбано подарункові набори |
осіб |
2000 |
2000 |
2000 |
2000 |
2000 |
1.7 |
Кількість путівок для оздоровлення дітей |
штук |
8068 |
8068 |
8068 |
8068 |
8068 |
1.7.1. |
Кількість путівок для оздоровлення дітей в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку |
штук |
8028 |
8028 |
8028 |
8028 |
8028 |
1.7.2. |
Кількість путівок для оздоровлення дітей в санаторно-курортних закладах (в тому числі для супроводжуючих) |
штук |
40 |
40 |
40 |
40 |
40 |
1.8. |
Кількість дітей охоплених оздоровленням та відпочинком |
осіб |
8048 |
8048 |
8048 |
8048 |
8048 |
1.9. |
Загальна кількість дітей пільгових категорій на яких поширюється дія програми |
осіб |
8048 |
8048 |
8048 |
8048 |
8048 |
1.10. |
Кількість дітей пільгових категорій, які отримають новорічні подарунки |
осіб |
4200 |
4200 |
4200 |
4200 |
4200 |
1.11 |
Кількість сімей, яких буде проінформовано щодо гарантованих державою пільг, та додаткових пільг, встановлених Черкаською міською радою |
сімей |
1500 |
1500 |
1550 |
1575 |
1600 |
1.12. |
Кількість дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, яких буде залучено до участі у літніх майданчиках |
осіб |
30 |
45 |
45 |
45 |
45 |
1.13. |
Кількість осіб з інвалідністю, які отримують реабілітаційні послуги у центрі комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя» |
осіб |
215 |
250 |
250 |
300 |
300 |
1.14. |
Кількість дітей з інвалідністю, які отримують послугу денного догляду у центрі комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя» |
осіб |
31 |
32 |
35 |
35 |
35 |
1.15. |
Кількість «круглих столів», тренінгів, лекцій, семінарів, спрямованих на забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків у сім’ї |
штук |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
1.16. |
Кількість осіб, яких буде залучено до участі у заходах, спрямованих на забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків |
осіб |
200 |
200 |
200 |
200 |
200 |
1.17. |
Кількість «круглих столів», тренінгів, лекцій, семінарів, спрямованих на попередження та протидію насильству в сім’ї |
штук |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
1.18. |
Кількість осіб, яких буде залучено до участі у заходах щодо попередження та протидії насильству в сім’ї |
осіб |
400 |
400 |
400 |
400 |
400 |
1.19. |
Кількість рекламних продуктів, спрямованих на попередження та протидію насильству в сім’ї, які буде виготовлено для розміщення на рекламних конструкціях міста |
штук |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1.20. |
Кількість сімей, які отримають послугу соціального супроводу, у зв’язку з сімейним насильством |
сімей |
50 |
60 |
60 |
60 |
60 |
1.21. |
Кількість осіб, яким буде надано послуги мобільною бригадою соціально-психологічної підтримки |
осіб |
250 |
300 |
350 |
350 |
350 |
1.22. |
Кількість примірників інформаційної продукції щодо попередження та протидії насильству в сім’ї, торгівлі людьми, що буде виготовлено |
шт. |
2000 |
2000 |
2000 |
2000 |
2000 |
1.23. |
Кількість осіб, залучених до участі у Всесвітній акції «16 днів без насильства» |
осіб |
500 |
600 |
650 |
650 |
650 |
1.24. |
Кількість осіб, залучених до заходів з нагоди Міжнародного дня боротьби за ліквідацію насильства щодо жінок |
осіб |
200 |
200 |
200 |
200 |
200 |
1.25. |
Кількість «круглих столів», тренінгів, лекцій, семінарів, спрямованих на запобігання та протидію торгівлі людьми |
штук |
12 |
12 |
12 |
12 |
12 |
1.26. |
Кількість осіб, яких буде залучено до участі у заходах, спрямованих на запобігання та протидію торгівлі людьми |
осіб |
400 |
400 |
400 |
400 |
400 |
1.27. |
Кількість рекламних продуктів, спрямованих на попередження та протидію торгівлі людьми, які буде виготовлено для розміщення на рекламних конструкціях міста |
штук |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1.28. |
Кількість осіб, залучених до участі у заходах, присвячених Європейському дню боротьби з торгівлею людьми |
осіб |
300 |
300 |
300 |
300 |
300 |
2. |
Показники витрат: |
|
2.1. |
Обсяг фінансових витрат на проведення «круглих столів», тренінгів, лекцій, семінарів |
тис. грн. |
30,0 |
31,6 |
33,2 |
35,0 |
37,0 |
2.2. |
Обсяг фінансових витрат на виготовлення інформаційної продукції (буклети) |
тис. грн. |
3,0 |
3,2 |
3,4 |
3,6 |
3,6 |
2.3. |
Обсяг фінансових витрат на виготовлення рекламних продуктів для розміщення на рекламних конструкціях |
тис. грн. |
6,0 |
6,3 |
6,7 |
7,0 |
7,4 |
2.4. |
Обсяг фінансових затрат на проведення святкових заходів |
тис. грн. |
50,0 |
52,5 |
55,5 |
58,5 |
61,5 |
2.5. |
Обсяг фінансових затрат на придбання подарункових наборів для новонароджених дітей |
тис. грн. |
4000,0 |
4000,0 |
4000,0 |
4000,0 |
4000,0 |
2.6. |
Обсяг фінансових затрат на придбання путівок
|
тис. грн. |
60158,0 |
63324,2 |
66716,2 |
70222,1 |
73953,8 |
2.6.1. |
Обсяг фінансових затрат на придбання путівок в дитячі заклади оздоровлення та відпочинку (14 днів) |
тис. грн. |
59792,5 |
62939,5 |
66311,3 |
69795,4 |
73504,4 |
2.6.2. |
Обсяг фінансових затрат на придбання путівок в санаторно-курортні заклади (в тому числі для супроводжуючих) (21 день) |
тис. грн. |
365,5 |
384,7 |
404,9 |
426,7 |
449,4 |
2.7. |
Обсяг фінансових витрат на придбання новорічних подарунків дітям окремих категорій |
тис. грн. |
432,6 |
453,6 |
478,8 |
504,0 |
533,4 |
2.8. |
Обсяг фінансових витрат на забезпечення роботи літніх майданчиків |
тис. грн. |
6,0 |
9,5 |
10,0 |
10,5 |
11,1 |
3. |
Показники ефективності: |
|
3.1. |
Середня вартість проведення одного «круглого столу», тренінгу, лекції, семінару |
грн. |
750 |
790 |
830 |
875 |
925 |
3.2. |
Середня вартість виготовлення 1 інформаційної продукції (плакати, буклети) |
грн. |
1,5 |
1,6 |
1,7 |
1,8 |
1,8 |
3.3. |
Середня вартість виготовлення 1 рекламного продукту для розміщення на рекламних конструкціях |
грн. |
1500 |
1580 |
1663 |
1751 |
1844 |
3.4 |
Середній розмір витрат на проведення одного святкового заходу |
тис. грн. |
10,0 |
10,5 |
11,1 |
11,7 |
12,3 |
3.5. |
Середні витрати на одного учасника, задіяного в святковому заході |
грн. |
233 |
210 |
222 |
195 |
205 |
3.6. |
Середня вартість одного подарункового набору для новонародженої дитини |
грн. |
2000 |
2000 |
2000 |
2000 |
2000 |
3.7. |
Середній розмір витрат на придбання 1 путівки для оздоровлення дітей в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку (14 днів) |
грн. |
7448 |
7840 |
8260 |
8694 |
9156 |
3.8. |
Середні витрати на один людино-день оздоровлення дітей в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку |
грн. |
532 |
560 |
590 |
621 |
654 |
3.9. |
Середній розмір витрат на санаторно-курортне оздоровлення 1 дитини у супроводі (21 день) |
грн. |
9135 |
9618 |
10122 |
10668 |
11235 |
3.10. |
Середні витрати на один людино-день оздоровлення дітей в санаторно-курортних закладах |
грн. |
435 |
458 |
482 |
508 |
535 |
3.11. |
Середня вартість одного новорічного подарунку 1 дитині пільгових категорій |
грн. |
103 |
108 |
114 |
120 |
127 |
3.12. |
Середня вартість витрат на перебування 1 дитини у літніх майданчиках |
грн. |
200 |
211 |
222 |
234 |
246 |
4. |
Показники якості |
|
4.1. |
Відсоток задоволення потреб в проведенні заходів, спрямованих на соціальну підтримку сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
4.2. |
Відсоток залучення осіб з інвалідністю до святкових заходів від загальної кількості отримувачів соціальних послуг у центрі комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Жага життя» |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
4.3. |
Відсоток забезпеченні потреби в подарункових наборах для новонароджених дітей |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
4.4. |
Відсоток забезпечення потреби в оздоровленні та відпочинку дітей пільгових категорій |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
4.5. |
Відсоток забезпечення новорічними подарунками дітей пільгових категорій |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|