ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автори:
Депутат міської ради |
|
Доповідач:
Зоря Р.С. - депутат міської ради |
|
Підготував: | Депутат міської ради |
---|---|
Статус: | Новий проєкт |
Дата: | 13.11.2018 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 1122-8-рд
Про розпуск виконавчого комітету Черкаської міської ради і припинення повноважень заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради
Проект рішення | ||||||||
№ 1122-8-рд | ||||||||
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА | ||||||||
< | ||||||||
Про розпуск виконавчого комітету Черкаської міської ради і припинення повноважень заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради | ||||||||
> | ||||||||
Керуючись Конституцією України, пунктом 3 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Черкаська міська рада ВИРІШИЛА:
|
||||||||
Міський голова | А.В. Бондаренко | |||||||
Депутатам Черкаської міської ради Пояснення до проекту рішення міської ради «Про розпуск виконавчого комітету Черкаської міської ради і припинення повноважень заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради» Рішенням Черкаської міської ради від 22.08.2018 № 2-3441 ««Про внесення змін до рішення Черкаської міської ради від 29.01.2018 № 2886 «Про міський бюджет на 2018 рік» були збільшені планові показники доходів бюджету розвитку на 210,8 млн. грн. Дане рішення було оскаржене до Черкаського окружного адміністративного суду, як незаконне. Дія рішення зупинена судом. В свою чергу, за інформацією Департаменту фінансової політики Черкаської міської ради за 9 місяців 2018 року до бюджету розвитку міського бюджету надійшло коштів у сумі 14,1 млн. грн., що становить лише 5,5 % до уточненого плану на 2018 рік (рішення від 22.08.2018 № 2-3441). В той же час, за інформацією виконавчих органів ради, що контролюють надходження платежів до бюджету розвитку, у 2018 році очікується надходження коштів до бюджету розвитку у сумі 18,6 млн. грн., що на 239 млн. грн. менше ніж уточнені показники затверджені рішенням міської ради від 22.08.2018 № 2-3441. З метою недопущення значного дефіциту міського бюджету, протокольним дорученням Черкаської міської ради від 18.10.2018 № ПД-8-899 доручено департаменту фінансової політики Черкаської міської ради терміново підготувати та надати на розгляд міської ради проект рішення за результатами роботи дев’яти місяців 2018 року про внесення змін міського бюджету на 2018 рік з пріоритетним передбаченням видатків на дитяче харчування малозабезпеченим сім’ям, придбання житла АТОвцям, співфінансування ОСББ, придбання ліків, що фінансуються з міського бюджету, з урахуванням доходної частини бюджету. Таке доручення було дано саме цьому департаменту, оскільки останній в силу Бюджетного кодексу України є місцевим фінансовим органом, тобто установа, що відповідно до законодавства України здійснює функції з складання, виконання місцевих бюджетів, контролю за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, а також інші функції, пов'язані з управлінням коштами місцевого бюджету. Згідно ч. 2 ст. 111 Бюджетного Кодексу місцевий фінансовий орган, здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу щодо місцевих бюджетів Департаментом фінансової політики Черкаської міської ради протокольне доручення було виконано та подано на розгляд виконавчого комітету Черкаської міської ради проект рішення «Про внесення змін до рішення Черкаської міської ради від 29.01.2018 № 2886 «Про міський бюджет на 2018 рік». Подаючи на розгляд виконавчого комітету Черкаської міської ради зазначений вище проект рішення, Департамент фінансової політики Черкаської міської ради врахував, що рішення від 22.08.2018 № 2-3441 є чинним, але зупинено його дію, а також відсутність реального фінансового ресурсу та очікуваного не виконання планових показників доходів бюджету розвитку на 2018 рік на загальну суму 3 210 218 412,98 грн. зумовлює необхідність проведення секвестру видатків міського бюджету на загальну суму 210 218 412,98 грн., в тому числі бюджет розвитку – 110 617 961,81 грн. Не зважаючи на зазначені вище обставини, при розгляді проекту рішення «Про внесення змін до рішення Черкаської міської ради від 29.01.2018 № 2886 «Про міський бюджет на 2018 рік» надійшли пропозиції секретаря міської ради Нищика Я.В. та заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Бордунос Л.І. відхилити секвестр доходів та видатків міського бюджету на суму 210 218 412,98 грн.. Виконавчим комітетом вирішено подати на розгляд Черкаської міської ради проект рішення «Про внесення змін до рішення Черкаської міської ради від 29.01.2018 № 2886 «Про міський бюджет на 2018 рік» без врахування секвестру доходів та видатків міського бюджету. В свою чергу, жодним членом виконавчого комітету, який голосував за проект рішення «Про внесення змін до рішення Черкаської міської ради від 29.01.2018 № 2886 «Про міський бюджет на 2018 рік» без врахування секвестру доходів та видатків міського бюджету, не надано інформації щодо наявності реальних джерел доходу для збільшення бюджету на 210 млн. грн. Статтею 140 Конституції України визначено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування. Стаття 144 Конституції України передбачає, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Таким чином, дотримання вимог Конституції та Законів України є обов'язком для кожного, і в першу чергу органів місцевого самоврядування, їх порушення є прямою ознакою порушення інтересів територіальної громади. Згідно з нормами ст. 74 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіально громадою, державою юридичними та фізичними особами. Підстави, види і порядок відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначаються Конституцією України, Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" та іншими законами. Таким чином Виконавчим комітетом Черкаської міської ради свідомо та грубо порушено норми Конституції України та Законів України, а саме п. 3 ч. 1 ст.116 Бюджетного Кодексу – визначення недостовірних обсягів бюджетних коштів при плануванні бюджетних показників. Депутат міської ради Р.С.Зоря |
|||||
|
ДОДАТКИ
1 | 1122-8-рд 13.11.18 Зауваження.pdf | Переглянути |
---|