ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор:
Управління інспектування |
|
Доповідач:
Управління інспектування |
|
Підготував: | Управління інспектування |
---|---|
Галузь: | Галузева |
Статус: | Чинний |
Дата: | 18.07.2023 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 1042-9-рд
Про затвердження Правил благоустрою міста Черкаси
Проект рішення | |||||||||
№ 1042-9-рд | |||||||||
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА | |||||||||
|
|||||||||
Про затвердження Правил благоустрою міста Черкаси |
|||||||||
Відповідно до підпункту 44 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», пункту 2 частини першої статті 10 і статті 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», наказу Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.11.2017 № 310, «Про затвердження Типових правил благоустрою території населеного пункту», з метою створення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля, збереження і охорони навколишнього природного середовища, збереження санітарного благополуччя населення та забезпечення належного контролю за благоустроєм та санітарним станом території міста Черкаси, Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
|
|||||||||
Міський голова Анатолій БОНДАРЕНКО |
|||||||||
|
Пояснювальна записка
до проекту рішення Черкаської міської ради
до проекту рішення Черкаської міської ради
«Про затвердження Правил благоустрою міста Черкаси»
На даний час у місті Черкаси діють Правила благоустрою міста Черкаси, затверджені рішенням Черкаської міської ради від 11.11.2008 № 4-688.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.11.2017 № 310 затверджено Типові правила благоустрою населених пунктів.
Відповідно до ст. 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» органи місцевого самоврядування розробляють та затверджують правила благоустрою населених пунктів на підставі Типових правил благоустрою.
У зв’язку зі змінами законодавчої бази виникла необхідність врегулювання питання у сфері благоустрою території населеного пункту, затвердивши Правила благоустрою міста Черкаси (далі – Правила) у новій редакції.
Загальна проблема організації благоустрою на території міста Черкаси, покращення санітарного стану є актуальною. Існує значна кількість порушень з боку громадян, підприємств та суб'єктів господарювання у сфері благоустрою населених пунктів, на даний час актуальними проблемами залишається:
- вивезення побутових відходів;
- санітарне очищення міста;
- самовільне порушення об’єктів благоустрою;
- утримання зелених насаджень;
- самовільне встановлення малих архітектурних форм, тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності, гаражів, рекламних засобів, вивісок, у т.ч. порядок їх демонтажу, зберігання та повернення власникам.
Так, протягом 2021-2022 років працівниками управління інспектування Черкаської міської ради складено 688 адміністративних протоколів за фактами порушення статті 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
У розрізі напрямків можна визначити такі порушення:
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.11.2017 № 310 затверджено Типові правила благоустрою населених пунктів.
Відповідно до ст. 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» органи місцевого самоврядування розробляють та затверджують правила благоустрою населених пунктів на підставі Типових правил благоустрою.
У зв’язку зі змінами законодавчої бази виникла необхідність врегулювання питання у сфері благоустрою території населеного пункту, затвердивши Правила благоустрою міста Черкаси (далі – Правила) у новій редакції.
Загальна проблема організації благоустрою на території міста Черкаси, покращення санітарного стану є актуальною. Існує значна кількість порушень з боку громадян, підприємств та суб'єктів господарювання у сфері благоустрою населених пунктів, на даний час актуальними проблемами залишається:
- вивезення побутових відходів;
- санітарне очищення міста;
- самовільне порушення об’єктів благоустрою;
- утримання зелених насаджень;
- самовільне встановлення малих архітектурних форм, тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності, гаражів, рекламних засобів, вивісок, у т.ч. порядок їх демонтажу, зберігання та повернення власникам.
Так, протягом 2021-2022 років працівниками управління інспектування Черкаської міської ради складено 688 адміністративних протоколів за фактами порушення статті 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
У розрізі напрямків можна визначити такі порушення:
- стихійна торгівля – 171 адміністративний протокол;
- порушення санітарного стану міста (стихійні сміттєзвалища, прибирання прилеглої території, знищення бур’янів, складування будівельних матеріалів та відходів без відповідних договорів) – 287 адміністративних протоколів;
- самовільне знищення дерев, кущів та інших зелених насаджень – 6 адміністративних протоколів;
- встановлення рекламних засобів без відповідного дозволу – 10 адміністративних протоколів;
- встановлення тимчасових споруд без дозвільних документів – 41 адміністративний протокол;
- порушення об’єктів благоустрою та проведення земельних робіт без відповідного дозволу – 55 адміністративних протоколів.
За період 2021-2022 років до управління інспектування Черкаської міської ради надійшло 1987 звернень громадян, установ та організацій з питань благоустрою. Вирішити дані звернення по суті чи притягнути винних осіб до адміністративної відповідальності не завжди було можливо, так як діючі Правила благоустрою не узгоджувались з вимогами чинних нормативно-правових актів.
Наразі є актуальним питання поводження з відходами та забезпечення належного санітарного стану території міста, зокрема чітке визначення закріплених за суб’єктами у сфері благоустрою територій прибирання.
Крім того, на законодавчому рівні є неврегульованим питання демонтажу незаконно встановлених тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності, гаражів, рекламних засобів, вивісок та інших самовільно встановлених об’єктів, у зв’язку з чим виникла необхідність у розробці порядку їх демонтажу, зберігання та повернення власникам.
Усі зазначені вище проблеми негативно впливають насамперед на громадян, не забезпечують сприятливий для життєдіяльності простір, у тому числі захист навколишнього середовища, належний санітарний стан, збереження об’єктів та елементів благоустрою. Негативного впливу від зазначених проблем зазнають також суб’єкти господарювання, оскільки порушення правил благоустрою призводить до неможливості ефективно здійснювати господарську діяльність.
Таким чином, регламентування норм та правил поведінки у сфері благоустрою шляхом прийняття Правил у відповідності до вимог чинного законодавства України дозволить сформувати сприятливе для життєдіяльності людини середовище, раціонально використовувати ресурси міста Черкаси, здійснювати заходи щодо належного захисту довкілля, підтримання санітарного стану, збереження об'єктів та елементів благоустрою та естетичного вигляду території громади.
Начальник управління Станіслав КОЛОМІЄЦЬ
ДОДАТКИ
1 | 1042-9-рд 18.07.23 додаток.pdf | Переглянути |
---|