ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Департамент житлово-комунального комплексу

Доповідач:

Департамент житлово-комунального комплексу

Підготував:

Департамент житлово-комунального комплексу

Галузь:

Галузева

Статус:

Новий проєкт

Дата:

22.02.2022

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 577-9-рд
Про затвердження міської цільової програми підтримки Окремої бригади територіальної оборони Черкаської області в/ч А7046 та батальйону територіальної оборони м. Черкаси в/ч А7322 на 2022-2025 роки

              Проект рішення
            № 577-9-рд
    ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА    
               
                 
Про затвердження міської цільової програми підтримки Окремої бригади територіальної оборони Черкаської області в/ч А7046 та батальйону територіальної оборони м. Черкаси в/ч А7322 на 2022-2025 роки          
         
                 
Відповідно до підпункту 22 статті 26, пунктів 1, 3 статті 36 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», пункту 21 частини 1  статті 91 Бюджетного кодексу України, Закону України «Про оборону України», Закону України «Про основи національного спротиву», Положення про територіальну оборону України, затвердженого Указом Президента України від 23 вересня 2016 року № 406/2016, розглянувши звернення Окремої бригади територіальної оборони Черкаської області військової частини А7046 від 18.02.2022 № 3476-01-26, Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити міську цільову програму підтримки Окремої бригади територіальної оборони Черкаської області в/ч А7046 та батальйону територіальної оборони м. Черкаси в/ч А7322 на 2022-2025 роки (додається).
2. Контроль за виконанням рішення покласти на міського голову Бондаренка А.В. та постійну комісію міської ради з питань житлово-комунального господарства, транспорту та екології (Батир Р.А.).
 
                 
Міський голова       Анатолій БОНДАРЕНКО

Пояснювальна записка
до проекту рішення Черкаської міської ради
Про затвердження міської цільової програми підтримки Окремої бригади територіальної оборони Черкаської області в/ч А7046 та батальйону територіальної оборони м. Черкаси в/ч А7322 на 2022-2025 роки
 
Проект рішення міської ради розроблений на підставі звернення командира військової частини А7046 від 18.02.2022 року № 3476-01-26.
Для виконання завдань з територіальної оборони – охорони та оборони важливих об’єктів і комунікацій, оборони населених пунктів, організації руху опору, підтримання правового режиму воєнного стану, передбачено створення підрозділів Сил територіальної оборони. Для розміщення військових частин Сил територіальної оборони Збройних Сил України в межах відповідних адміністративно-територіальних одиниць використовується інфраструктура (фонди) Збройних Сил України, а також інфраструктура (фонди) складових сил безпеки та сил оборони, інфраструктури (фонди) органів місцевого самоврядування у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
З урахуванням зазначеного вище необхідно завчасно у мирний час створити сприятливі умови для вжиття відповідних додаткових заходів щодо удосконалення:
-        підготовки у мирний час формування та розгортання в особливий період військових частин (підрозділів) Сил територіальної оборони;
-        організації та підтримання у постійній готовності системи управління територіальною обороною в місті;
-        взаємодії міської ради, органів військового управління при підготовці до виконання та при виконанні завдань територіальної оборони.
Метою Програми є залучення додаткових фінансових ресурсів з місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством, для здійснення заходів щодо матеріально-технічного забезпечення потреб особового складу Окремої бригади територіальної оборони Черкаської області в/ч А7046 та батальйону територіальної оборони м. Черкаси в/ч А7322.
Відповідно до Закону України «Про основи національного спротиву» фінансування та матеріально-технічне забезпечення національного спротиву здійснюються за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, а також з інших, не заборонених чинним законодавством України джерел.
З причини недостатнього наповнення державного бюджету виникає потреба у здійсненні додаткового фінансування створених бригад та батальйонів територіальної оборони з місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.
Прошу підтримати даний проект рішення.
 
В.о. директора департаменту                                                                          С.В. Отрешко
 
Додаток
рішення Черкаської міської ради
від ______________ № _______
 
Міська цільова програма
підтримки Окремої бригади територіальної оборони Черкаської області в/ч А7046 та батальйону територіальної оборони м. Черкаси в/ч А7322 на 2022-2025 роки
 
  1. Загальна характеристика програми
 
Міська цільова програма підтримки Окремої бригади територіальної оборони Черкаської області в/ч А7046 та батальйону територіальної оборони м.Черкаси в/ч А7322 на 2022-2025 роки (далі - Програма) розроблена відповідно до положень Конституції України, Закону України «Про оборону України», Закону України «Про основи національного спротиву», Положення про територіальну оборону України, затвердженого Указом Президента України від 23 вересня 2016 року № 406/2016 та у зв'язку з формуванням у місті Черкаси Окремої бригади територіальної оборони Черкаської області в/ч А7046 та батальйону територіальної оборони м. Черкаси в/ч А7322 в її складі.
Розробником Програми є управління цивільного захисту департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради за пропозиції Окремої бригади територіальної оборони Черкаської області в/ч А7046.
 
  1. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма
 
Програма розроблена на виконання вимог Закону України «Про основи національного спротиву» (далі – Закон). Закон врегульовує питання розвитку територіальної оброни, організації руху опору і відповідної підготовки громадян України до національного спротиву, що є невід'ємною складовою всеохоплюючої оборони держави на всій території України.
Основними завданнями Закону є: формування в Україні національного спротиву; сприяння максимально широкому залученню населення до дій, спрямованих на забезпечення суверенітету і територіальної цілісності держави; визначення завдань територіальної оборони, руху опору і підготовки громадян України до національного спротиву; забезпечення соціального захисту військовослужбовців і добровольців Сил територіальної оборони Збройних Сил України та осіб, які виконують завдання руху опору.
У зв’язку із можливою загрозою захоплення інших територій України, дій диверсійно-розвідувальних груп щодо дезорганізації критично важливих об’єктів забезпечення життєдіяльності населення, системи державного та військового управління в державі виникла нагальна проблема у створенні військових частин (підрозділів) Сил територіальної оборони на території областей, районів, міст та їх матеріально-технічному забезпеченні для захисту суверенітету і незалежності держави, охорони важливих об’єктів і комунікацій, органів влади, території і населення міста, боротьби з диверсійними розвідувальними групами та незаконними збройними формуваннями, а також підтримання безпеки та правопорядку в місті.
Для виконання завдань з територіальної оборони – охорони та оборони важливих об’єктів і комунікацій, оборони населених пунктів, організації руху опору, підтримання правового режиму воєнного стану, передбачено створення підрозділів Сил територіальної оборони. Для розміщення військових частин Сил територіальної оборони Збройних Сил України в межах відповідних адміністративно-територіальних одиниць використовується інфраструктура (фонди) Збройних Сил України, а також інфраструктура (фонди) складових сил безпеки та сил оборони, інфраструктури (фонди) органів місцевого самоврядування у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
З урахуванням зазначеного вище необхідно завчасно у мирний час створити сприятливі умови для вжиття відповідних додаткових заходів щодо удосконалення:
  • підготовки у мирний час формування та розгортання в особливий період військових частин (підрозділів) Сил територіальної оборони;
  • організації та підтримання у постійній готовності системи управління територіальною обороною в місті;
  • взаємодії міської ради, органів військового управління при підготовці до виконання та при виконанні завдань територіальної оборони;
  • військово-патріотичного і духовно-морального виховання населення, прищеплення почуття особистої відповідальності за захист Батьківщини, міста,  своєї родини, дому.
Також виникає гостра необхідність щодо удосконалення теоретичної і практичної підготовки особового складу військових частин (підрозділів) Сил територіальної оборони до виконання завдань територіальної оборони в особливий період з:
  • оперативного розгортання військ (сил) Збройних Сил України та інших військових формувань;
  • охорони та оборони важливих об’єктів і комунікацій життєдіяльності в умовах особливого періоду;
  • виконання заходів правового режиму воєнного стану;
  • організації взаємодії між Черкаською обласною державною адміністрацією, Черкаською міською радою, забезпечення належних умов підтримання публічної безпеки і правопорядку в умовах особливого періоду;
  • спеціальної підготовки військових частин (підрозділів) Сил територіальної оборони.
Зазначені вище завдання передбачаються у заходах Програми і мають бути поставлені в основі організаційної роботи виконавчих органів Черкаської міської ради, домінувати у навчально-виховному процесі закладів освіти, на підприємствах міста та з усіма категоріями громадян.
Програма передбачає здійснення комплексу заходів, що сприятимуть забезпеченню готовності громадян України до національного спротиву,  виконавчими органами, комунальними підприємствами та установами Черкаської міської ради, та створення належних умов для реалізації відповідних повноважень.
Крім того, Програма визначає основні напрямки підтримки та забезпечення підрозділів Сил територіальної оборони, зміцнення матеріально-технічної бази.
Відповідно до Закону України «Про основи національного спротиву» фінансування та матеріально-технічне забезпечення національного спротиву здійснюються за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, а також з інших, не заборонених чинним законодавством України джерел.
З причини недостатнього наповнення державного бюджету виникає потреба у здійсненні додаткового фінансування створених бригад та батальйонів територіальної оборони з місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.
 
  1. Мета програми
 
Метою Програми є залучення додаткових фінансових ресурсів з місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством, для здійснення заходів щодо матеріально-технічного забезпечення потреб особового складу Окремої бригади територіальної оборони Черкаської області в/ч А7046 та батальйону територіальної оборони м. Черкаси в/ч А7322.
 
4. Завдання і заходи реалізації програми
та напрямки використання коштів на 2022-2025 роки
 
Прийняття програми направлене на захист суверенітету і територіальної цілісності України. Перелік завдань і заходів Програми відображені у додатку до Програми.
 
5. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми,
обсягів та джерел фінансування, строки виконання програми
 
Програма передбачає комплексне розв’язання проблем матеріально-технічного забезпечення особового складу Окремої бригади територіальної оборони Черкаської області в/ч А7046 та батальйону територіальної оборони м. Черкаси в/ч А7322 засобами захисту, предметами речового майна і спорядження, паливо-мастильними матеріалами, харчуванням, тощо.
Виконання програми дасть можливість виконати вимоги щодо здійснення матеріально-технічного забезпечення Окремої бригади територіальної оборони Черкаської області в/ч А7046 та батальйону територіальної оборони м. Черкаси в/ч А7322, які формуються Черкаським обласним територіальним центром комплектування та соціальної підтримки.
Джерелом фінансування заходів, передбачених цією Програмою, можуть бути надходження загального та спеціального фондів (в тому числі бюджету розвитку та міських цільових фондів) міського бюджету, кошти Державного бюджету України, інших місцевих бюджетів у вигляді цільових та інших трансфертів (субвенцій, дотацій тощо).
Також заходи Програми в межах чинного законодавства можуть фінансуватись за рахунок залучених (на умовах повернення) коштів, в тому числі кредитів, запозичень тощо.
Крім того, фінансовим ресурсом реалізації заходів Програми можуть бути інвестиційні ресурси – добровільні внески підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, в тому числі шляхом створення відповідних цільових фондів, а також інші джерела, що не заборонені нормами діючих нормативно-правових актів.
Фінансування Програми проводиться в межах асигнувань, затверджених рішенням про міський бюджет на відповідний рік, по загальному та спеціальному фондах і може здійснюватись в межах діючого бюджетного законодавства по кодах програмної класифікації видатків та кредитування міського бюджету, у разі застосування програмно-цільового методу.
Головними розпорядниками коштів Програми та відповідальними виконавцями є департамент житло-комунального комплексу та інші структурні підрозділи Черкаської міської ради, визначені рішенням міської ради про міський бюджет на відповідний рік.
Реалізація Програми відбуватиметься протягом 2022 - 2025 років.
 
6. Паспорт програми
 
Паспорт визначає суму коштів, необхідних для виконання Програми, законодавчі підстави її реалізації, мету, завдання, напрямки діяльності, а також результативні показники, на підставі яких здійснюється контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів і аналіз бюджетної програми.
Головний розпорядник бюджетних коштів розробляє та впродовж 45 днів з дня набрання чинності рішення про місцевий бюджет затверджує спільно з департаментом фінансової політики паспорт бюджетної програми.
 
7. Контроль за ходом виконання Програми
 
Координація діяльності та систематичний контроль за виконанням передбачених Програмою заходів покладається на департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради.
Відповідальні виконавці Програми в процесі виконання Програми забезпечують контроль за реалізацією завдань і заходів, цільове та ефективне використання бюджетних коштів протягом усього строку реалізації відповідної Програми у межах визначених бюджетних призначень.
Оцінка ефективності Програми здійснюється на підставі аналізу результативних показників, а також інформації, що міститься у бюджетних запитах, кошторисах та звітах про виконання паспортів Програми.
Результати оцінки ефективності програми, у тому числі висновки органів виконавчої влади, уповноважених на здійснення фінансового контролю за дотриманням бюджетного законодавства, є підставою для прийняття рішень про внесення в установленому порядку змін до бюджетних призначень поточного бюджетного періоду, відповідних пропозицій до проекту бюджету на плановий бюджетний період та до прогнозу бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди, включаючи зупинення реалізації заходів Програми.
Узагальнену інформацію про хід виконання заходів Програми за попередній рік департамент житлово-комунального комплексу надає департаменту фінансової політики Черкаської міської ради.
 
8. Результативні показники
(критерії оцінки ефективності виконання заходів Програми)
 
Результативним показником ефективності виконання заходів програми є повне забезпечення матеріально-технічними засобами підрозділів територіальної оборони згідно з потребами, з метою виконання в повному обсязі завдань, покладених на дані формування.
 
9. Оцінка ефективності виконання заходів Програми
 
Виконання Програми дасть змогу своєчасно та якісно виконувати вимоги законів України, указів Президента України та постанов Кабінету Міністрів України щодо забезпечення підготовки та проведення заходів з розгортання діяльності Окремої бригади територіальної оборони Черкаської області в/ч А7046 та батальйону територіальної оборони м. Черкаси в/ч А7322, а саме:
  • у мирний час – створення сприятливих умов для належної підготовки особового складу підрозділів Сил територіальної оборони територіальної громади міста до виконання завдань за призначенням; забезпечення матеріально-технічними засобами військових частин (підрозділів) Сил територіальної оборони територіальної громади міста згідно з потребами; обладнання місць формування, створення бази для підготовки підрозділів Сил територіальної оборони м. Черкаси;
  • в особливий період – забезпечення надійного функціонування органів державної влади та місцевого самоврядування, органів військового управління, оперативного розгортання військ Збройних Сил України та інших військових формувань;
  • охорона та оборона важливих об’єктів і комунікацій життєдіяльності;
  • боротьба з диверсійно-розвідувальними силами, іншими озброєними формуваннями агресора, антидержавними незаконно утвореними озброєними формуваннями та мародерами;
  • підтримання правового режиму воєнного стану, посилення охорони громадського порядку та безпеки громадян;
  • підвищити ефективність робіт під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру;
  • зменшити кількість загиблих та постраждалих серед мирного населення.
Виконання заходів Програми також дозволить якісно підготувати військові частини Сил територіальної оборони територіальної громади міста до національного спротиву з метою сприяння обороні України.
 
Додаток програми підтримки Окремої бригади територіальної оборони Черкаської області в/ч А7046 та батальйону територіальної оборони м. Черкаси в/ч А7322 на 2022-2025 роки
від ______________ № _______
 
Завдання і заходи міської цільової програми підтримки Окремої бригади територіальної оборони Черкаської області в/ч А7046 та батальйону територіальної оборони м. Черкаси в/ч А7322 на 2022-2025 роки
 

з/п
Перелік заходів програми Завдання, що виконуються Термін виконання завдань Виконавці Орієнтовний обсяг фінансування Очікуваний результат
1. Забезпечення обладнання приміщень для розміщення ТрО м. Черкаси Проведення поточного ремонту, переобладнання приміщень під військові потреби Протягом 2022 – 2025 років Батальйон територіальної оборони м. Черкаси в/ч А7322, Черкаський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради, Черкаська обласна рада 3 000 000 грн (субвенція з міського бюджету) Створення умов життєдіяльності військовослужбовців відповідно до існуючих вимог та санітарно-гігієнічних норм
2. Всебічне забезпечення управління окремої бригади та батальйону територіальної оборони Матеріально-технічне забезпечення функціонування управління окремої бригади батальйону територіальної оборони Протягом 2022 – 2025 років Окрема бригада територіальної оборони Черкаської області в/ч А7046, Черкаський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради, Черкаська обласна рада 1 000 000 грн Всебічне забезпечення функціонування підрозділів
 

ДОДАТКИ

1 577-9-рд 22.02.22 додаток (зауваження).pdf Переглянути