ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Департамент житлово-комунального комплексу

Підготував:

Департамент житлово-комунального комплексу

Галузь:

Галузева

Статус:

Новий проєкт

Дата:

21.10.2020

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1815-8-рд
Про розгляд електронної петиції від 09.09.2020 № Че/1241-еп «Черкаси – не смітник»

 
 
 
Проект рішення
№ 1815-8-рд
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
Про розгляд електронної петиції від 09.09.2020 № Че/1241-еп
«Черкаси – не смітник»
 
Відповідно до п. 44 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Порядку розгляду електронної петиції, адресованої Черкаській міській раді, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 28.01.2016 № 2-143, керуючись Законом України «Про звернення громадян», враховуючи пропозиції департаменту житлово-комунального комплексу, Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
 
  1. Електронну петицію від 09.09.2020 № Че/1241-еп «Черкаси – не смітник» не підтримати.
  2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань житлово-комунального господарства, промисловості, транспорту, зв’язку, підприємництва, екології та охорони навколишнього середовища               (Кіта І.М.).
Міський голова А.В. Бондаренко
 


УКРАЇНА
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ
вул. Байди Вишневецького, 36, м.Черкаси, 18000, тел.: (0472) 36-11-35, факс: (0472) 32-52-46

 
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту рішення міської ради «Про розгляд електронної петиції від 09.09.2020 № Че/1241-еп «Черкаси – не смітник»
 
 
Розглянувши електронну петицію від 09.09.2020 № Че/1241-еп «Черкаси – не смітник», повідомляємо наступне.
У місті Черкаси поводженя з побутовими відходами, зокрема, великогабаритними та ремонтними здійснюється відповідно до державних норм і стандартів. Ці правила закріплені у законах України «Про житлово-комунальні послуги», «Про відходи» та «Про місцеве самоврядування в Україні».
Згідно зі статтею 35-1 Закону України «Про відходи» виконавця послуг з вивезення побутових відходів визначає орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Механізм надання суб’єктами господарювання незалежно від форми їх власності послуг з поводження з побутовими відходами у містах, селищах і селах визначено Правилами надання послуг з поводження з побутовими відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2008 року № 1070 (зі змінами).
Згідно п.3 Правил, послуги з поводження з побутовими відходами надаються суб’єктом господарювання, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах в установленому законодавством порядку виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.
Черкаська міська рада своїм рішенням від 19.08.2014 №2-61 визначила послугу з вивезення побутових відходів, як окрему комунальну послугу, право на яку виборюється на конкурсних засадах.
Відповідно до Порядку проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 року № 1173, був проведений конкурс на надання послуги з вивезення побутових відходів (великогабаритних та ремонтних) переможцем якого стало ТОВ «Сантехбудконструкція» правонаступником якої є ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Благоустрій».
Згідно ст. 35-1 Закону України «Про відходи» чітко вказано, що великогабаритні та ремонтні відходи у складі побутових відходів мають збиратися окремо від інших видів побутових відходів.
Під час проектування житлових будинків, громадських, виробничих, складських та інших споруд передбачаються будівництво та облаштування контейнерних майданчиків для роздільного збирання і зберігання побутових відходів, урн для побутових відходів.
 
Житлові масиви і внутрішньодворові території, дороги загального користування та інші об'єкти благоустрою населених пунктів, а також місця проведення масових заходів обладнуються контейнерними майданчиками, урнами для побутових відходів.
Відповідно до Закону України «Про відходи» побутові відходи – це відходи, що утворилися в процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов’язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення.
Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» критерієм якості послуги з вивезення побутових відходів є дотримання графіка вивезення побутових відходів, дотримання правил надання та вимог законодавства щодо надання послуг з вивезення побутових відходів.
Основні вимоги до розміщення контейнерних майданчиків
Вимоги, які необхідно враховувати під час проектування, будівництва та утримання контейнерних майданчиків, встановлено національним стандартом ДСТУ-Н Б Б.2.2-7:2013 «настанова з улаштування контейнерних майданчиків».
Згідно з п. 3.2 ДСТУ-Н Б.2.2-7:2013 контейнерний майданчик – спеціально обладнанні майданчики для розміщення контейнерів для зберігання побутових відходів із зручними під’їздами для спеціально обладнаних транспортних засобів.
Пунктом 4.4 ДСТУ-Н Б.2.2-7:2013 встановлено, що розміщення контейнерних майданчиків на обʼєктах благоустрою населених пунктів визначаються у складі проектів будівництва житлових і громадських будівель і споруд.
Відповідно до п. 4.5 ДСТУ-Н Б.2.2-7:2013 контейнерні майданчики повинні бути віддалені від стін житлових будівель, майданчиків для ігор дітей та відпочинку населення на відстань не менше ніж 20 м.
Зокрема, згідно розділу II Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України  17.03.2011  №145, зазначено наступне:
п. 2.6. У разі застосування планово-подвірної  системи  збирання побутових відходів на об'єктах благоустрою населених пунктів мають бути  виділені  спеціально  обладнані  майданчики  для  розміщення контейнерів   для   зберігання   побутових  відходів  (контейнерні майданчики) із зручними під'їздами для сміттєвозів.
п. 2.7. Контейнерні  майданчики  повинні   мати   водонепроникне тверде покриття та бути обладнані навісами, огорожею та ізольовані від об'єктів  обслуговування  населення,  господарських  дворів  і магістральних вулиць  смугою  зелених  насаджень  шириною не менше 1,5 м, не повинні бути прохідними для пішоходів і транзитного руху транспорту.
п. 2.8. Контейнерні  майданчики  повинні  бути віддалені від меж земельних   ділянок   навчальних   та    лікувально-профілактичних закладів,   стін   житлових  та  громадських  будівель  і  споруд, майданчиків для ігор дітей та відпочинку населення на відстань  не менше 20 м.
На території садибної забудови населених пунктів відстань від контейнерних  майданчиків  до  меж  присадибних ділянок зі сторони вулиць повинна складати не менш як 5 м.
Місця розміщення   контейнерів   для   зберігання   побутових відходів на присадибній ділянці та відстань від  них  до  власного житлового  будинку  визначає  власник  цього будинку з додержанням правил добросусідства.
Спірні питання   щодо   місць   розміщення   контейнерів  для зберігання побутових відходів  на  території  присадибної  ділянки розглядаються  у  порядку  вирішення  земельних  спорів  згідно  з законодавством.
п. 2.9. Місця розташування контейнерних майданчиків на  об'єктах благоустрою  населених  пунктів  визначаються  у  складі  проектів будівництва житлових  і  громадських  будівель  і  споруд,  а  для території  садибної  забудови - у складі проектів детальних планів цих територій.
п. 2.10. У виняткових випадках в районах забудови,  що склалася, де немає можливості дотримання відстаней,  зазначених у пункті 2.8 Санітарних  норм,  місця  розташування  контейнерних   майданчиків встановлюються   комісією  за  участю  посадових  осіб  спеціально уповноважених органів містобудування та  архітектури  і  державної санітарно-епідеміологічної    служби,    а   також   представників балансоутримувача будинку  та  органу  самоорганізації  населення. Комісією  складається  акт довільної форми щодо місця розташування контейнерного майданчика,  який підписується всіма членами комісії у чотирьох примірниках для кожної із сторін.
            Варто зазначити, що збирання побутових відходів також означено і в  Методичних рекомендаціях з організації збирання, перевезення, перероблення та утилізації побутових відходів, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України 07.06.2010  № 176, а саме:
            2.1.1. У населених  пунктах  збирання  твердих,  ремонтних  і великогабаритних    відходів    рекомендується    здійснювати   за контейнерною та безконтейнерною схемами.
            2.1.2. За   контейнерною  схемою  тверді,  великогабаритні  і ремонтні відходи збирають окремо у  контейнери  різної  місткості, розміщені на контейнерному майданчику.
            Контейнерні майданчики повинні мати водонепроникне  покриття, з  обов'язковим  облаштуванням  його навісом та сітчастою огорожею для обмеження доступу тварин до  цих  об'єктів  та  за  можливості огородженим зеленими насадженнями. Майданчики для  контейнерів   на   коліщатах   рекомендується обладнувати   пандусом   від   проїзної  частини  та  огородженням (бордюром)  висотою  7  -  10  см,  що   унеможливлює   скочування контейнерів убік.
            2.1.5. Для   збирання  твердих,  великогабаритних,  ремонтних відходів,   а   також   окремих   компонентів   твердих   відходів рекомендується   застосовувати типові  заводського  виготовлення металеві   або   пластмасові   контейнери,   які  дозволені   для використання   в   Україні.  Доцільно  використовувати  контейнери обладнані кришками  та  з  пристроєм  для  відкривання  кришки  за допомогою  ніг. Вимоги  до  розміщення контейнерів,  контейнерних майданчиків та їх розмірів регламентуються санітарними правилами і нормами.
            2.1.8. Великогабаритні та ремонтні відходи у складі ПВ  мають збиратися окремо від інших видів ПВ. Великогабаритні та ремонтні відходи  за  контейнерною схемою рекомендується збирати   у   контейнери  місткості  вище  2  куб.м (далі - бункери-накопичувачі),  які  можуть  бути  встановлені  не тільки  на  контейнерних майданчиках,  а й у спеціально відведених місцях, доступних для під'їзду спеціального автотранспорту.
Враховуючи вищевикладене, доцільність розміщувати контейнери для збору великогабаритних та ремонтних відходів в промисловій зоні суперечить вимогам вищеозначеним нормативно - правовим актам та нормам Законів.
Офіційні надавачі послуг у сфері поводження з побутовим відходами, які надають свої послуги відповідно на конкурсних засадах – комунальне підприємство «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради (далі – КП «ЧСЧ») та ТОВ «Управлінська компанія «Нова якість» Благоустрій» здійснюють прибирання місць збору накопичення побутових відходів. Зокрема, КП «ЧСЧ» здійснює прибирання ТПВ на облаштованих контейнерних майданчиках, які знаходяться на їхньому балансі. Проте, утримання контейнерних майданчиків в належному санітарному стані також здійснюється двірниками суб’єктів господарювання (управитель, ОСББ), в залежності від того, на чиїй прибудинковій території знаходяться контейнерні майданчики.
Програма «Безпечне місто» передбачає виключно встановлення відеокамер на об’єктах вулично-дорожньої мережі, а не у місцях розміщення контейнерних майданчиків.
Лише ефективне та свідоме поводження громадян з побутовими відходами знижує рівень забруднення довкілля, робить чистішим повітря та покращує екологію території де проживає кожен. Громадяни нашого міста мають стати більш відповідальними у сфері поводження з відходами, та мають особисто впливати на якість довкілля.
        
 
В.о. директора департаменту
житлово-комунального комплексу                                                    А.М. Наумчук
 
 
  
Сарнацька Я.А.
540346
 


 
 

 

ДОДАТКИ

1 1815-8-рд 21.10.20 Петиція.pdf Переглянути