ОПИС ДОКУМЕНТУ

Підготував:

Департамент житлово-комунального комплексу

Галузь:

Галузева

Статус:

Новий проєкт

Дата:

31.08.2020

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1770-8-рд
Про затвердження програми розвитку міського електротранспорту у м. Черкаси на 2021-2024 роки

 
Проект рішення
№ 1770-8-рд
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
Про затвердження програми розвитку міського електротран-спорту у м. Черкаси на 2021-2024 роки  
Відповідно до п. 22 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи термін закінчення дії рішення Черкаської міської ради від 05.07.2017 № 2-2379 «Про затвердження Програми розвитку міського електротранспорту у м. Черкаси на 2017-2020 роки», Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму розвитку міського електротранспорту у                       м. Черкаси на 2021-2024 роки.
2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Волошина І.В., постійну комісію з питань житлово-комунального господарства, промисловості, транспорту, зв’язку,  підприємництва, екології та охорони навколишнього середовища (Кіта І.М.).
 
 
Міський голова А. В.Бондаренко
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

УКРАЇНА
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ
вул. Байди Вишневецького, 36, м. Черкаси, 18000, тел.: (0472) 36-11-35, факс: (0472) 45-21-32
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-
 
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА · ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ · ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА ·  ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ ·  ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА ·  ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ ·  ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА ·  ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ ·  ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА


Депутатам Черкаської
міської ради
 
Пояснювальна записка
до проекту рішення:
 «Про затвердження програми розвитку міського електротранспорту
у м. Черкаси на 2021-2024 роки»  
 
У зв’язку із закінченням дії рішенням Черкаської міської ради від 05.07.2017 № 2-2379 «Про затвердження Програми розвитку міського електротранспорту у м. Черкаси на 2017-2020 роки», підготовлений проект рішення «Про затвердження Програми розвитку міського електротранспорту у м. Черкаси на 2021-2024 роки».
Проектом програми передбачається ряд заходів, направлених на розвиток транспортної мережі, оновлення рухомого складу та спецавтотранспорту, впровадження сучасних технологій, розвиток та покращення роботи комунального підприємства, забезпечення беззбиткового функціонування підприємства міського електротранспорту.
Прошу розглянути та підтримати проект «Про затвердження програми розвитку міського електротранспорту у м. Черкаси на 2021-2024 роки».  
 
 
 
Директор департаменту ЖКК О.О. Яценко
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Додаток
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Черкаської міської ради
від                   №
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                         
 
П Р О Г Р А М А
розвитку міського електричного транспорту міста Черкаси
 
на 2021-2024  роки
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
СТРУКТУРА ПРОГРАМИ
 
 
 
1. Паспорт
 
2. Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
 
3. Загальна характеристика сучасного стану міського електротранспорту в місті Черкаси
 
4. Мета і основні завдання Програми
 
5. Шляхи розв’язання проблеми 
 
6. Очікувані результати
 
7. Фінансове забезпечення виконання Програми
 
8. Організація виконання заходів Програми
 
Додатки
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1.ПАСПОРТ
Міської цільової програми розвитку електротранспорту м. Черкаси
на 2021-2024 роки
(далі – Програма)
1. Ініціатор розроблення Програми Департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради
2. Розробник Програми Департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради, комунальне підприємство «Черкасиелектротранс» Черкаської міської ради»
3. Відповідальний виконавець Програми Департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради
4. Виконавці Програми Департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради, комунальне підприємство «Черкасиелектротранс» Черкаської міської ради»
5. Термін реалізації Програми 2021-2024 роки
6. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього, 986075,6 тис.грн.
у тому числі:
6.1. Кошти бюджету м. Черкаси 961806,4 тис.грн.
6.2. Кошти інших джерел,
у тому числі:
24269,2 тис.грн.
- власні кошти підприємства 24269,2 тис.грн.
- кредитні кошти 0 тис.грн.
 
2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
 
Пасажирський транспорт міста Черкаси є однією з важливих галузей, яка формує необхідні умови для стабільної роботи господарського комплексу міста і забезпечує життєдіяльність суспільства у виробничих та побутових сферах.
Для задоволення потреб населення у пасажирських перевезеннях                       у місті створено мережу тролейбусних і автобусних маршрутів. Транспортне обслуговування населення здійснюється як комунальним електротранспортом, так і приватним автотранспортом.
Головною транспортною проблемою багатьох міст є перевезення населення зі спальних районів до центру міста і у зворотному напрямку. Останніми роками темпи приросту автопарку міста становили 10-15% на рік. Тенденції збільшення рівня автомобілізації мають схожий характер з темпами зростання транспортних засобів на тисячу жителів у європейських державах, які вже давно зіткнулися з проблемою обмеження автомобільного руху в центральних районах великих міст. Значна кількість транспортних засобів здійснює перевезення мешканців центральною частиною міста без врахування загальної маршрутної мережі. Існуючі автобусні маршрути майже на 70-80 % дублюють схеми руху міського електротранспорту. Значний приріст автотранспорту веде до значного погіршення екологічної ситуації у місті та ускладнює організацію якісних пасажирських перевезень.
Міський електротранспорт у порівнянні з індивідуальним транспортом має більшу провізну здатність (у середньому в одному тролейбусі перевозиться стільки ж пасажирів, скільки в 25-40 легкових автомобілях), що особливо важливо в умовах, коли вичерпана пропускна здатність основних транспортних магістралей. Електротранспорт забезпечує економію простору у 8-15 разів у порівнянні з легковими автомобілями. Перевезення пасажирів електротранспортом потребує в 3-5 разів менше енергії, ніж індивідуальним транспортом, та менших витрат на безпеку руху та захист довкілля.
Єдиним перевізником у м. Черкаси, яким надаються послуги з перевезення міським електротранспортом, є комунальне підприємство «Черкасиелектротранс» Черкаської міської ради» (далі – КП «ЧЕТС»). На долю КП «ЧЕТС» припадає близько 34 % загального обсягу внутрішньоміських пасажирських перевезень.
Електротранспортом м. Черкаси перевозяться усі пільгові категорії громадян, яким чинним законодавством України та органами місцевого самоврядування надано право безоплатного проїзду. Внаслідок цього значну питому вагу в обсягах перевезень міськелектротранспортом складають пільгові категорії населення.
 
3. Загальна характеристика сучасного стану міського електротранспорту в місті Черкаси
 
       Характеристика пасажирських перевезень електротранспортом (тролейбуси) за станом на 01.06.2020 року
Загальна кількість тролейбусних маршрутів одиниць 15
Загальна протяжність тролейбусних ліній км 127,22
Загальна густота тролейбусних ліній км/кв.км 1,82
Загальна кількість машин на маршрутах одиниць 54
Загальна пасажиромісткість машин на маршрутах одиниць 6600
в т.ч. для сидіння одиниць 2048
Середня пасажиромісткість машин на маршрутах місць/машин 122
Середній вік машин, що здійснюють перевезення років 23,1
Кількість тролейбусних зупинок всього одиниць 184
в т.ч. облаштованих зупинковими спорудами одиниць 162
Вартість проїзду в тролейбусі/економічно обґрунтований тариф грн. 3,00/5,19
Мережа тролейбусних маршрутів сформована та визначена у загальній мережі громадського транспорту міста. Тролейбусні маршрути охоплюють усі основні магістралі і забезпечують основні пасажирські перевезення між районами міста. Пільгові перевезення електротранспортом забезпечуються на всіх міських маршрутах, крім спеціальних перевезень.
 
Таблиця 1 План розміщення тролейбусів та спецрейси станом на 01.01.2020
Номер Найменування маршруту У робочі дні У вихідні дні
Кількість машин Інтервал руху, хв Кількість машин Інтервал руху, хв
1 «ЧЛФЗ Аврора» - санаторій «Україна» 5 20 2 50
«Вул. Пацаєва- санаторій «Україна» 5 20 3 30
2 «вул. Пацаєва — АТЗТ «ЧШК» 1 75 1 75
3 «Зал. вокзал - санаторій «Україна» 2 35-70 2 35-70
4 «Тролейбусний парк» -
вул. Генерала Момота»
1 120 1 120
«Залізничний вокзал -              
вул. Генерала Момота»
1 75 - -
7 «Тролейбусний парк» -                   вул. Можайського» 2 40 - -
«Тролейбусний парк» -
санаторій «Україна»
13 8-10 5 20
8 «ЧЛФЗ Аврора» - вул.Руставі» 1 120 1 120
«ЧЛФЗ Аврора» - Аеропорт» 1 115 1 115*
10 «Річковий вокзал —вул. О. Теліги» 13 7-14 5 18-35
11 “вул. Руставі — вул. Пацаєва” 1 110 1 110
12 «Вантажний порт» - вул. Руставі 1 95 1 95
сезонний
14 «вул. Онопрієнка - Аеропорт» 1 80 1 80*
50 «Вантажний порт - Аеропорт» 1 95 1 95*
Спец.
(№6)
Спецрейси на замовл.ПрАТ «Азот» 5 За окремим розскладом 1 За окремим розскладом
Всього 54 Сб 26/ Нд 23
Примітка. * Маршрут у неділю та святкові дні не обслуговується.
 
Підприємство обслуговує 15 міських маршрутів та спецрейси по місту, річний пробіг електротранспорту на рік становить близько 2,6 млн. маш. км.
Станом на 01.01.2020 рік на балансі підприємства обліковується 100 тролейбусів, в тому числі пасажирських – 93, учбових – 4, спеціальних – 3. Середній вік пасажирських машин  складає 23 роки. З 93 пасажирських тролейбусів, що перебувають на балансі підприємства, 74 відпрацювали свій нормативний ресурс експлуатації, 70 одиниць рухомого складу потребує заміні.
В незадовільному  технічному стані знаходиться контактна мережа (з 127,22 км контактної мережі у два проводи, що експлуатується на підприємстві підлягає заміні 29,15 км  контактної мережі та опор контактної мережі в кількості 40 шт). Тягові підстанції, на яких з часу введення в експлуатацію не проводились капремонти та модернізація:

п/п
Тягові підстанції Місце розташування Потужність
/ кBAR./
Рік введення в експлуатацію
1 № 1 вул. Грушевського,55 2820 1965
2 №2 вул. Волкова, 22 2820 1965
3 №3 проспект Хіміків, 82 4205 1965
4 №4 вул. Героїв Холодного Яру, 7 1533 1966
5 №5 вул. Соснівська 2820 1989
6 №6 вул. Бидгощська, 11а 2151 1983
7 №7 вул. Пацаєва, 5/1 2126 1980
8 №8 провул. Поліграфічний, 3 2820 1991
9 №9 вул. Одеська, 2 2126 1987
10 №10 вул. Смілянська, 132/3 1434 1988
11 №12 вул. Віталія Вергая, 14/1 1434 1987
Тягові підстанції №1, №2, №3, №4 потребують модернізації, заміни застарілих автоматів захисту на сучасні.
Потребує оновлення і матеріально-технічна база. Для можливості експлуатації нових сучасних тролейбусів необхідно придбання нового обладнання.
Сума доходів від платних перевезень у 2015 році склала- 7514,2 тис.грн. і збільшилась проти 2014 року на 25,4 %, у 2016 році — 7849,1 тис.грн. і збільшилась проти 2015 року на 4,5 %, у 2017 році — 12531,0 тис.грн. і збільшилась проти 2016 року на 59,6 % , у 2018 році - 17005,1 тис.грн., приріст в порівнянні з минулим роком становить 35,7%, у 2019 році - 22440,4 тис.грн., приріст в порівнянні з минулим роком становить 32,0%.
Порівняльна таблиця діяльності КП «Черкасиелектротранс» Черкаської міської ради» за період 2014 - 2019 роки
Найменування показників Одиниця вимірю-вання 2014 2015 2016 2017 2018 2019
Кількість  тролейбусів од. 74 70 97 97 97 97
Середній вік  електротранспорту років 23,3 24,5 17,9 21,1 22,1 23,1
Перевезено пасажирів  
тис. осіб
18466,4 19592,3 19416,7 24210,8 23696,0 21972,1
в т.ч. платних пасажирів  
тис. осіб
5117,3 5418,6 5282,5 6342,0 8152,1 7464,1
Отримано доходів всього  
тис. грн.
26167,6 26956,0 37671,2 56612,5 78654,7 92016,7
Фінансова підтримка  
тис.
грн.
2694,3 1887,3 28329,5 41522,8 59508,1 1187,5
Компенсація втрат доходів, в тому числі:  
тис. грн.
62606,3
- за пільгове перевезення окремих категорій громадян  
 
тис.
грн.
42305,7
- різниці в тарифі між діючим та економічно обґрунтованим, затвердженим ВК ЧМР тис. грн.  
20300,6
Доходи від перевезення платних пасажирів тис. грн. 5991,3 7514,2 7849,1 12531 17005,1 22440,4
Фактичні доходи на одного перевезеного пасажира грн. 1,42 1,38 1,94 2,34 3,32 4,19
Затверджений тариф грн. 1,25 1,5 1,50 2,00 2,00 3,00
Всього витрат тис. грн. 26587,3 29723,9 37625,8 56542,8 78600,7 91923,4
Витрати на одного перевезеного пасажира  
грн.
1,44 1,52 1,94 2,34 3,32 4,18
Середньоспискова чисельність  працівників  
осіб
358 342 347 382 402 404
В т.ч. водіїв осіб 83 78 82 94 95 93
Середньомісячна зарплата всіх працівників  
грн.
3136 3672 4386 5844 8411 10473
В т.ч. водіїв грн. 3638 4176 4957 7021 10260 12797
Прибутки  +
 
Збитки  -
тис. грн.  
-419,7
 
-2767,8
+45,4 +69,7 +54,0 +93,3
В м. Черкаси збережена інфраструктура міського електротранспорту та існують умови для його розвитку. Протягом останніх п'яти років в роботі міського електротранспорту намітилась тенденція до збільшення обсягів перевезень пасажирів і покращення показників якості та безпеки їх транспортного обслуговування.
В той же час, прогресує старіння існуючого парку тролейбусів, а відповідно до Програми розвитку міського електротранспорту у м.Черкаси на 2017-2020 роки, затвердженою рішенням Черкаської міської ради від 05.10.2017 року № 2-2379 бюджетні кошти  на закупку нових машин не виділялися.
Сучасні стандарти життя та динамічний розвиток міста Черкаси зумовлюють зростання потреб  населення у більш швидкому, але, у той же час, зручному і безпечному перевезенні.
Для надання населенню якісних і безпечних транспортних послуг необхідний системний та програмний підхід до вирішення проблемних питань електротранспорту, таких як оновлення рухомого складу, відновлення його технічного ресурсу, підтримання у належному технічному стані контактної мережі, впровадження автоматизованої системи оплати проїзду та обліку перевезених пасажирів, тощо.
Програма розроблена відповідно до законів України «Про транспорт», «Про міський електричний транспорт», постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2004 року № 1735 «Про затвердження Правил надання населенню послуг з перевезень міським електротранспортом» та постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.12 року №1045 “Про затвердження Типового договору про організацію надання транспортних послуг з перевезень міським електричним транспортом”.
 
4. Мета і основні завдання Програми
         Програму розроблено з метою:
- створення належних умов для надання населенню доступних, якісних та безпечних послуг із перевезення тролейбусами;
- розвитку електротранспорту з урахуванням потреб осіб                                    з інвалідністю;
- забезпечення сталого функціонування і подальшого розвитку міського електротранспорту;
- підвищення рівня технічного оснащення КП «ЧЕТС» та ефективності його роботи;
         - збільшення питомої ваги електротранспорту у міських пасажирських перевезеннях та пріоритетного його розвитку для зменшення рівня забруднення довкілля у місті Черкаси та з метою профілактики захворювань його мешканців.
Для досягнення зазначеної мети передбачається розв’язати такі основні завдання:
  •  адаптація підприємства до роботи в ринкових умовах;
  • забезпечення міської фінансової підтримки у вирішенні питань оновлення парку тролейбусів та спецавтотранспорту;
  • впровадження новітніх технологій, передусім енергозберігаючих, у процесі реконструкції та модернізації тролейбусів, контактних мереж, тягових підстанцій;
  • збереження і розвиток електротранспортної інфраструктури та маршрутної мережі.
Досягнення мети та розв’язання основних завдань Програми здійснюватиметься шляхом виконання заходів, зазначених у додатку №1.
 
5. Шляхи розв’язання проблеми
Проблему забезпечення належного рівня перевезень пасажирів міським електротранспортом передбачається розв’язати шляхом:
  • організації ефективного управління електротранспортом та використання майнового комплексу;
  • забезпечення беззбиткового функціонування підприємства;
  • технічного переоснащення міського електротранспорту;
  • оптимізація маршрутів, шляхом комп'ютерного моделювання;
  • створення умов для ефективного розвитку підприємства електротранспорту м. Черкаси;
  • будівництво нових тролейбусних ліній;
  • використання тролейбусів з автономним ходом.
Організація ефективного управління міським електротранспортом та використання його майнового комплексу передбачає:
  • активізацію роботи місцевих органів виконавчої влади, щодо здійснення функцій замовника послуг з перевезень пасажирів відповідно до вимог Закону України «Про міський електричний транспорт» та Постанови КМУ №1045 від 14.11.2012 р. «Про затвердження Типового договору про організацію надання транспортних послуг з перевезень міським електричним транспортом та внесення змін до Правил надання населенню послуг з перевезень міським електротранспортом». В разі не укладання договору з оплатою за транспортну роботу фінансування підприємства здійснюється з розрахунку різниці між економічно обґрунтованим тарифом та вартістю проїзду;
  • передачу у разі доцільності об'єктів міського електротранспорту в оренду відповідно до законодавства;
  • створення на базі підприємства транспортних компаній з функціями головного надавача транспортних послуг у місті для вирішення питань комплексного розвитку маршрутної мережі, виключення невиправданого дублювання приватними автоперевізниками тролейбусних маршрутів, ефективного використання та розвитку ремонтної інфраструктури підприємства, належного утримання рухомого складу, забезпечення безпеки руху та поліпшення якості надання транспортних послуг.
Забезпечення беззбиткового функціонування підприємства передбачає:
  • збільшення власних доходів підприємства шляхом створення органами місцевого самоврядування умов для рівноцінної конкуренції на ринку транспортних послуг, здійснення ними у порядку, встановленому законодавством, регулювання граничних рівнів тарифів на проїзд для електротранспорту та відшкодування за рахунок коштів міського бюджету різниці у разі їх невідповідності;
  • підвищення ефективності роботи із збору плати за проїзд шляхом впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в електротранспорті міста Черкаси;
  • збільшення надходжень від розміщення реклами на транспорті, оренди приміщень, надання інших додаткових послуг;
  • зменшення витрат на експлуатаційну діяльність шляхом підвищення якості технічного обслуговування і ремонту електротранспорту, оптимізації обсягів надання транспортних послуг та збільшення експлуатаційної швидкості рухомого складу на маршрутах.
Робота з технічного переоснащення міського електротранспорту передбачає:
  • оновлення тролейбусів, що вичерпали свій технічний ресурс, шляхом закупівлі сучасного рухомого пасажирського складу;
  • будівництво та реконструкцію тролейбусних ліній з використанням новітніх технологій, конструкцій і спеціальних частин для контактних мереж;
  • модернізація тягових підстанцій;
  • впровадження АСКОЕ.
 
 
Впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в електротранспорті передбачає:
  • оптимізація бюджетних витрат на дотування електротранспорту;
  • персональний облік пільг на електротранспорті;
  • підвищення якості обслуговування населення електротранспортом;
  • збільшення збору виручки;
  • зменшення витрат на збір виручки;
  • точний облік перевезених пасажирів включаючи пільговиків.
Створення умов для пріоритетного розвитку міського електричного транспорту передбачає:
  • уточнення органами місцевого самоврядування комплексних схем розвитку міського пасажирського транспорту та раціональних схем організації руху з метою збільшення обсягу пасажирських перевезень міським електротранспортом м. Черкаси.
  • здійснення заходів, спрямованих на удосконалення інфраструктури підприємства.
 
6. Очікувані результати
Виконання заходів програми дозволить значно покращити якість пасажирських перевезень міським електротранспортом, підвищити основні техніко-економічні показники роботи підприємства.
У ході реалізації програми передбачається:
      У соціальній сфері:
  • забезпечити розвиток соціально значущого та екологічно чистого міського пасажирського електротранспорту;
  • підвищити якість надання послуг населенню в пасажирських перевезеннях електротранспортом;
  • значно скоротити час на поїздку;
  • перерозподілити пасажиропотік між електор - та іншими видами громадського транспорту;
  • забезпечити можливість експлуатації низько підлогових сучасних тролейбусів;
  • забезпечити комфортні та безпечні умови перевезення пасажирів, зокрема людей з особливими потребами.
 
В економічній сфері:
  • забезпечити ефективне використання електроенергії;
  • підвищити обсяг власних доходів КП «ЧЕТС» від господарської діяльності;
  • зменшити кількість скоєних дорожньо-транспортних пригод.
 
У технологічній сфері:
  • оновити парк електротранспорту сучасним рухомим  складом;
  • подовжити  термін експлуатації тролейбусів шляхом проведення поглибленого середнього ремонту;
  • поліпшити показники надійності роботи вузлів і агрегатів рухомого складу, забезпечити виконання планових завдань з випуску тролейбусів на маршрути та задовольнити потреби населення міста у міських пасажирських перевезеннях;
  • поліпшити комфортність та безпеку перевезення пасажирів тролейбусами з дотриманням стандартів якості надання транспортних послуг;
  • впровадити передові технології діагностики, технічного обслуговування та ремонту рухомого складу міського електротранспорту.
Результативні показники виконання Програми наведені у додатку № 2.
 
7. Фінансове забезпечення виконання Програми.
Джерелом фінансування заходів, передбачених цією Програмою, можуть бути кошти загального та спеціального фондів (в тому числі бюджету розвитку), міського бюджету, кошти Державного бюджету України, інших місцевих бюджетів у вигляді цільових та інших трансфертів, власні кошти підприємства-перевізника, що надає транспортні послуги, здійснюючи експлуатацію та утримання об'єктів міського електричного транспорту. Також заходи з відновлення та розвитку міського електричного транспорту в межах чинного законодавства можуть фінансуватись за рахунок залучених (на умовах повернення) коштів, в тому числі кредитів, запозичень тощо. Крім того, фінансовим ресурсом реалізації заходів по Програмі можуть бути інвестиційні ресурси – добровільні внески підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, в тому числі шляхом створення відповідних цільових фондів, а також інші джерела, що не заборонені нормами чинних нормативно-правових актів.
Фінансування програми проводиться за рахунок міського бюджету  відповідно до кодів програмної класифікації, встановлених рішенням про міський бюджет на відповідний період.
Головним розпорядником коштів по виконанню заходів Програми визначити департамент житлово-комунального комплексу міської ради та інші структурні підрозділи міської ради, визначені рішенням міської ради про міський бюджет на відповідний рік.
 
8. Організація виконання заходів Програми.
Виконання заходів програми забезпечується учасниками Програми. Координація діяльності щодо виконання заходів програми покладена на департамент ЖКК Черкаської міської ради.
За результатами аналізу виконання програмних заходів з урахуванням загальної соціально-економічної ситуації в місті та змін зовнішніх умов, що можуть мати місце в ході реалізації програми, допускається коригування заходів програми. Впродовж терміну виконання програми можуть вноситися зміни і доповнення з метою дотримання диференційованого підходу до виконання основних заходів.
Інформування міської ради щодо виконання заходів програми відбувається щорічно та по завершенню строку дії програми.
Крім того, департамент житлово-комунального комплексу щороку не пізніше 1 лютого подає звіт про стан виконання програми за попередній рік, що публікується на сайті міської ради, та вносить на розгляд сесії міської ради погоджені рішенням виконавчого комітету міської ради пропозиції щодо коригування завдань Програми.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                                                            Додаток 1
                                                                                                                                                                                        до Програми розвитку міського
                                                                                                                                                                                        електротранспорту у м.Черкаси
                                                                                                                                                         на 2021-2024 роки
 
 
Напрями діяльності та заходи міської Програми  розвитку міського електротранспорту м. Черкаси
 на 2021-2024 роки
 
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) Найменування заходів Виконавці   Джерела фінансування Орієнтовна потреба коштів,
тис. грн.
Орієнтовні обсяги фінансування (вартість), тис.грн. у тому  числі:
 
Очікуваний результат
2021 р. 2022 р. 2023 р. 2024 р.
1. Оновлення рухомого складу та спецавтотранспорту Придбання нових тролейбусів з автономним ходом КП «Черкасиелектро-транс»Черкаської міської ради», Департамент ЖКК (в межах виділених коштів)  
 
 
 
Міський бюджет
190000,0 47500,0 47500,0 47500,0 47500,0 Придбання  нових тролейбусів у кількості 60 одиниць
Придбання нових 2-секційних тролейбусів 220000,0  
55000,0
 
55000,0
 
55000,0
 
55000,0
Придбання нових 1-секційних тролейбусів 130000,0 32500,0 32500,0 32500,0 32500,0
Придбання       спецавтотранспорту КП «Черкасиелектротранс»Черкаської міської ради», Департамент ЖКК (в межах виділених коштів) Міський бюджет  
4000,0
 
2000,0
 
 
 
2000,0
 
0,0
 
0,0
 
 
Придбання  2 одиниць спецавтотранспорту
Кошти підприємства  
0,0
 
0,0
 
    0,0
 
   0,0
 
   0,0
2.                    Розвиток
транспортної мережі                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
 
 
Придбання:
- контактного дроту
КП «Черкасиелектротранс»Черкаської міської ради», Департамент ЖКК (в межах виділених коштів)  
Міський бюджет
 
 
5902,1
 
 
1168,3
 
 
1094
 
 
1901,7
 
 
1738,1
 
 
29,15 км
- запасних частин та комплектуючих для капремонту  
1670,7
 
420,6
 
401,9
 
336,7
 
511,5
- опор 662,8 331,4 331,4 0 0 40 опор
Кошти підприємства 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0
Будівництво нової тролейбусної лінії з ПКД
від вул. Припортової до бул.Шевченка
по маршруту вул. Гагаріна, Замковий узвіз, Байди  Вишневецького
КП «Черкасиелектротранс»Черкаської міської ради», Департамент ЖКК (в межах виділених коштів) Міський бюджет 74501,4 0,0 74501,4 0,0 0,0 7,4 км
Кошти підприємства 50,0 0,0 50,0 0,0 0,0
Будівництво нової тягової підстанції з ПКД для нової тролейбусної лінії від вул. Припортової до бул.Шевченка КП «Черкасиелектротранс»Черкаської міської ради», Департамент ЖКК (в межах виділених коштів) Міський бюджет 35604,1 35604,1 0,0 0,0 0,0 Нова тягова підстанція
Кошти підприємства 80,0 80,0 0,0 0,0 0,0
Модернізація комплексів телеуправління для керування тяговими підстанціями з ПКД КП «Черкасиелектротранс»Черкаської міської ради», Департамент ЖКК (в межах виділених коштів)  
Міський бюджет
      
       1370,0
 
    730,0
 
640,0
 
0,0
 
0,0
Переобладнання 11 тягових підстанцій на новий комплекс телеуправліення
Кошти підприємства  
50,0
 
30,0
 
20,0
 
0,0
 
0,0
3. Технічне обслуговування рухомого складу та інфраструктури підприємства  
 Придбання шиномонтажного станка
КП «Черкасиелектротранс»Черкаської міської ради», Департамент ЖКК (в межах виділених коштів) Міський бюджет  
300,0
 
300,0
 
    0,0
 
     0,0
 
   0,0
 
 
 
 
 
 
 
 Підвищення якості технічного обслуговування транспортних засобів та безпеки
 перевезень
Кошти підприємства  
0,0
 
0,0
 
    0,0
 
   0,0
 
   0,0
 
 Придбання балансувалього станка
КП «Черкасиелектротранс»Черкаської міської ради», Департамент ЖКК (в межах виділених коштів) Міський бюджет  
0,0
 
0,0
         
       0,0
 
     0,0
 
   0,0
Кошти підприємства  
143,2
 
143,2
 
        0,0
 
   0,0
 
   0,0
 Придбання       матеріалів, комплектуючих та запасних частин КП «Черкасиелектротранс»Черкаської міської ради», Департамент ЖКК (в межах виділених коштів) Міський бюджет  
0,0
 
0,0
 
    0,0
 
   0,0
 
   0,0
Кошти підприємства  
23779,8
 
5476,1
 
  
  5766,3
 
  6095,0
 
  6442,4
Капітальний ремонт дорожнього покриття проїздів тролейбусного депо з ПКД
 
КП «Черкасиелектротранс»Черкаської міської ради», Департамент ЖКК (в межах виділених коштів)  
Міський бюджет
 
3920,0
 
980,0
 
    980,0
 
   980,0
 
  980,0
Кошти підприємства  
80,0
 
20,0
     
     20,0
 
   20,0
 
    20,0
Капітальний ремонт виробничо-побутових приміщень та ремонтних боксів (цехів) підрозділів комунального підприємства з ПКД
 
 
КП «Черкасиелектротранс»Черкаської міської ради», Департамент ЖКК (в межах виділених коштів)  
Міський бюджет
 
2280
 
380,0
 
 
    1900,0
 
    0,0
 
  0,0
Поліпшення умов праці виробничого персоналу, підтримання будівель та споруд у належному технічному стані
Кошти підприємства  
80,2
 
21,6
 
    58,6
 
    0,0
 
   0,0
4 Впровадження сучасних технологій,розвиток та покращення роботи комунального підприємства
 
Модернізація системи обліку  електроенергії з встановленням «Автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії споживача» (АСКОЕ) КП «Черкасиелектротранс»Черкаської міської ради», Департамент ЖКК (в межах виділених коштів) Міський бюджет  
890,8
 
890,8
 
      0,0
 
      0,0
 
      0,0
 
 
Підвищення якості надання послуг
Кошти підприємства  
6,0
 
6,0
     
       0,0
     
       0,0
     
       0,0
5 Забеспечення беззбиткового функціонування підприємства міського електричного транспорту Договір “Про організацію надання транспортних послуг з перевезень міським електричним транспортом” затвердженому Постановою КМ України від 14.11.2012 р. № 1045 КП «Черкасиелектротранс»Черкаської міської ради», Департамент ЖКК (в межах виділених коштів) Міський бюджет 585194 134760,2 141902,5 149990,9 158540,4 Забезпечення належного рівня транспортного обслуговування пасажирів
Компенсація різниці в тарифі між економічно обгрунтованим, затвердженим виконавчим комітетом Черкаської міської ради КП «Черкасиелектротранс»Черкаської міської ради», Департамент ЖКК (в межах виділених коштів) Міський бюджет 290704,5 66944,3 70492,3 74510,4 78757,5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                                                                                                               Додаток 2
                                                                                                                                                                               до Програми розвитку міського
                                                                                                                                                                               електротранспорту у м. Черкаси
                                                                                                                                                                               на 2021 – 2024 роки
 
Результативні показники
виконання Програми розвитку міського електротранспорту у м. Черкаси
             на 2021 — 2024роки
 
 
№ п/п Показники Одиниці виміру 2021 рік 2022 рік 2023 рік 2024 рік
Загальний  фонд Спеціальний фонд Загальний  фонд Спеціальний фонд Загальний  фонд Спеціальний фонд Загальний  фонд Спеціальний фонд
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
                                         Створення   належних умов для надання населенню високоякісних послуг з перевезення  тролейбусами
1 Показники затрат
1.1 Тролейбуси на балансі підприємства — всього одиниць 100 100 100 100
У т.ч. пасажирських 97 97 97 97
1.2  Тролейбуси, що відпрацювали свій ресурс одиниць 59 44 29 14
2 Показники продукту
2.1 Придбання нових тролейбусів одиниць 15 15 15 15
2.2 Тролейбуси, що відпрацювали свій ресурс одиниць 59 44 29 14
2.3 Придбання спецавтотранспорту одиниць 1 1 0 0
2.4 Спецавтотранспорт, що відпрацювали свій ресурс одиниць 3 3 3 3
2.5 Обсяги списання тролейбусів одиниць 15 15 15 15
2.6 Модернізація комплексів телеуправління тяговими підстанціями  з ПКД тис. грн. 760,0 660,0 0,0 0,0
2.7 Будівництво нової тролейбусної лінії з ПКД від вул. Припортової до бул.Шевченка по маршруту вул.Гагаріна, Замковий узвіз, Байди Вишневецького тис. грн. 0,0 74551,4 0,0 0,0
2.8 Будівництво нової тягової підстанції з ПКД для нової тролейбусної лінії від вул. Припортової до бул. Шевченка тис. грн. 35684,1 0,0 0,0 0,0
2.9 Придбання шиномонтажного станка тис. грн. 300 0,0 0,0 0,0
2.10 Придбання балансувального станка тис. грн.        143,2                          0,0  0,0 0,0
2.11 Придбання матеріалів, комплектуючих та запасних частин тис. грн.                      5476,1                                           
5766,3
                    
6095,0
                    
6442,4
2.12 Капітальний ремонт виробничо-побутових приміщень та ремонтних боксів (цехів) підрозділів комунального підприємства з ПКД тис. грн.           401,6                                   1958,6                        0,0                                                   0,0           
2.13 Модернізація системи обліку електроенергії з встановленням «Автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії споживача (АСКОЕ)» тис. грн. 896,8 0,0 0,0 0,0
2.14 Кількість водіїв тролейбусів, що планується підготовити осіб 16 16 16 16
3 Показники ефективності
3.1  Середня вартість одного нового тролейбусу:
3.1.1 - середня  вартість  придбання одного  тролейбусу з автономним ходом тис. грн. 9500 9500 9500,0 9500
3.1.2 - середня  вартість  придбання 1- секційного тролейбусу тис. грн. 6500 6500 6500 6500
3.1.3 - середня  вартість  придбання 2- секційного тролейбусу тис. грн. 11000,0 11000,0 11000,0 11000,0
4 Показники якості
4.1 Відсоток тролейбусів, які планується придбати, до загальної кількості тролейбусів, що відпрацювали свій ресурс % 20,3 25,4 34,1 51,7
4,3 Відсоток спецавтотранспорту, які планується придбати, до загальної кількості спецавтотранспорту, що відпрацювали свій ресурс % 0,33 0,33 0 0,0
                                                                    Ремонт асфальтобетонного покриття на території підприємства
1 Показники затрат
1.1 Потреба відновлення асфальтобетонного покриття на території підприємства з ПКД кв.км 1000     1000 1000   1000
2 Показники продукту
2.1 Капітальний ремонт дорожнього покриття проїздів тролейбусного депо з ПКД  
тис. грн.
 
     1000,0
 
   1000,0
 
     1000,0
 
   1000,0
3 Показники ефективності
3.1 Середня вартість капітального ремонту 1 кв.м асфальтобетонного покриття з ПКД  
грн.
 
1000,0
 
    1000,0
 
    1000,0
 
    1000,0
4 Показники якості
4.1 Відсоток відремонтованого асфальтобетонного покриття до загальної площі асфальтобетонного покриття , що потребує відновлення  
%
 
25,0
 
    50,0
 
     75,0
 
   100,0
                                                                                                Розвиток мережі тролейбусних ліній
1 Показники затрат
1.1 Протяжність тролейбусних ліній на балансі підприємства км 127,22 134,62 134,62 134,62
1.2  Потреба в заміні контактної мережі км 6,0 5,35 9,3 8,5
1.3 Кількість контактних опор на балансі підприємства
3659 штук
одиниць 3659 3989 3989 3989
1.4 Потреба в заміні контактних опор одиниць 20 20 0 0
2 Показники продукту
2.1  Протяжність контактної мережі, яку планується замінити( контактний дріт з спецчастинами) км 6,0 5,35 9,3 8,5
2.2 Контактні опори, що планується замінити одиниць 20 20 0 0
3 Показники ефективності
3.1 Середня вартість заміни одного  кілометру контактної мережі (контактний дріт з спецчастинами) тис. грн./ км 264,8 279,6 240,7 264,7
4 Показники якості
4.1 Відсоток  заміненої контактної мережі  до потреби % 20,6 38,9 70,8 100,0
4.2 Відсоток  замінених  опор  до потреби % 50 100
Компенсація різниці в тарифах за перевезення пасажирів міським електричним транспортом
1 Показники затрат
1.1 Чисельність населення, що мають пільги на проїзд у громадському транспорті  тис осіб 131,68 131,68 131,68 131,68
1.2
 
 
Чисельність учнів загальноосвітніх шкіл, професійно — технічних закладів та студентів вищих навчальних закладів, що користуються електротранспортом  
 
 
тис. осіб
43,7 43,7 43,7 43,7
1,3 Чисельність пільгових категорій громадян за повним переліком пільг згідно чинного законодавства тис. осіб 87,98 87,98 87,98 87,98
2 Показники продукту
2.1 Кількість поїздок здійснених громадянами, які мають право на безкоштовний проїзд згідно чинного законодавства, в т.ч.: од.
- працюючі од. 60 60 60 60
- не працюючі од. 15 15 15 15
3 Показники ефективності
3. 1 Вартість проїзду у тролейбусі грн. 6
 
7 8 9
3. 2 Вартість проїзного квитка для населення грн. 300,00 350,00 400,00 450,00
3. 3 Вартість проїзного квитка для підприємств грн. 450,00 526,4 601,6 676,8
4 Показники якості
4.1 Відсоток учнів та студентів, що користуються електротранспортом % 100,0 100 100 100
4.2 Відсоток надання пільг громадянам, які мають право на безкоштовний проїзд згідно чинного законодавства % 100,0 100 100 100