ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Департамент охорони здоров`я та медичних послуг

Підготував:

Департамент охорони здоров`я та медичних послуг

Галузь:

Галузева

Статус:

Новий проєкт

Дата:

21.12.2019

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1547-8-рд
Про внесення змін до рішення міської ради від 24.01.2019 № 2-3742 «Про затвердження міської програми «Амбулаторно-поліклінічна допомога жителям міста Черкаси на 2019 рік»

Проект рішення
№ 1547-8-рд
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
Про внесення змін до рішення міської ради від 24.01.2019 № 2-3742 «Про затвердження міської програми «Амбулаторно-поліклінічна допомога жителям міста Черкаси на 2019 рік»
Відповідно до п. 22 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою забезпечення медичної допомоги в КНП «Черкаська міська консультативно-діагностична поліклініка», збереження здоров'я населення міста Черкаси незалежно від їх віку, статі, соціального статусу та характеру захворювань, Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
 
1. Внести зміни до рішення міської ради від 24.01.2019 № 2-3742 «Про затвердження міської програми «Амбулаторно-поліклінічна допомога жителям міста Черкаси на 2019 рік», а саме:
1.1. Викласти назву Програми у новій редакції: «Амбулаторно-поліклінічна допомога жителям міста Черкаси на 2019 - 2020 роки».
1.2. Абзац 4 розділу 5 Програми викласти у новій редакції:
«Строк виконання програми – 2019-2020 роки».
1.3. У п.6.1. розділу 6 Програми цифри і слово «2019 році» замінити цифрами і словом «2019-2020 роках».
1.4. Абзац 6 п.6.2. розділу 6 Програми після слів «відповідно до вимог Бюджетного кодексу України» доповнити словами «на умовах співфінансування медичних послуг з державного бюджету, інших місцевих бюджетів та, перспективно, з Національної служби здоров’я України».
1.5. Викласти п.6.3. розділу 6 у новій редакції:
Напрямки використання Витрати на рік, тис. грн. Всього за 2019 – 2020 роки, тис. грн.
2019 рік 2020 рік
1 Забезпечення поточних видатків КНП «Черкаська міська консультативно-діагностична поліклініка» з метою надання належного рівня амбулаторно-поліклінічної допомоги населенню, зокрема заходи з інформатизації 59270,542 89499,846 148770,388
1.6. Розділ 8 Програми викласти у новій редакції:
«8. Очікуваний результат виконання Програми
Виконання Програми надасть можливість підвищити ефективність реалізації державної політики в галузі охорони здоров'я. Здійснення цієї програми спрямовано на підвищення ефективності надання кваліфікованої амбулаторно-поліклінічної допомоги та збереження здоров'я населення, покращення матеріально-технічного, зокрема медикаментозного, забезпечення КНП «Черкаська міська консультативно-діагностична поліклініка», а також відшкодування витрат, пов’язаних з відпуском лікарських засобів безоплатно і на пільгових умовах громадянам, які мають на це право відповідно до законодавства.
Показники виконання Програми:
№ зп Показники Од. вимі-
ру
Джерело
інформації
2019 рік (проект) 2020 рік (проект)
1. затрат
1.1. Обсяги видатків за програмою грн. міський
бюджет
59270542 89499846
1.2. Кількість закладів од. мережа 1 1
1.3. Кількість штатних одиниць, які утримуються за рахунок загального фонду бюджету од. штатні розписи
 
709,25 709,25
з них лікарів од.   176,75 176,75
1.4. Кількість ліжок у денних стаціонарах од. наказ про профілізацію 150 150
2. продукту
2.1. Кількість лікарських відвідувань од. статистична звітність   348486 357092
2.2. Кількість пролікованих хворих у денних стаціонарах од. статистична звітність 12103 12103
3. ефективності
3.1. Навантаження лікаря (кількість відвідувань на одного лікаря) од. розрахунок 1 972 2 020
3.2. Середня вартість одного відвідування грн. бухгалтерський облік 170,08 250,64
4. якості
4.1. Рівень виявлення захворювань на ранніх стадіях % статистична звітність 36,0 36,3
4.2. Зниження відсотку первинного виходу на інвалідність людей працездатного віку % статистична звітність 2,2 2,2
Фінансове забезпечення здійснюється у межах видатків, затверджених рішенням міської ради про міський бюджет на відповідний рік. Обсяги фінансування та інші показники Програми можуть уточнюватись в межах бюджетного періоду у процесі виконання із відповідним відображенням у паспорті Програми без внесення змін до даної Програми.».
2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Волошина І.В. та постійну комісію міської ради з питань охорони здоров’я, материнства, дитинства, сім’ї, соціального захисту, освіти, науки, культури, фізкультури та спорту.
Міський голова А.В. Бондаренко
 

УКРАЇНА
Черкаська міська рада
Департамент охорони здоров’я та медичних послуг
вул. Байди Вишневецького, 36, м.Черкаси, 18000,  тел: (0472) 37-24-56, fax:(0472) 33-79-47
E-mail: dozmpchmr@gmail.com, код  ЄДРПОУ  02013260
 
Пояснювальна записка
до проекту рішення Черкаської міської ради
«Про внесення змін до рішення міської ради від 24.01.2019 № 2-3742 «Про затвердження міської програми «Амбулаторно-поліклінічна допомога жителям міста Черкаси на 2019 рік»»
 
Міську програму «Амбулаторно-поліклінічна допомога жителям міста Черкаси на 2019 рік», що затверджена рішенням міської ради від 24.01.2019 № 2-3742, розроблено на підставі законів України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», «Основи законодавства України про охорону здоров’я», Порядку організації медичного обслуговування та направлення пацієнтів до закладів охорони здоров'я, що надають вторинну (спеціалізовану) та третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 05.10.2011 №646.
Метою програми є підвищення рівня надання амбулаторно-поліклінічної допомоги та збереження здоров'я населення.
Основною проблемою, на яку спрямована програма, є урегулювання механізму фінансування КНП «Черкаська міська консультативно-діагностична поліклініка» у статусі одержувача бюджетних коштів.
Заклад має господарсько-правовий статус комунального некомерційного підприємства. Некомерційна господарська діяльність здійснюється суб’єктами господарювання комунального сектору економіки у галузях (видах діяльності), в яких відповідно до ст.12 Господарського кодексу України забороняється підприємництво, на основі рішення відповідного органу місцевого самоврядування. Тобто кошти державного та місцевого бюджетів залишаються основним джерелом доходів закладу.
Протягом 2020 року планується, що усі заклади охорони здоров’я міста укладуть договори з Національною службою здоров’я України (далі – НСЗУ) про надання медичних послуг за програмою медичних гарантій.
За попередніми прогнозами Міністерства охорони здоров’я України планувалось, що усі медичні заклади з 01 січня 2020 року будуть фінансуватись коштами НСЗУ на підставі укладених договорів. На даний час планується, що наступний етап реформи стартує 01 квітня 2020 року. Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», який було прийнято 14.11.2019 року, зокрема передбачається перенесення термінів долучення комунальних закладів охорони здоров’я до програми медичних гарантій на 1 квітня 2020 року та збереження надання медичної субвенції, а також зміни у пункті 3 частини першої статті 89, а саме: підпункти “а”, “б”, “в” і “г”  діють до 1 квітня 2020 року, підпункти “ґ” і “д” вводяться в дію з 1 квітня 2020 року. Проте існує суттєвий ризик відкладення медичної реформи і на більш пізній термін.
Програма медичних гарантій (гарантований пакет медичних послуг) передбачає оплату послуг первинної, амбулаторно-поліклінічної, стаціонарної медичної допомоги, екстреної, паліативної медичної допомоги та реабілітації. Конкретний перелік медичних послуг, тарифи на медичні послуги та коригувальні коефіцієнти на даний час не затверджені. У зв’язку з чим не є можливим спрогнозувати очікуваний обсяг надходжень коштів від НСЗУ до закладів охорони здоров’я міста за договорами про медичне обслуговування населення.
Враховуючи вищезазначене, департамент охорони здоров’я та медичних послуг подає на розгляд міської ради пропозицію щодо продовження на 2020 рік міської програми підтримки КНП «Черкаська міська консультативно-діагностична поліклініка» та співфінансування оплати медичних послуг, що перспективно надаватимуться в рамках програми державних гарантій медичного обслуговування населення, зокрема для покриття вартості комунальних послуг та енергоносіїв.
Зменшення показників продукту і, відповідних показників ефективності, у 2019 році ґрунтується на статистичній звітності роботи закладу за 9 місяців 2019 року і пов’язане зі структурними змінами в закладі, ефективністю проведення профілактичних та попереджувальних заходів, покращення санітарно-освітньої роботи та підвищення якості надання медичних послуг, а також за рахунок покращення діагностичного процесу, проведення профілактичних обстежень, виявлення захворювань на ранніх стадіях.
Проект підготовлено департаментом охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради з метою забезпечення безперебійного доступу населення до якісної безоплатної медичної допомоги в КНП «Черкаська міська консультативно-діагностична поліклініка», уникнення соціальної напруги в місті, для забезпечення діяльності закладу протягом року, незалежно від термінів впровадження медичної реформи.
Фінансове забезпечення програми здійснюється у межах видатків, затверджених рішенням міської ради про міський бюджет на відповідний рік.
 
 
Директор департаменту О.М.Стадник
 
вик. Галушка Г.Ю. 37-53-93
 
Додаток
до пояснювальної записки
 
Звіт про виконання програми
Амбулаторно-поліклінічна допомога жителям міста Черкаси за 9 місяців 2019 року
№ з/п Показники  Один. виміру Джерело інформації Затверджено паспортом бюджетної програми на звітний період Виконано за звітний період (касові видатки/ надані кредити) Відхилення
(у відс.)
Забезпечення надання амбулаторно-поліклінічної допомоги  та збереження здоров'я населення
1 затрат:        
Кількість закладів од. рішення міської ради 1 1 0,0
Обсяг фінансування грн. міський бюджет, кошторис 57770181,52 45365476,45 -21,5
Кількість штатних одиниць, які утримуються за рахунок загального фонду бюджету од. штатний розпис 709,25 689,25 -2,8
з них лікарів од. штатний розпис 172,5 164,25 -4,8
Кількість ліжок у денних стаціонарах од. наказ про профілізацію 150 150 0,0
Пояснення щодо причин розбіжностей між затвердженими та досягнутими результативними показниками: Кошти загального фонду за 9 місяців поточного року використані на 78,5  відс.. За 9 місяців 2019 року середньомісячна фактично зайнята чисельність працівників становила 689,25 штатних одиниць, що становить 97,2 відсотків від затвердженої штатної чисельності.
2 продукту:        
Кількість лікарських відвідувань од. статистична звітність 588990 262255 -55,5
Кількість пролікованих хворих у денних стаціонарах од. статистична звітність 16138 10378 -35,7
  Пояснення щодо причин розбіжностей між затвердженими та досягнутими результативними показниками: За 9 місяців 2019 року річний план по відвідуванням виконаний на 44,5 відс., по кількості пролікованих у денних стаціонарах – на 64,3 відс. Кількість лікарських відвідувань зменшується, що пов’язано зі зниженням рівня загальної захворюваності, проведення профілактичних обстежень, що дають змогу виявити та попередити захворювання на ранніх стадіях, зменшенням необґрунтованих звернень до лікарів-спеціалістів за рахунок покращення роботи лікарів первинної медичної допомоги,  а також пов’язане зі структурними змінами в закладі, підвищення якості надання медичних послуг, покращення діагностичного процесу. У IV кварталі прогнозується збільшення кількості показників продукту за рахунок ускладнення епідеміологічної ситуації у осінньо-зимовий період (збільшення захворюваності на ГРЗ і ГРВІ).
3 ефективності:        
Навантаження лікаря (кількість відвідувань на одного лікаря) од. розрахунок 3414 1597 -53,2
Середня вартість одного відвідування грн. бухгалтерський облік 98,08 172,98 76,4
  Пояснення щодо причин розбіжностей між затвердженими та досягнутими результативними показниками: За 9 місяців 219 року кількість відвідувань на одного лікаря менше річного плану на 53,2 відс., пропорційно кількості відвідувань і кількості фактично зайнятих посад лікарів. Вартість відвідування більше запланованованої на 76,4 відс. за рахунок закупівлі лікарських засобів, які будуть використані до кінця поточного року, збільшення видатків на відшкодування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів на виконання норм постанови КМУ від 17.08.1998 №1303,збільшення видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв за рахунок збільшення кількості площ орендованих в центрах первинної медико-санітарної допомоги приміщень, проведення заходів з інформатизації закладу та пропорційно до зменшення кількості відвідувань.
4 якості:        
Рівень виявлення захворювань на ранніх стадіях % статистична звітність 36,0 72,1 36,1
Зниження відсотку первинного виходу на інвалідність людей працездатного віку % статистична звітність 2,2 -6,7 -8,9
  Пояснення щодо причин розбіжностей між затвердженими та досягнутими результативними показниками: Рівень виявлення захворювань на ранніх стадіях склав 72,1 відс., що на 6,1 відс. більше планового показника та пов’язано з проведенням профілактичних обстежень, що дають змогу виявити та попередити захворювання на ранніх стадіях , реалізацією комплексу заходів щодо попередження та стабілізації рівня соціально-небезпечних (ВІЛ-інфекції/СНІДу, туберкульозу та інш.), хронічних неепідемічних хвороб, які в найбільшій мірі впливають на стан здоров’я населення. Сформовані  групи  ризику  розвитку  ускладнень  цих  хвороб,  які  активно  наглядаються. Збільшення відсотку первинного виходу на інвалідність людей працездатного віку становить 6,7,8 відс., що пов’язано з збільшенням захворюваності з високим рівнем інвалідизації таких як цукровий діабет, захворювання серцево-судинної системи,онкологія,  травми, тощо.
 

 

ДОДАТКИ

1 1547-8-рд 21.12.19 Пояснення до зауваження.pdf Переглянути
2 1547-8-рд 21.12.19 зауваження.pdf Переглянути