ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Департамент охорони здоров`я та медичних послуг

Підготував:

Департамент охорони здоров`я та медичних послуг

Галузь:

Галузева

Статус:

Новий проєкт

Дата:

08.11.2019

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1484-8-рд  
Про затвердження передавального акта комунального некомерційного підприємства “Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги”, яке перетворюється з організаційно-правової форми комунальна організація (установа, заклад) в комунальне підприємство та затвердження Статуту підприємства

              Проект рішення
            1484-8-рд   
     ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА    
               
                 
Про затвердження передавального акта комунального некомерційного підприємства “Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги”, яке перетворюється з організаційно-правової форми комунальна організація (установа, заклад) в комунальне підприємство та затвердження Статуту підприємства          
               
                 
З метою підвищення рівня медичного обслуговування населення, розширення можливостей щодо його доступності та якості, ефективного використання кадрового потенціалу, збільшенню господарської і фінансової автономії, підвищення ефективності використання бюджетних коштів, відповідно до статей 56-59, 63 та 78 Господарського кодексу України, статей 104 -108 Цивільного кодексу України, пункту 30 частини першої статті 26 із змінами, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я» від 06.04.2017 №2002-VІІІ, розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 №1013-Р «Про схвалення Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я», та п. 7.5 рішення Черкаської міської ради від 22.08.2019 №2-4759 "Про реорганізацію комунального некомерційного підприємства “Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги” шляхом перетворення його організаційно-правової форми з комунальної організації (установи, закладу) в комунальне підприємство", Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити передавальний акт комунального некомерційного підприємства “Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги” (код ЄДРПОУ 05503705), яке перетворюється з організаційно-правової форми комунальна організація (установа, заклад) в комунальне підприємство згідно з додатком 1.
2. Встановити, що комунальне некомерційне підприємство “Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги” (код ЄДРПОУ 05503705) є правонаступником майна, прав та обов'язків комунального некомерційного підприємства “Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги” з організаційно-правовою формою комунальна організація (установа, заклад).
3. Затвердити розмір статутного капіталу комунального некомерційного підприємства “Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги” у розмірі 113505157 гривень 73 коп. (сто тринадцять мільйонів п’ятсот п’ять тисяч сто п’ятдесят сім гривень 73 копійки).
4. Затвердити Cтатут комунального некомерційного підприємства “Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги” згідно з додатком 2.
5. Уповноважити голову комісії з реорганізації комунального некомерційного підприємства “Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги” Федорука О.Л. подати передавальний акт державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи та необхідні документи, пов'язані з державної реєстрацією новоутвореної юридичної особи в порядку, визначеному чинним законодавством України.
6. Контроль за виконанням рішення покласти на директора департаменту охорони здоров’я та медичних послуг Стадника О.М. та постійну комісію міської ради з питань охорони здоров’я, материнства, дитинства, соціального захисту, екології та охорони навколишнього природного середовища (Цегвінцева А.В.).
                 
                 
Міський голова         А.В.Бондаренко
           
 
 
 
 
Пояснювальна записка
до проекту рішення:
 
"Про затвердження передавального акта комунального некомерційного підприємства “Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги”, яке перетворюється з організаційно-правової форми комунальна організація (установа, заклад) в комунальне підприємство та затвердження Статуту підприємства"
 
З метою підвищення рівня медичного обслуговування населення, розширення можливостей щодо його доступності та якості, ефективного використання кадрового потенціалу, збільшенню господарської і фінансової автономії, підвищення ефективності використання бюджетних коштів, відповідно до статей 56-59, 63 та 78 Господарського кодексу України, статей 104 -108 Цивільного кодексу України, пункту 30 частини першої статті 26 із змінами, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я» від 06.04.2017 №2002-VІІІ, розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 №1013-Р «Про схвалення Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я», та п. 7.5 рішення Черкаської міської ради від 22.08.2019 №2-4759 "Про реорганізацію комунального некомерційного підприємства “Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги” шляхом перетворення його організаційно-правової форми з комунальної організації (установи, закладу) в комунальне підприємство", виникає необхідність винести на розгляд сесії Черкаської міської ради проект рішення "Про затвердження передавального акта комунального некомерційного підприємства “Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги”, яке перетворюється з організаційно-правової форми комунальна організація (установа, заклад) в комунальне підприємство та затвердження Статуту підприємства".
 
 
Директор департаменту охорони здоров’я та медичних послуг         О.М.Стадник    
           
вик. Шамов О.Е.
37-92-12
         
                                           Додаток 2
                                          до рішення Черкаської міської ради
від ____________ № _______
 
 
 
 
СТАТУТ
 Комунального некомерційного підприємства
 "Третя Черкаська міська лікарня
 швидкої медичної допомоги"
 
1. Загальні положення
 
1.1. Комунальне некомерційне підприємство "Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги" (далі - Підприємство) є лікувальним закладом охорони здоров’я – комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає послуги вторинної/спеціалізованої медичної допомоги будь-яким особам в порядку та на умовах, встановлених законодавством України та цим Статутом.
1.2. Підприємство створене за рішенням Черкаської міської ради відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" шляхом перетворення його з організаційно-правової форми комунальної організації (установи, закладу) в комунальне підприємство та є його правонаступником в частині усього майна, всіх прав та обов’язків.
1.3. Підприємство створене на базі відокремленої частини комунальної власності територіальної громади міста Черкаси.
Засновником Підприємства є територіальна громада міста Черкаси в особі Черкаської міської ради (далі-Засновник), яка в установленому чинним законодавством порядку представляє спільні інтереси територіальної громади міста Черкаси та здійснює управління об'єктом комунальної власності.
Засновником делеговано в межах та обсягах, визначених чинним законодавством України та цим Статутом, окремі повноваження органу формування політики та управління у сфері охорони здоров’я Черкаської міської ради (далі-Орган управління). Підприємство є підпорядкованим, підзвітним та підконтрольним Засновнику та Органу управління.
1.4. Підприємство здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», Господарського та Цивільного кодексів України, інших законів України, указів Президента України, Постанов Кабінету Міністрів України, загальнообов’язкових для всіх закладів охорони здоров’я наказів та інструкцій Міністерства охорони здоров’я України, загальнообов’язкових нормативних актів інших центральних органів виконавчої влади, відповідних рішень місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування та цього Статуту.
1.5. Підприємство є юридичною особою, має печатку, штампи, бланки із зазначенням свого найменування, використовується як клінічна база вищих навчальних закладів, а також науково-дослідних установ.
1.6. Підприємство є неприбутковим та здійснює свою господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку.
1.7. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) Підприємства або їх частини серед засновників (учасників), працівників комунального некомерційного підприємства (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
1.8. Не вважається розподілом доходів Підприємства, в розумінні п. 1.7 Статуту, використання Підприємством власних доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених Статутом.
 
2. Найменування
 
2.1. Найменування:
- повне: Комунальне некомерційне підприємство "Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги";
- скорочене: КНП "Третя Черкаська міська лікарня ШМД" або КНП "ТЧМЛ ШМД";
- повне англійською мовою: Municipal non-profit enterprise "The third Chekasy city hospital ambulance".
 
3. Мета та предмет діяльності
 
3.1. Основною метою діяльності Підприємства є безпосереднє забезпечення медичного обслуговування населення міста Черкаси та за необхідності жителям інших територій, шляхом надання йому медичних послуг в порядку та обсязі, встановлених законодавством.
3.2. Предметом діяльності Підприємства є:
3.2.1. здійснення медичної практики для безпосереднього забезпечення медичного обслуговування населення шляхом надання йому кваліфікованої вторинної спеціалізованої стаціонарної медичної допомоги, у тому числі екстреної (невідкладної), необхідної для забезпечення належних профілактики, діагностики і лікування хвороб, травм, отруєнь чи інших розладів здоров’я відповідно до вимог нормативних документів;
3.2.2. надання медичної допомоги (послуг) та інших послуг фізичним та іншим юридичним особам на безвідплатній та відплатній основі у випадках та на умовах, визначених відповідними законами України, нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України та виданими на їх виконання нормативними актами місцевих органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також на підставі та умовах, визначених договорами про добровільне медичне страхування;
3.2.3. організація, у разі потреби, надання пацієнтам медичної допомоги більш високого рівня спеціалізації на базі інших закладів охорони здоров’я шляхом направлення пацієнтів до цих закладів у порядку, встановленому законодавством;
3.2.4. організація взаємодії з іншими закладами охорони здоров’я з метою забезпечення наступництва у наданні медичної допомоги на різних рівнях та ефективного використання ресурсів системи медичного обслуговування; своєчасне переведення хворих у відповідні спеціалізовані заклади охорони здоров'я для надання третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги у випадках при погіршенні стану та потреби у високоспеціалізованій медичній допомозі;
3.2.5. проведення експертизи тимчасової непрацездатності та контролю за видачею листків непрацездатності;
3.2.6. направлення на медико-соціальну експертизу осіб зі стійкою втратою працездатності;
3.2.7. виробництво лікарських засобів;
3.2.8. взяття, переробка та зберігання донорської крові;
3.2.9. придбання, зберігання, перевезення, відпуск, знищення наркотичних засобів (списку І таблиці ІІ та списку І таблиці ІІІ), психотропних речовин (списку 2 таблиці ІІ та списку 2 таблиці ІІІ) і прекурсорів (списків І та 2 таблиці ІV) “Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів”;
3.2.10. організація та проведення з’їздів, конгресів, симпозіумів, науково-практичних конференцій, наукових форумів, круглих столів, семінарів тощо;
3.2.11. участь у реформуванні системи охорони здоров’я, впровадження в практику лікування сучасних методів та новітніх наукових досягнень;
  1. цілодобове надання стаціонарної спеціалізованої інтенсивної медичної допомоги хворим та потерпілим при виникненні патологічних станів, що загрожують життю і при яких раптово погіршується стан здоров'я, потерпілим при надзвичайних ситуаціях, в післяопераційному періоді;
  2. цілодобове надання стаціонарної спеціалізованої інтенсивної медичної допомоги відповідно до показань хворим і потерпілим з гострим та хронічним перебігом захворювань, при станах, що не загрожують життю, але потребують інтенсивного лікування;
  3. надання в повному обсязі стаціонарної планової, невідкладної амбулаторної, зокрема травматологічної допомоги в тому числі в умовах денного стаціонару, консультативної та діагностичної спеціалізованої медичної допомоги населенню відповідно до вторинного рівня у структурних підрозділах;
  4. своєчасне та якісне проведення інтенсивного лікування хворих з використанням комплексу необхідних і доступних методів, диференційований підхід до вибору методів та засобів лікування різних категорій хворих із забезпеченням принципів безперервності, послідовності та етапності, індивідуального підходу в організації та здійсненні лікування;
  5. забезпечення та контроль якості медичної допомоги хворим в межах затверджених МОЗ України клінічних протоколів;
  6. інформування місцевих органів виконавчої влади та Органу управління у випадках, обумовлених чинним законодавством, відповідними директивними і нормативними документами, в тому числі при виникненні масових уражень людей та виявленні хворих з підозрою на карантинні і особливо небезпечні інфекції;
  7. цілодобовий прийом хворих, потерпілих, які доставляються бригадами екстреної (швидкої) медичної допомоги та іншими транспортними засобами, або звертаються безпосередньо у приймальне відділення, в тому числі за направленнями амбулаторних закладів або інших закладів охорони здоров'я;
  8. медичне сортування хворих та потерпілих при їх масовому надходженні;
  9. організація і проведення невідкладних лікарських оглядів та відповідно до стану хворих чи потерпілих, діагностичне обстеження хворих і потерпілих, що звернулися до приймального відділення, а також їх госпіталізація за показаннями;
  10. забезпечення пацієнтів спеціалізованою інтенсивною медичною допомогою відповідного профілю, виходячи з показань та рівня Підприємства, в умовах цілодобового та денного стаціонару;
  11. подання обґрунтованих пропозиції щодо належного місця надання медичної допомоги за відсутності показань у медичній допомозі Підприємством;
  12. забезпечення безпеки лікувально-діагностичного процесу та умов перебування пацієнтів в Підприємстві;
  13. забезпечення дотримання прав пацієнтів та конфіденційності інформації про них; медичне втручання проводиться за умови отримання інформованої згоди пацієнтів або їх законних представників;
  14. створення безпечних умов праці для працівників Підприємства та профілактика у них професійних захворювань;
  15. ведення і представлення обліково-звітної документації;
  16. матеріально-технічне забезпечення діагностичного і лікувального процесів, впровадження затверджених нових доведено ефективних медичних технологій, раціональне і ефективне використання трудових, матеріальних і фінансових ресурсів;
  17. забезпечення належного лікувально-охоронного, санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму роботи Підприємства;
  18. організація і проведення заходів щодо підготовки Підприємства до роботи у надзвичайних ситуаціях; створення постійного незнижуваного запасу виробів медичного призначення та лікарських засобів для забезпечення роботи Підприємства в умовах надзвичайних ситуацій;
3.2.30. забезпечення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників Підприємства;
3.2.31. аналіз стану матеріально-технічної бази Підприємства та подання пропозицій щодо її поліпшення в Орган управління.
3.3. Підприємство з інтенсивного лікування може бути клінічною та навчальною базою вищих і середніх медичних учбових закладів I-II та III-IV рівнів акредитації, медичних факультетів, інститутів удосконалення лікарів.
3.4. Підприємство надає медичні послуги на підставі ліцензії на медичну практику. Якщо для провадження певних видів діяльності, передбачених Статутом, потрібний спеціальний дозвіл, Підприємство отримує його в порядку, визначеному законодавством України.
3.5. Підприємство має право займатися іншими видами діяльності не передбаченими в даному Статуті і не забороненими законодавством України.
 
4. Правовий статус
 
4.1. Підприємство є юридичною особою публічного права. Права та обов’язки юридичної особи Підприємства набуває з дня його державної реєстрації.
4.2. Підприємство користується закріпленим за ним комунальним майном, що є власністю територіальної громади міста Черкаси або спільною власністю (територіальних громад) на праві оперативного управління.
4.3. Підприємство здійснює некомерційну господарську діяльність, організовує свою діяльність відповідно до затвердженого фінансового плану, самостійно організовує виробництво продукції (робіт, послуг) і реалізує її за цінами (тарифами), що визначаються в порядку, встановленому законодавством.
4.4. Збитки, завдані Підприємству внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду. Засновник та Орган управління не відповідають за зобов'язаннями Підприємства, а Підприємство не відповідає за зобов'язаннями Засновника та Органу управління, крім випадків, передбачених законодавством.
4.5. Для здійснення господарської некомерційної діяльності Підприємство залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
4.6. Підприємство має самостійний баланс, рахунки в установах банків, Державному казначействі України, круглу печатку зі своїм найменуванням, штампи, а також бланки з власними реквізитами.
4.7. Підприємство має право укладати угоди, набувати майнових та особистих немайнових прав, нести обов’язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
4.8. Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність і затверджує штатний розпис.
4.9. Підприємство надає медичні послуги на підставі ліцензії на медичну практику. Підприємство має право здійснювати лише ті види медичної практики, які дозволені органом ліцензування при видачі ліцензії на медичну практику.
 
5. Статутний капітал. Майно та фінансування
 
5.1. Майно Підприємства є комунальною власністю і закріплюється за ним на праві оперативного управління. Майно Підприємства становлять необоротні та оборотні активи, основні засоби та грошові кошти, а також інші цінності, передані йому Засновником, вартість яких відображається у самостійному балансі Підприємства.
5.2. Підприємство не має право відчужувати або іншим способом розпоряджатись закріпленим за ним майном, що належить до основних фондів без попередньої згоди Засновника або Органу управління в межах делегованих Засновником повноважень. Підприємство не має права безоплатно передавати належне йому майно третім особам (юридичним чи фізичним особам) крім випадків, прямо передбачених законодавством. Усі питання, які стосуються відмови від права на земельні ділянки, що знаходяться на балансі Підприємства або їх відчуження, вирішуються виключно Засновником.
5.3. Джерелами формування майна та коштів Підприємства є:
5.3.1. комунальне майно, передане Підприємству відповідно до рішення про його створення;
5.3.2. кошти державного та/або місцевого бюджету;
5.3.3. власні надходження Підприємства: кошти від здачі в оренду (зі згоди Засновника або Органу управління в межах делегованих Засновником повноважень) майна, закріпленого на праві оперативного управління; кошти та інше майно, одержані від реалізації продукції (робіт, послуг);
5.3.4. цільові кошти;
5.3.5. кошти, отримані за договорами з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення;
5.3.6. майно, придбане у інших юридичних або фізичних осіб;
5.3.7. майно та кошти, що надходить безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних благодійних внесків, пожертвувань юридичних і фізичних осіб;
5.3.8. надходження коштів на виконання програм соціально-економічного розвитку регіону, програм розвитку медичної галузі;
5.3.9. майно та кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством України;
5.3.10. інші джерела, не заборонені законодавством.
Вилучення майна Підприємства може мати місце лише у випадках, передбачених чинним законодавством України.
5.4. Відчуження майна (списання, передача тощо) та проведення інших майнових операцій щодо володіння та розпорядження об'єктами права комунальної власності здійснюється згідно з особливостями та вимогами чинного законодавства України, у порядку, встановленому Засновником.
5.5. Підприємство має право надавати в оренду майно, закріплене за ним на праві оперативного управління, юридичним та фізичним особам відповідно до чинного законодавства України та локальних нормативних актів Засновника.
5.6. Власні надходження Підприємства використовуються відповідно до чинного законодавства України.
5.7. Підприємство у визначеному законодавством порядку самостійно організовує та здійснює бухгалтерський облік, веде статистичну, бухгалтерську та медичну звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності Підприємства.
5.8. Статутний капітал Підприємства становить: 113505157 гривень 73 коп.
 
 
6. Права та обов'язки
 
6.1. Підприємство має право:
6.1.1. звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Підприємство завдань;
6.1.2. самостійно планувати, організовувати і здійснювати свою статутну діяльність, визначати стратегію та основні напрямки свого розвитку відповідно до мети своєї діяльності, у тому числі спрямовувати отримані від господарської діяльності кошти на утримання Підприємства та його матеріально-технічне забезпечення;
6.1.3. укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до чинного законодавства; в рамках своєї компетенції здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства України;
6.1.4. самостійно встановлювати на договірних засадах вартість медичних послуг, які надаються поза договорами про медичне обслуговування населення, укладеними з Національною службою здоров’я України, Засновником або Органом управління;
6.1.5. самостійно визначати напрямки використання грошових коштів у порядку, визначеному чинним законодавством України;
6.1.6. здійснювати власне будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонт основних фондів у визначеному законодавством порядку;
6.1.7. залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку;
6.1.8. співпрацювати з іншими закладами охорони здоров’я, науковими установами та фізичними особами-підприємцями;
6.1.9. надавати консультативну допомогу з питань, що належать до його компетенції, спеціалістам інших закладів охорони здоров’я на їх запит;
6.1.10. створювати структурні підрозділи Підприємства відповідно до чинного законодавства України за погодженням із Органом управління;
6.1.11. здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству.
6.2. Підприємство зобов’язане:
6.2.1. створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;
6.2.2. самостійно здійснювати оперативний, бухгалтерський та статистичний облік згідно з законодавством України, вести статистичну, фінансову, бухгалтерську та медичну звітність і подавати її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності Підприємства у визначеному законодавством порядку;
6.2.3. керуватись у своїй діяльності Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністерства охорони здоров’я України, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом;
6.2.4. планувати свою діяльність щодо реалізації мети та предмету діяльності Підприємства з урахуванням та у межах єдиної комплексної політики в галузі охорони здоров’я в місті Черкаси; приймати та виконувати доведені до Підприємства в установленому законодавством порядку державні замовлення, замовлення Засновника і Органу управління, враховувати їх при формуванні фінансового плану, визначенні перспектив економічного і соціального розвитку та виборі контрагентів, а також складати і виконувати фінансовий план на кожен рік;
6.2.5. забезпечувати своєчасну сплату податкових та інших обов’язкових платежів з урахуванням своєї статутної діяльності та відповідно до чинного законодавства України;
6.2.6. розробляти та реалізовувати кадрову політику, контролювати підвищення кваліфікації працівників;
6.2.7. акумулювати власні надходження та витрачати їх з метою забезпечення діяльності Підприємства відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту;
6.2.8. здійснювати оперативну діяльність з матеріально-технічного забезпечення своєї роботи;
6.2.9. забезпечувати цільове та ефективне використання закріпленого за ним майна та виділених бюджетних коштів;
6.2.10. забезпечувати надання медичних послуг за рахунок коштів бюджету та згідно з укладеними договорами; при наданні медичних послуг забезпечувати дотримання відповідних пов’язаних з наданням медичної допомоги особистих немайнових прав особи, встановлених Цивільним кодексом України та іншими законами України.
 
7. Управління Підприємством та громадський контроль за його діяльністю
 
7.1. Управління Підприємством здійснюється відповідно до цього Статуту на основі поєднання прав Засновника, Органу управління щодо оперативного управління комунальним майном та участі в управлінні трудового колективу.
7.2. Поточне керівництво (оперативне управління) Підприємством здійснює директор (далі-Керівник).
Керівник призначається на посаду та звільняється з посади міським головою або Органом управління на конкурсній основі шляхом укладення з ним контракту відповідно до порядку, визначеного законодавством України. Строк найму, права, обов’язки і відповідальність Керівника, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом.
         Наглядова рада Підприємства (у разі її утворення) контролює та спрямовує діяльність Керівника. Порядок утворення Наглядової ради, організація діяльності та ліквідації наглядової ради та її комітетів, порядок призначення членів наглядової ради затверджується рішенням Засновника або Органу управління.
7.3. До виключної компетенції Засновника відноситься:
7.3.1. затвердження Статуту Підприємства та змін до нього шляхом затвердження в новій редакції;
7.3.2. здійснення контролю за додержанням вимог Статуту і прийняття рішення у зв’язку з їх порушенням;
7.3.3.   прийняття рішень щодо відчуження майна, переданого Підприємству, та його придбання;
7.3.4. здійснення контролю за ефективністю використання майна, що перебуває на балансі Підприємства;
7.3.5. затвердження фінансових планів Підприємства та здійснення контролю за їх реалізацією;
7.3.6. заслуховування звітів про роботу Керівника Підприємства;
7.3.7.  прийняття рішення про реорганізацію і припинення Підприємства.
7.4. До повноважень Органу управління відноситься:
7.4.1. здійснення контролю за реалізацією фінансових планів Підприємства;
7.4.2. здійснення контролю за господарською діяльністю Підприємства;
7.4.3. затвердження фінансових документів Підприємства відповідно до вимог чинного законодавства України;
7.4.4. заслуховування звітів про роботу Керівника Підприємства;
7.4.5. здійснення контролю за використанням та збереженням належного Підприємству майна з правом вилучити у Підприємства майно, яке не використовується або використовується неефективно або не за призначенням, та розпорядитися ним у межах своїх повноважень;
7.4.6. погодження створення філій та інших відокремлених підрозділів Підприємства (далі - Філії); такі Філії діють відповідно до положення про них, погодженого із Органом управління та затвердженого наказом Керівника Підприємства;
7.4.7. здійснювати інші повноваження, встановлені законодавством.
7.5. Керівник Підприємства:
7.5.1. діє без довіреності від імені Підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших органах, у відносинах з іншими юридичними та фізичними особами, підписує від його імені документи та видає довіреності та делегує право підпису документів іншим посадовим особам Підприємства, укладає договори, відкриває в органах Державної казначейської служби України та установах банків поточні та інші рахунки;
7.5.2. безпосередньо підпорядковується Органу управління та несе персональну відповідальність за виконання покладених на Підприємство завдань і здійснення ним своїх функцій. Самостійно вирішує питання діяльності Підприємства за винятком тих, що за Статутом є компетенцією Засновника, Органу управління та трудового колективу;
7.5.3. організовує роботу Підприємства щодо надання населенню медичної допомоги і послуг, згідно з вимогами нормативно-правових актів;
7.5.4. несе повну відповідальність та звітує з цих питань Органу управління та Засновнику за:
- формування та виконання фінансового плану і плану розвитку Підприємства;
- результати господарської діяльності Підприємства;
- виконання показників ефективності діяльності Підприємства;
- якість послуг, що надаються Підприємством;
- використання наданого на праві оперативного управління Підприємству майна і доходу згідно з вимогами законодавства, цього Статуту та укладених Підприємством договорів;
- дотримання фінансової, договірної та трудової дисципліни;
- роботу колективу з виконання завдань Підприємства;
- організацію роботи по охороні праці, техніки безпеки, пожежної безпеки, санітарно-гігієнічних норм і правил.
7.5.5. користується правом розпорядження майном та коштами Підприємства відповідно до законодавства та цього Статуту; забезпечує ефективне використання і збереження закріпленого за Підприємством на праві оперативного управління майна;
7.5.6. у межах своєї компетенції видає накази та інші акти, дає вказівки, обов’язкові для всіх підрозділів та працівників Підприємства;
7.5.7. забезпечує контроль за веденням та зберіганням медичної та іншої документації;
7.5.8. у строки і в порядку, встановленому законодавством, повідомляє відповідні органи про будь-які зміни в даних про Підприємство, внесення яких до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є обов’язковим;
7.5.9. подає в установленому порядку Засновнику та Органу управління фінансову, статистичну та іншу звітність Підприємства, а також іншу необхідну інформацію.
7.5.10. визначає організаційну структуру Підприємства, граничну чисельність працівників, умови оплати праці та затверджує штатний розпис відповідно до вимог чинного законодавства;
7.5.11. приймає рішення про прийняття на роботу, звільнення з роботи працівників Підприємства, а також інші, передбачені законодавством про працю рішення в сфері трудових відносин, укладає трудові договори з працівниками Підприємства; забезпечує раціональний добір кадрів, дотримання працівниками правил внутрішнього трудового розпорядку; створює умови підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників згідно із затвердженим в установленому порядку штатним розписом;
7.5.12. забезпечує проведення колективних переговорів, укладення колективного договору в порядку, визначеному законодавством України;
7.5.13. призначає на посаду та звільняє з посади своїх заступників, керівників структурних підрозділів, інших працівників; вживає до працівників заходи дисциплінарного впливу;
7.5.14. забезпечує дотримання на Підприємстві вимог законодавства про охорону праці, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм і правил, створення належних умов праці;
7.5.15. уживає заходи до своєчасної та в повному обсязі виплати заробітної плати, а також передбачених законодавством податків, зборів та інших обов’язкових платежів;
7.5.16. несе відповідальність за збитки, завдані Підприємству з вини Керівника в порядку, визначеному законодавством;
7.5.17. затверджує положення про структурні підрозділи Підприємства за поданням керівників цих підрозділів, інші положення та порядки, що мають системний характер;
7.5.18. вирішує інші питання, віднесені до компетенції Керівника згідно із законодавством, цим Статутом та контрактом.
7.6. Керівник та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність обліку та статистичної звітності у встановленому законодавством порядку.
7.7. У разі відсутності Керівника або неможливості виконувати свої обов’язки з інших причин, обов’язки виконує його заступник чи інша особа згідно з функціональними (посадовими) обов’язками.
7.8. З метою здійснення ефективного громадського контролю за діяльністю Підприємства та реального забезпечення права членів територіальної громади на участь в управлінні об’єктами комунальної власності на Підприємстві створюється Спостережна рада, яка є ініціативним і консультативно-дорадчим органом.
Порядок утворення, права, обов’язки, склад та строк повноважень такої ради визначається в порядку, передбаченому чинним законодавством України.
Члени Спостережної ради здійснюють свою діяльність на громадських засадах без відриву від основної роботи чи заняття.
Положення про Спостережну раду, а також зміни та доповнення до нього розробляються Спостережною радою, схвалюються на її засіданні та затверджуються відповідно до норм чинного законодавства.
7.9. При Підприємстві можуть створюватись громадські консультативні або наглядові ради, які сприятимуть її діяльності та забезпечуватимуть інформованість населення і громадський контроль в галузі охорони здоров’я.
 
8. Організаційна структура Підприємства
 
8.1. Структура Підприємства, порядок внутрішньої організації та сфери діяльності структурних підрозділів Підприємства затверджуються Керівником.
8.2. Функціональні обов’язки та посадові інструкції працівників Підприємства затверджуються його Керівником.
8.3. Штатну чисельність Підприємства Керівник визначає на власний розсуд на підставі фінансового плану Підприємства з урахуванням необхідності створення відповідних умов для забезпечення належної доступності та якості медичної допомоги.

9. Повноваження трудового колективу

 
9.1. Працівники Підприємства мають право брати участь в управлінні Підприємством через загальні збори трудового колективу, професійні спілки, які діють у трудовому колективі, Спостережну Раду, інші органи, уповноважені трудовим колективом на представництво, вносити пропозиції щодо поліпшення роботи Підприємства, а також з питань соціально-культурного і побутового обслуговування.
Представники первинної профспілкової організації, представляють інтереси працівників в органах управління Підприємства відповідно до законодавства.
Підприємство зобов’язане створювати умови, які б забезпечували участь працівників у його управлінні.
9.2. Трудовий колектив Підприємства складається з усіх працівників, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з Підприємством.
9.3. До складу органів, через які трудовий колектив реалізує своє право на участь в управлінні Підприємством, не може обиратися Керівник. Повноваження цих органів визначаються законодавством.
9.4. Виробничі, трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією Підприємства регулюються колективним договором.
9.5. Право укладання колективного договору надається Керівнику, а від імені трудового колективу — уповноваженому ним органу. Сторони колективного договору звітують на загальних зборах колективу не менш ніж один раз на рік.
9.6. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників Підприємства та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору.
9.7. Джерелом коштів на оплату праці працівників Підприємства є кошти, отримані в результаті його господарської некомерційної діяльності.
Форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, Генеральною та Галузевою угодами.
Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого законодавством мінімального розміру заробітної плати.
Умови оплати праці та матеріального забезпечення Керівника визначаються контрактом.
9.8. Працівники Підприємства проводять свою діяльність відповідно до Статуту, колективного договору та посадових інструкцій згідно з законодавством.
9.9. Оплата праці працівників Підприємства здійснюється у першочерговому порядку. Усі інші платежі здійснюються Підприємством після виконання зобов’язань щодо оплати праці.
 

10. Контроль та перевірка діяльності

 
10.1. Підприємство самостійно здійснює оперативний та бухгалтерський облік результатів своєї діяльності та веде обробку та облік персональних даних працівників, а також веде юридичну, фінансову та кадрову звітність. Порядок ведення бухгалтерського обліку та обліку персональних даних, статистичної, фінансової та кадрової звітності визначається чинним законодавством України.
10.2. Підприємство несе відповідальність за своєчасне i достовірне подання передбачених форм звітності вiдповiдним органам.
10.3. Контроль за фінансово-господарською діяльністю Підприємства здійснюють вiдповiднi державні органи в межах їх повноважень та встановленого чинним законодавством України порядку.
10.4. Засновник та Орган управління мають право здійснювати контроль фінансово-господарської діяльності Підприємства та контроль за якістю i обсягом надання медичної допомоги. Підприємство подає Засновнику та Органу управління, за їх вимогою, бухгалтерський звіт та іншу документацію, яка стосується фінансово-господарської, кадрової, медичної діяльності.
10.5. Контроль якості надання медичної допомоги хворим на Підприємстві здійснюється шляхом експертизи відповідності якості наданої медичної допомоги міжнародним принципам доказової медицини, вимогам галузевих стандартів в сфері охорони здоров’я та законодавству.
10.6. Органи, що контролюють окремі сторони діяльності Підприємства, здійснюють повноваження в межах своєї компетенції, які встановлюється законодавчими актами України.

11. Припинення діяльності

 
11.1. Припинення діяльності Підприємства здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації – за рішенням Засновника, а у випадках, передбачених законодавством України, – за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
11.2. У разі реорганізації Підприємства вся сукупність його прав та обов’язків переходить до його правонаступників.
11.3. Припинення Підприємства здійснюється комісією з припинення, яка утворюється Засновником або за рішенням суду.
11.4. Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для пред’явлення вимог кредиторами, що не може бути меншим ніж два місяці з дня опублікування рішення про ліквідацію, визначаються органом, який прийняв рішення про ліквідацію.
Комісія з припинення провадить свою діяльність відповідно до вимог чинного законодавства.
11.5. З моменту призначення комісії з припинення до неї переходять повноваження з управління Підприємством. Комісія з припинення оцінює наявне майно Підприємства і розраховується з кредиторами, складає баланс та подає його на затвердження Засновнику. Достовірність та повнота відповідного балансу повинні бути перевірені в установленому чинним законодавством України порядку.
Комісія з припинення виступає в суді від імені Підприємства, що припиняє свою діяльність.
11.6. Черговість та порядок задоволення вимог кредиторів визначаються відповідно до законодавства.
11.7. Працівникам Підприємства, які звільняються у зв’язку з його реорганізацією чи ліквідацією, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю.
11.8. Підприємство є таким, що припинило свою діяльність, із дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
11.9. Майно Підприємства, що залишилось після розрахунків з бюджетом, оплати праці працівників, розрахунків з кредиторами, використовується за рішенням Засновника у відповідності до повноважень.
 
12. Порядок внесення змін до Статуту Підприємства
 
12.1. Зміни до цього Статуту вносять за рішенням Засновника, шляхом викладення Статуту у новій редакції.
12.2. Зміни до цього Статуту підлягають обов’язковій державній реєстрації у порядку, встановленому законодавством України.
 
13. Прикінцеві положення
 
13.1. Доходи (прибутки) або їх частина не підлягають розподілу серед засновників, членів організації, працівників (окрім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
13.2. Доходи (прибутки) використовуються виключно для фінансування видатків на утримання цієї неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності визначених її установчими документами (Статутом).
13.3. У разі припинення організації (у результаті ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) її активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.