ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Департамент охорони здоров`я та медичних послуг

Підготував:

Департамент охорони здоров`я та медичних послуг

Галузь:

Галузева

Статус:

Новий проєкт

Дата:

14.05.2019

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1304-8-рд
Про затвердження Статуту комунального некомерційного підприємства "Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги" в новій редакції

              Проект рішення
            № 1304-8-рд   
    ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА    
               
                 
Про затвердження Статуту комунального некомерційного підприємства "Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги" в новій редакції          
               
                 
Відповідно до ст.26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України від 06.04 .2017 №2002-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров'я" та з метою приведення статутних документів до норм чинного законодавства, Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
 
1. Затвердити Cтатут комунального некомерційного підприємства "Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги" в новій редакції згідно з додатком.
2. Уповноважити керівника комунального некомерційного підприємства "Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги" після прийняття рішення подати на реєстрацію Статут у новій редакції згідно з чинним законодавством.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на департамент охорони здоров’я та медичних послуг та постійну комісію міської ради з питань охорони здоров’я, материнства, дитинства, соціального захисту, екології та охорони навколишнього природного середовища (Цегвінцева А.В.).
                 
                 
Міський голова         А.В. Бондаренко
           

 
 
Пояснювальна записка
до проекту рішення:
 
"Про затвердження Статуту комунального некомерційного підприємства "Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги"
в новій редакції"
 
 
Відповідно до ст.26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Закону України від 06.04.2017 №2002-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров'я" та на виконання проекту постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання проведення пілотного проекту з реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги", оприлюдненого на сайті МОЗ України 20.12.2018, та з метою приведення статутних документів до норм чинного законодавства, виникає необхідність винести на розгляд сесії Черкаської міської ради проект рішення "Про затвердження Статуту комунального некомерційного підприємства "Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги" в новій редакції".
.
 
 
Заступник директора департаменту охорони здоров’я та медичних послуг         Н.А. Гетьман    
           
вик. Якимчук С.Л.
37-92-12
         
                                           Додаток
                                          до рішення Черкаської міської ради
від ____________ № _______
 
 
 
 
СТАТУТ
 Комунального некомерційного підприємства
 "Третя Черкаська міська лікарня
 швидкої медичної допомоги"
(нова редакція)
 
1. Загальні положення
 
         1.1. Комунальне некомерційне підприємство "Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги" (далі-Лікарня) є багатопрофільним лікувальним закладом охорони здоров’я, що надає вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в умовах цілодобового стаціонару дорослим з гострими станами або загостренням хронічних захворювань, що потребують високої інтенсивності лікування населення, цілодобову невідкладну амбулаторну травматологічну допомогу в умовах травматологічного пункту та амбулаторно-поліклінічну допомогу, є правонаступником комунального закладу "Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги" Черкаської міської ради.
1.2. Лікарня утворена за рішенням Черкаської міської ради  відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Лікарня заснована на базі відокремленої частини комунальної власності територіальної громади міста Черкаси.
Засновником Лікарні є територіальна громада міста Черкаси в особі Черкаської міської ради (далі-Засновник), яка в установленому чинним законодавством порядку представляє спільні інтереси територіальної громади міста Черкаси та здійснює управління об'єктом комунальної власності.
Засновником делеговано в межах та обсягах, визначених чинним законодавством України та цим Статутом, окремі повноваження органу формування політики та управління у сфері охорони здоров’я Черкаської міської ради (далі-Орган управління).
1.3. Лікарня здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», Господарського та Цивільного кодексів України, інших законів України, указів Президента України, Постанов Кабінету Міністрів України, загальнообов’язкових для всіх закладів охорони здоров’я наказів та інструкцій Міністерства охорони здоров’я України, загальнообов’язкових нормативних актів інших центральних органів виконавчої влади, відповідних рішень місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування та цього Статуту.
1.4. Лікарня є юридичною особою, має печатку, штампи, бланки із зазначенням свого найменування, використовується як клінічна база вищих навчальних закладів, а також науково-дослідних установ.
1.5. Відносини Лікарні з фізичними та юридичними особами здійснюються відповідно до вимог чинного законодавства України.
1.6. Лікарня за рішенням Засновника та Органу управління може входити до складу Об’єднання швидкої медичної допомоги або Територіального центру екстреної медичної допомоги.
1.7. Лікарня є неприбутковою організацією. Лікарня здійснює господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку.
1.8. Лікарня відповідає за своїми зобов’язаннями коштами, що є у її розпорядженні.
 
2. Найменування
 
2.1. Найменування:
- повне: Комунальне некомерційне підприємство "Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги";
- скорочене: КНП "Третя Черкаська міська лікарня ШМД" або КНП "ТЧМЛ ШМД";
- повне англійською мовою: Municipal non-profit enterprise "The third Chekasy city hospital ambulance".
 
3. Мета та предмет діяльності
 
3.1. Метою діяльності Лікарні є:
3.1.1. надання населенню згідно з вимогами відповідних нормативно-правових актів медичних послуг, спрямованих на збереження, поліпшення та відновлення здоров’я населення, надання вторинної медичної допомоги при невідкладних станах внаслідок хвороби, травм, отруєнь;
3.1.2. організація взаємодії з іншими закладами охорони здоров’я з метою забезпечення наступництва у наданні медичної допомоги на різних рівнях та ефективного використання ресурсів системи медичного обслуговування.
3.2. Предметом діяльності Лікарні є:
3.2.1. здійснення медичної практики для безпосереднього забезпечення медичного обслуговування населення шляхом надання йому безоплатної кваліфікованої невідкладної швидкої, спеціалізованої та екстреної стаціонарної допомоги відповідно до вимог нормативних документів МОЗ України;
3.2.2. організація надання населенню медичної допомоги більш високого рівня спеціалізації на базі інших медичних закладів шляхом спрямування пацієнтів до цих закладів в порядку встановленому чинним законодавством України;
3.2.3. надання медичної допомоги (послуг) та інших послуг фізичним та іншим юридичним особам на безоплатній та платній основі у випадках та на умовах, визначених відповідними законами України, нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України та виданими на їх виконання нормативними актами місцевих органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також на підставі та умовах, визначених договорами про добровільне медичне страхування;
3.2.4. виробництво лікарських засобів;
3.2.5. взяття та зберігання донорської крові;
3.2.6. придбання, зберігання, перевезення, відпуск, знищення наркотичних засобів (списку І таблиці ІІ та списку І таблиці ІІІ), психотропних речовин (списку 2 таблиці ІІ та списку 2 таблиці ІІІ) і прекурсорів (списків І та 2 таблиці ІV) “Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів”;
3.2.7. здійснення експертизи тимчасової непрацездатності та видачі листків непрацездатності;
3.2.8. участь у реформуванні системи охорони здоров’я, впровадження в практику лікування сучасних методів та новітніх наукових досягнень;
  1. цілодобове надання стаціонарної спеціалізованої інтенсивної медичної допомоги хворим та потерпілим при виникненні патологічних станів, що загрожують життю і при яких раптово погіршується стан здоров'я, потерпілим при надзвичайних ситуаціях, в післяопераційному періоді;
  2. цілодобове надання стаціонарної спеціалізованої інтенсивної медичної допомоги відповідно до показань хворим і потерпілим з гострим та хронічним перебігом захворювань, при станах, що не загрожують життю, але потребують інтенсивного лікування;
  3. надання в повному обсязі стаціонарної спеціалізованої інтенсивної амбулаторної, травматологічної, консультативної та діагностичної спеціалізованої медичної допомоги населенню відповідно до вторинного рівня у структурних підрозділах;
  4. своєчасне та якісне проведення інтенсивного лікування хворих з використанням комплексу необхідних і доступних методів, диференційований підхід до вибору методів та засобів лікування різних категорій хворих із забезпеченням принципів безперервності, послідовності та етапності, індивідуального підходу в організації та здійсненні лікування;
  5. своєчасне переведення хворих у відповідні спеціалізовані заклади охорони здоров'я для надання третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги у випадках при погіршенні стану та потреби у високоспеціалізованій медичній допомозі;
  6. забезпечення та контроль якості медичної допомоги хворим в межах затверджених МОЗ України клінічних протоколів;
  7. інформування місцевих органів виконавчої влади та Органу управління у випадках, обумовлених чинним законодавством, відповідними директивними і нормативними документами, в тому числі при виникненні масових уражень людей та виявленні хворих з підозрою на карантинні і особливо небезпечні інфекції;
  8. цілодобовий прийом хворих, потерпілих, які доставляються бригадами швидкої медичної допомоги та іншими транспортними засобами, або звертаються безпосередньо у приймальне відділення, в тому числі за направленнями амбулаторних закладів або інших закладів охорони здоров'я;
  9. медичне сортування хворих та потерпілих при їх масовому надходженні;
  10. організація і проведення невідкладних лікарських оглядів та відповідно до стану хворих чи потерпілих, діагностичне обстеження хворих і потерпілих, що звернулися до приймального відділення, а також їх госпіталізація за показаннями;
  11. забезпечення пацієнтів спеціалізованою інтенсивною медичною допомогою відповідного профілю, виходячи з показань та рівня Лікарні, в умовах цілодобового та денного  стаціонару;
  12. подання обґрунтованих пропозиції щодо належного місця надання медичної допомоги за відсутності показань у медичній допомозі Лікарнею;
  13. забезпечення безпеки лікувально-діагностичного процесу та умов перебування пацієнтів в Лікарні;
  14. забезпечення дотримання прав пацієнтів та конфіденційності інформації про них;
  15. медичне втручання проводиться за умови отримання інформованої згоди пацієнтів або їх законних представників;
  16. створення безпечних умов праці для працівників Лікарні та профілактика у них професійних захворювань;
  17. ведення і представлення обліково-звітної документації;
  18. матеріально-технічне забезпечення діагностичного і лікувального процесів, впровадження затверджених нових доведено ефективних медичних технологій, раціональне і ефективне використання трудових, матеріальних і фінансових ресурсів;
  19. забезпечення належного лікувально-охоронного, санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму роботи Лікарні;
  20. організація і проведення заходів щодо підготовки Лікарні до роботи у надзвичайних ситуаціях. Створення постійного незнижуваного запасу виробів медичного призначення та лікарських засобів для забезпечення роботи Лікарні в умовах надзвичайних ситуацій;
3.2.29. забезпечення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників Лікарні;
3.2.30. аналіз стану матеріально-технічної бази Лікарні та подання пропозицій щодо її поліпшення в Орган управління;  
3.2.31. Лікарня інтенсивного лікування може бути клінічною та навчальною базою вищих і середніх медичних учбових закладів I-II та III-IV рівнів акредитації, медичних факультетів, інститутів удосконалення лікарів.
 
4. Правовий статус
 
4.1. Лікарня є юридичною особою публічного права.
4.2. Права та обов’язки юридичної особи Лікарні набуває з дня його державної реєстрації.
4.3. Лікарня користується закріпленим за ним комунальним майном, що є власністю територіальної громади міста Черкаси або спільною власністю (територіальних громад) на праві оперативного управління.
4.4. Лікарня здійснює некомерційну господарську діяльність, організовує свою діяльність відповідно до затвердженого фінансового плану, самостійно організовує виробництво продукції (робіт, послуг) і реалізує її за цінами (тарифами), що визначаються в порядку, встановленому законодавством.
4.5. Збитки, завдані Лікарні внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду. Засновник та Орган управління не відповідають за зобов'язаннями Лікарні, а Лікарня не відповідає за зобов'язаннями Засновника та Органу управління, крім випадків, передбачених законодавством.
4.6. Для здійснення господарської некомерційної діяльності Лікарня залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
4.7. Лікарня має самостійний баланс, рахунки в Державному казначействі України та/або рахунки в установах банків, круглу печатку зі своїм найменуванням, штампи, а також бланки з власними реквізитами.
4.8. Лікарня має право укладати угоди, набувати майнових та особистих немайнових прав, нести обов’язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
4.9. Лікарня самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність і розробляє штатний розпис.
4.10. Лікарня надає медичні послуги на підставі ліцензії на медичну практику. Лікарня має право здійснювати лише ті види медичної практики, які дозволені органом ліцензування при видачі ліцензії на медичну практику.
 
5. Статутний капітал. Майно та фінансування
 
5.1. Майно Лікарні є комунальною власністю і закріплюється за нею на праві оперативного управління. Майно Лікарні становлять необоротні та оборотні активи, основні засоби та грошові кошти, а також інші цінності, передані їй Засновником, вартість яких відображається у самостійному балансі Лікарні.
5.2. Лікарня не має право відчужувати або іншим способом розпоряджатись закріпленим за нею майном, що належить до основних фондів без попередньої згоди Засновника. Лікарня не має права безоплатно передавати належне їй майно третім особам (юридичним чи фізичним особам) крім випадків, прямо передбачених законодавством. Усі питання, які стосуються відмови від права на земельну ділянку, що знаходиться на балансі Лікарні або її відчуження, вирішуються виключно Засновником.
5.3. Джерелами формування майна та коштів Лікарні є:
5.3.1. комунальне майно, передане Лікарні відповідно до рішення про його створення;
5.3.2. кошти державного та/або місцевого бюджету;
5.3.3. власні надходження Лікарні:
- від надання платних послуг, що надаються Лікарнею згідно з її основною діяльністю;
- від господарської та/або виробничої діяльності;
- за оренду майна;
- від реалізації майна;
- благодійні внески, гранти, дарунки, всі види добровільної та безоплатної допомоги, внески від спонсорів та меценатів;
- інші власні надходження Лікарні;
5.3.4. цільові кошти;
5.3.5. майно, придбане у інших юридичних або фізичних осіб;
5.3.6. надходження коштів на виконання програм соціально-економічного розвитку регіону, програм розвитку медичної галузі;
5.3.7. майно, отримане з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України;
5.3.8. інші джерела, не заборонені законодавством.
Вилучення майна Лікарні може мати місце лише у випадках, передбачених чинним законодавством України.
5.4. Лікарня має право надавати в оренду майно, закріплене за ним на праві оперативного управління, юридичними та фізичними особами відповідно до чинного законодавства України та локальних нормативних актів Засновника.
5.5. Власні надходження Лікарні використовуються відповідно до чинного законодавства України.
5.6. Статутний капітал Лікарні становить: 13940965 гривень 35 коп. Статутний капітал Лікарні формується відповідно до норм чинного законодавства.
 
6. Права та обов'язки
 
6.1. Лікарня має право:
6.1.1. звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Лікарню завдань;
6.1.2. самостійно планувати, організовувати і здійснювати свою статутну діяльність, визначати стратегію та основні напрямки свого розвитку відповідно до мети своєї діяльності, у тому числі спрямовувати отримані від господарської діяльності кошти на утримання Лікарні та її матеріально-технічне забезпечення;
6.1.3. укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до чинного законодавства. В рамках своєї компетенції здійснювати міжнародну діяльність відповідно до законодавства України;
6.1.4. самостійно визначати напрямки використання грошових коштів у порядку, визначеному чинним законодавством України;
6.1.5. здійснювати власне будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонт основних фондів у визначеному законодавством порядку;
6.1.6. залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку;
6.1.7. співпрацювати з іншими закладами охорони здоров’я первинного, вторинного та третинного рівнів, науковими установами;
6.1.8. надавати консультативну допомогу з питань, що належать до її компетенції, спеціалістам інших закладів охорони здоров’я на їх запит;
6.1.9. створювати структурні підрозділи Лікарні відповідно до чинного законодавства України за погодженням із Органом управління;
6.1.10. здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству.
6.2. Лікарня:
6.2.1. створює належні умови для високопродуктивної праці, забезпечує додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;
6.2.2. самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський та статистичний облік згідно з законодавством України, веде статистичну, фінансову, бухгалтерську та медичну звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності Лікарні у визначеному законодавством порядку.
6.3. Обов’язки Лікарні:
6.3.1. забезпечувати надання медичних послуг за рахунок коштів бюджету та згідно з укладеними договорами. При наданні медичних послуг забезпечувати дотримання відповідних пов’язаних з наданням медичної допомоги особистих немайнових прав особи, встановлених Цивільним кодексом України та іншими законами України;
6.3.2. планувати свою діяльність з метою реалізації єдиної комплексної політики в галузі охорони здоров’я. Здійснювати оперативну діяльність з матеріально-технічного забезпечення своєї роботи;
6.3.3. забезпечувати цільове та ефективне використання закріпленого за ним майна та виділених бюджетних коштів;
6.3.4. забезпечувати своєчасну сплату податкових та інших обов’язкових платежів з урахуванням своєї статутної діяльності та відповідно до чинного законодавства України;
6.3.5. розробляти та реалізовувати кадрову політику, контролювати підвищення кваліфікації працівників;
6.3.6. акумулювати власні надходження та витрачати їх в інтересах Лікарні відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.
 
7. Управління Лікарнею та громадський контроль за її діяльністю
 
7.1. Управління Лікарнею здійснюється відповідно до цього Статуту на основі поєднання прав Засновника, Органу управління щодо оперативного управління комунальним майном та участі в управлінні трудовим колективом.
7.2. Поточне керівництво (оперативне управління) Лікарнею здійснює директор (далі-Керівник).
Керівник призначається на посаду та звільняється з посади міським головою або Органом управління на конкурсній основі шляхом укладення з ним контракту на строк від трьох до п'яті років. Порядок проведення конкурсу, порядок укладення контракту на зайняття посади керівника комунального закладу (підприємства) охорони здоров'я та типову форму контракту затверджує Кабінет Міністрів України.
7.3. До виключної компетенції Засновника відноситься:
7.3.1. затвердження Статуту Лікарні та змін до нього шляхом затвердження в новій редакції;
7.3.2. здійснення контролю за додержанням вимог Статуту і прийняття рішення у зв’язку з їх порушенням;
7.3.3.   прийняття рішень щодо відчуження майна, переданого Лікарні, та його придбання;
7.3.4. здійснення контролю за ефективністю використання майна, що перебуває на балансі Лікарні;
7.3.5. затвердження фінансових планів Лікарні та здійснення контролю за їх реалізацією;
7.3.6.  заслуховування звітів про роботу Керівника Лікарні;
7.3.7.  прийняття рішення про реорганізацію і припинення Лікарні.
7.4. До повноважень Органу управління відноситься:
7.4.1. погодження фінансових планів Лікарні та здійснення контролю за їх реалізацією; затвердження штатного розпису і фінансових документів Лікарні відповідно до вимог чинного законодавства України;
7.4.2. надання дозволів на передачу майна в оренду;
7.4.3 заслуховування звітів про роботу Керівника Лікарні;
7.4.4. здійснення фінансового контролю за господарською діяльністю Лікарні;
7.4.5. здійснення контролю за використанням та збереженням належного Лікарні майна і має право вилучити у Лікарні майно, яке не використовується або використовується неефективно або не за призначенням, та розпорядитися ним у межах своїх повноважень;
7.4.6. погодження створення філій, представництв, відділень та інших відокремлених підрозділів Лікарні (далі - Філії); такі Філії діють відповідно до положення про них, погодженого із Органом управління та затвердженого наказом Керівника Лікарні;
7.4.7. здійснювати інші повноваження, встановлені законодавством.
7.5. Керівник Лікарні:
7.5.1. діє без довіреності від імені Лікарні, представляє її інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших органах, у відносинах з іншими юридичними та фізичними особами, підписує від її імені документи та видає довіреності та делегує право підпису документів іншим посадовим особам Лікарні, укладає договори, відкриває в органах Державної казначейської служби України поточні та інші рахунки;
7.5.2. безпосередньо підпорядковується Органу управління та несе персональну відповідальність за виконання покладених на Лікарню завдань і здійснення ним своїх функцій. Самостійно вирішує питання діяльності Лікарні за винятком тих, що за Статутом є компетенцією Засновника, Органу управління та трудового колективу;
7.5.3. організовує роботу Лікарні щодо надання населенню медичної допомоги і послуг, згідно з вимогами нормативно-правових актів в галузі охорони здоров’я;
7.5.4. несе повну відповідальність та звітує з цих питань Органу управління та Засновнику:
- за стан і діяльність Лікарні;
- за ефективне і раціональне використання фінансових і інших ресурсів Лікарні, за формування та виконання фінансових планів, своєчасну виплату заробітної плати працівникам;
- за дотримання фінансової, договірної та трудової дисципліни;
- за роботу колективу з виконання завдань Лікарні;
- за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах;
- за збереження матеріально-технічної бази;
- за збереження документів і звітності;
- за організацію роботи по охороні праці, техніки безпеки, пожежної безпеки, санітарно-гігієнічних норм і правил.
7.5.5. користується правом розпорядження майном та коштами Лікарні відповідно до законодавства та цього Статуту. Забезпечує ефективне використання і збереження закріпленого за Лікарнею на праві оперативного управління майна;
7.5.6. у межах своєї компетенції видає накази та інші акти, дає вказівки, обов’язкові для всіх підрозділів та працівників Лікарні;
7.5.7. визначає організаційну структуру Лікарні, граничну чисельність працівників, штатний розпис, умови оплати праці відповідно до вимог чинного законодавства;
7.5.8. у строки і в порядку, встановлені законодавством, повідомляє відповідні органи про будь-які зміни в даних про Лікарню, внесення яких є обов’язковим до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
7.5.9. подає в установленому порядку Засновнику квартальну, річну, фінансову та іншу звітність Лікарні, а також іншу необхідну інформацію;
7.5.10. приймає рішення про прийняття на роботу, звільнення з роботи працівників Лікарні, а також інші, передбачені законодавством про працю рішення в сфері трудових відносин, укладає трудові договори з працівниками Лікарні. Забезпечує раціональний добір кадрів, дотримання працівниками правил внутрішнього трудового розпорядку. Створює умови підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників згідно із затвердженим в установленому порядку штатним розписом;
7.5.11. забезпечує проведення колективних переговорів, укладення колективного договору в порядку, визначеному законодавством України;
7.5.12. призначає на посаду та звільняє з посади своїх заступників, керівників структурних підрозділів, інших працівників;
7.5.13. затверджує посадові інструкції працівників Лікарні, вживає до працівників заходи дисциплінарного впливу;
7.5.14. уживає заходи до своєчасної та в повному обсязі виплати заробітної плати, а також передбачених законодавством податків, зборів та інших обов’язкових платежів;
7.5.15. несе відповідальність за збитки, завдані Лікарні з вини Керівника в порядку, визначеному законодавством;
7.5.16. затверджує положення про структурні підрозділи Лікарні за поданням керівників цих підрозділів, інші положення та порядки, що мають системний характер;
7.5.17. вирішує інші питання, віднесені до компетенції Керівника згідно із законодавством, цим Статутом та контрактом.
7.6. Керівник та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність обліку та статистичної звітності у встановленому законодавством порядку.
7.7. У разі відсутності Керівника або неможливості виконувати свої обов’язки з інших причин, обов’язки виконує його заступник чи інша особа згідно з функціональними (посадовими) обов’язками.
7.8. З метою здійснення ефективного громадського контролю за діяльністю Лікарні та реального забезпечення права членів територіальної громади на участь в управлінні об’єктами комунальної власності в Лікарні створюється Громадська спостережна рада, яка є ініціативним і консультативно-дорадчим органом.
 Порядок створення, склад та строк повноважень такої ради визначається в порядку, передбаченому чинним законодавством України.
7.8.1 Члени Громадської спостережної ради здійснюють свою діяльність на громадських засадах без відриву від основної роботи чи заняття.
7.8.2. Метою діяльності Громадської спостережної ради є покращення якості та доступності медичної допомоги та медичних послуг пацієнтам, сприяння ефективному управлінню і розвитку Лікарні та покращенню її матеріально-технічної бази. Задля досягнення поставленої мети Громадська спостережна рада має право отримувати в установленому порядку для ознайомлення від Керівника та інших органів управління будь-які фінансові документи Лікарні, а також інші документи, що пов’язані з обігом та ефективністю використання активів Лікарні, порядком та рівнем якості медичних послуг, що надаються.
7.8.3. Положення про Громадську спостережну раду, а також зміни та доповнення до нього розробляються Громадською спостережною радою, схвалюються на її засіданні та затверджуються відповідно до норм чинного законодавства.
 
8. Господарська діяльність
 
8.1. Лікарня зобов'язана приймати та виконувати доведені до неї в установленому законодавством порядку державні замовлення, замовлення Засновника і Органу управління, враховувати їх при формуванні фінансового плану, визначенні перспектив економічного і соціального розвитку та виборі контрагентів, а також складати і виконувати фінансовий план на кожен наступний рік.
8.2. Органи, що контролюють окремі сторони діяльності Лікарні, здійснюють повноваження в межах своєї компетенції, яка встановлюється законодавчими актами України.
8.3. Лікарня витрачає бюджетні кошти у відповідності до кошторису та плану асигнувань, затверджених згідно з чинним законодавством. Невикористані у поточному році власні надходження Лікарні вилученню не підлягають і використовуються наступного року.
8.4. Відчуження майна (списання, передача тощо) та проведення інших майнових операцій щодо володіння та розпорядження об'єктами права комунальної власності здійснюється згідно з особливостями та вимогами чинного законодавства України, у порядку, встановленому Засновником.
8.5. Вартість робіт та послуг, що здійснюються Лікарнею, встановлюються відповідно до чинного законодавства України.
8.6. Лікарня самостійно вирішує питання свого матеріально-технічного забезпечення. При Лікарні можуть створюватись громадські консультативні або наглядові ради, які сприятимуть її діяльності та забезпечуватимуть інформованість населення і громадський контроль в галузі охорони здоров’я.
8.7. Лікарня належить до суб’єктів господарської діяльності, на які не поширюється дія Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника та визнання його банкрутом».
 

9. Повноваження трудового колективу

 
9.1. Працівники Лікарні мають право брати участь в управлінні Лікарнею через загальні збори трудового колективу, професійні спілки, які діють у трудовому колективі, Громадську спостережну раду, інші органи, уповноважені трудовим колективом на представництво, вносити пропозиції щодо поліпшення роботи Лікарні, а також з питань соціально-культурного і побутового обслуговування.
Представники первинної профспілкової організації, представляють інтереси працівників в органах управління Лікарні відповідно до законодавства.
Лікарня зобов’язане створювати умови, які б забезпечували участь працівників у його управлінні.
9.2. Трудовий колектив Лікарні складається з усіх громадян, які своєю працею беруть участь у її діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з Лікарнею.
9.3. До складу органів, через які трудовий колектив реалізує своє право на участь в управлінні Лікарнею, не може обиратися Керівник. Повноваження цих органів визначаються законодавством.
9.4. Виробничі, трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією Лікарні регулюються колективним договором.
9.5. Право укладання колективного договору надається Керівнику, а від імені трудового колективу – уповноваженому ним органу. Сторони колективного договору звітують на загальних зборах колективу не менш ніж один раз на рік.
9.6. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників Лікарні та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору.
9.7. Джерелом коштів на оплату праці працівників Лікарні є кошти державного та/або місцевого бюджету, власні надходження, отримані в результаті його господарської некомерційної діяльності.
Форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, Генеральною та Галузевою угодами.
Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого законодавством мінімального розміру заробітної плати.
Умови оплати праці та матеріального забезпечення Керівника, визначаються контрактом.
9.8. Оплата праці працівників Лікарні здійснюється у першочерговому порядку. Усі інші платежі здійснюються Лікарнею після виконання зобов’язань щодо оплати праці.
9.9. Працівники Лікарні провадять свою діяльність відповідно до Статуту, колективного договору та посадових інструкцій згідно з законодавством.
 

10. Контроль та перевірка діяльності

 
10.1. Контроль якості надання медичної допомоги хворим в Лікарні здійснюється шляхом експертизи відповідності якості наданої медичної допомоги міжнародним принципам доказової медицини, вимогам галузевим стандартам в сфері охорони здоров’я та чинному законодавству.

11. Припинення діяльності

 
11.1. Припинення діяльності Лікарні здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації – за рішенням Засновника, а у випадках, передбачених законодавством України, – за рішенням суду або відповідних органів державної влади.
11.2. У разі реорганізації Лікарні вся сукупність його прав та обов’язків переходить до його правонаступників.
11.3. Припинення Лікарні здійснюється комісією з припинення, яка утворюється Засновником або за рішенням суду.
11.4. Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для пред’явлення вимог кредиторами, що не може бути меншим ніж два місяці з дня опублікування рішення про ліквідацію, визначаються органом, який прийняв рішення про ліквідацію.
Комісія з припинення провадить свою діяльність відповідно до вимог чинного законодавства.
11.5. З моменту призначення комісії з припинення до неї переходять повноваження з управління Лікарнею. Комісія з припинення оцінює наявне майно Лікарні і розраховується з кредиторами, складає баланс та подає його на затвердження Засновнику. Достовірність та повнота відповідного балансу повинні бути перевірені в установленому чинним законодавством України порядку.
Комісія з припинення виступає в суді від імені Лікарні, що припиняє свою діяльність.
11.6. Черговість та порядок задоволення вимог кредиторів визначаються відповідно до законодавства.
11.7. Працівникам Лікарні, які звільняються у зв’язку з його реорганізацією чи ліквідацією, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю.
11.8. Лікарня є такою, що припинило свою діяльність, із дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
11.9. Майно Лікарні, що залишилось після розрахунків з бюджетом, оплати праці працівників, розрахунків з кредиторами, використовується за рішенням Засновника у відповідності до повноважень.
 
12. Прикінцеві положення
 
12.1. Доходи (прибутки) або їх частина не підлягають  розподілу серед засновників, членів організації, працівників (окрім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
12.2. Доходи (прибутки) використовуються виключно для фінансування видатків на утримання цієї неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності визначених її установчими документами (Статутом).
12.3. У разі припинення організації (у результаті ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) її активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.