ОПИС ДОКУМЕНТУ

Підготував:

Департамент освіти та гуманітарної політики

Статус:

Доопрацьований

Дата:

22.01.2019

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1140-8 -рд
Про затвердження Статуту комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради в новій редакції

            Доопрацьований                           на   Проект рішення
            №1140-8 -рд
    ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА    
               
                 
Про затвердження Статуту комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради в новій редакції          
               
                 
            Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 20 Закону України «Про освіту від 05.09.2017 № 2145-VIII, на виконання постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр» від 12.07.2017 № 545, наказу МОНУ № 1051 від 03.10.18, з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, у тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їм психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, забезпечення системного кваліфікованого супроводу, ефективного використання кадрового потенціалу, підвищення ефективності використання бюджетних коштів, Черкаська міська рада 
 
 
 
ВИРІШИЛА:    
 
1. Затвердити в новій редакції Статут комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради (додаток 1).
2. Затвердити граничну чисельність працівників комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради у кількості 12 штатних одиниць.
3. Затвердити штатний розпис комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради (додаток 2).
4. Затвердити режим роботи комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради (додаток 3).
5. Затвердити Положення про конкурс на посади педагогічних працівників комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради (додаток 4).
6. Затвердити Положення про проведений конкурс на посаду директора   комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради (додаток 5).
7.Контроль за виконанням рішення покласти на директора департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради Воронова С.П. та постійну комісію міської ради з питань охорони здоров`я, материнства, дитинства, сім`ї, соціального захисту, освіти, науки, культури, фізкультури та спорту.
 
                 
                 
Міський голова         А.В. Бондаренко
           

Додаток 1
до рішення Черкаської міської ради    
«____» ______________ 20__ року
 
№ ____________                                                            
 
 
                                                  СТАТУТ
                                    КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ
                           «ІНКЛЮЗИВНО - РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР»
                                   ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
                                             (нова редакція)
                               
                                      1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
       1.1. Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради (далі – Центр) є установою комунальної форми власності м.Черкаси, створеною рішенням Черкаської міської ради від 22.08.2018                  № 2-3449 «Про утворення комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради» з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами.
У зв’язку з необхідністю внесення змін до статуту Центру з дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України «Про деякі питання створення ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів» від 22.08.2018 № 617 вносяться зміни шляхом викладення його в новій редакції.
Центр створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (далі - комплексна оцінка), надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
 
 
Повне найменування українською мовою: Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради.
Скорочене найменування українською мовою: ІРЦ.
1.2. Засновником Центру є Черкаська міська рада (далі – Засновник).
Уповноваженим органом управління є департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – уповноважений орган).
1.3. У своїй діяльності Центр підпорядковується Черкаській міській раді.
Структурні підрозділи з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації (далі –управління освіти і науки Черкаської ОДА) здійснюють координацію діяльності Центру, контроль за дотриманням ним актів законодавства.
 1.4.У своїй діяльності інклюзивно-ресурсний центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України: “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”,                          “Про дошкільну освіту”, іншими актами законодавства та цим статутом.
  1.5. Юридична адреса Центру: 18000, м.Черкаси, вул. Пушкіна, 143/1.
  1.6. Центр є юридичною особою, має печатку і штампи, бланки із своїм найменуванням, може  мати самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства. Уповноважений орган здійснює фінансування Центру.               
                           2.МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ.
      2.1. Відповідно до поставленої мети, предметом діяльності Центру є:
2.1.1. проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту (здійснюється практичними психологами Центру), розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини;
2.1.2. надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги;
2.1.3. участь педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік;
2.1.4. ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсному центрі, за згодою їх батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини;
2.1.5. ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами за їх згодою;
2.1.6. надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання;
2.1.7. надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям;
   2.1.8. консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів;
  2.1.9. надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей;
2.1.10. моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються;
2.1.11. організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
2.1.12. взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів;
2.1.13. підготовка звітної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру для засновника, відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою, а також аналітичної інформації для відповідного центру підтримки інклюзивної освіти.
2.1.14 інші функції, що випливають з покладених на Центр завдань.
2.2. Центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
3. ПРАВОВИЙ СТАТУС
 
3.1. Центр є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів. Діяльність та утримання Центру здійснюється за рахунок коштів міського бюджету м.Черкаси (загального і спеціального фондів), субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам та інших надходжень, передбачених чинним законодавством.
Забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини для розподілу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
Доходи (прибутки) Центру використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Центру, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.
Для здійснення господарської діяльності Центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
          3.2. Центр користується закріпленим за ним комунальним майном на праві оперативного управління.
3.3. Збитки, завдані Центру внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом незаконним або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.
3.4. Для здійснення статутної діяльності Центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.
3.5. Власник та уповноважений орган управління не відповідають за зобов'язаннями Центру, а Центр не відповідає за зобов'язаннями власника та уповноваженого органу управління.
3.6. Центр має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов'язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.
 
            4. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ
        4.1. Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор Центру, або уповноважені ним працівники, які визначають час та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність таких документів:
документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
свідоцтва про народження дитини;
індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
форми первинної облікової документації № 112/0 “Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ, у разі потреби - довідки від психіатра.
4.2. Центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі - заява) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.
4.3. У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
документи щодо додаткових обстежень дитини.
4.4. У разі коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавались психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, до Центру подаються:
попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.
4.5. Центр може проводити комплексну оцінку за місцем навчання та/або проживання (перебування) дитини. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками дитини за два тижні до початку її проведення.
4.6. Під час проведення комплексної оцінки фахівці Центру повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний та емоційний стан дитини, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо.
4.7. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою.
4.8. Комплексна оцінка проводиться фахівцями Центру індивідуально за такими напрямами:
оцінка фізичного розвитку дитини;
оцінка мовленнєвого розвитку дитини;
оцінка когнітивної сфери дитини;
оцінка емоційно-вольової сфери дитини;
оцінка освітньої діяльності дитини.
  4.9. Метою проведення оцінки фізичного розвитку дитини є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. За результатами оцінки вчитель-реабілітолог заповнює карту спостереження дитини.
4.10. Оцінка мовленнєвого розвитку дитини проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.11. Оцінка когнітивної сфери дитини проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.12. Оцінка емоційно-вольової сфери дитини проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.13. Метою проведення оцінки освітньої діяльності дитини є визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку.
4.14. У разі потреби фахівці Центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.
4.15. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в інклюзивно-ресурсному центрі та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням.
Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних дітей в Центрі здійснюється відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних”.
4.16. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців Центру, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами.
4.17. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку, в якому зазначаються загальні дані про дитину з особливими освітніми потребами, її сім’ю (батьків (одного з батьків) або законних представників, братів, сестер), умови виховання в сім’ї, стан здоров’я дитини, заклад освіти, де навчається дитина, напрями проведення комплексної оцінки, загальні висновки, рекомендації, прізвище, ім’я, по батькові фахівців інклюзивно-ресурсного центру, які проводили оцінку.
 4.18. Фахівці Центру зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).
4.19. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
4.20. Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) дитини до закладу освіти.
  4.21. Висновок про комплексну оцінку реєструється у відповідному журналі та зберігається в електронному вигляді в Центрі (сканована копія такого висновку).
4.22. У разі встановлення фахівцями Центру наявності у дитини особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
4.23. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням дитини з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання дитини її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до Центру за шість місяців до початку навчального року.
Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники дитини можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування дитини.
4.24. Повторна комплексна оцінка фахівцями Центру проводиться у разі:
переходу дитини з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переведення дитини із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічної комісії спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми.
 4.25. У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів управління освіти і науки Черкаської ОДА для проведення повторної комплексної оцінки республіканським, обласним психолого-педагогічним консиліумом (далі - консиліум).
    Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників відповідний структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів управління освіти і науки Черкаської ОДА зобов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки дитини з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування)/навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.
4.26. Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб дитини з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.
4.27. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну комплексну оцінку, що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
 
 
 
5. ОРГАНІЗАЦІЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ТА НАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ПОСЛУГ ДИТИНІ З  ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
   5.1. Психолого-педагогічний супровід - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.
Психолого-педагогічні послуги - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.
Корекційно-розвиткові послуги - це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.
   5.2. Психолого-педагогічний супровід, психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:
соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;
формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти;
розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.
За результатами комплексної оцінки фахівці інклюзивно-ресурсного центру:
визначають напрями та обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються дітям з особливими освітніми потребами (для дитини з інвалідністю - з урахуванням індивідуальної програми реабілітації), та забезпечують їх надання шляхом проведення індивідуальних і групових занять;
надають рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей дитини, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку дітей з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).
Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги надаються дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, і не отримують відповідної допомоги.
5.3. Тривалість робочого тижня педагогічних працівників Центру становить 40 годин, що становить тарифну ставку, з яких педагогічне навантаження фахівців Центру, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, становить 18 годин на тиждень для безпосередньої роботи з такими дітьми. Крім того, фахівці Центру провадять інші види діяльності, зокрема надають консультації батькам (законним представникам) дітей, педагогічним працівникам, які беруть участь в інклюзивному навчанні, тощо.
                       6. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЦЕНТРУ
        6.1.Керівництво діяльністю Центру здійснює директор, який призначається на посаду строком на три роки на конкурсній основі та звільняється з посади міським головою за погодженням з відповідним структурним підрозділом з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації.
     На посаду директора Центру призначається особа, яка має вищу освіту ступеня магістра за спеціальністю “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія” (“Практична психологія”) та стаж роботи не менше п’яти років за фахом.
Строк найму, права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом.
6.2. Директор Центру:
6.2.1 планує та організовує роботу Центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання; здійснює розробку посадових інструкцій та функціональних обов’язків працівників Центру та затверджує їх посадові інструкції;
6.2.2. призначає на посади фахівців Центру та звільняє їх з посад відповідно до законодавства на конкурсній основі;
6.2.3. створює належні умови для продуктивної праці фахівців Центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;
6.2.4. розпоряджається за погодженням із засновником в установленому порядку майном інклюзивно-ресурсного центру та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, за погодженням із Уповноваженим органом, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів;
 6.2.5. забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності Центру;
 6.2.6. представляє Центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
 6.2.7. подає засновнику річний звіт про діяльність інклюзивно-ресурсного центру;
6.2.8. Вносить пропозиції Уповноваженому органу стосовно чисельності та фонду оплати праці працівників Центру.
6.3. Діяльність Центру забезпечують педагогічні працівники: вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи (сурдопедагоги, олігофренопедагоги, тифлопедагоги), практичні психологи, вчитель-реабілітолог, а також медична сестра, бухгалтер та господарсько-обслуговувальний персонал.
6.4. На посади педагогічних працівників Центру призначаються особи, які мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра. Стаж роботи за фахом не менше 60 відсотків педагогічних працівників Центру повинен становити три або більше років.
6.5. Призначення на посаду педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру здійснюється засновником на конкурсній основі. Положення про конкурс на посаду директора та педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру затверджує засновник на підставі примірних положень, затверджених МОН.
6.6. На педагогічних працівників Центрів поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.
6.7. У разі потреби інклюзивно-ресурсний центр може залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод.
Для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг в інклюзивно-ресурсному центрі вводяться такі посади:
вчителя-логопеда з розрахунку одна штатна одиниця на 25-30 дітей з порушеннями мовлення або 15-20 дітей з тяжкими порушеннями мовлення, або 15 дітей дошкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення, або 12 дітей дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення;
вчителя-дефектолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей з порушеннями слуху/зору/інтелектуального розвитку;
практичного психолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення емоційно-вольової сфери/пізнавальних процесів;
вчителя-реабілітолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату.
6.8. За наявності автотранспортних засобів (автобусів) вводиться посада водія.
                          7.УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ ЦЕНТРУ
 7.1. Управління Центром здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого законодавства.
          7.2. Засновник:
7.2.1.Приймає рішення про створення, реорганізацію та ліквідацію Центру; затверджує граничну чисельність фахівців Центру, штатний розпис, Статут і зміни до нього, Положення про конкурси на посади директора та педагогічних працівників ІРЦ;
          7.2.2. Затверджує режим роботи Центру;
7.2.3. Забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування Центру та організації інклюзивного навчання, здійснює інші передбачені законодавством повноваження як засновника юридичної особи;
          7.3. Уповноважений орган:
7.3.1. Затверджує кошториси, в межах наявного фінансового ресурсу, затвердженого рішенням засновника;
7.3.2. Здійснює організацію та проводить конкурси на заняття посади директора Центру та педагогічних працівників Центру;
          7.3.3. Відповідно до законодавства розробляє  Положення про проведення конкурсу на посади директора та педагогічних працівників Центру та затверджує склад конкурсної комісії; готує на ім’я міського голови подання щодо  заходів заохочення, преміювання, дисциплінарного стягнення  директора та вирішує інші питання, визначенні трудовим законодавством.
7.3.4. Попередньо заслуховує звіт про діяльність Центру;
7.3.5. Проводить моніторинг виконання рекомендацій Центру підпорядкованими йому закладами освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти.
                                         8. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ
 
8.1. Центр має право:
8.1.1.Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Центр завдань;
8.1.2.Укладати договора з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства;
8.1.3.Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства;
8.1.4.Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку;
8.1.5.Здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству;
8.1.6.Здійснювати оперативну діяльність щодо матеріально-технічного забезпечення своєї роботи.
8.2. З метою якісного виконання покладених завдань Центр зобов’язаний:
8.2.1. У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції;
8.2.2.Вносити пропозиції Засновнику, відповідному структурному підрозділу щодо удосконалення діяльності Центру, розвитку послуг для дітей з особливими освітніми потребами;
  8.2.3.Залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), навчально-реабілітаційних центрів.
  8.2.4.Забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.
 
9. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА
ФІНАНСОВО –ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
 
9.1. Матеріально-технічна база Центру включає будівлі, споруди, приміщення, землю, інженерні комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.
9.2. Майно, закріплене за Центром, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.
  9.3. Центр здійснює фінансово-господарську діяльність згідно кошторису, що затверджений Уповноваженим органом.
  9.4. Джерелами фінансування Центру є кошти Засновника, благодійні внески юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством.
9.5. Порядок ведення ділової, кадрової, статистичної та фінансової документації в Центрі здійснюється відповідно до законодавства та цього статуту.
Керівництво Центру несе відповідальність перед засновником, уповноваженим органом та перед іншими органами за достовірність і своєчасність подання фінансової, статистичної та іншої звітності.
 
10. ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ
 
10.1. Трудовий колектив Центру складається з усіх громадян, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника із Центром.
10.2. Трудові та соціальні відносини трудового колективу з директором Центру регулюються колективним договором.
10.3. Право укладання колективного договору від імені засновника надається директору Центру за погодженням з уповноваженим органом, а від імені трудового колективу - уповноваженому ним органу.
Сторони колективного договору звітують на загальних зборах колективу не менш ніж один раз на рік.
 10.4. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров'я, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору.
10.5. Форми і системи оплати праці, норми праці,  тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством.
  10.6. Оплата праці працівників Центру здійснюється у першочерговому порядку. Усі інші платежі здійснюються Центром після виконання зобов'язань щодо оплати праці.
 10.7. Працівники Центру провадять свою діяльність відповідно до Статуту, колективного договору та посадових інструкцій згідно з законодавством.
 
11. ПРИПИНЕННЯ ЦЕНТРУ
 
11.1. Діяльність Центру припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію Центру приймається Засновником. Припинення діяльності Центру здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.
11.2. Під час реорганізації Центру його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником.
   11.3. Центр вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.
 
 
 
12. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
 
12.1. Зміни та доповнення до цього Статуту у разі потреби вносяться Засновником шляхом викладення його у новій редакції  та реєструються в установленому законом порядку.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Пояснювальна записка до проекту рішення: «Про затвердження Статуту комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр»
Черкаської міської  ради в новій редакції»
 
          Відповідно до ст.20 Закону України «Про освіту» від 05.09.2017                   № 2145-VIII на органи місцевого самоврядування покладаються повноваження по утворенню інклюзивно-ресурсних центрів з метою забезпечення реалізації права на освіту та психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами.
      Психолого-педагогічний супровід – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545 «Про затвердження Положення  про інклюзивно-ресурсний центр» органам місцевого самоврядування та місцевим органам виконавчої влади рекомендовано утворити протягом двох місяців інклюзивно-ресурсні центри.
На виконання вказаного законодавства України рішенням Черкаської міської ради від 22.08.2018 № 2-3449 «Про утворення комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради» утворена комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради (далі –Центр).
Разом з тим, постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання створення ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів» від 22.08.2018 № 617 внесені зміни до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545 «Про затвердження Положення  про інклюзивно-ресурсний центр» на підставі якої був розроблений та затверджений статут Центру.
З метою приведення статуту Центру до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 № 617 департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради підготовлений проект статуту Центру в новій редакції.
Зміни до статуту Центру стосуються завдання Центру, організації проведення комплексної оцінки дитини, організації психолого-педагогічного супроводу та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитини з особливими освітніми потребами, кадрового забезпечення Центру та управління діяльністю Центру.
         Із врахуванням вищевикладеного та відповідно до Законів України «Про освіту», прошу прийняти рішення «Про затвердження Статуту комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради в новій редакції».
 
Директор департаменту освіти                                            С.П.Воронов
та гуманітарної політики
 
Додаток 2
до рішення Черкаської міської ради    
«____» ______________ 20__ року
 
№ ____________                                                            
 
Штатний   розпис
Комунальної установи « Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради
 
№ п/н Найменування посади Кількість штатних одиниць
     
1 Директор 1
2 Вчитель-дефектолог 1
3 Вчитель-логопед 3
4 Практичний психолог 2
6 Вчитель-реабілітолог  
1
7 Бухгалтер 1
8 Медична сестра 1
9 Секретар-друкарка 1
10 Прибиральниця службових приміщень 1
  Разом 12
 
 
 
 
 
 

Додаток 3
до рішення Черкаської міської ради    
«____» ______________ 20__ року
 
№ ____________                                                            
 
Режим роботи
Комунальної установи « Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради
 
День
тижня
Час
роботи
Перерва Місце
роботи
Понеділок
 
8-30 – 17-00 13-00 – 13-30 Приміщення ІРЦ
Вівторок
Четвер
 
8-30 – 17-00
8-30 – 17-00
 
13-00 – 13-30
13-00 – 13-30
 
Організація проведення комплексної оцінки в приміщенні ІРЦ.
Середа 8-30 – 17-00 13-00 – 13-30
 
За графіком виїзних засідань в установах освіти та охорони здоров’я, тощо. Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами.
П’ятниця 8-30 – 17-00 13-00 – 13-30 Консультаційний день в приміщенні ІРЦ. Надання психо-лого-педагогічних та корекційно-розвит-кових послуг дітям з особливими освітніми потребами.
 

Додаток 4
до рішення Черкаської міської ради    
«____» ______________ 20__ року
 
№ ____________                                                            
Положення
про проведення конкурсу на посади педагогічних працівників комунальної установи « Інклюзивно-ресурсний центр»Черкаської міської ради
 
1. Це Положення визначає механізм проведення конкурсу на посади педагогічних працівників комунальної установи « Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради.
 
2. Педагогічні працівники інклюзивно-ресурсного центру призначаються на посади директором інклюзивно-ресурсного центру на конкурсній основі.
 
3. Конкурс проводиться з дотриманням принципів:
законності;
прозорості;
забезпечення рівного доступу;
недискримінації;
доброчесності;
надійності та відповідності методів оцінювання.
 
4. Конкурс оголошується та проводиться органом управління освітою –(далі- організатор конкурсу).
 
5. Конкурс проводиться поетапно:
прийняття рішення про оголошення конкурсу та затвердження складу конкурсної комісії;
 
оприлюднення про проведення конкурсного відбору в офіційних засобах масової інформації відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
 
прийом документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсному відборі;
 
попередній розгляд поданих документів на відповідність встановленим законодавством вимогам;
 
проведення іспиту та визначення його результатів;
визначення переможця конкурсного відбору;
оприлюднення результатів конкурсу.
 
6. Оголошення про проведення конкуру оприлюднюється на офіційних веб-сайтах Черкаської міської ради та органу управління освітою,  не пізніше ніж за один місяць до початку проведення конкурсного відбору.
 
7. Оголошення про проведення конкурсу повинне містити: найменування і місцезнаходження інклюзивно-ресурсного центру; найменування посади та умови оплати праці;
кваліфікаційні вимоги до претендентів на посаду (далі - претенденти);
 
перелік документів, які необхідно  подати для участі в конкурсному
відборі, та строк їх подання;
дату, місце та етапи проведення конкурсного відбору;
прізвище, ім’я, по батькові, номер телефону та адресу електронної пошти особи, яка надає додаткову інформацію про проведення конкурсного відбору.
 
В оголошенні може міститися додаткова інформація, що не суперечить законодавству.
 
8. Строк подання документів для участі в конкурсі не може становити менше 20 та більше 30 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.
 
9. Особа, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, подає (особисто або поштою) такі документи:
 
копію паспорта громадянина України;
письмову заяву про участь у конкурсі, до якої додається резюме у довільній формі;
 
копію трудової книжки;
копію (копії) документа (документів) про освіту із додатками, присвоєння вченого звання, присудження наукового ступеня;
 
письмову згоду на збір та обробку персональних даних .
 
Особа, яка бажає взяти участь у конкурсному відборі, має право додати до заяви про участь у конкурсі інші документи, непередбачені в оголошенні про проведення конкурсу.
 
10. Прийом та реєстрація документів від претендентів здійснюється органом управління освітою .
 
11. У разі надсилання документів поштою, датою подання документів вважається дата, зазначена на поштовому штемпелі.
 
12. У разі невідповідності поданих документів встановленим вимогам, претенденти до конкурсного відбору не допускаються, про що їм повідомляється організатором конкурсу.
 
13. Документи, подані після закінчення встановленого строку, не розглядаються та повертаються особам, які їх подали.
 
14. Усі претенденти, які своєчасно подали документи для участі у конкурсі, повідомляються організатором конкурсу. про прийняте рішення щодо їх кандидатур не пізніше, ніж протягом десяти календарних днів з дати закінчення строку подання документів.
 
15. Для проведення конкурсу організатором конкурсу. утворюється конкурсна комісія, до складу якої входить не менше 5 осіб, але обов’язково непарної кількості.
 
Головою конкурсної комісії може бути начальник органу управління освітою.
 
До складу конкурсної комісії входять: посадові особи органу місцевого самоврядування , директор інклюзивно-ресурсного центру, завідувач центру підтримки інклюзивної освіти, керівники закладів дошкільної та загальної середньої освіти.
 
До участі у роботі конкурсної комісії можуть бути залучені представники громадськості.
 
16. Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин від її затвердженого складу. Рішення конкурсної комісії приймається більшістю голосів, присутніх на засіданні.
 
17.Конкурс передбачає складання кваліфікаційного іспиту та проведення співбесіди. Кваліфікаційний іспит для педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру може проводитися за напрямами:
 
знання законодавства у сфері освіти дітей з особливими освітніми потребами;
 
знання основ спеціальної педагогіки.
 
18. Іспит складається з 6 питань по 3 питання за напрямами, визначеними у пункті 17 Положення. Загальний час для проведення іспиту повинен становити не більш, як 1 година 20 хвилин.
 
19. Для визначення результатів іспиту рекомендується використовувати таку систему:
 
2 бали виставляються кандидатам, які в повному обсязі розкрили суть питання;
 
1 бал виставляється кандидатам, які розкрили питання фрагментарно;
0 балів виставляється кандидатам, які не відповіли на питання.
 
20. Члени Комісії визначають результати письмового іспиту згідно з пунктом 19 цього Положення.
 
21. Кандидати, які за результатами іспиту набрали 6 балів, допускаються до співбесіди.
 
22. Співбесіда проводиться з метою оцінки відповідності досвіду, досягнень, компетенції, особистих якостей вимогам до професійної компетентності кандидата та до відповідних посадових обов’язків.
Під час співбесіди не ставляться запитання щодо політичних поглядів, релігії, етнічного походження, матеріального становища, соціального походження або питання, які можуть бути розцінені як дискримінаційні.
 
Перелік вимог, відповідно до яких проводиться співбесіда, визначається конкурсною комісією згідно з умовами проведення конкурсу.
 
23. Для оцінювання кожної окремої вимоги до професійної компетентності на співбесіді може використовуватись така система:
 
  1. бали виставляються кандидатам, які відповідають вимозі;
 
1 бал виставляється кандидатам, які не повною мірою відповідають вимозі;
 
0 балів виставляється кандидатам, які не відповідають вимогам.
 
24. Визначення результатів співбесіди здійснюється кожним членом конкурсної комісії індивідуально та фіксується у відомості про результати співбесіди.
 
25. Визначення остаточних результатів конкурсу здійснюється у балах як середнє арифметичне значення індивідуальних оцінок.
 
26. Підсумковий рейтинг кандидатів визначається шляхом додавання середніх оцінок, проставлених членами конкурсної комісії у зведеній відомості середніх оцінок за кожну окрему вимогу до професійної компетентності, та іспиту на знання законодавства .
 
27. Сума таких оцінок є підсумковим рейтингом кандидата, за допомогою якого визначається переможець конкурсу.
 
28. Якщо два і більше кандидатів мають однаковий загальний рейтинг, переможець конкурсу визначається шляхом відкритого голосування членів Комісії після обговорення професійної компетентності (досвід роботи за фахом, досягнення в професійній діяльності та інше) таких кандидатів.
 
29. Комісія протягом одного робочого дня після завершення співбесіди надає претендентам та органу управління освітою висновок щодо результатів конкурсного відбору.
 
30. Кожен претендент може надати обґрунтовані заперечення щодо висновку до структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Черкаської обласної державної адміністрації не пізніше ніж через три робочих дні з дати його отримання.
 
31. За умови відсутності заперечень від інших претендентів директор інклюзивно-ресурсного центру призначає на посаду педагогічних працівників відповідно до вимог законодавства про працю.
 
32. Конкурсний відбір визнається таким, що не відбувся, в разі, коли:
відсутні заяви про участь у конкурсному відборі;
жоден з претендентів не пройшов конкурсного відбору;
конкурсною комісією не визначено претендента.
 
33. Якщо конкурсний відбір не відбувся, протягом одного місяця оголошується повторний конкурс.
 
34. Результати конкурсного відбору оприлюднюються в місцевих засобах масової інформації та на офіційному веб-сайті засновника інклюзивно-ресурсного центру, органу управління освітою  (у разі наявності веб-сайту), не пізніше ніж через 45 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсу.