ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Департамент охорони здоров`я та медичних послуг

Підготував:

Департамент охорони здоров`я та медичних послуг

Галузь:

Галузева

Статус:

Новий проєкт

Дата:

10.01.2019

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1179-8-рд
Про затвердження міської програми «Лікарсько-акушерська допомога жителям міста Черкаси на 2019 рік»

Проект рішення
№ 1179-8-рд
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
Про затвердження міської програми «Лікарсько-акушерська допомога жителям міста Черкаси на 2019 рік»
     Відповідно до п. 22 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою забезпечення медичної допомоги в КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини», збереження здоров'я населення міста Черкаси, Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
 
1. Затвердити міську програму «Лікарсько-акушерська допомога жителям міста Черкаси на 2019 рік» (додається).
2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Волошина І.В. та постійну комісію міської ради з питань охорони здоров’я, материнства, дитинства, сім’ї, соціального захисту, освіти, науки, культури, фізкультури та спорту.
Міський голова А.В. Бондаренко
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                рішення Черкаської міської ради
                                                                   від _______________ № _______
 
 
Міська програма «Лікарсько-акушерська допомога жителям міста Черкаси на 2019 рік»
 
  1. Загальні положення
Покращення здоров’я населення, зокрема репродуктивного, є одним з реальних шляхів відтворення генофонду населення країни. Вирішування найбільш складних першочергових проблем фізичного здоров’я жінок репродуктивного віку – це перспективи покращення акушерської допомоги вагітним, новонародженим, зниження показників перинатальної та материнської смертності.
Територіальна громада міста Черкаси в особі Черкаської міської ради є засновником КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини». Пологовий будинок є лікувальним закладом охорони здоров’я, що надає вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу забезпечення акушерсько-гінекологічної допомоги і медичних послуг жіночому населенню міста Черкаси та за необхідності жителям інших територій, згідно з вимогами відповідних нормативно-правових актів, спрямованих на збереження, поліпшення та відновлення здоров’я. Створений з метою провадження медичної практики, належного забезпечення запобігання захворюванням та інвалідності, ранньої діагностики і лікування хвороб жінок, вагітних, роділь, породіль та новонароджених. Пологовий будинок є неприбутковою організацією, здійснює господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку.
Акушерсько-гінекологічна допомога включає заходи щодо збереження репродуктивного здоров'я населення, диспансеризацію вагітних та гінекологічних хворих, профілактику та лікування акушерської і гінекологічної патології, планування сім'ї, санітарно-просвітницьку роботу.
Стаціонарна акушерсько-гінекологічна та неонатологічна допомога в м.Черкаси здійснюється в КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини» і є доступною для всіх верст населення. Амбулаторна акушерсько-гінекологічна допомога здійснюється в жіночих консультаціях. Діяльність акушерсько-гінекологічних стаціонарів передбачає постійне впровадження нових методик щодо раціонального ведення пологів, профілактики, діагностики та лікування ускладнень вагітності, пологів, післяпологового періоду, захворювань новонароджених, а також гінекологічної патології, які базуються на принципах доказової медицини. Рівень надання кваліфікованої діагностично-лікувальної допомоги жінкам та новонародженим визначається як професійною підготовкою медичного персоналу, так і матеріально-технічним та медикаментозним забезпеченням пологових будинків (відділень).
 
  1. Паспорт Програми
Паспорт визначає суму коштів, які необхідні для виконання Програми, законодавчої підстави її реалізації, мету, завдання, напрямки діяльності, відповідальних виконавців, результативні показники та інші характеристики Програми, на підставі яких здійснюється контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів і аналіз бюджетної програми.
Паспорт Програми підлягає затвердженню в порядку, визначеному чинним законодавством.
 
  1. Проблема, на розв’язання якої спрямована Програма
Здоров’я людини є головною цінністю, має важливе значення в житті кожної людини, надає можливість досягнути індивідуального і суспільного добробуту та благополуччя, головна умова стійкого економічного розвитку.
Згідно із ст. 7 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» держава гарантує усім громадянам їх права у сфері охорони здоров'я шляхом фінансування гарантованого обсягу медичних послуг та лікарських засобів. Однак, на сьогодні видатки на медичне обслуговування не дають можливість забезпечити потребу громадян в охороні здоров’я у повному обсязі.
Основною проблемою, на яку спрямована програма, є урегулювання механізму фінансування КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини» у статусі одержувача бюджетних коштів.
У зв’язку з набуттям чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я» в місті Черкаси розпочато процес перетворення закладів охорони здоров’я з комунальних установ на комунальні некомерційні підприємства. КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини» змінює статус із розпорядника на одержувача бюджетних коштів за відповідною програмою фінансування з місцевого бюджету (КПКВК 0712030 «Лікарсько-акушерська допомога вагітним, породіллям та новонародженим»), яка складається із коштів медичної субвенції з державного бюджету і коштів міського бюджету. Джерелами фінансування закладу можуть бути як бюджетні кошти, так і кошти юридичних та фізичних осіб.
Автономізація закладів охорони здоров’я сприяє збільшенню господарської та фінансової автономії (самостійності) та управлінської гнучкості комунальних закладів охорони здоров’я, формуванню у них стимулів для поліпшення якості медичного обслуговування населення і водночас підвищення економічної ефективності використання активів.
 
  1. Мета Програми
Метою програми є підвищення рівня надання медичної допомоги жінкам, вагітним, роділлям, породіллям та новонародженим в КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини»; створення умов безпечного материнства.
 
  1. Шляхи та способи вирішення проблеми, строки та етапи виконання Програми
Вирішення проблеми планується наступними шляхами:
- модернізація системи управління, завершення процесу автономізації КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини» зі зміною статусу з розпорядника бюджетних коштів на одержувача бюджетних коштів;
- здійснення фінансування КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини» з міського бюджету в рамках програмно-цільового методу на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою.
Строк виконання програми – 2019 рік.
 
  1. Завдання Програми та заходи для її виконання, обсяги та джерела фінансування
    1. Для досягнення поставленої мети Програми необхідно за рахунок коштів бюджету (КПКВК 0712030 «Лікарсько-акушерська допомога вагітним, породіллям та новонародженим») реалізувати у 2019 році завдання щодо підвищення рівня надання медичної допомоги жінкам, вагітним, роділлям, породіллям та новонародженим.
Головний розпорядник бюджетних коштів – департамент охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради.
Відповідальний виконавець: КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини».
6.2. Для виконання завдань Програми необхідно здійснення наступних заходів:
- безпосереднє забезпечення медичного обслуговування населення шляхом надання йому безоплатної кваліфікованої планової стаціонарної, амбулаторно-поліклінічної, швидкої й невідкладної акушерсько-гінекологічної допомоги;
- створення належних організаційних умов щодо функціонування єдиного медичного простору для надання гарантованого пакету медичних послуг та реалізації права пацієнта на вільний вибір лікувального закладу та лікаря;
- забезпечення єдиного медичного інформаційного простору міста на основі впровадження та ефективного використання інформаційних і комунікаційних технологій;
- удосконалення системи моніторингу і аналізу діяльності закладів охорони здоров`я;
- спрямування коштів міського бюджету на оплату поточних видатків КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини» з використанням програмно-цільового методу за бюджетною програмою, відповідно до вимог Бюджетного кодексу України;
- створення можливостей для міжнародної співпраці та залучення додаткових засобів фінансування.
6.3. Напрямки використання бюджетних коштів:
Напрямки використання Витрати на 2019 рік (проект), тис.грн.
медична субвенція міський бюджет разом
1 Забезпечення надання медичної допомоги жінкам, вагітним, роділлям, породіллям та новонародженим в КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини» 31322,486 26937,396 58259,882
2 Поточні видатки на реалізацію заходів з інформатизації КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини» 3073,144  3073,144 
Разом 31322,486 30010,540 61333,026
 
  1. Контроль за виконанням Програми
Контроль за виконанням Програми здійснюють міська рада, виконавчий комітет міської ради та департамент охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради.
Інформація про виконання Програми в грошовому виразі надається департаментом охорони здоров’я та медичних послуг щоквартально до 20 числа місяця, наступного за звітним періодом в департамент фінансової політики. Моніторинг виконання заходів програми здійснюється департаментом охорони здоров’я та медичних послуг за півріччя та за рік. Результати моніторингу надаються департаменту фінансової політики до 20 числа місяця наступного за звітним періодом. Звіт про хід і виконання Програми надається міській раді.
 
  1. Очікуваний результат виконання Програми
Виконання Програми надасть можливість підвищити ефективність реалізації державної політики в галузі охорони здоров'я. Здійснення цієї програми спрямовано на підвищення ефективності надання кваліфікованої медичної допомоги жінок, вагітних, роділь, породіль, новонароджених, надання цілодобового медичного нагляду та госпіталізації, покращення матеріально-технічного забезпечення пологового будинку.
Показники виконання Програми:
№ пп Показники Од. вимі-
ру
Джерело
інформації
Проект на 2019 рік
1. Показники витрат
1.1. Обсяги видатків за програмою тис.грн. міський
бюджет
61333,026
у т.ч. на забезпечення надання медичної допомоги тис.грн. міський
бюджет
58259,882
у т.ч. на реалізацію заходів з інформатизації тис.грн. міський
бюджет
3073,144 
1.2. Кількість закладів од. мережа 1
1.3. Кількість штатних одиниць, які утримуються за рахунок загального фонду бюджету од. штатні розписи
 
636,25
 у т. ч. лікарів од. 122,00
з них у жіночих консультаціях од. 50,50
1.4. Кількість ліжок у звичайних стаціонарах од. наказ про профілізацію 205
1.5. Кількість ліжок у денних стаціонарах од. наказ про профілізацію 41
2. Показники продукту
2.1. Кількість ліжко-днів у звичайних стаціонарах тис.од. статистична звітність 62,500
2.2. Кількість породіль осіб статистична звітність 1994
2.3. Кількість новонароджених осіб статистична звітність 2010
2.4. Кількість відвідувань жіночих консультацій тис.од. статистична звітність 168,212
2.5. Кількість пролікованих хворих у денних стаціонарах осіб статистична звітність 1380
2.6. Кількість створених автоматизованих робочих місць од. бухгалтерський облік 127
3. Показники ефективності
3.1. Навантаження лікаря в жіночих консультаціях (кількість відвідувань на одного лікаря в жіночих консультаціях за рахунок коштів загального фонду бюджету) од. розрахунок 3331
3.2. Навантаження лікаря в стаціонарі (кількість ліжок на одного лікаря в стаціонарі за рахунок коштів загального фонду бюджету) од. розрахунок 3
3.3. Завантаженість ліжкового фонду днів розрахунок 305
3.4. Середнє перебування на ліжку породіллі днів розрахунок 4,6
3.5. Середня вартість 1 ліжко-дня по загальному фонду без урахування пільгових медикаментів, безкоштовного дитячого харчування і міських програм грн. бухгалтерський облік 764,35
у т.ч. по медикаментах грн. бухгалтерський облік 11,13
у т.ч. по харчуванню грн. бухгалтерський облік 6,24
3.7. Середня вартість 1 відвідування по загальному фонду без урахування пільгових медикаментів, безкоштовного дитячого харчування і міських програм грн. бухгалтерський облік 62,35
у т.ч. по медикаментах грн. бухгалтерський облік 0,08
3.8. Середня вартість 1 АРМ грн. бухгалтерський облік 24197,98
4. Показники якості
4.1. Зниження кількості кесарських розтинів по відношенню до загальної чисельності пологів % статистична звітність 1,3
4.2. Зниження показника перинатальної смертності % статистична звітність 0
Фінансове забезпечення здійснюється у межах видатків, затверджених рішенням міської ради «Про міський бюджет на 2019 рік».
Показники Програми можуть уточнюватися у процесі виконання із відповідним відображенням у паспорті Програми.
 

УКРАЇНА
Черкаська міська рада
Департамент охорони здоров’я та медичних послуг
вул. Байди Вишневецького, 36, м.Черкаси, 18000,  тел: (0472) 37-24-56, fax:(0472) 33-79-47
E-mail: dozmpchmr@gmail.com, код  ЄДРПОУ  02013260
 
Пояснювальна записка
до проекту рішення Черкаської міської ради
«Про затвердження міської програми «Лікарсько-акушерська допомога жителям міста Черкаси на 2019 рік»»
 
Міську програму «Лікарсько-акушерська допомога жителям міста Черкаси на 2019 рік» (далі - Програма) розроблено на підставі законів України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», «Основи законодавства України про охорону здоров’я».
Акушерсько-гінекологічна допомога включає заходи щодо збереження репродуктивного здоров'я населення, диспансеризацію вагітних та гінекологічних хворих, профілактику та лікування акушерської і гінекологічної патології, планування сім'ї, санітарно-просвітницьку роботу.
Стаціонарна акушерсько-гінекологічна та неонатологічна допомога в Україні здійснюється в КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини» і є доступною для всіх верст населення. Амбулаторна акушерсько-гінекологічна допомога здійснюється в жіночих консультаціях.
Метою програми є підвищення рівня надання медичної допомоги жінкам, вагітним, роділлям, породіллям та новонародженим в КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини»; створення умов безпечного материнства.
Основною проблемою, на яку спрямована програма, є урегулювання механізму фінансування КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини» у статусі одержувача бюджетних коштів.
У зв’язку з набуттям чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я» в місті Черкаси розпочато процес перетворення закладів охорони здоров’я з комунальних установ на комунальні некомерційні підприємства. КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини» змінює статус із розпорядника на одержувача бюджетних коштів за відповідною програмою фінансування з місцевого бюджету (КПКВК 0712030 «Лікарсько-акушерська допомога вагітним, породіллям та новонародженим»), яка складається із коштів медичної субвенції з державного бюджету і коштів міського бюджету. Джерелами фінансування закладу можуть бути як бюджетні кошти, так і кошти юридичних та фізичних осіб.
Автономізація закладів охорони здоров’я сприяє збільшенню господарської та фінансової автономії (самостійності) та управлінської гнучкості комунальних закладів охорони здоров’я, формуванню у них стимулів для поліпшення якості медичного обслуговування населення і водночас підвищення економічної ефективності використання активів.
Проект підготовлено департаментом охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради.
 
 
Директор департаменту О.М.Стадник
 
вик. Галушка Г.Ю.
37-53-93
 
Додаток до проекту рішення Черкаської міської ради
«Про затвердження міської програми «Лікарсько-акушерська допомога жителям міста Черкаси на 2019 рік»»
 
Розрахунок видатків на впровадження Медичної інформаційної системи (МІС) на вторинному рівні медичної допомоги на 2019 рік
Поточні видатки (програмне забезпечення)
заклад к-ть , од. ціна за одиницю, грн. обсяг видатків, грн. індекс інфляції потреба, грн.
ЦМД 127 12 800,00  1 625 600  1,074 1 745 894,40 
Поточні видатки (створення локальних мереж)
заклад к-ть , од. ціна за одиницю, грн. обсяг видатків, грн. індекс інфляції потреба, грн.
ЦМД 2 459 000,00  918 000  1,074 985 932,00 
Поточні видатки (принтери)
заклад к-ть , од. ціна за одиницю, грн. обсяг видатків, грн. індекс інфляції потреба, грн.
ЦМД 68 4 500,00  306 000  1,074 328 644,00 
ЦМД 2 5 900,00  11 800  1,074 12 673,20 
Разом 70  341 317,20 
Усього
КПКВК КЕКВ Сума, грн.
0712030 2610 3 073 144 
 
 
 

 

ДОДАТКИ

1 1179-8-рд Зауваження.pdf Переглянути