ОПИС ДОКУМЕНТУ

Підготував:

Департамент житлово-комунального комплексу

Галузь:

Галузева

Статус:

Новий проєкт

Дата:

21.08.2018

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1057-8-рд
Про Програму переоснащення комунальних підприємств міста Черкаси на 2018-2023 роки

              Проект рішення
             №1057-8-рд
    ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА    
               
                 
Про Програму переоснащення комунальних підприємств міста Черкаси на 2018-2023 роки          
               
                 
Згідно з пунктом 22 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 91 Бюджетного кодексу України, Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
 
1. Затвердити Програму переоснащення комунальних підприємств міста Черкаси на 2018-2023 роки (додається).
 
2. Контроль за виконанням рішення покласти на департамент житлово-комунального комплексу (Маркін Є.М.) та постійну комісію міської ради з питань житлово-комунального господарства, промисловості, транспорту, зв’язку,  підприємництва, екології та охорони навколишнього середовища (Кіта І.М.).
                 
                 
                 
Міський голова         А.В. Бондаренко
 

 
 
Пояснювальна записка
до проекту рішення:



Про Програму переоснащення комунальних підприємств
міста Черкаси на 2018-2023 роки

 
Насьогодні, на балансі комунальних підприємств, що забезпечують утримання та функціонування інфраструктури міста, перебуває техніка, термін експлуатації якої складає 6 і більше років. Застаріла та повністю зношена техніка призводить до зайвих витрат комунальних підприємств на забезпечення ремонту її або необхідності оренди. Крім того, застаріла техніка є неекономною в частині використання палива, що також призводить до зайвих витрат.
Рівень оновлення техніки комунальних підприємств є вкрай низьким. Протягом 2015-2017 рр. з міського бюджету на оновлення техніки комунальних підприємств було спрямовано 64,6 млн. грн. та придбано 36 одиниць техніки.
Для забезпечення нормального функціонування комунальних підприємств, забезпечення основних функцій з утримання інфраструктури міста вкрай необхідним є повноцінне оновлення техніки.
За пропозиціями комунальних підприємств сформовано потребу в техніці, яка  складає 195 одиниць загальною вартістю 1 155,8 млн. грн.
Враховуючи значний обсяг потреби у коштах, та обмеженість фінансового ресурсу, виникає потреба у залученні кредитних коштів, придбання техніки у кредит (лізинг). Означений проект рішення визначає механізм та джерела фінансування для оновлення техніки комунальних підприємств. Тому, прошу прийняти рішення міської ради «Про Програму переоснащення комунальних підприємств міста Черкаси на 2018-2023 роки».
 
 
 
В.о. директора департаменту         Є.М. Маркін
 
             ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Черкаської міської ради
від _____________  № _______
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
П Р О Г Р А М А
 
переоснащення комунальних підприємств міста Черкаси на 2018-2023 роки
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Черкаси – 2018
СТРУКТУРА
 
1. Аналіз видатків на придбання техніки за період 2015-2017 рр. 3
2. Мета, цілі та завдання програми. 5
3. Реалізація програми переоснащення комунальних підприємств міста Черкаси на 2018-2023 роки. 5
4. Джерела фінансування програми. 7
5. Контроль за ходом виконання Програми. 7
6. Очікувані результати реалізації програми. 8

 

1. Аналіз видатків на придбання техніки за період 2015-2017 рр.

 
У 2018 році на балансі комунальних підприємств, що забезпечують утримання та функціонування інфраструктури міста, перебуває 514 одиниць техніки. 466 одиниць (91 відс.), термін експлуатації якої складає 6 і більше років. Майже 87 відс. Техніки є повністю зношена та постійно підлягає ремонтам.
 

 
Застаріла та повністю зношена техніка призводить до зайвих витрат комунальних підприємств на забезпечення ремонту її або необхідності оренди. Крім того, застаріла техніка є неекономною в частині використання палива, що також призводить до зайвих витрат.
У період 2015-2017 рр. з міського бюджету на оновлення техніки комунальних підприємств було спрямовано 64 597 258,00 грн. та придбано 36 одиниць техніки, в т.ч. 8 тролейбусів, 28 одиниць техніки для забезпечення утримання доріг, прибудинкових територій, пляжів тощо. Детальна роз шифровка наведена у таблиці 1.1.
 
Таблиця 1.1
Назва підприємства Обладнання, що придбавалось 2015 2016 2017
Сума, грн. К-ть, од. Сума, грн. К-ть, од. Сума, грн. К-ть, од.
КП «Черкасиводоканал» Придбання установки для відкачування та транспортування каналізаційних стоків     740000,00 1    
Придбання дизельного автомобіля мулососного (з отвалом)         2394500,00 1
Придбання автобусу загального призначення         1509450,00 1
Придбання автоцистерни         2300000,00 1
Придбання вантажопасажирських автомобілів         918000,00 2
КП «Комбінат комунальних підприємств» Придбання екскаватора з навантажувальним обладнанням для збору та навантаження сміття на кладовищах міста     839800,00 1    
КП «ЧЕЛУАШ» Придбання спецтехніки для проведення ремонтних робіт     7211792,00      
Каток     1287450,00 1    
Грейдер     2605120,00 1    
Екскаватор-погрузчик     861000,00 1    
Міні-навантажувач     922222,00 1    
Машина дорожня комбінована     1436000,00 2    
Придбання тракторів з навісним обладнанням (відвал, щітка комунальна) 9 од.         5820400,00 9
Придбання екскаватора-бульдозера         978384,00 1
КП «Соснівська служба утримання будинків» Придбання трактора з навісним обладнанням (для прибирання прибудинкових територій мі-нів  "Соснівський" та "Митниця")         1979000,00 3
КП «Дирекція парків» Придбання легкового автомобіля         434140,00 1
Придбання машини для прибирання пляжів         320000,00 1
КП «Черкасиелектротранс» Придбання нового рухомого складу міського електротранспорту 32040000,00 8        
Всього: 32040000,00 8 15903384,00 8 16653874,00 20
 
Рівень оновлення техніки комунальних підприємств є вкрай низьким.
Для забезпечення нормального функціонування комунальних підприємств, забезпечення основних функцій з утримання інфраструктури міста вкрай необхідним є повноцінне оновлення техніки.
 
 
 
 

 

2. Мета, цілі та завдання програми.

Метою Програми переоснащення комунальних підприємств міста Черкаси на 2018-2023 роки є: забезпечення оновлення техніки комунальних підприємств.
Для досягнення мети Програми основним завданням є придбання нової техніки, що забезпечить досягнення таких цілей:
  • ефективне виконання завдань покладених на комунальні підприємства;
  • зменшення витрат на утримання техніки.
 
 

3. Реалізація програми переоснащення комунальних підприємств міста Черкаси на 2018-2023 роки.

За результатами проведеного аналізу потреби комунальних підприємств у техніці та обладнанні для виконання основних завдань покладених на такі підприємства була визначена загальний обсяг потреби у коштах, що необхідний для реалізації програми.
Загальна потреба у техніці складає 195 одиниць загальною вартістю 1 155 818 586,00 грн.
 
Таблиця 3.1
Обладнання, що планується придбати Орієнтовний обсяг 2018 2019 2020 2021 2022 2023
Сума, грн. К-ть, од. Сума, грн. Сума, грн. Сума, грн. Сума, грн. Сума, грн. Сума, грн.
Односекційні тролейбуси 311123076,00 42 51853846,00 51853846,00 51853846,00 51853846,00 51853846,00 51853846,00
Двосекційні тролейбуси 396775380,00 30 66129230,00 66129230,00 66129230,00 66129230,00 66129230,00 66129230,00
Автогідропідйомник 12184614,00 4 2030769,00 2030769,00 2030769,00 2030769,00 2030769,00 2030769,00
Бурильно-кранова машина 2076918,00 1 346153,00 346153,00 346153,00 346153,00 346153,00 346153,00
Сміттєвоз 64536918,00 14 10756153,00 10756153,00 10756153,00 10756153,00 10756153,00 10756153,00
Бульдозер 9415380,00 2 1569230,00 1569230,00 1569230,00 1569230,00 1569230,00 1569230,00
Компактор 8688456,00 1 1448076,00 1448076,00 1448076,00 1448076,00 1448076,00 1448076,00
Екскаватор (різного функціонального призначення та додатковим обладнанням) 21510000,00 8 3585000,00 3585000,00 3585000,00 3585000,00 3585000,00 3585000,00
Самоскид (різного призначення та обладнанням) 24627180,00 7 4104530,00 4104530,00 4104530,00 4104530,00 4104530,00 4104530,00
Вакуумний автомобіль (5 куб. м.) 5538456,00 2 923076,00 923076,00 923076,00 923076,00 923076,00 923076,00
Вакуумний автомобіль (12 куб. м.) 3461538,00 1 576923,00 576923,00 576923,00 576923,00 576923,00 576923,00
Машина комбінована МКД (різного функціонального призначення) 180594300,00 36 30099050,00 30099050,00 30099050,00 30099050,00 30099050,00 30099050,00
Каналопромивна машина 17363076,00 2 2893846,00 2893846,00 2893846,00 2893846,00 2893846,00 2893846,00
Мулосос 4015380,00 1 669230,00 669230,00 669230,00 669230,00 669230,00 669230,00
Снігоочищувач 3378456,00 2 563076,00 563076,00 563076,00 563076,00 563076,00 563076,00
Снігонавантажувач 4117842,00 2 686307,00 686307,00 686307,00 686307,00 686307,00 686307,00
Асфальтоукладальник 7615380,00 1 1269230,00 1269230,00 1269230,00 1269230,00 1269230,00 1269230,00
Установка ямкового ремонту 4846152,00 1 807692,00 807692,00 807692,00 807692,00 807692,00 807692,00
Рециклер асфальтобетону 330228,00 1 60038,00 55038,00 55038,00 55038,00 55038,00 50038,00
Фреза 1800000,00 1 300000,00 300000,00 300000,00 300000,00 300000,00 300000,00
Машина для нанесення дорожньої розмітки 6513228,00 1 1085538,00 1085538,00 1085538,00 1085538,00 1085538,00 1085538,00
Каток 3807690,00 1 634615,00 634615,00 634615,00 634615,00 634615,00 634615,00
Вакуумно-прибиральна машина 5989152,00 1 1048192,00 998192,00 998192,00 998192,00 998192,00 948192,00
Тягач 2540766,00 1 423461,00 423461,00 423461,00 423461,00 423461,00 423461,00
Поливальна машина 2146152,00 1 357692,00 357692,00 357692,00 357692,00 357692,00 357692,00
Трактор 2658456,00 3 443076,00 443076,00 443076,00 443076,00 443076,00 443076,00
Автобус 2284614,00 1 380769,00 380769,00 380769,00 380769,00 380769,00 380769,00
Фургон 2236152,00 2 372692,00 372692,00 372692,00 372692,00 372692,00 372692,00
Автомобіль бортовий 1744614,00 3 290769,00 290769,00 290769,00 290769,00 290769,00 290769,00
Автомобіль вантажопасажирський 5884128,00 7 980688,00 980688,00 980688,00 980688,00 980688,00 980688,00
Автомобіль легковий 2065842,00 3 344307,00 344307,00 344307,00 344307,00 344307,00 344307,00
Причіп 2200152,00 7 366692,00 366692,00 366692,00 366692,00 366692,00 366692,00
Полупричіп 1391538,00 1 231923,00 231923,00 231923,00 231923,00 231923,00 231923,00
Навісне обладнання 300456,00 1 50076,00 50076,00 50076,00 50076,00 50076,00 50076,00
Деревоподрібнююче обладнання (з врахуванням забезпечення техніки для пересування) 702966,00 3 117161,00 117161,00 117161,00 117161,00 117161,00 117161,00
Разом по техніці 1126464738,00 195 187744123,00 187744123,00 187744123,00 187744123,00 187744123,00 187744123,00
Контейнер для збирання твердих побутових відходів 1,1 куб. м. 25753842,00 2480 4292307,00 4292307,00 4292307,00 4292307,00 4292307,00 4292307,00
Контейнер для збирання твердих побутових відходів 240 л. 3600000,00 2000 600000,00 600000,00 600000,00 600000,00 600000,00 600000,00
Всього 1155818586,00 х 192636431,00 192636431,00 192636431,00 192636431,00 192636431,00 192636431,00
 
Враховуючи значний обсяг потреби у коштах, та обмеженість фінансового ресурсу, виникає потреба у залученні кредитних коштів, придбання техніки у кредит (лізинг).
Умови надання кредиту (лізингу) передбачають сплату відсотків за користування кредитними коштами, видатки на страхування, комісію за управлінням кредитом та інші супутні витрати, для забезпечення їх сплати загальна потреба у коштах складає 254 280 090,00 грн.
 
Таблиця 3.2
Показник Орієнтовний обсяг, грн. 2018 2019 2020 2021 2022 2023
Супутні витрати 254280090,00 42380015,00 42380015,00 42380015,00 42380015,00 42380015,00 42380015,00
 

4. Джерела фінансування програми.

Джерелом фінансування заходів, передбачених цією Програмою, можуть бути надходження загального та спеціального фондів (в тому числі бюджету розвитку та міських цільових фондів) міського бюджету, кошти Державного бюджету України, інших місцевих бюджетів у вигляді цільових та інших трансфертів (субвенцій, дотацій тощо).
Також заходи Програми в межах чинного законодавства можуть фінансуватись за рахунок залучених (на умовах повернення) коштів, в тому числі кредитів, запозичень тощо.
Крім того, фінансовим ресурсом реалізації заходів по Програмі можуть буди інвестиційні ресурси – добровільні внески підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, в тому числі шляхом створення відповідних цільових фондів, а також інші джерела, що не заборонені нормами діючих нормативно-правових актів.
Фінансування Програми проводиться в межах асигнувань, затверджених рішенням про міський бюджет на відповідний рік, по загальному та спеціальному фондах і може здійснюватись в межах діючого бюджетного законодавства по кодах програмної класифікації видатків та кредитування міського бюджету, у разі застосування програмно-цільового методу.
Головним розпорядником коштів з виконання заходів Програми визначити департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради. Відповідальними виконавцями визначити комунальні підприємства Черкаської міської ради, підпорядковані департаменту житлово-комунального комплексу, визначені рішенням міської ради про міський бюджет на відповідний рік.
 
 

5. Контроль за ходом виконання Програми.

Координація діяльності та систематичний контроль за виконанням передбачених Програмою заходів покладається на департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради.
Відповідальні виконавці Програми в процесі виконання Програми забезпечують контроль за реалізацією завдань і заходів, цільове та ефективне використання бюджетних коштів протягом усього строку реалізації відповідної Програми у межах визначених бюджетних призначень.
Оцінка ефективності Програми здійснюється на підставі аналізу результативних показників, а також інформації, що міститься у бюджетних запитах, кошторисах та звітах про виконання паспортів Програми.
Результати оцінки ефективності програми, у тому числі висновки органів виконавчої влади, уповноважених на здійснення фінансового контролю за дотриманням бюджетного законодавства, є підставою для прийняття рішень про внесення в установленому порядку змін до бюджетних призначень поточного бюджетного періоду, відповідних пропозицій до проекту бюджету на плановий бюджетний період та до прогнозу бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди, включаючи зупинення реалізації заходів Програми.
Узагальнену інформацію про хід виконання заходів Програми за попередній рік департамент житлово-комунального комплексу надає департаменту фінансової політики Черкаської міської ради.
 
 

6. Очікувані результати реалізації програми

Реалізація заходів Програми, в разі повноцінного фінансування, дасть змогу досягти наступних результатів:
  • зменшення витрат на експлуатацію техніки;
  • збільшення ефективності діяльності комунальних підприємств.
Перелік результативних показників відображені у таблиці 6.1.
 
Таблиця 6.1
Назва показника Одиниця виміру 2018 2019 2020 2021 2022 2023
Показник затрат
Видатки на придбання техніки грн. 192636431,00 192636431,00 192636431,00 192636431,00 192636431,00 192636431,00
Супутні витрати грн. 42380015,00 42380015,00 42380015,00 42380015,00 42380015,00 42380015,00
Загальна кількість техніки од. 514 514 514 514 514 514
Кількість техніки терміном використання менше 5 років од. 48 81 114 147 180 213
Показник продукту
Загальна кількість техніки що планується придбати шт. 195 195 195 195 195 195
Кількість техніки, що планується придбати шт. 33 33 33 33 33 30
Показники ефективності
Середня вартість одиниці техніки з врахуванням супутніх витрат грн./од. 1205212,54 1205212,54 1205212,54 1205212,54 1205212,54 1205212,54
Середня вартість техніки грн./од. 987879,13 987879,13 987879,13 987879,13 987879,13 987879,13
Обсяг супутніх витрат на одиницю техніки грн./од. 217333,41 217333,41 217333,41 217333,41 217333,41 217333,41
Показники якості
Відсоток оновленості техніки % 9,3% 15,8% 22,2% 28,6% 35,0% 41,4%