ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Департамент управління справами та юридичного забезпечення

Доповідач:

Департамент управління справами та юридичного забезпечення

Підготував:

Департамент управління справами та юридичного забезпечення

Галузь:

Галузева

Статус:

Чинний

Дата:

25.04.2023

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 966-9-рд
Про розгляд електронної петиції № Че/2003-еп

            № 966-9-рд
    ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА    
               
                 
Про розгляд електронної петиції № Че/2003-еп          
           
                 
Керуючись статтею 231 Закону України «Про звернення громадян», відповідно до статей 25, 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Порядку розгляду електронної петиції, адресованої Черкаській міській раді, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 28.01.2016 № 2-143 (зі змінами), Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
 
1. Електронну петицію № Че/2003-еп «Про складання повноважень міського голови А.В. Бондаренка» не підтримати.
2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту.
 
 
Секретар міської ради                                                                       Юрій ТРЕНКІН
  
Пояснювальна записка
до проєкту рішення «Про розгляд електронної петиції № Че/2003-еп»
 
 
1. Порядок дострокового припинення повноважень міського голови визначений статтею 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Частиною 1 зазначеної статті передбачено, що повноваження сільського, селищного, міського голови, вважаються достроково припиненими у разі: 1) його звернення з особистою заявою до відповідної ради про складення ним повноважень голови; 2) припинення його громадянства; 3) набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього; 3-1) набрання законної сили рішенням суду про притягнення його до відповідальності за правопорушення, пов’язане з корупцією, яким накладено стягнення у виді позбавлення права займати посади або займатися діяльністю, що пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування; 3-2) набрання законної сили рішенням суду про визнання його активів або активів, набутих за його дорученням іншими особами або в інших передбачених статтею 290 Цивільного процесуального кодексу України випадках, необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави; 4) відкликання з посади за народною ініціативою; 5) визнання його судом недієздатним, безвісно відсутнім або оголошення таким, що помер; 6) його смерті.
Жодна із зазначених підстав для дострокового припинення повноважень міського голови наразі не має місце, що свідчить про відсутність підстав для дострокового припинення повноважень міського голови.
2. Стосовно корупційних дій, про які повідомляє автор петиції слід зазначити, що міський голова Анатолій Бондаренко не притягувався до відповідальності за корупційні порушення та не внесений до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.
3. Щодо будівництва, використання земельних ділянок та розподілу бюджетних коштів.
Відповідно до частини 3 статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника. Таким уповноваженим органом є департамент архітектури та містобудування, а не міський голова, отже і відповідні документи, необхідні для здійснення тієї чи іншої забудови надаються саме зазначеним департаментом.
В свою чергу виділення земельних ділянок чи розподіл бюджетних коштів на різні цілі, зокрема на капітальні ремонти, а також фінансування Збройних Сил України здійснюється міською радою, шляхом ухвалення відповідного колегіального рішення. Для прикладу, міська рада виділяє кошти для співфінансування Збройних Сил України лише на підставі надходження відповідних звернень від органів державної влади, військових частин тощо. Тобто міський голова не наділений повноваженнями одноособово ухвалювати рішення стосовно зазначених вище питань.
Враховуючи зазначені вище норми законодавства, беручи до уваги відсутність належного обґрунтування зазначеної петиції, підготовлено проєкт рішення яким пропонується не підтримати петицію.
 
 
В.о. директора департаменту
управління справами та
юридичного забезпечення                                                                          Катерина ПИДОРИЧ
 
 

ДОДАТКИ

1 966-9-рд 25.04.23 Петиція.pdf Переглянути