ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Департамент економіки та розвитку

Доповідач:

Департамент економіки та розвитку

Підготував:

Департамент економіки та розвитку

Галузь:

Галузева

Статус:

Прийнятий вцілому

Дата:

07.07.2022

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 652-9-рд
Про розгляд електронної петиції про абонплату за одиницю теплового навантаження  

              Проект рішення
            №652-9-рд
    ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА    
               
                 
Про розгляд електронної петиції про абонплату за одиницю теплового навантаження            
                 
                 
Керуючись статтею 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції», рішення Черкаської міської ради від 28.01.2016 №2-143 «Про електронні петиції» та розглянувши електронну петицію Че/1748-еп. щодо відміни або обгрунтування абонплати за одиницю теплового навантаження, Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
  1. Електронну  петицію  Че/1748-еп.  в частині обгрунтування абонплати за одиницю теплового навантаження підтримати (обгрунтування ініціатору петиції додається).
  2. Результат розгляду електронної петиції оприлюднити на офіційному веб-сайті Черкаської міської ради.
       3. Контроль за виконанням рішення покласти на міського голову А.В.Бондаренка.
 
 
           
Міський  голова     Анатолій БОНДАРЕНКО
 
Ініціатору петиції  Че/1748-еп.
Баб’яку Олегу Миколайовичу
 
Обгрунтування тарифу
на одиницю теплового навантаження
(абонплата)
 
            Економічно обгрунтовані тарифи на опалення та  гаряче водопостачання  на опалювальний період 2021-2022 років для населення були затверджені виконавчим комітетом Черкаської міської ради у жовтні 2021 року.
            Тарифи розраховано з урахуванням ціни на природний газ 7 583,89 грн. за 1000 куб.м (з ПДВ, з урахуванням тарифу на послуги транспортування та коефіцієнту, який застосовується при замовленні потужності на добу наперед).
            Однак, у зв’язку з підписанням 30 вересня 2021 року Меморандуму про взаєморозуміння з врегулювання проблемних питань у сфері постачання теплової енергії та постачання гарячої води, тарифи на опалення та гаряче водопостачання в опалювальний період 2021-2022 років погоджено застосовувати на рівні квітня 2021 року, ціна природного газу в тарифах квітня 2021 року становила 4 737,6 грн. за 1000 куб.м (з ПДВ).
Таким чином, до кінцевого споживача категорії «населення» в опалювальний період 2021-2022 років підприємством застосовувалися тарифи на послуги з постачання теплової енергії та гарячої води, які були встановлені постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), та розраховані на підставі фактичних витрат КПТМ «Черкаситеплокомуненерго» за 2018 року (послуга з постачання теплової енергії) та 2015 року (послуга з постачання  гарячої води). Тарифи були збитковими та не відшкодовували всі понесені підприємством витрати на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії.     
            В тарифі на опалення, який діяв в опалювальний період 2021-2022 років та був затверджений НКРЕКП, всі витрати на виробництво теплової енергії були віднесені до умовно-змінної частини тарифу, тобто до тієї частини тарифу, яка сплачується тільки в опалювальний період, і вона була вищою, а умовно-постійна частина тарифу, або абонплата за одиницю теплового навантаження*,  яка сплачується впродовж року – нижчою.
            В тарифі на постачання теплової енергії населенню, який розрахований згідно Постанови КМУ №869 від 01.06.2011 і діє на даний час, умовно-змінна частина тарифу зменшена за рахунок того, що такі статті витрат, як наприклад «Фонд оплати праці з нарахуваннями робітників виробництва теплової енергії» віднесені до умовно-постійної частини (сплачується впродовж року), таким чином, умовно-змінна частина тарифу стала менша, а абонплата за одиницю теплового навантаження, або умовно-постійна частина тарифу,  зросла.
В цілому, перелік статей витрат не змінився, вони перерозподілені надавачем послуг за частинами тарифу на теплову енергію в опалювальний та міжопалювальний період.
* абонплата за приєднане теплове навантаження – це оплата за транспортування теплової енергії (обслуговування теплових мереж, підтримання в робочому стані, не залежить від обсягів фактично реалізованої теплової енергії).                  
 
Директор департаменту                                                                                        Ірина УДОД

Пояснювальна записка до проекту рішення
«Про розгляд електронної петиції про абонплату за одиницю теплового навантаження»
          
           Абонплата за приєднане теплове навантаження – це плата за транспортування теплової енергії: обслуговування теплових мереж, підтримання їх плата в робочому стані, не залежить від обсягів фактично реалізованої теплової енергії.
           Підвищення абонплати відбулось в результаті затвердження нових тарифів на опалення з 14 квітня 2022 року.
           Тариф на опалення складається з двох частин: умовно-змінної тарифу та умовно-постійної.
            В тарифі на опалення, який діяв в опалювальний період 2021-2022 років та був затверджений НКРЕКП, всі витрати на виробництво теплової енергії були віднесені до умовно-змінної частини тарифу, тобто до тієї частини тарифу, яка сплачується тільки в опалювальний період, і вона була вищою, а умовно-постійна частина тарифу, або абонплата на одиницю теплового навантаження,  яка сплачується впродовж року – нижчою.
         В тарифі на постачання теплової енергії населенню, який розрахований згідно Постанови КМУ №869 від 01.06.2011 і діє на даний час, умовно-змінна частина тарифу зменшена за рахунок того, що такі статті витрат, як наприклад «Фонд оплати праці з нарахуваннями робітників виробництва теплової енергії» віднесені до умовно-постійної частини (сплачується впродовж року), таким чином, умовно-змінна частина тарифу стала менша, а абонплата за одиницю теплового навантаження, або умовно-постійна частина тарифу,  зросла.
В цілому, перелік статей витрат не змінився, вони перерозподілилися за частинами тарифу на теплову енергію.
Вважаємо, що скасовувати економічно обгрунтований тариф на теплопостачання не доцільно, але ініціатору петиції необхідно надати грунтовне пояснення.
Відповідне рішення пропонуємо внести на розгляд міської ради.
          Проект рішення та пояснення ініціатору петиції надаємо.
 
 
 
Директор департаменту
економіки та розвитку                                                           Ірина УДОД

ДОДАТКИ

1 652-9-рд 07.07.22 додаток (петиція).pdf Переглянути