ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА | ||||||||||||
Вісімнадцята сесія | ||||||||||||
РІШЕННЯ | ||||||||||||
Від | 03.02.2022 | № | 18-9 | |||||||||
м.Черкаси | ||||||||||||
Про звернення Черкаської міської ради до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Ради національної безпеки і оборони України щодо посилення територіальної оборони України | ||||||||||||
Відповідно до статей 25, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА: 1. Направити Звернення Черкаської міської ради до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Ради національної безпеки і оборони України щодо посилення територіальної оборони України (додається). |
||||||||||||
Секретар міської ради | Юрій ТРЕНКІН | |||||||||||
Президенту України
Верховній Раді України
Кабінету Міністрів України
Раді національної безпеки і оборони України
ЗВЕРНЕННЯ
Черкаської міської ради щодо посилення територіальної
оборони України
У час, коли біля українських кордонів зосереджено понад 100 тис. військових Російської Федерації, сотні одиниць бронетехніки, важко переоцінити важливість територіальної оборони.
Органи місцевого самоврядування Законом України «Про основи національного спротиву» визначені як ключові виконавці програм національного спротиву і створення системи територіальної оборони.
У той самий час від вищих посадових осіб – міністра оборони, секретаря РНБО – лунають незрозумілі заяви, які принижують роботу місцевих рад, голів громад зі створення системи територіальної оборони. Це неприпустимо в умовах реальних загроз національній безпеці України.
Крім того, на сьогодні центральні органи виконавчої влади фактично самоусунулися від процесу виконання Закону «Про основи національного спротиву» - як в частині організаційного, так і матеріально-фінансового забезпечення.
Без фінансового, ресурсного забезпечення інститут територіальної оборони не зможе працювати. А місцеві бюджети не здатні самостійно покрити видатки на тероборону та підготовку національного спротиву.
Адже саме на місцеві бюджети покладено невластиві функції компенсації різниці тарифів. Зростання цін на енергоносії і наступне здорожчання товарів, робіт і послуг суттєво підвищують вартість соціальних програм та соціального захисту. Постійна неготовність керівництва держави до чергових хвиль епідемії коронавірусної хвороби щоразу покладає саме на місцеві бюджети задачу порятунку хворих, забезпечення лікарень, виплат для медиків. Навіть виконання обіцянки влади про підвищення заробітних плат медикам влада має намір перекласти на місцеві бюджети.
Тим часом уже очевидно, що при плануванні Державного бюджету України на 2022 рік Кабінет Міністрів України і Верховна Рада України заклали завищені показники доходів місцевих бюджетів.
Уряд запланував рекордні доходи місцевих бюджетів на 2022 рік обсягом у 630 млрд.грн., з них 437 млрд.грн. – власні доходи місцевих бюджетів. Але вже перші дві декади січня продемонстрували, що ці плани були надміру оптимістичними. За даними Державної казначейської служби, з запланованих на січень понад 28 млн.грн. доходів місцевих бюджетів по загальному фонду станом на 21 січня 2022 року отримано лише майже 14 млн.грн., тобто 49%. Зрозуміло, що вже у січні ми побачимо відхилення від плану надходжень до місцевих бюджетів.
Обсяг міжбюджетних трасфертів місцевим бюджетам на виконання делегованих повноважень також не витримують критики — вони значно занижені. Це всупереч статті 142 Конституції України, яка передбачає, що витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою.
Особливо кризова ситуація – на районному рівні. Згідно зі ст. 14 Закону обласні та районні ради забезпечують у межах відповідних видатків місцевих бюджетів належне фінансування заходів територіальної оборони місцевого значення, сприяють створенню добровольчих формувань територіальних громад.
Нажаль, така політика привела до того, що у районних бюджетах немає коштів навіть на забезпечення діяльності самих рад; виключення районних бюджетів з системи горизонтального вирівнювання позбавляє районні ради реально брати участь у заходах територіальної оборони. Це означає, що реалізація Закону «Про основи національного спротиву» зі створення системи територіальної оборони може бути повністю провалена, коштів на відповідні програми немає.
У зв’язку з цим звертаємось до Вас із вимогою терміново розробити проєкт Закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» з метою фінансового забезпечення виконання Закону «Про основи національного спротиву».
На час розробки і прийняття комплексного рішення вимагаємо підтримати проєкт Закону України про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» щодо збільшення видатків на оборону та зміцнення обороноздатності держави (6542 від 24.01.2022).
Ним, зокрема, встановлюється обов’язок Кабінету Міністрів України протягом десяти днів з дня набрання чинності цим Законом забезпечити виділення з резервного фонду Державного бюджету України 300.000,0 тис.грн. для потреб організації територіальної оборони.
Місцеві бюджети вже у І кварталі мають отримати кошти для створення системи національного спротиву. Бездіяльність у цих умовах – це саботаж.
У час смертельної загрози з боку держави-агресора – Російської Федерації ми закликаємо до консолідації всіх державницьких сил, до припинення політичних воєн на знищення.
Сьогодні і органи державної влади, і органи місцевого самоврядування, і армія, громадянське суспільство – в одному окопі. І лише разом стримаємо ворога.
Від імені Черкаської міської ради
Секретар міської ради Юрій ТРЕНКІН