ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор:
Департамент фінансової політики |
|
Доповідач:
Департамент фінансової політики |
|
Підготував: | Департамент фінансової політики |
---|---|
Галузь: | Галузева |
Статус: | Прийнятий вцілому |
Дата: | 16.12.2021 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 529-9-рд
Про звернення депутатів Черкаської міської ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України
Проект рішення | ||||||||
№ 529-9-рд | ||||||||
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА | ||||||||
< | ||||||||
Про звернення депутатів Черкаської міської ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України | ||||||||
Керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
|
||||||||
Міський голова | Анатолій БОНДАРЕНКО |
Додаток
до рішення міської ради
_________№________
до рішення міської ради
_________№________
Звернення
депутатів Черкаської міської ради до
Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України
депутатів Черкаської міської ради до
Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України
Запроваджений у 2015 році механізм горизонтального вирівнювання податкоспроможності місцевих бюджетів, який передбачає вилучення у вигляді реверсної дотації коштів до державного бюджету з місцевих бюджетів, що забезпечили рівень надходжень окремих податків у розрахунку на 1 жителя вищий, ніж у середньому по Україні, не стимулює збільшення надходжень до місцевих бюджетів та позбавляє місцеві бюджети значного фінансового ресурсу.
На сьогодні такий фінансовий інструмент потребує перегляду та коригування.
Будь-яке збільшення надходжень до місцевих бюджетів податку на доходи фізичних осіб призводить до збільшення суми передачі реверсної дотації з відповідного місцевого бюджету та зменшення у органів місцевого самоврядування значного ресурсу.
Так обсяг реверсної дотації у м.Черкаси становив у 2018 році – 42,2 млн.грн., у 2019 році – 67,9 млн.грн., у 2020 році - 90,5 млн.грн., у 2021 році - 106 млн.грн., на 2022 рік - 112,5 млн.грн., що на 5,7 відс. більше ніж у 2021 році.
У результаті, реверсна дотація бюджету Черкаської міської територіальної громади становить близько 7 відсотка очікуваних надходжень податку на доходи фізичних осіб.
Реверсна дотація зменшує будь-яку мотивацію місцевої влади залучати інвестиції, збільшувати кількість робочих місць, проводити заходи по легалізації заробітної плати, тому що чим більше робочих місць створено, чим більше сплачується ПДФО, тим більша реверсна дотація з бюджету.
Враховуючи вищевикладене з метою стимулювання місцевих бюджетів до економічного розвитку регіонів та збільшення надходжень податку на доходи фізичних осіб, ми, депутати Черкаської міської ради, звертаємось із проханням:
внести зміни до чинного законодавства в частині горизонтального вирівнювання податкоспроможності місцевих бюджетів та відмінити реверсну дотацію з місцевих бюджетів.
Від імені Черкаської міської ради
Міський голова Анатолій БОНДАРЕНКО
Пояснююча записка
до проекту рішення Черкаської міської ради
«Про звернення депутатів Черкаської міської ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України»
до проекту рішення Черкаської міської ради
«Про звернення депутатів Черкаської міської ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України»
Проект рішення Черкаської міської ради підготовлено на доручення постійної комісії Черкаської міської ради з питань бюджету та економічного розвитку про підготовку звернення до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо скасування реверсної дотації.
Реверсна дотація – це кошти, які місцеві бюджети передають до державного бюджету для горизонтального вирівнювання податкоспроможності територій.
Горизонтальне вирівнювання податкоспроможності бюджетів місцевого самоврядування, крім бюджетів міст Києва та Севастополя і районів у містах, здійснюється з урахуванням таких параметрів:
1) кількість населення;
2) надходження податку на доходи фізичних осіб, визначеного пунктом 1 частини першої статті 64 цього Кодексу, за останній звітний бюджетний період;
3) індекс податкоспроможності відповідного бюджету.
Індекс податкоспроможності є коефіцієнтом, що визначає рівень податкоспроможності бюджету місцевого самоврядування порівняно з аналогічним середнім показником по всіх бюджетах місцевого самоврядування в Україні (крім бюджетів міст Києва та Севастополя) у розрахунку на одну людину.
При здійсненні вирівнювання враховується значення індексу податкоспроможності відповідного бюджету.
Якщо значення індексу:
в межах 0,9-1,1 - вирівнювання не здійснюється;
менше 0,9 - надається базова дотація відповідному бюджету в обсязі 80 відсотків суми, необхідної для досягнення значення такого індексу забезпеченості відповідного бюджету 0,9;
більше 1,1 - передається реверсна дотація з відповідного бюджету в обсязі 50 відсотків суми, що перевищує значення такого індексу 1,1.
Бюджет м.Черкаси має індекс податкоспроможності - 1,3 та відповідно вилучаються кошти до державного бюджету (передбачена реверсна дотація). Обсяг реверсної дотації у м.Черкаси становив у 2018 році – 42,2 млн.грн., у 2019 році – 67,9 млн.грн., у 2020 році - 90,5 млн.грн., у 2021 році - 106 млн.грн., на 2022 рік - 112,5 млн.грн.
Реверсна дотація зменшує будь-яку мотивацію місцевої влади залучати інвестиції, збільшувати кількість робочих місць, проводити заходи по легалізації заробітної плати, тому що чим більше робочих місць створено, чим більше сплачується ПДФО, тим більша реверсна дотація з бюджету.
Реверсна дотація – це кошти, які місцеві бюджети передають до державного бюджету для горизонтального вирівнювання податкоспроможності територій.
Горизонтальне вирівнювання податкоспроможності бюджетів місцевого самоврядування, крім бюджетів міст Києва та Севастополя і районів у містах, здійснюється з урахуванням таких параметрів:
1) кількість населення;
2) надходження податку на доходи фізичних осіб, визначеного пунктом 1 частини першої статті 64 цього Кодексу, за останній звітний бюджетний період;
3) індекс податкоспроможності відповідного бюджету.
Індекс податкоспроможності є коефіцієнтом, що визначає рівень податкоспроможності бюджету місцевого самоврядування порівняно з аналогічним середнім показником по всіх бюджетах місцевого самоврядування в Україні (крім бюджетів міст Києва та Севастополя) у розрахунку на одну людину.
При здійсненні вирівнювання враховується значення індексу податкоспроможності відповідного бюджету.
Якщо значення індексу:
в межах 0,9-1,1 - вирівнювання не здійснюється;
менше 0,9 - надається базова дотація відповідному бюджету в обсязі 80 відсотків суми, необхідної для досягнення значення такого індексу забезпеченості відповідного бюджету 0,9;
більше 1,1 - передається реверсна дотація з відповідного бюджету в обсязі 50 відсотків суми, що перевищує значення такого індексу 1,1.
Бюджет м.Черкаси має індекс податкоспроможності - 1,3 та відповідно вилучаються кошти до державного бюджету (передбачена реверсна дотація). Обсяг реверсної дотації у м.Черкаси становив у 2018 році – 42,2 млн.грн., у 2019 році – 67,9 млн.грн., у 2020 році - 90,5 млн.грн., у 2021 році - 106 млн.грн., на 2022 рік - 112,5 млн.грн.
Реверсна дотація зменшує будь-яку мотивацію місцевої влади залучати інвестиції, збільшувати кількість робочих місць, проводити заходи по легалізації заробітної плати, тому що чим більше робочих місць створено, чим більше сплачується ПДФО, тим більша реверсна дотація з бюджету.
Директор департаменту Тетяна ХАРЕНКО