ОПИС ДОКУМЕНТУ
Доповідач:
Департамент освіти та гуманітарної політики |
|
Підготував: | Департамент освіти та гуманітарної політики |
---|---|
Галузь: | Галузева |
Статус: | Прийнятий вцілому |
Дата: | 10.12.2021 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 499-9-рд
Про затвердження в новій редакції Статуту комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради
Проект рішення | |||||||||
№ 499-9-рд | |||||||||
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА | |||||||||
< | |||||||||
Про затвердження в новій редакції Статуту комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради | |||||||||
> | |||||||||
Керуючись статтею 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», абзацем 4 пункту 3 Положення про інклюзивно-ресурсний центр, затвердженого постановою КМУ від 12.07.2017 №545, у зв’язку зі змінами в законодавстві, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2021 № 765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами», з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи, забезпечення їх системного кваліфікаційного супроводу, ефективного використання кадрового потенціалу, підвищення ефективності використання бюджетних коштів, Черкаська міська рада ВИРІШИЛА: 1. Затвердити в новій редакції Статут комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради згідно з додатком. 2. Вважати такими, що втратив чинність пункт 1 рішення Черкаської міської ради від 21.01.2019 №2-3913. 3.Контроль за виконанням рішення покласти на директора департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради та постійну комісію міської ради з питань гуманітарної та соціальної політики (Катерина Холупняк). |
|||||||||
Міський голова | Анатолій БОНДАРЕНКО | ||||||||
Додаток до рішення Черкаської міської ради ____ ____________2021 року № ____________ СТАТУТ КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ «ІНКЛЮЗИВНО - РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР» ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (нова редакція) 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ 1.1. Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради (далі – Центр) є установою комунальної форми власності м.Черкаси, створеною рішенням Черкаської міської ради від 22.08.2018 № 2-3449 «Про утворення комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради» з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, фахової передвищої освіти та інших закладах освіти. У зв’язку зі змінами в законодавстві, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2021 №765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами» виникла необхідність внесення змін до статуту Центру, шляхом викладення його в новій редакції. Центр створений з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (далі - комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу. Повне найменування українською мовою: Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради. Скорочене найменування українською мовою: ІРЦ. 1.2. Засновником Центру є Черкаська міська рада (далі – засновник). Уповноваженим органом управління є департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – уповноважений орган). 1.3. У своїй діяльності Центр підпорядковується Черкаській міській раді. Структурні підрозділи з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації (далі –управління освіти і науки Черкаської ОДА) здійснюють координацію діяльності Центру, контроль за дотриманням ним актів законодавства. 1.4. У своїй діяльності Центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України: «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про фахову передвищу освіту», «Про вищу освіту», іншими актами законодавства та цим Статутом. 1.5. Юридична адреса Центру: 18000, м.Черкаси, вул. Пушкіна, 143/1. 1.6. Центр є юридичною особою, що утворюється як бюджетна установа. Має печатку і штампи, бланки із своїм найменуванням, може мати самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства. уповноважений орган здійснює фінансування Центру. Центр може мати у своїй структурі філію (філії). Центр може організовувати власну діяльність з використанням мобільного інклюзивно-ресурсного центру. 2.МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ 2.1. Відповідно до поставленої мети, предметом діяльності Центру є: 2.1.1. Проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб; 2.1.2. Надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи; 2.1.3. Консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку; 2.1.4. Забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру: - у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами; - у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо; 2.1.5. Залучення (у разі потреби) педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти; 2.1.6. Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами: - дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти; - дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу; 2.1.7. Визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі); 2.1.8. Визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти; 2.1.9. Надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання; 2.1.10. Інформування громади про діяльність інклюзивно-ресурсного центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо; 2.1.11. Ведення обліку осіб, які звернулися до інклюзивно-ресурсного центру, шляхом формування їх електронного переліку в АС “ІРЦ” за формою, визначеною МОН; 2.1.12. Підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру. 2.2. Центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця. 3. ПРАВОВИЙ СТАТУС 3.1.Ценр є неприбутковою установою. Діяльність та утримання Центру здійснюється за рахунок коштів міського бюджету м. Черкаси (загального і спеціального фондів), субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам та інших надходжень, передбачених чинним законодавством. Центр має право надавати платні послуги відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 № 796 “Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності”. Надходження, отримані Центром за надання платних послуг та за рахунок інших додаткових джерел фінансування, в установленому законодавством порядку використовуються для забезпечення діяльності Центру, передбаченої його установчими документами. Центр самостійно розпоряджається надходженнями від надання платних послуг та інших додаткових джерел фінансування, передбачених його установчими документами. Забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини для розподілу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Доходи (прибутки) Центру використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Центру, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами. Для здійснення господарської діяльності Центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством. 3.2. Збитки, завдані Центру внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом незаконним або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду. 3.3. Для здійснення статутної діяльності Центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством. 3.4. Засновник та уповноважений орган управління не відповідають за зобов'язаннями Центру, а Центр не відповідає за зобов'язаннями засновника та уповноваженого органу управління. 3.5. Центр має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов'язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах. 4. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ КОМПЛЕКСНОЇ ОЦІНКИ 4.1. Комплексна оцінка, у тому числі повторна, проводиться: за письмовим (або он-лайн, використовуючи АС “ІРЦ”) зверненням (заявою) до Центру батьків (одного з батьків) або інших законних представників особи з особливими освітніми потребами, особи з особливими освітніми потребами, яка досягла 14 років (за погодженням із батьками, іншими законними представниками), органів опіки та піклування (для дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування (у разі непризначення законного представника у відповідному до законодавства порядку), повнолітньої особи (далі - заявники). 4.2. Усі письмові звернення (заяви) до Центру щодо проведення комплексної оцінки невідкладно фіксуються в АС “ІРЦ”. У разі звернення до інклюзивно-ресурсного центру щодо проведення комплексної оцінки однієї і тієї самої особи воно фіксується як повторне. 4.3. Перед проведенням комплексної оцінки директор Центру або уповноважені ним працівники проводять первинний прийом заявників, визначають час, місце та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність у них таких документів: - документи, що посвідчують особу заявників, в яких зазначено місце проживання, реєстрації на території громади м. Черкаси; - свідоцтво про народження дитини; - інші документів, що посвідчують особу, якій проводитиметься комплексна оцінка. 4.4. У разі проведення комплексної оцінки особи з інвалідністю до звернення (заяви) до Центру щодо проведення комплексної оцінки додається її індивідуальна програма реабілітації. 4.5. Центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання звернення (заяви). 4.6. У разі коли особа з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися: - психолого-педагогічна характеристика особи із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти; - зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для осіб, які здобувають загальну середню освіту), малюнки; - документи щодо додаткових обстежень особи; - копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти. 4.7. У разі коли особі з особливими освітніми потребами вже надавались психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, до Центру подаються: - попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки; - висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку особи згідно з індивідуальною програмою розвитку. 4.8. Центр може проводити комплексну оцінку, у тому числі повторну, за місцем навчання та/або проживання (перебування) особи. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками особи за два тижні до початку її проведення. 4.9. Для осіб, які мають освітні труднощі тяжкого та найтяжчого ступеня прояву; відповідно до індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю потребують індивідуального догляду та супроводу; перебувають на довготривалому лікуванні та/або реабілітації в закладах охорони здоров’я комплексна оцінка проводиться за місцем їх проживання (перебування). 4.10. Для здобувачів освіти комплексна оцінка проводиться з обов’язковим спостереженням та додатковим збором інформації фахівцями інклюзивно-ресурсного центру про особливості навчання особи в закладі освіти, консультацій з педагогічними працівниками закладу освіти щодо розроблення її індивідуальної освітньої траєкторії, індивідуальної програми розвитку, необхідності модифікації/адаптації освітньої програми (навчальних предметів), особливостей організації освітнього середовища, рекомендацій з надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг тощо. Для цього фахівці інклюзивно-ресурсних центрів за заявою заявників виїжджають на місце навчання особи з особливими освітніми потребами. 4.11. У разі необхідності додаткової медичної діагностики від інших вузькопрофільних спеціалістів за погодженням із заявниками строк проведення комплексної оцінки може бути продовжено, але не більш як до 30 календарних днів з моменту подання ними письмової заяви. 4.12. Під час проведення комплексної оцінки фахівці Центру повинні створити атмосферу довіри та доброзичливості, враховувати фізичний та емоційний стан особи, індивідуальні особливості її розвитку, вік, місце проживання, мову спілкування тощо. 4.13. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників особи у проведенні комплексної оцінки є обов’язковою. 4.14. Комплексна оцінка проводиться фахівцями Центру індивідуально за такими напрямами: - оцінка фізичного розвитку особи; - оцінка мовленнєвого розвитку особи; - оцінка когнітивної сфери особи; - оцінка емоційно-вольової сфери особи; - оцінка освітньої діяльності особи. За потреби під час комплексної оцінки може використовуватись інформація про стан здоров’я особи та результати медичної діагностики вузькопрофільних спеціалістів, яку надають заявники (за бажанням). 4.15. Метою проведення оцінки фізичного розвитку особи є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. За результатами оцінки вчитель-реабілітолог заповнює карту спостереження особи. 4.16. Оцінка мовленнєвого розвитку особи проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку. 4.17. Оцінка когнітивної сфери особи проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку. 4.18. Оцінка емоційно-вольової сфери особи проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку. 4.19. Метою проведення оцінки освітньої діяльності особи є визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок осіб дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку. 4.20. У разі потреби фахівці інклюзивно-ресурсного центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими. 4.21. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в інклюзивно-ресурсному центрі та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам особи за письмовим зверненням. Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних осіб в Центрі здійснюється відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних”. 4.22. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців Центру, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами. 4.23. За результатами комплексної оцінки: - визначаються наявність чи відсутність у особи особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів) відповідно до критеріїв, визначених чинним законодавством; - визначаються напрями, рівень та обсяг підтримки особи з особливими освітніми потребами в освітньому процесі, у тому числі обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з особливими освітніми потребами в закладах освіти (для особи з інвалідністю - з урахуванням індивідуальної програми реабілітації); - надаються рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей особи, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку осіб з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо). 4.24. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку за формою встановленою чинним законодавством. 4.25. Фахівці Центру зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників особи з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття особою дошкільної чи загальної середньої освіти). 4.26. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів. 4.27. Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам особи з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) особи до закладу освіти. 4.28. Висновок про комплексну оцінку зберігається в АС “ІРЦ” та реєструється у відповідному журналі. 4.29. У разі встановлення фахівцями Центру наявності у особи особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг. 4.30. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням особи з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання особи її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до інклюзивно-ресурсного центру за шість місяців до початку навчального року. Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники особи можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування особи. 4.31. Повторна комплексна оцінка фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі: - переходу особи з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переведення особи із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти; - надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічного консиліуму спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні особою освітньої програми; -визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту. 4.32. У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою для проведення повторної комплексної оцінки. Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників відпові дний структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою зобов’язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки особи з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування)/навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками. 4.33. Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб особи з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток. 4.34. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, за формою встановленою чинним законодавством, який зберігається в АС “ІРЦ”, що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку особи з особливими освітніми потребами, надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту. Висновок про комплексну оцінку повинен містити категорію (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів). 5. ОРГАНІЗАЦІЯ СИСТЕМНОГО КВАЛІФІКОВАНОГО СУПРОВОДУ, НАДАННЯ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ПОСЛУГ ОСОБАМ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ 5.1. Організацію системного кваліфікованого супроводу, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюють фахівці Центру, які: - надають допомогу в організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами, передбаченій її індивідуальною програмою розвитку; - беруть участь у команді психолого-педагогічного супроводу особи в закладі освіти, участь у розробленні її індивідуальної програми розвитку; - надають у разі потреби іншу методичну допомогу педагогічним працівникам закладу освіти та/або допомагають у залученні додаткових спеціалістів, які можуть надати практичну консультативну допомогу у складних випадках, тощо; - консультують батьків (інших законних представників особи) щодо роботи з особою з особливими освітніми потребами вдома; - виконують інші обов’язки відповідно до завдань Центру та посадових обов’язків. 5.2. Системний кваліфікований супровід, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг спрямовані на: - запобігання виникненню освітніх труднощів, їх мінімізацію в осіб з особливими освітніми потребами під час освітнього процесу; - соціалізацію осіб з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій; - сприяння розвитку потенціалу в осіб з особливими освітніми потребами з подальшим визначенням їх професійної орієнтації; - формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти; - забезпечення розвитку навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості. 5.3. Тривалість робочого тижня педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру становить 36 годин на тиждень та включає час, необхідний для виконання ними завдань Центру, визначених цим Положенням, та посадових обов’язків, передбачених трудовим договором та/або посадовою інструкцією, зокрема: - проведення комплексної оцінки; - здійснення системного кваліфікованого супроводу; - надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг; - провадження інших видів діяльності, що забезпечують виконання завдань Центру. 6. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЦЕНТРУ 6.1. Керівництво діяльністю Центру здійснює директор, який призначається на посаду строком на шість років на конкурсній основі та звільняється з посади міським головою. Рішення про проведення конкурсу приймається уповноваженим органом управляння:
Конкурс на посаду директора Центру проводиться відповідно до положення про конкурс, затвердженого уповноваженим органом управління. На посаду директора Центру призначається особа, яка має вищу освіту не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальністю “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія” (“Практична психологія”) та стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як п’ять років та яка пройшла конкурсний відбір і визнана переможцем конкурсу відповідно до порядку, затвердженого уповноваженим органом управління. Строк найму, права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом. 6.2. Директор Центру: 6.2.1. планує та організовує роботу інклюзивно-ресурсного центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців Центру; 6.2.2. призначає на посаду працівників Центру, звільняє їх із займаної посади відповідно до законодавства, затверджує посадові інструкції працівників Центру, заохочує працівників Центру і накладає на них дисциплінарні стягнення; 6.2.3. створює належні умови для продуктивної праці фахівців Центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами; 6.2.4. розпоряджається за погодженням із засновником в установленому порядку майном Центру та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, за погодженням із уповноваженим органом, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів; 6.2.5. забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності Центру; 6.2.6. представляє Центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями; 6.2.7. подає засновнику річний звіт про діяльність Центру; 6.2.8. видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання; 6.2.9. діє від імені Центру без довіреності; 6.2.10. залучає юридичних та фізичних осіб до виконання завдань Центру шляхом укладення з ними цивільно-трудових договорів відповідно до своєї компетенції; 6.2.11. може вносити засновнику Центру пропозиції щодо підвищення ефективності діяльності Центру. 6.3. Діяльність Центру забезпечують педагогічні працівники - директор, завідувач філії (за наявності філії), фахівці (консультанти) Центру (практичні психологи, вчителі-реабілітологи, вчителі-логопеди, інші вчителі-дефектологи). У разі коли кількість дітей, які проживають на території територіальної громади (району) або у місті (районі міста), перевищує відповідно 7 та 12 тис., Центр додатково залучає необхідних фахівців. До штатного розпису Центру додаткові посади фахівців (консультантів) Центру вводяться за рішенням його засновника із розрахунку 0,5 ставки на кожну додаткову тисячу дитячого населення, яке проживає на території відповідної територіальної громади та яке Центр обслуговує. Штатний розпис Центру передбачає посади інших працівників (адміністратор Центру, головний бухгалтер, бухгалтер, медсестра, юрист, водій тощо), які забезпечують господарсько-обслуговуючу та іншу діяльність Центру. Штатний розпис Центру затверджує уповноважений орган управління відповідно до законодавства. До штатного розпису Центру додаткові посади вводяться за рахунок спеціального фонду. 6.4. На посади педагогічних працівників Центру призначаються особи, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою, мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальностями “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія (“Практична психологія”), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як два роки у порядку, встановленому трудовим законодавством. 6.5. Призначення на посади педагогічних працівників Центру здійснюється директором Центру. 6.6. Обов’язки працівників Центру визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій, затверджених директором інклюзивно-ресурсного центру. 6.7. На педагогічних працівників Центру поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти. 6.8. У разі потреби Центр може залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод. 7.УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ ЦЕНТРУ 7.1. Управління Центром здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого законодавства. 7.2. Засновник: 7.2.1. Приймає рішення про створення, реорганізацію та ліквідацію Центру; затверджує Статут і зміни до нього. 7.2.2. Забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування Центру та організації інклюзивного навчання, здійснює інші передбачені законодавством повноваження як засновника юридичної особи. 7.3. Уповноважений орган управління: 7.3.1. Затверджує кошториси, в межах наявного фінансового ресурсу, затвердженого рішенням засновника. 7.3.2. Затверджує графік роботи, штатний розпис та граничну чисельність працівників Центру. 7.3.3. Здійснює організацію та проводить конкурс на заняття посади директора та педагогічних працівників Центру. 7.3.4. Відповідно до законодавства розробляє Положення про проведення конкурсу на посаду директора Центру та затверджує склад конкурсної комісії; готує на ім’я міського голови подання щодо заходів заохочення, преміювання, дисциплінарного стягнення директора та вирішує інші питання, визначенні трудовим законодавством. 7.3.5. Попередньо заслуховує звіт про діяльність Центру; 7.3.6. Проводить моніторинг виконання рекомендацій Центру підпорядкованими йому закладами освіти, та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти. 8. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ 8.1. Центр має право: 8.1.1. Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Центр завдань; 8.1.2. Укладати договора з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства; 8.1.3. Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства; 8.1.4. Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку; 8.1.5. Здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству; 8.1.6. Здійснювати оперативну діяльність щодо матеріально-технічного забезпечення своєї роботи. 8.2. З метою якісного виконання покладених завдань Центр зобов’язаний: 8.2.1. У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров’я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції; 8.2.2. Вносити пропозиції засновнику, відповідному структурному підрозділу щодо удосконалення діяльності Центру, розвитку послуг для дітей з особливими освітніми потребами; 8.2.3. Залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), навчально-реабілітаційних центрів. 8.2.4. Забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування. 9. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО –ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ 9.1. Матеріально-технічна база Центру включає будівлі, споруди, приміщення, землю, інженерні комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі. 9.2. Майно, закріплене за Центром, не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством. 9.3. Центр здійснює фінансово-господарську діяльність згідно кошторису, що затверджений Уповноваженим органом. 9.4. Джерелами фінансування Центру є кошти засновника, благодійні пожертви юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством, у тому числі кошти, одержані за надання додаткових освітніх та інших платних послуг, гранти, дарунки, інші надходження, одержані від юридичних та фізичних осіб. 9.5. Порядок ведення ділової, кадрової, статистичної та фінансової документації в Центрі здійснюється відповідно до законодавства та цього статуту. Для організації та обліку роботи фахівці Центру ведуть документацію в електронному вигляді, зокрема:
10. ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ 10.1. Трудовий колектив Центру складається з усіх громадян, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору (контракту, угоди) або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника із Центром. 10.2. Трудові та соціальні відносини трудового колективу з директором Центру регулюються колективним договором. 10.3. Право укладання колективного договору від імені засновника надається директору Центру за погодженням з уповноваженим органом, а від імені трудового колективу - уповноваженому ним органу. Сторони колективного договору звітують на загальних зборах колективу не менш ніж один раз на рік. 10.4. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров'я, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору. 10.5. Форми і системи оплати праці, норми праці, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством. 10.6. Оплата праці працівників Центру здійснюється у першочерговому порядку. Усі інші платежі здійснюються Центром після виконання зобов'язань щодо оплати праці. 10.7. Працівники Центру провадять свою діяльність відповідно до Статуту, колективного договору та посадових інструкцій згідно з законодавством. 11. ПРИПИНЕННЯ ЦЕНТРУ 11.1. Діяльність Центру припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію Центру приймається Засновником. Припинення діяльності Центру здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку. 11.2. Під час реорганізації Центру його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником. 11.3. Центр вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку. 12. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ 12.1. Зміни та доповнення до цього Статуту у разі потреби вносяться засновником шляхом викладення його у новій редакції та реєструються в установленому законом порядку. 12.2. Питання, які не передбачаються цим Статутом, визначаються чинним законодавством України. |
|||||||||
Про затвердження в новій редакції Статуту комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради
Попередня редакція згідно рішення від 24.01.2019 №2-3913 |
Нова редакція, з урахуванням запропонованих змін |
|
|
Розділ 1 «Загальні положення» п.1.1. Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради (далі – Центр) є установою комунальної форми власності м.Черкаси, створеною рішенням Черкаської міської ради від 22.08.2018 № 2-3449 «Про утворення комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради» з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами. У зв’язку з необхідністю внесення змін до статуту Центру з дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України «Про деякі питання створення ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів» від 22.08.2018 № 617 вносяться зміни шляхом викладення його в новій редакції. Центр створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (далі - комплексна оцінка), надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу. п.1.4. У своїй діяльності інклюзивно-ресурсний центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України: “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту”, іншими актами законодавства та цим статутом. |
Розділ 1 «Загальні положення» п.1.1. Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради (далі – Центр) є установою комунальної форми власності м.Черкаси, створеною рішенням Черкаської міської ради від 22.08.2018 № 2-3449 «Про утворення комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Черкаської міської ради» з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно технічної) освіти, фахової передвищої освіти та інших закладах освіти. У зв’язку зі змінами в законодавстві, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2021 №765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами» виникла необхідність внесення змін до статуту Центру, шляхом викладення його в новій редакції. Центр створений з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно технічної) освіти, фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (далі- комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікаційного супроводу. 1.4. У своїй діяльності Центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України: «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про фахову передвищу освіту», «Про вищу освіту», іншими актами законодавства та цим Статутом. |
Розділ 2 «Мета та предмет діяльності» 2.1. Відповідно до поставленої мети, предметом діяльності Центру є: 2.1.1. проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту (здійснюється практичними психологами Центру), розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини; 2.1.2. надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги; 2.1.3. участь педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік; 2.1.4. ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсному центрі, за згодою їх батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини; 2.1.5. ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами за їх згодою; 2.1.6. надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання; 2.1.7. надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям; 2.1.8. консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів; 2.1.9. надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей; 2.1.10. моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються; 2.1.11. організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами; 2.1.12. взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів; 2.1.13. підготовка звітної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру для засновника, відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою, а також аналітичної інформації для відповідного центру підтримки інклюзивної освіти. 2.1.14 інші функції, що випливають з покладених на Центр завдань. |
Розділ 2 «Мета та предмет діяльності» 2.1. Відповідно до поставленої мети, предметом діяльності Центру є: 2.1.1. Проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб; 2.1.2. Надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи; 2.1.3. Консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку; 2.1.4. Забезпечення участі педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру: - у діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами; - у семінарах, тренінгах, майстер-класах для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, обміну досвідом тощо; 2.1.5. Залучення (у разі потреби) педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру під час засідань психолого-педагогічного консиліуму у спеціальних закладах загальної середньої освіти; 2.1.6. Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами: - дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти; - дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу; 2.1.7. Визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі); 2.1.8. Визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти; 2.1.9. Надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання; 2.1.10. Інформування громади про діяльність інклюзивно-ресурсного центру та взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями тощо; 2.1.11. Ведення обліку осіб, які звернулися до інклюзивно-ресурсного центру, шляхом формування їх електронного переліку в АС “ІРЦ” за формою, визначеною МОН; 2.1.12. Підготовка звітної та аналітичної інформації про результати діяльності інклюзивно-ресурсного центру. |
Розділ 3 «Правовий статус» п.3.1. доповнено абзацами наступного змісту: Центр має право надавати платні послуги відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 № 796 “Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності”. Надходження, отримані Центром за надання платних послуг та за рахунок інших додаткових джерел фінансування, в установленому законодавством порядку використовуються для забезпечення діяльності Центру, передбаченої його установчими документами. Центр самостійно розпоряджається надходженнями від надання платних послуг та інших додаткових джерел фінансування, передбачених його установчими документами. |
|
Розділ 4 «Організація проведення комплексної оцінки» п.4.1 Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор Центру, або уповноважені ним працівники, які визначають час та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність таких документів: документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників; свідоцтва про народження дитини; індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності); форми первинної облікової документації №112/0 “Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ, у разі потреби - довідки від психіатра. п.4.2. Центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі - заява) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини. п.4.3. У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися: психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти; зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки; документи щодо додаткових обстежень дитини. п.4.5. Центр може проводити комплексну оцінку за місцем навчання та/або проживання (перебування) дитини. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками дитини за два тижні до початку її проведення. п.4.8. Комплексна оцінка проводиться фахівцями Центру індивідуально за такими напрямами: оцінка фізичного розвитку дитини; оцінка мовленнєвого розвитку дитини; оцінка когнітивної сфери дитини; оцінка емоційно-вольової сфери дитини; оцінка освітньої діяльності дитини. П. 4.16. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців Центру, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами. П.4.17. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку, в якому зазначаються загальні дані про дитину з особливими освітніми потребами, її сім’ю (батьків (одного з батьків) або законних представників, братів, сестер), умови виховання в сім’ї, стан здоров’я дитини, заклад освіти, де навчається дитина, напрями проведення комплексної оцінки, загальні висновки, рекомендації, прізвище, ім’я, по батькові фахівців інклюзивно-ресурсного центру, які проводили оцінку. п.4.24. Повторна комплексна оцінка фахівцями Центру проводиться у разі: переходу дитини з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переведення дитини із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти; надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічної комісії спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми. п.4.27. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну комплексну оцінку, що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг. |
Розділ 4 «Організація проведення комплексної оцінки» п.п. 4.1.-4.4: «4.1. Комплексна оцінка, у тому числі повторна, проводиться: за письмовим (або он-лайн, використовуючи АС “ІРЦ”) зверненням (заявою) до Центру батьків (одного з батьків) або інших законних представників особи з особливими освітніми потребами, особи з особливими освітніми потребами, яка досягла 14 років (за погодженням із батьками, іншими законними представниками), органів опіки та піклування (для дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування (у разі непризначення законного представника у відповідному до законодавства порядку), повнолітньої особи (далі - заявники). 4.2. Усі письмові звернення (заяви) до Центру щодо проведення комплексної оцінки невідкладно фіксуються в АС “ІРЦ”. У разі звернення до інклюзивно-ресурсного центру щодо проведення комплексної оцінки однієї і тієї самої особи воно фіксується як повторне. 4.3. Перед проведенням комплексної оцінки директор Центру або уповноважені ним працівники проводять первинний прийом заявників, визначають час, місце та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність у них таких документів: - документи, що посвідчують особу заявників, в яких зазначено місце проживання, реєстрації на території громади м. Черкаси; - свідоцтво про народження дитини; - інші документів, що посвідчують особу, якій проводитиметься комплексна оцінка. 4.4. У разі проведення комплексної оцінки особи з інвалідністю до звернення (заяви) до Центру щодо проведення комплексної оцінки додається її індивідуальна програма реабілітації. п.4.5. Центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання звернення (заяви). п.4.6. У разі коли особа з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися: - психолого-педагогічна характеристика особи із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти; - зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для осіб, які здобувають загальну середню освіту), малюнки; - документи щодо додаткових обстежень особи; - копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти. П.4.8.-4.11: 4.8. Центр може проводити комплексну оцінку, у тому числі повторну, за місцем навчання та/або проживання (перебування) особи. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками особи за два тижні до початку її проведення. 4.9. Для осіб, які мають освітні труднощі тяжкого та найтяжчого ступеня прояву; відповідно до індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю потребують індивідуального догляду та супроводу; перебувають на довготривалому лікуванні та/або реабілітації в закладах охорони здоров’я комплексна оцінка проводиться за місцем їх проживання (перебування). 4.10. Для здобувачів освіти комплексна оцінка проводиться з обов’язковим спостереженням та додатковим збором інформації фахівцями інклюзивно-ресурсного центру про особливості навчання особи в закладі освіти, консультацій з педагогічними працівниками закладу освіти щодо розроблення її індивідуальної освітньої траєкторії, індивідуальної програми розвитку, необхідності модифікації/адаптації освітньої програми (навчальних предметів), особливостей організації освітнього середовища, рекомендацій з надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг тощо. Для цього фахівці інклюзивно-ресурсних центрів за заявою заявників виїжджають на місце навчання особи з особливими освітніми потребами. 4.11. У разі необхідності додаткової медичної діагностики від інших вузькопрофільних спеціалістів за погодженням із заявниками строк проведення комплексної оцінки може бути продовжено, але не більш як до 30 календарних днів з моменту подання ними письмової заяви. п.4.14. Комплексна оцінка проводиться фахівцями Центру індивідуально за такими напрямами: - оцінка фізичного розвитку особи; - оцінка мовленнєвого розвитку особи; - оцінка когнітивної сфери особи; - оцінка емоційно-вольової сфери особи; - оцінка освітньої діяльності особи. За потреби під час комплексної оцінки може використовуватись інформація про стан здоров’я особи та результати медичної діагностики вузькопрофільних спеціалістів, яку надають заявники (за бажанням). п.4.22-4.23.: п.4.22 Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців Центру, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники особи з особливими освітніми потребами. 4.23. За результатами комплексної оцінки: - визначаються наявність чи відсутність у особи особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів) відповідно до критеріїв, визначених чинним законодавством; - визначаються напрями, рівень та обсяг підтримки особи з особливими освітніми потребами в освітньому процесі, у тому числі обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з особливими освітніми потребами в закладах освіти (для особи з інвалідністю - з урахуванням індивідуальної програми реабілітації); - надаються рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей особи, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку осіб з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо). П.4.24. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку за формою встановленою чинним законодавством. п.4.31. Повторна комплексна оцінка фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі: - переходу особи з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переведення особи із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти; - надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічного консиліуму спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні особою освітньої програми; -визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту. П.4.34. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, за формою встановленою чинним законодавством, який зберігається в АС “ІРЦ”, що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку особи з особливими освітніми потребами, надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту. Висновок про комплексну оцінку повинен містити категорію (категорії) (тип (типи) її особливих освітніх потреб (труднощів). |
Розділ 5 «Організація психолого-педагогічного супроводу та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитині з особливими освітніми потребами» п.5.1. Психолого-педагогічний супровід - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку. Психолого-педагогічні послуги - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру. Корекційно-розвиткові послуги - це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення. п.5.2. Психолого-педагогічний супровід, психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на: соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій; формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти; розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості. За результатами комплексної оцінки фахівці інклюзивно-ресурсного центру: визначають напрями та обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються дітям з особливими освітніми потребами (для дитини з інвалідністю - з урахуванням індивідуальної програми реабілітації), та забезпечують їх надання шляхом проведення індивідуальних і групових занять; надають рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей дитини, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку дітей з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо). Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги надаються дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, і не отримують відповідної допомоги. п.5.3. Тривалість робочого тижня педагогічних працівників Центру становить 40 годин, що становить тарифну ставку, з яких педагогічне навантаження фахівців Центру, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, становить 18 годин на тиждень для безпосередньої роботи з такими дітьми. Крім того, фахівці Центру провадять інші види діяльності, зокрема надають консультації батькам (законним представникам) дітей, педагогічним працівникам, які беруть участь в інклюзивному навчанні, тощо |
Розділ 5 «Організація системного кваліфікованого супроводу, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами» п.5.1. Організацію системного кваліфікованого супроводу, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюють фахівці Центру, які: - надають допомогу в організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами, передбаченій її індивідуальною програмою розвитку; - беруть участь у команді психолого-педагогічного супроводу особи в закладі освіти, участь у розробленні її індивідуальної програми розвитку; - надають у разі потреби іншу методичну допомогу педагогічним працівникам закладу освіти та/або допомагають у залученні додаткових спеціалістів, які можуть надати практичну консультативну допомогу у складних випадках, тощо; - консультують батьків (інших законних представників особи) щодо роботи з особою з особливими освітніми потребами вдома; - виконують інші обов’язки відповідно до завдань Центру та посадових обов’язків. п.5.2. Системний кваліфікований супровід, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг спрямовані на: - запобігання виникненню освітніх труднощів, їх мінімізацію в осіб з особливими освітніми потребами під час освітнього процесу; - соціалізацію осіб з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій; - сприяння розвитку потенціалу в осіб з особливими освітніми потребами з подальшим визначенням їх професійної орієнтації; - формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти; - забезпечення розвитку навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості. п.5.3. Тривалість робочого тижня педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру становить 36 годин на тиждень та включає час, необхідний для виконання ними завдань Центру, визначених цим Положенням, та посадових обов’язків, передбачених трудовим договором та/або посадовою інструкцією, зокрема: - проведення комплексної оцінки; - здійснення системного кваліфікованого супроводу; - надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг; - провадження інших видів діяльності, що забезпечують виконання завдань Центру. |
Розділ 6 «Кадрове забезпечення центру» п.6.1.Керівництво діяльністю Центру здійснює директор, який призначається на посаду строком на три роки на конкурсній основі та звільняється з посади міським головою за погодженням з відповідним структурним підрозділом з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації. На посаду директора Центру призначається особа, яка має вищу освіту ступеня магістра за спеціальністю “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія” (“Практична психологія”) та стаж роботи не менше п’яти років за фахом. Строк найму, права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом. п.6.2 Директор Центру: 6.2.1 планує та організовує роботу Центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання; здійснює розробку посадових інструкцій та функціональних обов’язків працівників Центру та затверджує їх посадові інструкції; 6.2.2. призначає на посади фахівців Центру та звільняє їх з посад відповідно до законодавства на конкурсній основі; 6.2.3. створює належні умови для продуктивної праці фахівців Центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами; 6.2.4. розпоряджається за погодженням із засновником в установленому порядку майном інклюзивно-ресурсного центру та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, за погодженням із Уповноваженим органом, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів; 6.2.5. забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності Центру; 6.2.6. представляє Центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями; 6.2.7. подає засновнику річний звіт про діяльність інклюзивно-ресурсного центру; 6.2.8. Вносить пропозиції Уповноваженому органу стосовно чисельності та фонду оплати праці працівників Центру. п.6.3. Діяльність Центру забезпечують педагогічні працівники: вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи (сурдопедагоги, олігофренопедагоги, тифлопедагоги), практичні психологи, вчитель-реабілітолог, а також медична сестра, бухгалтер та господарсько-обслуговувальний персонал. п.6.4. На посади педагогічних працівників Центру призначаються особи, які мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра. Стаж роботи за фахом не менше 60 відсотків педагогічних працівників Центру повинен становити три або більше років. п.6.5. Призначення на посаду педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру здійснюється засновником на конкурсній основі. Положення про конкурс на посаду директора та педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру затверджує засновник на підставі примірних положень, затверджених МОН. п.6.6. На педагогічних працівників Центрів поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти. п.6.7. У разі потреби інклюзивно-ресурсний центр може залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод. Для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг в інклюзивно-ресурсному центрі вводяться такі посади: вчителя-логопеда з розрахунку одна штатна одиниця на 25-30 дітей з порушеннями мовлення або 15-20 дітей з тяжкими порушеннями мовлення, або 15 дітей дошкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення, або 12 дітей дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення; вчителя-дефектолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей з порушеннями слуху/зору/інтелектуального розвитку; практичного психолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення емоційно-вольової сфери/пізнавальних процесів; вчителя-реабілітолога з розрахунку одна штатна одиниця на 12-15 дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату. п.6.8. За наявності автотранспортних засобів (автобусів) вводиться посада водія. |
Розділ 6 «Кадрове забезпечення центру» П. 6.1. Керівництво діяльністю Центру здійснює директор, який призначається на посаду строком на шість років на конкурсній основі та звільняється з посади міським головою. Рішення про проведення конкурсу приймається уповноваженим органом управляння:
Конкурс на посаду директора Центру проводиться відповідно до положення про конкурс, затвердженого уповноваженим органом управління. На посаду директора Центру призначається особа, яка має вищу освіту не нижче освітнього ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальністю “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія” (“Практична психологія”) та стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як п’ять років та яка пройшла конкурсний відбір і визнана переможцем конкурсу відповідно до порядку, затвердженого уповноваженим органом управління. Строк найму, права, обов’язки і відповідальність директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом. п.6.2 Керівник (директор) Центру: 6.2.1. планує та організовує роботу інклюзивно-ресурсного центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців Центру; 6.2.2. призначає на посаду працівників Центру, звільняє їх із займаної посади відповідно до законодавства, затверджує посадові інструкції працівників Центру, заохочує працівників Центру і накладає на них дисциплінарні стягнення; 6.2.3. створює належні умови для продуктивної праці фахівців Центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого-педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг особам з особливими освітніми потребами; 6.2.4. розпоряджається за погодженням із засновником в установленому порядку майном Центру та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, за погодженням із уповноваженим органом, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів; 6.2.5. забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності Центру; 6.2.6. представляє Центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями; 6.2.7. подає засновнику річний звіт про діяльність Центру; 6.2.8. видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання; 6.2.9. діє від імені Центру без довіреності; 6.2.10. залучає юридичних та фізичних осіб до виконання завдань Центру шляхом укладення з ними цивільно-трудових договорів відповідно до своєї компетенції; 6.2.11. може вносити засновнику Центру пропозиції щодо підвищення ефективності діяльності Центру. 6.3. Діяльність Центру забезпечують педагогічні працівники - директор, завідувач філії (за наявності філії), фахівці (консультанти) Центру (практичні психологи, вчителі-реабілітологи, вчителі-логопеди, інші вчителі-дефектологи). У разі коли кількість дітей, які проживають на території територіальної громади (району) або у місті (районі міста), перевищує відповідно 7 та 12 тис., Центр додатково залучає необхідних фахівців. До штатного розпису Центру додаткові посади фахівців (консультантів) Центру вводяться за рішенням його засновника із розрахунку 0,5 ставки на кожну додаткову тисячу дитячого населення, яке проживає на території відповідної територіальної громади та яке Центр обслуговує. Штатний розпис Центру передбачає посади інших працівників (адміністратор Центру, головний бухгалтер, бухгалтер, медсестра, юрист, водій тощо), які забезпечують господарсько-обслуговуючу та іншу діяльність Центру. Штатний розпис Центру затверджує уповноважений орган управління відповідно до законодавства. До штатного розпису Центру додаткові посади вводяться за рахунок спеціального фонду. п.6.4. На посади педагогічних працівників Центру призначаються особи, які є громадянами України, вільно володіють державною мовою, мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальностями “Спеціальна освіта” (“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія (“Практична психологія”), стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як два роки у порядку, встановленому трудовим законодавством. 6.5. Призначення на посади педагогічних працівників Центру здійснюється директором Центру. 6.6. Обов’язки працівників Центру визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій, затверджених директором інклюзивно-ресурсного центру. п.6.7. На педагогічних працівників Центру поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти. п.6.8. У разі потреби Центр може залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод. |
Розділ 7 «Управління діяльністю Центру» 7.2. Засновник: 7.2.1.Приймає рішення про створення, реорганізацію та ліквідацію Центру; затверджує граничну чисельність фахівців Центру, штатний розпис, Статут і зміни до нього, Положення про конкурси на посади директора та педагогічних працівників ІРЦ; 7.2.2. Затверджує режим роботи Центру; 7.2.3. Забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування Центру та організації інклюзивного навчання, здійснює інші передбачені законодавством повноваження як засновника юридичної особи; 7.3. Уповноважений орган: 7.3.1. Затверджує кошториси, в межах наявного фінансового ресурсу, затвердженого рішенням засновника; 7.3.2. Здійснює організацію та проводить конкурси на заняття посади директора Центру та педагогічних працівників Центру; 7.3.3. Відповідно до законодавства розробляє Положення про проведення конкурсу на посади директора та педагогічних працівників Центру та затверджує склад конкурсної комісії; готує на ім’я міського голови подання щодо заходів заохочення, преміювання, дисциплінарного стягнення директора та вирішує інші питання, визначенні трудовим законодавством. 7.3.4. Попередньо заслуховує звіт про діяльність Центру; 7.3.5. Проводить моніторинг виконання рекомендацій Центру підпорядкованими йому закладами освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. |
Розділ 7 «Управління діяльністю Центру» п.7.2. Засновник: 7.2.1. Приймає рішення про створення, реорганізацію та ліквідацію Центру; затверджує Статут і зміни до нього. 7.2.2. Забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування Центру та організації інклюзивного навчання, здійснює інші передбачені законодавством повноваження як засновника юридичної особи 7.3. Уповноважений орган: 7.3.1. Затверджує кошториси, в межах наявного фінансового ресурсу, затвердженого рішенням засновника; 7.3.2. Затверджує графік роботи, штатний розпис та граничну чисельність працівників Центру; 7.3.3. Здійснює організацію та проводить конкурс на заняття посади керівника (директора) Центру; 7.3.4. Відповідно до законодавства розробляє Положення про проведення конкурсу на посаду керівника (директора) Центру та затверджує склад конкурсної комісії; готує на ім’я міського голови подання щодо заходів заохочення, преміювання, дисциплінарного стягнення керівника (директора) та вирішує інші питання, визначенні трудовим законодавством. 7.3.5. Попередньо заслуховує звіт про діяльність Центру; 7.3.6. Проводить моніторинг виконання рекомендацій Центру підпорядкованими йому закладами освіти, та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти |
Розділ 9 «Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність» | Розділ 9 «Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність» п.9.4 викладено у наступній редакції: «Джерелами фінансування Центру є кошти засновника, благодійні пожертви юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством, у тому числі кошти, одержані за надання додаткових освітніх та інших платних послуг, гранти, дарунки, інші надходження, одержані від юридичних та фізичних осіб.». |
В.о. директора департаменту Богдан БЄЛОВ