ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Департамент архітектури та містобудування

Підготував:

Департамент архітектури та містобудування

Галузь:

Галузева

Статус:

Новий проєкт

Дата:

19.08.2021

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 346-9-рд
Про припинення адміністративного відділу Черкаської міської ради та внесення змін до рішення Черкаської міської ради від 23.05.2013 № 3-1682 «Про структуру, загальну чисельність апарату Черкаської міської ради та її виконавчих органів»

 
 
            Проект рішення
            №  346-9-рд
    ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА    
               
                 
Про припинення адміні-стративного відділу Черкаської міської ради та внесення змін до рішення Черкаської міської ради від 23.05.2013 № 3-1682 «Про структуру, загальну чисельність апарату Черкаської міської ради та її виконавчих органів»
 
 
         
                 
                 
На підставі пунктів 5 і 6 частини 1 статті 26, пункту 6 частини 4 статті 42 та частини четвертої статті 54 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", керуючись Цивільним кодексом України, пунктом 1 статті 40 Кодексу законів про працю України, Черкаська міська рада
 
ВИРІШИЛА:
 
1. Припинити адміністративний відділ Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 38765051) шляхом приєднання до департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 38715770).
2. Визначити департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 38715770) правонаступником майнових прав та обов’язків адміністративного відділу Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 38765051).
3. Доручити виконавчому комітетові Черкаської міської ради затвердити склад комісії з припинення адміністративного відділу Черкаської міської ради.
4. Встановити строк пред’явлення кредиторами своїх кредиторських вимог два місяці з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи адміністративного відділу Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 38765051). Вимоги кредиторів заявляються у письмовій формі за адресою: 18001, місто Черкаси, вулиця Байди Вишневецького, 36, згідно з вимогами чинного законодавства.
5. Внести зміни до рішення Черкаської міської ради від 23.05.2013 № 3-1682 "Про структуру, загальну чисельність апарату Черкаської міської ради та її виконавчих органів", а саме:
5.1. Абзац п’ятий пункту 1 викласти в такій редакції:
"1. Затвердити чисельність департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради 68 штатних одиниць, визначити перелік підрозділів цього виконавчого органу ради:
  1. Управління планування та архітектури:
  • відділ забудови;
  • відділ містобудівного кадастру та ГІС;
  • відділ реклами та дизайну міського середовища.
       2.Управління земельних ресурсів, землеустрою та інспектування:
  • відділ контрольно-договірної роботи;
  • відділ по роботі з фізичними особами;
  • відділ по роботі з юридичними особами;
  • відділ стратегічного розвитку та продажу земель;
  • відділ інспектування та обліку земельних ресурсів. 
      3. Управління юридичного забезпечення:
  • відділ представництва в судах;
  • відділ правової експертизи;
         4. Управління будівництва:
  • інженерно-технологічний відділ;
  • відділ супроводу проектування;
  • відділ кошторисно-договірної роботи.
      5. Відділ планування та закупівель.

     6. Відділ бухгалтерського обліку та звітності.
    7. Організаційний відділ.
     8.  Сектор охорони культурної спадщини».
     5.2. Абзац перший підпункту 2.1. пункту 2 викласти у такій редакції:
"2.1. Затвердити чисельність департаменту управління справами та юридичного забезпечення Черкаської міської ради 81 штатна одиниця, визначити перелік підрозділів цього виконавчого органу ради:».
5.3. Пункт 6 викласти у такій редакції:
"6. Затвердити структуру виконавчих органів ради, штат керівництва міської ради та її виконавчого комітету, загальну чисельність керівництва та виконавчих органів ради (додається).".
6. Затвердити Положення про департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради у новій редакції (додається).
7. Визнати таким, що втратило чинність рішення Черкаської міської ради від 12.05.2017 №2-2001 «Про внесення змін до Положень про департаменти та рішень Черкаської міської ради щодо організації роботи із залучення пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста». 
8. Міському голові Бондаренку А.В.:
8.1.  Затвердити штатні розписи відповідних виконавчих органів ради.
8.2. Здійснювати інші заходи, пов’язані з прийняттям цього рішення, відповідно до чинного законодавства України.
8.3. Здійснювати до затвердження бюджетного розпису реорганізованої юридичної особи забезпечення заробітною платою працівників за рахунок юридичних осіб, що реорганізуються.
9. Фінансування заходів, пов'язаних з реорганізацією виконавчих органів ради, здійснювати за рахунок коштів виконавчих органів, що реорганізуються.
10.   Рішення вступає в дію з моменту прийняття.
11. Контроль за виконанням рішення покласти на міського голову Бондаренка А. В.
                 
                 
Міський голова         А. В. Бондаренко
 

 
ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                                           рішення Черкаської міської ради
                                                                           від ______________   № _____
 
Структура виконавчих органів ради,
штат керівництва міської ради та її виконавчого комітету,
загальна чисельність керівництва та виконавчих органів ради
 

з/п
Найменування посад та виконавчих органів ради Кількість штатних одиниць
1. Керівництво міської ради та її виконавчого комітету: 8
1.1 міський голова 1
1.2 секретар міської ради 1
1.3 перший заступник міського голови
з питань діяльності виконавчих органів ради
1
1.4 заступник міського голови
з питань діяльності виконавчих органів ради
5
2. Відділ з питань роботи ради Черкаської міської ради 8
3. Відділ "Оперативна служба" Черкаської міської ради 7
4. Управління інспектування Черкаської міської ради 26
5. Управління державного архітектурно-будівельного контролю Черкаської міської ради 15
6. Департамент фінансової політики Черкаської міської ради 34
7. Департамент управління справами та юридичного забезпечення Черкаської міської ради 81
8. Управління з питань державної реєстрації Черкаської міської ради 36
9. Департамент архітектури та містобудування
Черкаської міської ради
68
10. Департамент житлово-комунального комплексу
Черкаської міської ради
48
11. Департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради 43
12. Департамент охорони здоров’я та медичних послуг
Черкаської міської ради
21
13. Департамент соціальної політики Черкаської міської ради 170
14. Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради 36
15. Служба у справах дітей Черкаської міської ради 19,5
16. Управління інформаційної політики Черкаської міської ради 11
17 Відділ "Патронатна служба" 5
  Загальна чисельність:     636,5
   
   
   
  

 
    ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                                           рішення Черкаської міської ради
                                                                           від ______________   № _____
 
 
ПОЛОЖЕННЯ
про департамент архітектури та містобудування
Черкаської міської ради
(нова редакція)
1. Загальні положення
1.1. Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради (далі - департамент), є виконавчим органом Черкаської міської ради, підконтрольний та підзвітний Черкаській міській раді, підпорядкований її виконавчому комітету та Черкаському міському голові.
Департамент є неприбутковою установою. Департамент утворений  Черкаською міською радою та діє на підставі рішень Черкаської міської ради та Положення про департамент.
Скорочене найменування -  ДАтаМ ЧМР.
1.2. У своїй діяльності департамент керується Конституцією України, законами України, у тому числі Бюджетним кодексом України, нормативними актами Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, рішеннями Черкаської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями Черкаського міського голови, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
1.3. Департамент є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому порядку, має самостійний баланс, розрахунковий рахунок, круглу печатку із зображенням Державного Герба України, печатки, штампи та відповідні бланки із своїм найменуванням, рахунки спеціальних коштів та інші рахунки, передбачені чинним законодавством України, може бути позивачем та відповідачем у судах.
1.4. Департамент є головним розпорядником коштів.
Майно департаменту належить йому на правах оперативного управління. Департамент володіє та користується майном, що є в його управлінні. Розпорядження майном департаменту здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства України.
Фінансування та матеріально-технічне забезпечення діяльності департаменту здійснюється за рахунок міського бюджету та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України, яке використовується виключно для фінансування видатків на утримання департаменту (у тому числі заробітної плати, нарахування єдиного соціального внеску) та реалізації завдань покладених на нього.
Надходження департаменту є складовими місцевого бюджету та не підлягають розподілу між працівниками, окрім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску.
1.5. Підрозділи департаменту (управління, відділи та сектори) (далі – підрозділи департаменту) не мають статусу юридичної особи, діють у складі департаменту, керуючись цим Положенням.
1.6. Департамент забезпечує реалізацію державної політики (в межах власних і делегованих повноважень) у сфері містобудування, архітектурної діяльності, містобудівного кадастру, організації ландшафту та дизайну міського середовища, будівництва, реклами, земельних відносин, у сфері охорони культурної спадщини у відповідності до Закону України «Про охорону культурної спадщини».
1.7. Підрозділи департаменту діють на підставі положень, які затверджуються директором департаменту та цього Положення про департамент.
1.8. У складі департаменту діє спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури – управління планування та архітектури.
1.9. З метою забезпечення повноважень у сфері охорони культурної спадщини у складі департаменту функції спеціально уповноваженого органу охорони культурної спадщини здійснює сектор охорони культурної спадщини.
1.10. Для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами у складі уповноваженого органу містобудування та архітектури діє відділ реклами та дизайну міського середовища.
2. Основні напрямки діяльності департаменту та його повноваження
2.1 До повноважень департаменту відноситься:
  • забезпечення реалізації державної політики у сфері містобудування та архітектури на території міста Черкаси;
  • організація виконання державних програм у межах повноважень; розробка і реалізація міських програм містобудування, архітектурної діяльності та земельних відносин; надання пропозицій до проектів програм соціально – економічного розвитку міста, в тому числі пропозицій до міського бюджету щодо фінансування цих програм;
  • здійснення аналізу стану містобудування, координації діяльності суб’єктів містобудування, забезпечення контролю за використанням і забудовою територій та впровадження на них запланованої містобудівної діяльності; підготовка проектів рішень міської ради та виконавчого комітету з питань архітектури та містобудування;
  • надання та зміна адрес, присвоєння та зміна нумерації будинкам та спорудам;
  • надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки або вмотивованої відмови в такому наданні шляхом видачі відповідного наказу;
  • прийняття рішення про переведення дачного чи садового будинку у жилий будинок із зазначенням його адреси (або про відмову в такому переведенні) шляхом видачі відповідного наказу;
  • ведення містобудівного кадастру;
  • вирішення відповідно до законодавства спорів з питань містобудування;
  • забезпечення укладення договорів щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою (тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності), договорів на тимчасове користування місцем (для розміщення рекламних засобів та встановлення пріоритету на їх розміщення), яке перебуває у комунальній власності територіальної громади м. Черкаси;
  • забезпечення виконання нормативно-правових актів про охорону культурної спадщини на території міста Черкаси та повноважень  передбачених ними (поняття «культурна спадщина» вживається у цьому положенні у значенні встановленому Законом України «Про охорону культурної спадщини»);
  • здійснення функцій замовника при проектуванні, будівництві, реконструкції, реставрації, капітальному ремонті житла, інших об'єктів соціальної та виробничої інфраструктури комунальної власності. Виконані роботи із будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єктів, замовником яких є департамент, приймає управління будівництва. Начальник управління будівництва підписує та скріплює печаткою управління будівництва акти здачі-приймання виконаних робіт, замовником яких є департамент, в установленому законодавством порядку;
  • погодження меж земельних ділянок від імені міської ради як суміжного землекористувача;
  • здійснення підготовки проектів рішень міської ради з питань передачі у власність, оренду та ін. земельних ділянок та припинення права користування земельними ділянками; здійснення продажу земельних ділянок, організації аукціонів з продажу земельних ділянок та права оренди на них; вирішення земельних спорів;
  • забезпечення підготовки проектів договорів та їх укладення у сфері земельних відносин;
  • здійснення самоврядного контролю за використанням та охороною земель комунальної власності Черкаської міської ради за виключенням повноважень щодо контролю за порушеннями екологічного законодавства, законодавства у сфері благоустрою та контролю за дотриманням суб’єктами господарювання вимог нормативно-правових актів, що регулюють розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності;
  • здійснення контролю за виконанням суб’єктами господарювання умов договорів та угод, організація укладання яких належить до повноважень департаменту (за виключенням контролю щодо сплати до міського бюджетів коштів, які відповідно до взятих суб’єктами господарювання зобов’язань договірних зобов’язань, зараховуються на рахунки міського бюджету);
  • взаємодія з органами державної виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, депутатами всіх рівнів, постійними депутатськими комісіями, тимчасовими контрольними комісіями та іншими органами, утвореними міською радою, підприємствами, установами, організаціями, об’єднаннями громадян;
  • для виконання завдань покладених на департамент залучення до роботи інших органів та посадових осіб державної влади, місцевого самоврядування (за згодою керівництва);
  • здійснення заходів щодо створення інформаційної бази для забезпечення діяльності підрозділів департаменту;
  • забезпечення зберігання документів згідно з чинним законодавством України;
  • розгляд пропозицій, заяв і скарг фізичних та юридичних осіб та здійснення відповідних заходів щодо усунення причин, що породжують скарги;
  • забезпечення в межах чинного законодавства безпеки діяльності працівників департаменту, захисту їх від протиправних посягань, пов’язаних з виконанням службових обов’язків;
  • підготовка проектів рішень Черкаської міської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови міста Черкаси;
  • підготовка розрахунків розмірів орендної плати за користування земельними ділянками;
  • оприлюднення відкритих даних, що формуються за результатами здійснення департаментом своєї діяльності;
  • самостійне здійснення бухгалтерського обліку коштів і майна департаменту та надання відомостей на вимогу органів, яким надано право контролю за його діяльністю;
  • здійснення планування використання коштів, складення кошторисів витрат, ведення обліку і складання бухгалтерської звітності по коштах з міського та державного бюджету та подання її у відповідні інстанції;
  • проведення фінансування, ведення обліку та аналізу використання коштів;
  • здійснення копіювання та друку документів, що надаються за запитами на інформацію відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» та Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» з подальшим відшкодуванням запитувачами інформації фактичних витрат на копіювання або друк документів відповідно до рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 15.11.2011 №1736 «Про встановлення плати за копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію» (зі змінами). При цьому, кошти, одержані як відшкодування фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію, залишаються у розпорядженні департаменту шляхом відновлення касових видатків і використовуються виключно для видатків на утримання департаменту.
3. Права департаменту
3.1. Департамент має право відповідно до законодавства та в межах наданих повноважень, зокрема:
- розпоряджатися коштами, які передбачені бюджетом по департаменту для здійснення програм та заходів, які реалізуються за рахунок цих коштів;
- скликати наради з питань, які належать до повноважень департаменту;
- розробляти проекти нормативно – правових актів органу місцевого самоврядування, а саме – проекти рішень Черкаської міської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень міського голови м. Черкаси та ін.;
- здійснювати контроль дотриманням існуючих норм та правил землекористування, ведення земельних робіт та усуненням недоліків і порушень, виявлених при веденні вказаних робіт;
- направляти у відрядження працівників департаменту. Директор департаменту направляється у відрядження за розпорядженням Черкаського міського голови;
- здійснювати інші повноваження передбачені цим положенням.
4. Керівництво департаменту
4.1. Департамент очолює директор.
Директор департаменту призначається на посаду і звільняється з посади міським головою на підставі та у спосіб, визначені чинним законодавством України.
Директор департаменту безпосередньо підпорядкований Черкаському міському голові.
Організаційно-правовий статус, права, обов’язки та відповідальність директора департаменту визначається цим Положенням.
На посаду директора департаменту призначається особа, яка має повну вищу освіту не нижче ступеня магістра, спеціаліста, вільно володіє державною мовою та має стаж роботи на службі в органах місцевого самоврядування, на посадах державної служби або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше 2 років.
4.2. Директор департаменту діє від імені департаменту та представляє департамент без доручення (довіреності) у відносинах з державними та громадськими організаціями, іншими органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, фізичними та юридичними особами – суб’єктами господарювання та громадянами.
4.3. Директор департаменту:
  • керує роботою і діяльністю департаменту та його структурних підрозділів;
  • визначає сфери (напрями діяльності) заступників директора департаменту;
  • визначає та розподіляє функціональні обов’язки, затверджує положення про управління та відділи, які входять до складу департаменту, затверджує посадові інструкції працівників департаменту;
  • вносить на розгляд Черкаського міського голови пропозиції щодо призначення на посади, звільнення з посад працівників департаменту та присвоєння їм рангів, порушує питання про застосування заохочень та притягнення до відповідальності працівників департаменту, встановлення їм розмірів надбавки за високі досягнення в праці або за виконання особливо важливої роботи та преміювання, а також інших кадрових питань;
  • надає на затвердження Черкаському міському голові проект штатного розпису департаменту з розрахунками видатків на його утримання;
  • організовує виконання рішень Черкаської міської ради, її виконавчого комітету та розпоряджень Черкаського міського голови;
  • видає накази, які є обов’язковими для виконання, організовує та контролює їх виконання;
  • відкриває банківські рахунки, розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання департаменту та цільових фондів;
  • веде особистий прийом громадян;
  • забезпечує підготовку проектів рішень і внесення їх на розгляд Черкаської міської ради та її виконавчого комітету, а також проектів розпоряджень Черкаського міського голови, доведення до виконавців нормативних та розпорядчих документів з питань, віднесених до їх повноважень;
  • здійснює інші повноваження відповідно до Положення про департамент, а також повноваження, покладені на департамент окремими рішеннями Черкаської міської ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями Черкаського міського голови, а також дорученнями посадових осіб керівництва міської ради та виконавчого комітету;
  • вносить пропозиції щодо уточнення кошторису витрат;
  • погоджує штатний розпис, організаційну структуру, встановлює чисельність працівників підприємств, органом управління якого є департамент;
  • має право здійснювати перевірку та контроль за дотриманням директором підприємства, органом управління якого є департамент, трудової дисципліни та внутрішнього трудового розпорядку; ініціювати перед міським головою розгляд питання дострокового припинення дії контракту з керівником такого підприємства за не виконання або неналежне виконання обов’язків.
4.4. У разі відсутності директора департаменту його обов’язки виконує один із заступників директора департаменту, у випадку призначення. У разі відсутності директора департаменту та його заступників, обов’язки останніх покладаються на керівника одного з підрозділів департаменту за розпорядженням Черкаського міського голови.
4.5. Керівництво підрозділами у складі департаменту здійснюють заступники директора департаменту, у разі їх призначення, та керівники підрозділів департаменту відповідно до наказу про розподіл функціональних обов’язків.
5. Відповідальність
Директор департаменту несе персональну відповідальність за:
  • виконання покладених на департамент завдань та здійснення ним функцій і повноважень відповідно до цього Положення;
  • відповідність прийнятих ним рішень вимогам чинного законодавства України;
  • виконання рішень Черкаської міської ради, її виконавчого комітету, доручень та розпоряджень Черкаського міського голови, а також доручень посадових осіб керівництва міської ради та виконавчого комітету, наділених повноваженнями щодо координації роботи департаменту;
  • своєчасність, повноту та достовірність поданої інформації та звітності з питань, що належать до повноважень департаменту;
  • стан справ в підпорядкованих підрозділах;
  • стан діловодства, бухгалтерського обліку та звітності в департаменті;
  • своєчасний та якісний розгляд звернень громадян та службової кореспонденції.
6. Прикінцеві положення
6.1. Положення про департамент, граничну чисельність та фонд оплати праці департаменту затверджує Черкаська міська рада.
6.2. Чисельність працівників департаменту, перелік підрозділів та кошторис департаменту затверджуються рішенням Черкаської міської ради, штатний розпис (перелік посад) – міським головою.
6.3. Ліквідація та реорганізація департаменту проводиться Черкаською міською радою у порядку, визначеному чинним законодавством України.
6.4. Зміни та доповнення до цього Положення вносяться рішеннями Черкаської міської ради, шляхом викладення Положення в новій редакції.
 

 
Пояснювальна записка
до проекту рішення Черкаської міської ради
«Про припинення адміністративного відділу Черкаської міської ради та внесення змін до рішення Черкаської міської ради від 23.05.2013 № 3-1682 «Про структуру, загальну чисельність апарату Черкаської міської ради та її виконавчих органів»
 
Даний проект рішення Черкаської міської ради розроблений з метою оптимізації структури виконавчих органів Черкаської міської ради та у зв’язку із утворенням нових структурних підрозділів виконавчих органів місцевого самоврядування, на який передбачено покладення функцій охорони культурної спадщини та самоврядного контролю.
Проект рішення передбачає внесення змін організаційної структури департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради та штатної чисельності працівників департаменту у зв’язку із передачею до виконавчих органів місцевого самоврядування повноважень державного контролю за використання та охороною земель та утворенням у складі департаменту архітектури та містобудування структурного підрозділу, на який буде покладено обов’язок щодо здійснення заходів з історико-архітектурного опорного плану.
Окрім того, з метою належної організації роботи  структурних підрозділів Черкаської міської ради, пропонується припинити адміністративний відділ Черкаської міської ради шляхом приєднання до департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради.
Даним проектом рішення, також, передбачено утворення декількох нових структурних підрозділів департаменту та реорганізацію вже існуючих з метою забезпечення належного функціонування виконавчих органів ради та підвищення якості виконання наданих положенням повноважень, зокрема:
  • відділу інспектування та обліку земельних ресурсів управління земельних ресурсів, землеустрою та інспектування.
  • відділу представництва в судах;
  • відділу планування та закупівель
  • сектору охорони культурної спадщини;
1. Укладенню договорів оренди землі комунальної власності передує тривала процедура – розробка та погодження землевпорядної документації, її затвердження повноважним органом тощо. За період, під час якого триває оформлення документів, кошти за користування земельною ділянкою у добровільному порядку майже не сплачуються.
Отже, використання землі без вказаних вище документів або з порушеннями порядку надання державних та комунальних земель можна розглядати як порушення земельного законодавства. Однак, в залежності від конкретної ситуації відповідальність за такі порушення буде різною, а то й взагалі відсутня.
З листа-роз’яснення Державного комітету України земельних ресурсів № 14-17-4/12991 від 11.11.2008 р. «Щодо застосування терміну «самовільне зайняття земельної ділянки» можна зробити висновок, що використання землі комунальної власності без укладеного договору оренди землі, але після прийняття рішення органу влади про надання землі в оренду хоча і буде порушенням земельного законодавства, однак не може розглядатися як самовільне зайняття.
Таким чином, перед виконавчими органами ради постає питання стягнення коштів за фактичне користування земельною ділянкою без правовстановлюючих документів. Таке стягнення ускладнено досить суперечливою практикою судів у даній категорії справ та проблемним процесом доказування факту користування земельною ділянкою у певному розмірі.
У зв’язку з цим, до повноважень відділу інспектування та обліку земельних ресурсів управління земельних ресурсів, землеустрою та інспектування планується віднести, в межах наданих законом повноважень самоврядного контролю, облік земельних ділянок, користувачі яких не уклали відповідні договори оренди землі, виїзди з метою обстеження вказаних земельних ділянок, встановлення фактів користування земельною ділянкою та її розмірів, підготовку та направлення матеріалів щодо нецільового невикористання  земельних ділянок до Головного управління Держгеокадастру з метою притягнення до відповідальності правопорушників.
У подальшому з набранням чинності Законом України "Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин" та передачею органам місцевого самоврядування повноважень державного контролю за використанням та охороною земель, ці повноваження планується покласти також на цей відділ.
2. Даним проектом рішення також передбачено утворення у складі департаменту спеціального органу охорони культурної спадщини.
Охорона об'єктів культурної спадщини є одним із пріоритетних завдань органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Відповідно до ч. 3 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» для населених пунктів, занесених до Списку історичних населених місць України, до якого віднесено і місто Черкаси, в межах визначених історичних ареалів у складі генерального плану населеного пункту визначаються режими регулювання забудови та розробляється історико-архітектурний опорний план, в якому зазначається інформація про об’єкти культурної спадщини.
Станом на 2021 рік у місті Черкаси відсутній актуальний історико-культурний опорний план, що містить узагальнену характеристику об'єктів нерухомої культурної та природної спадщини, їх територій та зон охорони.
Відповідно до п.п. 10 п. б) ч. 1 ст. 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів місцевих рад відносяться делеговані повноваження у тому числі щодо забезпечення охорони пам'яток історії та культури, збереження та використання культурного надбання (п.п. 10 п. б) ч. 1 ст. 32 Закону) та організація охорони, реставрації та використання пам'яток історії і культури, архітектури та містобудування, палацово-паркових, паркових і садибних комплексів, природних заповідників (п.п. 5 п. "б" ч. 1 ст. 31 Закону).
У відповідності до норм ч. 2 ст. 6 Закону України «Про охорону культурної спадщини» до повноважень виконавчого органу міської ради відповідно до їх компетенції у сфері охорони культурної спадщини з-поміж іншого належить:
- подання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня про занесення об'єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам'яток України, внесення змін до нього та про занесення відповідної території до Списку історичних населених місць України;
- забезпечення захисту об'єктів культурної спадщини від загрози знищення, руйнування або пошкодження (укладення охоронних договорів);
- організація розроблення відповідних програм охорони культурної спадщини;
- надання висновків щодо відповідних програм та проектів містобудівних, архітектурних і ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт на пам'ятках місцевого значення, історико-культурних заповідних територіях та в зонах їх охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, а також програм та проектів, реалізація яких може позначитися на стані об'єктів культурної спадщини;
- видання робіт на цих пам'ятках, їх територіях та в зонах охорони, якщо ці роботи проводяться за відсутності затверджених або погоджених з відповідним органом охорони культурної спадщини програм та проектів, передбачених цим Законом дозволів або з відхиленням від них.
3. Регламентом виконавчого комітету Черкаської міської ради передбачено здійснення представництва інтересів в судах безпосередньо Черкаської міської ради та її виконавчого комітету з питань, що відносяться до компетенції департаментів, відділом судового супроводу юридичного управління департаменту управління справами та юридичного забезпечення.
Разом з тим, спеціалісти названого вище відділу потребують постійних консультацій відділу юридичного забезпечення департаменту, надання необхідних документів, що запитуються судом, та пропозицій, що потребують вузько-спеціалізованих знань у сфері містобудування та земельних відносин.
Оптимальна організація представництва у судах інтересів департаменту та міської ради (виконавчого комітету) в питаннях, що відносяться до компетенції департаменту, перед усім залежить від спроможності вчасно реагувати на ситуації, що змінюються; мінімізації кількості погоджень та резолюцій; зменшення витрат часу на прийняття рішень і проходження їх від вищого керівника до безпосереднього виконавця. Зазначені позиції мають істотне значення для забезпечення належного рівня роботи у правовому полі (судах), оскільки підготовка та подання відповідних документів жорстко обмежені у строках процесуальними кодексами. Вказане унеможливлює належний рівень захисту інтересів Черкаської міської ради та, відповідно, призводить до збільшення кількості відмов суду у задоволенні вимог міської ради.
З огляду на зазначене, раціональним та ефективним вирішенням питання вбачається здійснення претензійно-позовних заходів безпосередньо департаментом, а тому пропонується реорганізувати відділ юридичного забезпечення в управління з відділом представництва у судах у його складі. Враховуючи те, що левова частка судових справ, супровід яких здійснює департамент управління справами та юридичного забезпечення, відноситься до компетенції департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради,  штатну чисельність новоутвореного відділу представництва в судах пропонується сформувати, у тому числі, за рахунок двох штатних одиниць відділу судового супроводу юридичного управління департаменту управління справами та юридичного забезпечення.
У зв’язку із виконанням функцій представництва в судах окремим підрозділом, назву існуючого відділу юридичного забезпечення пропонується змінити на відділ правової експертизи, оскільки спеціалістами даного відділу здійснюються перед усім функції погодження результатів надання адміністративних послуг, договорів, відповідей на звернення юридичних та фізичних осіб, на запити правоохоронних органів та надання консультацій працівникам департаменту.
4. Відповідно до розпорядження міського голови від 17.05.2017 №239-р наказом директора департаменту організація та проведення процедур закупівлі було покладено на особу, що виконувала функції заступника начальника управління земельних ресурсів та землеустрою - начальника відділу по роботі з юридичними особами управління земельних ресурсів та землеустрою по строковому договору.
Даним проектом передбачено утворення окремого структурного підрозділу за рахунок посадових осіб департаменту та однієї додаткової штатної одиниці. На цей відділ будуть покладені повноваження щодо формування кошторисів по спеціальному фонду за кодами функціональних класифікацій видатків, планів асигнувань спеціального фонду міського бюджету, паспортів бюджетних програм відповідно до прийнятого рішення, складання річного плану закупівель; проведення процедури закупівель; забезпечення оприлюднення інформації та звітів щодо публічних закупівель відповідно до вимог Закону.
Враховуючи викладене, для забезпечення належного рівня виконання покладених на департамент завдань, вчасного та безперебійного процесу надання адміністративних послуг, наповнення місцевого бюджету та належного захисту інтересів департаменту та територіальної громади міста Черкаси в цілому в судах, пропонуємо до розгляду проект рішення про оптимізацію чисельності працівників департаменту відповідно до додатку до проекту рішення міської ради.
 
 
 
 
Директор департаменту                                                                        А. О. Савін

 
Додаток
до пояснювальної записки до проєкту
рішення Черкаської міської ради «Про
припинення адміністративного відділу
Черкаської міської ради та внесення змін
до рішення Черкаської міської ради від
23.05.2013 № 3-1682 «Про структуру,
загальну чисельність апарату Черкаської
міської ради та її виконавчих органів»
 
Порівняльна таблиця змін до структури департаменту
 
Чинна структура Структура, що пропонується проєктом
1. Управління земельних ресурсів та землеустрою (14 осіб з врахуванням начальника управління):
  • відділ контрольно-договірної роботи (5 осіб);
  • відділ роботи з юридичними особами (3 особи);
  • відділ роботи з фізичними особами (3 особи);
  • сектор продажу земельних ділянок (2 особи).
 
  1. Управління земельних ресурсів, землеустрою та інспектування (18 осіб з врахуванням начальника управління)):
  • відділ контрольно-договірної роботи (5 осіб);
  • відділ по роботі з фізичними особами (3 особи);
  • відділ по роботі з юридичними особами (3 особи);
  • відділ стратегічного розвитку та продажу земель (3 особи);
  • відділ інспектування та обліку земельних ресурсів (3 особи).
 
2. Управління планування та архітектури (12 осіб з врахування начальника управління):
  • відділ містобудівного кадастру та ГІС (4 особи);
  • відділ забудови;
  • відділ реклами та дизайну міського середовища (4 особи).
 
Управління планування та архітектури (14 осіб з врахуванням начальника управління та головного художника):
  • відділ містобудівного кадастру та ГІС (4 особи);
  • відділ забудови (3 особи);
  • відділ реклами та дизайну міського середовища( 5 осіб).
 
3.  
Відділ юридичного забезпечення
(3 особи)
 
Управління юридичного забезпечення (8 осіб з врахуванням начальника управління):
  • відділ представництва в судах (4 особи, у тому числі за рахунок переведених посадових осіб з відділу судового супроводу департаменту управління справами та юридичного забезпечення);
  • відділ правової експертизи (3 особи);
 
4. Управління будівництва (9 осіб з врахуванням начальника управління):
  • відділ супроводубудівництва (3 особи);
  • відділ супроводу проектної документації (3 особи);
  • відділ кошторисно-договірної роботи (2 особи).
 
Управління будівництва (12 осіб з врахуванням начальника управління):
  • інженерно-технологічний відділ
(4 особи);
  • відділ супроводу проектування
  • 4 особи);
  • відділ кошторисно-договірної роботи
(3 особи).
 
5.  
Відділ планування та закупівель (3 особи, у тому числі, за рахунок переведених осіб з адміністративного відділу).
 
6. Відділ адміністративного забезпечення та документообігу (4 особи) Організаційний відділ (4 особи).
 
7. Відділ бухгалтерського обліку та звітності (4 особи) Відділ бухгалтерського обліку та звітності (5 осіб, у тому числі, за рахунок переведених з адміністративного відділу)
8. Сектор охорони культурної спадщини (2 особи)
Заг.
к-ть
48 штатних одиниць 68 штатних одиниць
(з них 5 за рахунок інших виконавчих органів Черкаської міської ради)
 
 

 
 

ДОДАТКИ

1 346-9-рд 19.08.21 Зауваження.pdf Переглянути
2 346-9-рд 19.08.21 правовий висновок.pdf Переглянути