ОПИС ДОКУМЕНТУ
Доповідач:
Департамент житлово-комунального комплексу |
|
Підготував: | Департамент житлово-комунального комплексу |
---|---|
Галузь: | Галузева |
Статус: | Новий проєкт |
Дата: | 18.05.2021 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 251-9-рд
Про затвердження Програми протидії тероризму на території міста Черкаси на 2021-2025 роки
Проект рішення | ||||||||
№ 251-9-рд | ||||||||
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА | ||||||||
< | ||||||||
Про затвердження Програми протидії тероризму на території міста Черкаси на 2021-2025 роки | ||||||||
Відповідно до підпункту 22 пункту 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про Службу безпеки України», «Про боротьбу з тероризмом», розпоряджень Кабінету Міністрів України від 05.01.2021 № 7-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Концепції боротьби з тероризмом в Україні», від 12.09.2012 № 672-р «Про інформаційно-роз’яснювальні заходи у сфері боротьби з тероризмом», постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.2016 № 92 «Про затвердження Положення про єдину державну систему запобігання, реагування і припинення терористичних актів та мінімізації їх наслідків», звернення Управління Служби безпеки України в Черкаській області від 10.02.2021 № 33/1152 (вх. від 17.02.2021 № 3383-01-21) «Про проект Програми протидії тероризму на території міста Черкаси на 2021-2025 роки», Черкаська міська рада ВИРІШИЛА: 1. Затвердити Програму протидії тероризму на території міста Черкаси на 2021-2025 роки згідно з додатком. 2. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Тищенка С.О. та постійну комісію міської ради з питань житлово-комунального господарства, транспорту та екології (Батир Р.А.). |
||||||||
Міський голова | А.В. Бондаренко |
Додаток
до рішення міської ради
від __________ № ______
Програма протидії тероризму
на території міста Черкаси на 2021-2025 роки
1. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма
В умовах різкого ускладнення внутрішньополітичної обстановки, втручання Російської Федерації у внутрішні справи України, загострення суспільно-політичної ситуації на сході України, наявності фактів неприхованої агресії, активних дій незаконно створених збройних формувань проросійського спрямування, зростає актуальність та підвищуються ризики можливого вчинення терористичних актів та диверсійних проявів в містах, що розташовані в центральних областях України, до яких належить і місто Черкаси.
Аналіз інформації дає підстави стверджувати про наявність в місті Черкаси потенційних загроз вчинення терористичних актів та диверсій на об’єктах підвищеної техногенної небезпеки, транспортного комплексу, важливих державних об’єктах та в місцях масового перебування людей.
Вчинення терористичного акту чи диверсії на будь-якому з таких об’єктів може спричинити виникнення некерованих надзвичайних подій, аж до техногенної катастрофи загальнодержавного масштабу.
Зазначені проблемні питання вимагають формування нових підходів до виконання заходів щодо запобігання, реагування і припинення можливих терористичних та диверсійних проявів, зменшення ризиків та мінімізації наслідків їх вчинення, запровадження на державному та місцевих рівнях невідкладних заходів шляхом розроблення і реалізації програми.
Програма протидії тероризму на території міста Черкаси на 2021-2025 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до пункту 22 частини 1 статті 26 та пункту 1 частини 2 статті 52 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», пункту 21 частини 1 статті 91 бюджетного кодексу України, Законів України «Про Службу безпеки України», «Про боротьбу з тероризмом», розпоряджень Кабінету Міністрів України від 11.07.2013 № 547-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Концепції боротьби з тероризмом», від 12.09.2012 № 672-р «Про інформаційно-роз’яснювальні заходи у сфері боротьби з тероризмом», постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.2016 № 92 «Про затвердження Положення про єдину державну систему запобігання, реагування і припинення терористичних актів та мінімізації їх наслідків».
2. Мета Програми
Метою програми є:
- надання допомоги у захисті особи, держави і суспільства від терористичних проявів, виявленні та усуненні причин і умов, які їх породжують;
- сприяння у забезпеченні ефективної реалізації державної політики у сфері боротьби з тероризмом шляхом розроблення і впровадження комплексу заходів, спрямованих на виявлення та усунення причин і умов, що можуть призвести до проявів тероризму;
- зосередження основних зусиль на протидії терористичній загрозі, мінімізації ризиків вчинення терористичних проявів;
- надання допомоги у виробленні і здійсненні скоординованих заходів органів місцевого самоврядування і відомств щодо запобігання терористичним актам на території міста Черкаси;
- визначення превентивних заходів, спрямованих на посилення захисту життя і здоров’я людей, громадської безпеки, охорони особливо важливих об’єктів та недопущення проявів тероризму в місті.
3. Завдання, заходи реалізації програми та напрямки використання коштів на 2021-2025 роки
Програма спрямована на реалізацію в місті Черкаси державної політики у сфері боротьби з тероризмом, запобігання, реагування і припинення терористичних актів та мінімізації їх наслідків, захисту незалежності та територіальної цілісності держави, а саме на:
- забезпечення щоденного моніторингу оперативної обстановки по лінії протидії тероризму в місті Черкаси та своєчасне інформування органів місцевого самоврядування для вироблення і прийняття організаційно-управлінських рішень та вжиття спільних заходів щодо недопущення або локалізації надзвичайних ситуацій терористичного чи диверсійного характеру;
- забезпечення надійного функціонування територіальної підсистеми єдиної державної системи запобігання, реагування і припинення терористичних актів та мінімізації їх наслідків, механізмів цілодобового обміну інформацією чергових служб місцевих підрозділів суб’єктів боротьби з тероризмом з органами місцевого самоврядування, своєчасне надходження інформації щодо загроз вчинення терактів чи диверсій та інформування Штабу Антитерористичного центру при Службі безпеки України про підвищення ризику їх вчинення, а також ужиті координаційною групою Антитерористичного центру (далі – КГ АТЦ) заходи щодо їх мінімізації, попередження і припинення;
- забезпечення системного моніторингу, у тому числі шляхом організації та проведення спеціальних експериментів, наявних на вказаних об’єктах режиму і технічного оснащення їх охорони, достатності забезпечення засобами контролю та пасивної безпеки, у рамках контролю за станом антитерористичної та протидиверсійної захищеності об’єктів підвищеної техногенної небезпеки, життєзабезпечення, національної транспортної (газотранспортної) системи штабу КГ АТЦ. Результати вивчення доповідати на засіданнях КГ АТЦ для відпрацювання подальших організаційно-управлінських рішень щодо підвищення рівня антитерористичної захищеності об’єктів можливих терористичних посягань, у тому числі шляхом модернізації та впровадження сучасних технічних засобів і систем охорони, оповіщення, посилення їх фізичної охорони;
- здійснювання систематичний аналіз отриманої протягом року інформації з проблем тероризму, організованої злочинної діяльності насильницької спрямованості, захисту техногенно-небезпечних об’єктів, на підставі якого визначати передумови до загострення ситуації в місті, розробляти та вживати заходів по недопущенню правопорушень терористичного характеру. З метою запобігання перенесення на територію міста Черкаси діяльності міжнародних терористичних організацій, попередження проявів терористичного спрямування, забезпечення безпеки населення міста, продовжити регулярне проведення заходів з протидії незаконному обігу зброї, вибухових речовин та незаконній міграції.
- проведення інформаційно-роз’яснювальної та профілактичної роботи серед населення, спрямованої на формування у суспільстві атмосфери нетерпимості до застосування засобів терору та посилення пильності громадян, через місцеві радіо, телевізійні, друковані ЗМІ та Інтернет – ресурси, поширення поліграфічної продукції інформувати громадськість міста про проведення різного роду антитерористичних та протидиверсійних заходів, практичних навчань у вказаній сфері, необхідність підвищення рівня пильності та обізнаності громадян про порядок їх дій у випадку загрози вчинення або вчинення терористичного акту чи диверсії, виникнення надзвичайної ситуації тощо.
- вносити корективи в інструкції (пам’ятки) першочергових дій персоналу підприємств, установ та організацій (незалежно від форми власності) при отриманні інформації про вчинення (загрозу вчинення) діяння з ознаками терористичного акту, в першу чергу об’єктів підвищеного ризику та життєзабезпечення, що є найбільш уразливими у терористичному відношенні, коригувати плани дій щодо порядку евакуації людей на випадок виникнення надзвичайних ситуацій, пов’язаних із вчиненням терористичних актів.
- перевірка дієвості превентивних планів проведення антитерористичної операції на об’єктах можливих терористичних посягань міста Черкаси, удосконалення навичок членів координаційної групи АТЦ, підвищення рівня готовності органів управління, сил і засобів до дій в умовах, наближених до реальних, спеціальної та морально-психологічної підготовки особового складу взаємодіючих органів, який залучається до антитерористичних заходів, на плановій основі організовувати і проводити командно-штабні, тактико-спеціальні навчання та практичні тренування з антитерористичної тематики із залученням сил і засобів різної відомчої належності.
- сприяння створенню оптимальних умов для ефективної роботи підрозділів Управління Служби безпеки України в Черкаській області, штабу КГ АТЦ при Управлінні Служби безпеки України в області шляхом їх укомплектування та оснащення спеціальним обладнанням, оргтехнікою, відео та аудіозаписуючими засобами, паливно-мастильними матеріалами, засобами індивідуального захисту, придбання автотранспорту та спецавтотранспорту для проведення запобіжних заходів антитерористичної захищеності міста, взаємодії з органами місцевого самоврядування.
4. Обсяги і джерел фінансування програми
Джерелом фінансування заходів, передбачених цією Програмою, можуть бути надходження загального та спеціального фондів (в тому числі бюджету розвитку та міських цільових фондів) міського бюджету, кошти Державного бюджету України, інших місцевих бюджетів у вигляді цільових та інших трансфертів (субвенцій, дотацій тощо).
Також, заходи Програми в межах чинного законодавства можуть фінансуватись за рахунок залучених (на умовах повернення) коштів, в тому числі кредитів, запозичень тощо.
Крім того, фінансовим ресурсом реалізації заходів по Програмі можуть бути інвестиційні ресурси – добровільні внески підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, в тому числі шляхом створення відповідних цільових фондів, а також інші джерела, що не заборонені нормами діючих нормативно-правових актів.
Фінансування Програми проводиться в межах асигнувань, затверджених рішенням про міський бюджет на відповідний рік, по загальному та спеціальному фондах і може здійснюватись в межах діючого бюджетного законодавства по кодах тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів або по кодах програмної класифікації видатків та кредитування міського бюджету, у разі застосування програмно-цільового методу.
Головними розпорядниками коштів Програми є департамент житло-комунального комплексу. Відповідальним виконавцем Програми є Управління Служби безпеки України в області.
5. Контроль за ходом виконання Програми.
Координація діяльності та систематичний контроль за виконанням передбачених Програмою заходів покладається на департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради.
Відповідальні виконавці Програми в процесі виконання Програми забезпечують контроль за реалізацією завдань і заходів, цільове та ефективне використання бюджетних коштів протягом усього строку реалізації відповідної Програми у межах визначених бюджетних призначень.
Оцінка ефективності Програми здійснюється на підставі аналізу результативних показників, а також інформації, що міститься у бюджетних запитах, кошторисах та звітах про виконання паспортів Програми.
Результати оцінки ефективності програми, у тому числі висновки органів виконавчої влади, уповноважених на здійснення фінансового контролю за дотриманням бюджетного законодавства, є підставою для прийняття рішень про внесення в установленому порядку змін до бюджетних призначень поточного бюджетного періоду, відповідних пропозицій до проекту бюджету на плановий бюджетний період та до прогнозу бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди, включаючи зупинення реалізації заходів Програми.
Виконавці заходів, передбачених Програмою, інформують про хід її виконання щороку за звітний період до 15 січня департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради.
Узагальнену інформацію про хід виконання заходів Програми за попередній рік департамент житлово-комунального комплексу надає департаменту фінансової політики Черкаської міської ради.
6. Очікувані результати реалізації Програми
Виконання комплексу заходів Програми забезпечить реалізацію державної політики у сфері протидії тероризму на місцевому рівні, удосконалення функціонування територіальної підсистеми єдиної державної системи запобігання, реагування і припинення терористичних актів та мінімізації їх наслідків.
У результаті виконання Програми буде забезпечено:
- своєчасне виявлення та усунення причин і умов, що сприяють вчиненню терористичних актів на території міста Черкаси;
- удосконалення взаємодії КГ АТЦ з органами місцевого самоврядування та адміністраціями об’єктів можливих терористичних посягань, всебічне задіяння в антитерористичних заходах можливостей підприємств, установ і організацій;
- подальше вдосконалення інформаційної взаємодії, професійної підготовки особового складу, більш якісне матеріально-технічне забезпечення сил і засобів суб’єктів боротьби з тероризмом, підвищення їх готовності до проведення антитерористичних заходів на території міста Черкаси;
- проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення міста, спрямованої на формування у суспільстві атмосфери нетерпимості до застосування засобів терору, посилення пильності громадян та дотримання правил особистої безпеки.
УКРАЇНА ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ вулиця Байди Вишневецького, 36, м. Черкаси, 18000, тел.: (0472) 36-11-35, факс: (0472) 33-29-87 Пояснювальна записка до проекту рішення Черкаської міської ради «Про програму протидії тероризму на території міста Черкаси на 2021-2025 роки» 1. Обґрунтування необхідності прийняття Програми Програма протидії тероризму на території міста Черкаси на 2021-2025 роки підготовлена за ініціативою Управління Служби безпеки України в Черкаській області в умовах різкого ускладнення внутрішньополітичної обстановки, втручання Російської Федерації у внутрішні справи України, загострення суспільно-політичної ситуації на сході України, наявності фактів неприхованої агресії, активних дій незаконно створених збройних формувань проросійського спрямування. 2. Мета і шляхи її досягнення Головною метою Програми є: – надання допомоги у захисті особи, держави і суспільства від терористичних проявів, виявленні та усуненні причин і умов, які їх породжують; – сприяння у забезпеченні ефективної реалізації державної політики у сфері боротьби з тероризмом шляхом розроблення і впровадження комплексу заходів, спрямованих на виявлення та усунення причин і умов, що можуть призвести до проявів тероризму; – зосередження основних зусиль на протидії терористичній загрозі, мінімізації ризиків учинення терористичних проявів; – надання допомоги у виробленні та здійсненні скоординованих заходів місцевих структур і відомств щодо запобігання терористичним актам на території міста. 3. Правові аспекти Правовими підставами для створення Програми є вимоги пункту 22 частини 1 статті 26 та пункту 1 частини 2 статті 52 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», пункту 21 частини 1 статті 91 бюджетного кодексу України, Законів України «Про Службу безпеки України», «Про боротьбу з тероризмом», розпоряджень Кабінету Міністрів України від 05.01.2021 № 7-р «Про затвердження плану заходів з реалізації Концепції боротьби з тероризмом в Україні», від 12.09.2012 № 672-р «Про інформаційно-роз’яснювальні заходи у сфері боротьби з тероризмом», постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.2016 № 92 «Про затвердження Положення про єдину державну систему запобігання, реагування і припинення терористичних актів та мінімізації їх наслідків». 4. Фінансово-економічне обґрунтування Фінансування Програми здійснюється за рахунок місцевого бюджету, а також інших джерел фінансування, не заборонених законодавством. Орієнтовний обсяг фінансування Програми у 2021-2025 роках визначатиметься, виходячи з фінансової спроможності місцевого бюджету на підставі обґрунтованих розрахунків, поданих виконавцями Програми. 5. Позиція заінтересованих органів Розробником Програми є Управління Служби безпеки України в Черкаській області. 6. Прогноз результатів Виконання Програми дасть можливість вирішити низку питань щодо забезпечення реалізації державної політики у сфері протидії тероризму на місцевому рівні, вдосконалення функціонування територіальної підсистеми єдиної державної системи запобігання, реагування і припинення терористичних актів та мінімізації їх наслідків. У результаті виконання Програми буде забезпечено: – своєчасне виявлення та усунення причин і умов, що сприяють вчиненню терористичних актів на території міста Черкаси; – удосконалення взаємодії координаційної групи Антитерористичного центру при Управлінні Служби безпеки України в Черкаській області з органами місцевого самоврядування та адміністраціями об’єктів можливих терористичних посягань, залучення в антитерористичних заходах можливостей підприємств, установ і організацій; – подальше вдосконалення інформаційної взаємодії, професійної підготовки особового складу, більш якісне матеріально-технічне забезпечення сил і засобів суб’єктів боротьби з тероризмом, підвищення їх готовності до проведення антитерористичних заходів на території міста Черкаси; – ефективне проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення міста Черкаси, спрямованої на формування у суспільстві атмосфери нетерпимості до застосування засобів терору, посилення пильності громадян та дотримання правил особистої безпеки. Прошу підтримати даний проект рішення. |
В.о. директора департаменту С.В. Отрешко
ДОДАТКИ
1 | 251-9-рд 18.05.21 додаток 1.pdf | Переглянути |
---|---|---|
2 | 251-9-рд 18.05.21 додаток 2.pdf | Переглянути |
3 | 251-9-рд 18.05.21 Заперечення.pdf | Переглянути |