ОПИС ДОКУМЕНТУ
Доповідач:
Департамент житлово-комунального комплексу |
|
Підготував: | Департамент житлово-комунального комплексу |
---|---|
Галузь: | Галузева |
Статус: | Новий проєкт |
Дата: | 18.12.2020 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 79-9-рд
Про затвердження Програми капітального ремонту, реконструкції багатоквартирних житлових будинків та їх прибудинкових територій у місті Черкаси на 2021-2023 роки»
Проект рішення | ||||||||||||||||
№79-9-рд | ||||||||||||||||
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА | ||||||||||||||||
< | ||||||||||||||||
Про затвердження Програми капітального ремонту, реконструкції багатоквартирних житлових будинків та їх прибудинкових територій у місті Черкаси на 2021-2023 роки» |
||||||||||||||||
З метою задоволення потреб власників житла щодо умов проживання та прискорення процесу і збільшення обсягів капітальних ремонтів будинків, згідно з пунктом 22 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 91 Бюджетного кодексу України, Черкаська міська рада ВИРІШИЛА: 1. Затвердити Програму капітального ремонту, реконструкції багатоквартирних житлових будинків та їх прибудинкових територій у місті Черкаси на 2021-2023 роки» (додається). 2. Визнати такими, що втратили чинність рішення Черкаської міської ради від 22.08.2019 №2-4732 «Про затвердження Програми капітального ремонту та реконструкції багатоквартирних житлових будинків та їх прибудинкових територій (крім ОСББ та ЖБК) у місті Черкаси на 2019 рік» та від 22.08.2019 №2-4724 «Про затвердження Програми підтримки об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ, асоціацій ОСББ) у м. Черкаси «Формування відповідального власника житла» на 2019-2020 роки у новій редакції». 3. Рішення набирає чинності з 01.01.2021. 4. Контроль за виконанням рішення покласти на департамент житлово-комунального комплексу (Яценко О.О.) та постійну комісію міської ради з питань житлово-комунального господарства, транспорту та екології (Батир Р.А.). |
||||||||||||||||
Міський голова | А.В. Бондаренко | |||||||||||||||
Затверджено рішення міської ради від_____________ №______ П Р О Г Р А М А капітального ремонту, реконструкції багатоквартирних житлових будинків та їх прибудинкових територій у місті Черкаси на 2021-2023 роки Вступ Програму розроблено на підcтаві Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Цивільного кодексу України, Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» від 29.11.2001р. № 2866-ІІІ, Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017р. №2189-VIII, Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» від 14.05.2015р. № 417-VIII, Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду».
Програма капітального ремонту житлового фонду м. Черкаси розроблена відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». На місцеві органи влади покладаються обов’язки здійснювати від імені громади та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією та законами України. Однією з найбільш гострих соціально-економічних проблем України на сьогоднішній день є житлова. Застаріли організаційні принципи роботи та управління житлово-експлуатаційних організацій, відсутність системних перетворень у житлово-комунальній сфері, систематичне недофінансування запланованих заходів щодо належного утримання та ремонту житлового фонду, його реконструкції і модернізації призвело до занедбаного стану житла в місті. З цієї причини провалена також державна програма реконструкції будинків забудови перших масових серій, ресурс безпечного використання яких майже повністю вичерпаний. Приватизація житлового фонду призвела до появи власників житла з утриманським ставленням до свого майна. Впровадження заходів з реформування у житлово-комунальній сфері виявляє деякі проблеми, одна з яких - проведення приватизації державного та комунального житлового фонду без створення відповідної правової концепції управління приватизованим житлом, вироблення стратегії фінансування капітального ремонту житла, тощо. Як наслідок – власниками квартир здебільшого стали особи, не готові нести тягар утримання житла, що є обов’язковим атрибутом будь-якої власності. Безоплатно отримавши житло, вони перебувають у стані очікування фінансової допомоги з боку держави або міської влади на його утримання, у тому числі, проведення капітального ремонту свого будинку. Відповідно до ч. 2 ст. 10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» власники квартир у багатоквартирному будинку є співвласниками всіх допоміжних приміщень будинку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов’язані брати участь у загальних витратах, пов’язаних з утриманням будинку і прибудинкової території відповідно до своєї частки майна у будинку. Отже, потрібно подолати парадокс, що утворився у житловому господарстві: квартири приватизовані, допоміжні приміщення є власністю мешканців, а будинок, як цілісний комплекс, разом з прибудинковою територією знаходиться у комунальній власності територіальної громади. Переважна частина житлового фонду міста була власністю територіальної громади міста, функції з експлуатації та утримання цього житла здійснювала міська рада через комунальні підприємства. Кількість і якість комунальних послуг, які надають комунальні підприємства, не завжди відповідають вимогам. Тим часом, витрати на утримання житлового фонду періодично зростають, будучи постійним каталізатором неспокою для громадян міста. Реновація будівель не проводилась десятиліттями, як наслідок - стан житлових будинків без капітальних ремонтів погіршується. Величезних фінансових ресурсів, які необхідні для такої реновації, немає ні у державному, ні у місцевому бюджетах. Для кращого задоволення потреб власників житла щодо умов проживання та прискорення процесу і збільшення обсягів капітальних ремонтів будинків пропонується створити механізм проведення капітальних ремонтів будинків у нашому місті на умовах співфінансування. Залучення коштів власників житла не тільки підвищить фінансові можливості щодо проведення ремонтних робіт, але й стимулюватиме господарське ставлення мешканців до спільного майна, його утримання і збереження. Економічна доцільність стає головною при прийнятті рішення щодо порядку утримання житлового будинку, його реконструкції, капітального ремонту чи зносу або будівництва нового житла на звільненій земельній ділянці. Аналізуючи досвід і результати виконаних проектів капітального ремонту та реконструкції житлових будинків в Україні, визначено основні види робіт, виконання яких забезпечує уникнення фізичного та морального зносу будинку:
З 2008 року у місті Черкаси впроваджувались заходи програм підтримки ОСББ «Формування відповідального власника житла». За період дії програм утворено 327 нових об’єднань. Для виконання заходів цих програм з міського бюджету здійснено видатки на загальну суму понад 54 млн. грн. Можливістю отримати фінансову допомогу з міського бюджету для виконання робіт з поліпшення та капітального ремонту багатоквартирних будинків скористалось 206 ОСББ. Залучення коштів міського бюджету для проведення поліпшення, виконання капітальних ремонтів житлових будинків ОСББ дало змогу співвласникам забезпечити надійну та безперебійну роботу ліфтів, підтримати, відновити або поліпшити експлуатаційні показники багатоквартирних житлових будинків, прибудинкових територій. Внаслідок впровадження енергозберігаючих заходів - утеплення будинків, заміни вікон та дверей, модернізації систем теплопостачання і електропостачання, встановлення систем енергоощадного освітлення, лічильників обліку теплової енергії з регуляторами температури, міні-ІТП, - у будинках ОСББ енергоресурси споживаються економніше. Відповідно до рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 15.05.2019 №550 «Про призначення управителя багатоквартирних будинків» виконавцем послуг з управління багатоквартирними будинками, які перебували на балансі (обслуговуванні) КП «Придніпровська СУБ» та КП «Соснівська СУБ» передано в управління. Проблематика модернізації житлового фонду міста є актуальною з двох основних причин: - необхідно постійно підтримувати, відновлювати та поліпшувати експлуатаційні показники багатоквартирних житлових будинків. В той же час, змінами до Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» вилучено статтю 24, що передбачала обов’язок колишнього балансоутримувача здійснити капітальний ремонт будинку перед переданням будинку на баланс ОСББ. Таким чином, тягар витрат на капремонт та поліпшення будинку, незалежно від його стану, покладається на мешканців; - абсолютна більшість житлового фонду була введена в експлуатацію понад 20 років тому, у часи, коли ніхто не переймався вартістю енергоносіїв. Тому помешкання українців було зведено з тонкими панельними стінами, холодними дахами та вікнами з сантиметровими щілинами. На сьогодні, коли вартість енергоносіїв зросла в рази, існує єдиний шлях розв’язання проблеми, це – термомодернізація. Подальше сприяння здійсненню поліпшення, капітального ремонту житлових будинків, прибудинкових територій сприятиме покращенню стану багатоквартирних будинків міста, прибудинкових територій, подальшому зменшенню використання енергоресурсів у будинках.
Метою Програми є покращення стану та підтримання, відновлення або поліпшення експлуатаційних показників багатоквартирних житлових будинків, прибудинкових територій, модернізація житлового фонду, підвищення енергоефективності багатоквартирних будинків. Виконання заходів Програми передбачає максимальне залучення коштів співвласників житлових будинків до утримання власного майна у поєднанні з механізмами співфінансування вартісних робіт коштом міського бюджету через:
Стратегічна та операційні цілі реалізації
|