ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 176-9-рд

              Проєкт рішення
            176-9-рд
    ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА    
               
                 
Про звернення депутатів Черкаської міської ради Черкаського району Черкаської області до Верховної Ради України          
               
                 
 
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. ст. 11, 12 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», з метою закріплення на законодавчому рівні переліку істотних умов договорів фінансування нерухомості (інвестування будівництва, пайової участі тощо) та захисту прав та інтересів громадян України, кошти яких були залучені в будівництво нерухомості, Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
 
  1. Направити звернення депутатів Черкаської міської ради Черкаського району Черкаської області  до Верховної Ради України (додається).
 
 
 
                 
                 
Міський голова                   А.В.Бондаренко
 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту рішення Черкаської міської ради «Про звернення депутатів Черкаської міської ради Черкаського району Черкаської області до Верховної Ради України»
 
Відповідно до ст. 47 Конституції України, кожен має право на житло. Держава створює умови, за яких кожний громадянин матиме змогу побудувати житло або придбати його у власність.
         Реалізовуючи своє конституційне право, громадяни України часто використовують інструмент фінансування нерухомості шляхом укладання з забудовниками інвестиційних договорів та договорів пайової участі.
         Однак остатнім часом все частішими стають випадки недобросовісності забудовників, які спричиняють численні судові спори, в яких далеко не завжди ухвалюються рішення на користь громадян.
         Причина такої ситуації – недосконалість законодавчої бази.
         Відповідно до ч. 12 ст. 39 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», замовник (забудовник) зобов’язаний передати закінчений будівництвом та підключений до інженерних мереж житловий будинок, що споруджувався із залученням коштів фізичних та юридичних осіб, об’єднанню співвласників або власнику, або експлуатуючій організації протягом ста двадцяти календарних днів з дня його прийняття в експлуатацію.
         Разом з тим, законодавчо не врегульовано строки здачі в експлуатацію  житлових будинків після фактичного закінчення будівельних робіт,  також не встановлено відповідальність за таке правопорушення.
         Тому на даний час забудовники не несуть відповідальності за несвоєчасне введення в експлуатацію об'єктів. Будь-які штрафні санкції можливі лише в тому разі, якщо це прописано в інвестиційному договорі чи в договорі пайової участі.
         Зазвичай забудовники надають громадянам власний проект договору, до якого громадяни не завжди мають можливість вносити свої пропозиції щодо строків  здачі в експлуатацію  житлових будинків. Забудовники наполягають саме на своїх редакції договору, категорично не приймають інші умови.
         За таких обставин громадяни змушені або погоджуватись на умови забудовника, або  взагалі відмовлятись від фінансування нерухомості.
         Для врегулювання даної ситуації на законодавчому рівні необхідно визначити істотні умови договорів фінансування нерухомості (інвестування будівництва, пайової участі тощо), до яких віднести:
  • штрафні санкції за прострочення;
  • право покупця відмовитися від договору, в тому числі, з отриманням компенсації. 
  • компенсація орендної плати за квартиру, в якій живе покупець, чекаючи здачі в експлуатацію житла.
         Виходячи з вище переліченого також вважаємо за необхідне на законодавчому рівні встановити адміністративну відповідальність за порушення строків здачі в експлуатацію закінчених будівництвом житлових будинків
         Відповідальність за порушення строків повинна бути суворою однак диференційованою в залежності від того, скільки триває правопорушення, наприклад:
         штраф за прострочення строків здачі в експлуатацію закінчених будівництвом житлових будинків понад одного року - 100 мінімальних заробітних плат,
         штраф за прострочення строків здачі в експлуатацію закінчених будівництвом житлових будинків понад два роки - 200 мінімальних заробітних плат,
         штраф за прострочення строків здачі в експлуатацію закінчених будівництвом житлових будинків понад три роки 300 мінімальних заробітних плат, і так далі по аналогії до 5 років.
         Додатковим заходом «стимулювання» забудовників законодавчо можливо встановлення процедури передачі в комунальну власність житлових будинків, які не введені в експлуатацію протягом 5 років від задекларованого забудовником терміну здачі в експлуатацію житлового будинку.
         З метою закріплення на законодавчому рівні істотних умов договорів фінансування нерухомості (інвестування будівництва, пайової участі тощо) необхідно ухвалити рішення Черкаської міської ради Черкаського району Черкаської області «Про звернення депутатів Черкаської міської ради Черкаського району Черкаської області до Верховної ради України» в якому вказати на необхідність прийняття відповідного законодавчого акту.
 
 
Депутат міської ради                                                                   І.В.Бандура
 

Верховна Рада України
 
 
ЗВЕРНЕННЯ
депутатів Черкаської міської ради Черкаського району Черкаської області
щодо необхідності закріплення на законодавчому рівні істотних умов договорів фінансування нерухомості (інвестування будівництва, пайової участі тощо)
 
          Відповідно до ст. 47 Конституції України, кожен має право на житло. Держава створює умови, за яких кожний громадянин матиме змогу побудувати житло або придбати його у власність.
         Реалізовуючи своє конституційне право, громадяни України часто використовують інструмент фінансування нерухомості шляхом укладання з забудовниками інвестиційних договорів та договорів пайової участі.
         Однак остатнім часом все частішими стають випадки недобросовісності забудовників, які спричиняють численні судові спори, в яких далеко не завжди ухвалюються рішення на користь громадян.
         Причина такої ситуації – недосконалість законодавчої бази.
         Відповідно до ч. 12 ст. 39 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», замовник (забудовник) зобов’язаний передати закінчений будівництвом та підключений до інженерних мереж житловий будинок, що споруджувався із залученням коштів фізичних та юридичних осіб, об’єднанню співвласників або власнику, або експлуатуючій організації протягом ста двадцяти календарних днів з дня його прийняття в експлуатацію.
         Разом з тим, законодавчо не врегульовано строки здачі в експлуатацію  житлових будинків після фактичного закінчення будівельних робіт,  також не встановлено відповідальність за таке правопорушення.
         Тому на даний час забудовники не несуть відповідальності за несвоєчасне введення в експлуатацію об'єктів. Будь-які штрафні санкції можливі лише в тому разі, якщо це прописано в інвестиційному договорі чи в договорі пайової участі.
         Зазвичай забудовники надають громадянам власний проект договору, до якого громадяни не завжди мають можливість вносити свої пропозиції щодо строків  здачі в експлуатацію  житлових будинків. Забудовники наполягають саме на своїх редакціях договорів, категорично не приймають інші умови.
         За таких обставин громадяни змушені або погоджуватись на умови забудовника, або  взагалі відмовлятись від фінансування нерухомості.
         Для врегулювання даної ситуації на законодавчому рівні необхідно визначити істотні умови договорів фінансування нерухомості (інвестування будівництва, пайової участі тощо), до яких віднести:
  • штрафні санкції за прострочення строків здачі в експлуатацію закінчених будівництвом житлових будинків;
  • право покупця відмовитися від договору, в тому числі, з отриманням компенсації;
  • компенсація орендної плати за квартиру, в якій живе покупець, чекаючи здачі в експлуатацію житла.
         Виходячи з вище переліченого також вважаємо за необхідне на законодавчому рівні встановити адміністративну відповідальність за порушення строків здачі в експлуатацію закінчених будівництвом житлових будинків.
         Відповідальність за порушення строків повинна бути суворою однак диференційованою в залежності від того, скільки триває правопорушення, наприклад:
         штраф за прострочення строків здачі в експлуатацію закінчених будівництвом житлових будинків понад одного року - 100 мінімальних заробітних плат,
         штраф за прострочення строків здачі в експлуатацію закінчених будівництвом житлових будинків понад два роки - 200 мінімальних заробітних плат,
         штраф за прострочення строків здачі в експлуатацію закінчених будівництвом житлових будинків понад три роки 300 мінімальних заробітних плат, і так далі по аналогії до 5 років.
         Додатковим заходом «стимулювання» забудовників законодавчо можливо шляхом встановлення процедури передачі в комунальну власність житлових будинків, які не введені в експлуатацію протягом 5 років від задекларованого забудовником терміну здачі в експлуатацію житлового будинку.
 
 
Від імені Черкаської міської ради
 
Міський голова                                                                          А.В. Бондаренко