ОПИС ДОКУМЕНТУ
Підготував: | Департамент архітектури та містобудування |
---|---|
Галузь: | Галузева |
Статус: | Новий проєкт |
Дата: | 15.01.2021 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 61-9-рд
Про розгляд електронної петиції від 29.04.2020 № ЧЕ/1088-еп щодо заборони знищення архітектурної пам’ятки та заборони будів-ництва багатоповерхівки
|
Проект рішення | ||||||||
№ 61-9-рд | |||||||||
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА | |||||||||
< | |||||||||
Про розгляд електронної петиції від 29.04.2020 № ЧЕ/1088-еп щодо заборони знищення архітектурної пам’ятки та заборони будів-ництва багатоповерхівки | |||||||||
> | |||||||||
|
|||||||||
Розглянувши електронну петицію від 29.04.2020 № Че/1088-еп (вх. № 4517-2 від 04.05.2020) щодо заборони знищення архітектурної пам’ятки та заборони будівництва багатоповерхівки, відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції» від 02.07.2015 № 577-VIII, ст. ст. 60, 63 Статуту територіаль-ної громади міста Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 12.12.2017 № 2-2824, Черкаська міська рада ВИРІШИЛА: 1. Електронну петицію від 29.04.2020 № ЧЕ/1088-еп щодо заборони знищення архітектурної пам’ятки та заборони будівництва багатоповерхівки підтримати частково. 2. Створити відповідно до Закону України «Про охорону культурної спадщини» відокремлений структурний підрозділ з питань охорони культурної спадщини у складі міської ради міста Черкаси, як історичного населеного пункту. 3. Контроль за виконанням рішення покласти на директора департаменту архітектури та містобудування Савіна А.О. та постійну комісію міської ради з питань земельних відносин архітектури, містобудування, реклами та комунальної власності (Агапова О. М.). |
|||||||||
|
|
||||||||
Міський голова | А.В. Бондаренко |
Пояснювальна записка
до проекту рішення
- Про розгляд електронної петиції від 29.04.2020 № ЧЕ/1088-еп щодо заборони знищення архітектурної пам’ятки та заборони будівництва багатоповерхівки».
Відповідно до розпорядження Черкаської обласної державної адміністрації від 13.02.2020 № 95 виконання функцій охорони культурної спадщини та пам’яток архітектури в Черкаській області з метою її збереження покладено на відділ охорони культурної спадщини та музейної справи при управлінні культури та охорони культурної спадщини Черкаської обласної державної адміністрації. Кошти на проведення ремонтно-реставраційних, рятівних та інших робіт щодо охорони пам’яток архітектури в 2010-2020 роки не виділялись.
Відповідно до Закону України «Про охорону культурної спадщини» − Охорона об’єктів культурної спадщини є одним із пріоритетних завдань органів державної влади та органів місцевого самоврядування. У місті Черкаси до цього часу відсутній орган охорони культурної спадщини, який би опікувався об’єктами культурного та архітектурного насліддя.
Згідно з ст. 14 Закону України «Про охорону культурної спадщини» об’єкт культурної спадщини до вирішення питання про його реєстрацію як пам’ятки вноситься до Переліку об’єктів культурної спадщини і набуває правового статусу щойно виявленого об’єкта культурної спадщини, про що відповідний орган охорони культурної спадщини в письмовій формі повідомляє власника цього об’єкта або уповноважений ним орган (особу).
Переліки об’єктів культурної спадщини затверджуються рішеннями відповідних органів охорони культурної спадщини.
Порядок обліку об’єктів культурної спадщини визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони культурної спадщини.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини видає власнику пам’ятки або уповноваженому ним органу свідоцтво про реєстрацію об’єкта культурної спадщини як пам’ятки.
Згідно із Законом відповідний виконавчий орган міської ради населеного пункту, занесеного до Списку історичних населених місць України, утворюється місцевою радою за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини.
Проаналізувавши наявність структурних підрозділів інших обласних центрів України виявлено, дві третини підрозділів сформовані на базі органів культури. Інші - у сфері архітектури та містобудування. Більше половини підрозділів у складі відокремлених управлінь при міській раді.
Враховуючи необхідність виконання вимог Закону України «Про охорону культурної спадщини» постає питання створення відокремленого структурного підрозділу з питань охорони культурної спадщини у складі міської ради міста Черкаси, як історичного населеного пункту.
Відповідно до ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об’єкта будівництва.
Містобудівні умови та обмеження надаються за заявою замовника з документами, визначеними ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», в переліку якого не зазначені проектна документація та містобудівний розрахунок.
Відповідно до п. 6 ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» проектна документація на будівництво об’єктів, розроблена відповідно до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (вихідних даних), не потребує погодження державними органами, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами.
Експертиза проектів будівництва проводиться в установленому Кабінетом Міністрів України порядку експертними організаціями незалежно від форми власності, які відповідають критеріям, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування (ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»).
Щодо проведення громадських слухань повідомляємо, що відповідно до ст. 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани, плани зонування території, детальні плани територій.
Стосовно будівлі по вул. Байди Вишневецького, 2 ― пропонуємо колегіально за участю уповноважених органів, наукових установ, , провести її обстеження, скласти історичну довідку, яка містить інформацію про автентичність об’єкта, його цінність з естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду, дані історико-архівних досліджень, архітектурних, мистецтвознавчих, бібліографічних та містобудівних вишукувань (відповідно до пунктів 2 та 3 розділу ІІ «Взяття на облік об’єкта культурної спадщини» Порядку обліку об’єктів культурної спадщини, затвердженого наказом Міністерства культури України від 11.03.2013 № 158), для визначення можливих варіантів збереження, реконструкції або знесення даного об’єкту.
Враховуючи вищевикладені норми, електронну петицію від 29.04.2020 № ЧЕ/1088-еп щодо заборони знищення архітектурної пам’ятки та заборони будівництва багатоповерхівки підтримати частково.
Директор департаменту
архітектури та містобудування А.О. Савін
Чернуха В.В.
Міському голові Бондаренку А.В. |
|
Прошу внести на сесію міської ради проект рішення «Про розгляд електронної петиції від 29.04.2020 № ЧЕ/1088-еп щодо заборони знищення архітектурної пам’ятки та заборони будівництва багатоповерхівки». Директор департаменту архітектури та містобудування А.О. Савін Чернуха В.В. |
ДОДАТКИ
1 | 61-9-рд 15.01.21 петиція.pdf | Переглянути |
---|