ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автори:
Департамент охорони здоров`я та медичних послуг |
|
Доповідачі:
Департамент охорони здоров`я та медичних послуг |
|
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | XVI |
Скликання: | IX |
Вид: | В цілому |
Номер: | 536-9-рд |
Дата реєстрації: | 22.12.2021 |
Проголосовано: | 23.12.2021 13:01:54 |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
36
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
3
- Відсутні
4
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 536-9-рд
Проєкт рішення | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
№ 536-9-рд | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Про внесення змін до рішення міської ради від 24.12.2020 № 2-37 «Про затвердження міської програми фінансової підтримки комунальних некомерційних підприємств (закладів охорони здоров’я) Черкаської міської ради на 2021-2023 роки» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Відповідно до ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою збереження здоров’я населення та подальшого удосконалення роботи в галузі охорони здоров’я, забезпечення конкурентоспроможності закладів охорони здоров’я міста, Черкаська міська рада ВИРІШИЛА:
«Вирішення проблеми планується шляхом надання КНП фінансової підтримки на безповоротній основі у формі поточних трансфертів комунальним некомерційним підприємствам (установам, організаціям) із застосуванням програмно-цільового методу на покриття (відшкодування) поточних витрат КНП, які виникають в процесі їх господарської діяльності, у разі якщо такі витрати не покриваються доходами підприємства: 1) на оплату комунальних послуг та енергоносіїв комунальних закладів охорони здоров’я для забезпечення надання медичних послуг за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення; 2) на здійснення поточних видатків (включно з витратами на оплату праці та витратами, що пов’язані з виконанням рішень суду) для забезпечення стійкості та спроможності функціонування закладів охорони здоров’я при наданні медичної допомоги пацієнтам з інфекційними, неінфекційними хворобами і при виникненні іншого характеру непередбачуваних обставин; 3) на виплату муніципальних премій та інших місцевих стимулів працівникам (максимальний розмір муніципальних премій на одну штатну посаду не може перевищувати розмір мінімальної заробітної плати; конкретний розмір премій та порядок їх нарахування визначаються наказом департаменту охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради в межах фінансових можливостей міського бюджету). Строк виконання програми – 2021-2023 роки.»
Протягом дії Програми обсяги витрат можуть бути змінені, виходячи з конкретних завдань, зокрема тих, що не були передбачені попередніми розрахунками.»
2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Ткаченка Р.В. та на постійну комісію міської ради з питань охорони здоров’я (Тронц Т.В.). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Міський голова | Анатолій БОНДАРЕНКО |
Пояснювальна записка до проєкту рішення Черкаської міської ради «Про внесення змін до рішення міської ради від 24.12.2020 № 2-37 «Про затвердження міської програми фінансової підтримки комунальних некомерційних підприємств (закладів охорони здоров’я) Черкаської міської ради на 2021-2023 роки»» Міська програма фінансової підтримки комунальних некомерційних підприємств (закладів охорони здоров’я) Черкаської міської ради на 2021-2023 роки (далі – Програма) спрямована на забезпечення стійкості та спроможності функціонування закладів охорони здоров’я, засновником яких є територіальна громада міста Черкаси в особі Черкаської міської ради, при наданні медичної допомоги пацієнтам. Основне завдання Програми: забезпечення ефективного і якісного здійснення статутної діяльності комунальних некомерційних підприємств. Програмою передбачено, що протягом дії Програми обсяги витрат можуть бути змінені, виходячи з конкретних завдань, зокрема тих, що не були передбачені попередніми розрахунками. Питання оплати праці є ключовим у системі соціально-економічних відносин, оскільки стосується інтересів основної частини населення країни та впливає на всі сфери суспільного життя. Низька заробітна плата у галузі є основною причиною падіння престижу професії медика, відтоку з галузі висококваліфікованих фахівців, і, як наслідок, невпинного старіння кадрів. Щорічно з різних причин (виїзд за кордон, перехід на більш оплачувану роботу у приватні фірми, тощо) система втрачає значну частину практикуючих лікарів. Передбачається, що встановлення та виплата працівникам комунальних закладів охорони здоров’я міста щомісячних муніципальних премій дозволить зменшити фінансове навантаження на заклади охорони здоров’я міста, сприятиме підвищенню ефективності роботи комунальних закладів охорони здоров'я, забезпеченню їх кваліфікованими кадрами та покращенню соціального захисту працівників, і, як наслідок, покращенню якості медичної допомоги мешканцям міста Черкаси. Пропонується встановити максимальний розмір муніципальних премій на одну штатну посаду у розмірі однієї мінімальної заробітної плати (далі – МЗП). Зокрема для лікарів – 100% МЗП, для середнього медперсоналу – 80% МЗП, для молодшого медперсоналу – 50% МЗП, для інших працівників – 40% МЗП. Конкретний розмір премій та порядок їх нарахування будуть визначені наказом департаменту охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради в межах фінансових можливостей міського бюджету. Загальна сума необхідних коштів на 2022 рік становить 215 980 658,00 грн. Рішенням Черкаської обласної ради від 19.09.2014 № 34-5/VI затверджена обласна програма «Надання медичної допомоги хворим нефрологічного профілю» на 2014-2019 роки» (зі змінами), згідно з якою Черкаською обласною радою передано органам місцевого самоврядування свої владні повноваження в галузі вирішення проблем лікування пацієнтів з хронічною нирковою недостатністю, з неналежним фінансуванням. Не зважаючи на численні звернення до Черкаської облдержадміністрації, обсягів субвенції, які протягом 2017-2018 років давались з обласного бюджету на виконання обласної програми, систематично не вистачало для повного розрахунку за послуги ТОВ «Фрезеніус Медикал Кер Україна». Зрештою це призвело до судових позовів до 5-ти центрів первинної медико-санітарної допомоги, підпорядкованих департаменту охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради, про стягнення кредиторської заборгованості за 2017-2018 роки на користь ТОВ «Фрезеніус Медикал Кер Україна» за послуги, які були надані пацієнтам ТОВ «Фрезеніус Медикал Кер Україна» у періоди, які не охоплені договорами, на загальну суму 5 332 457,10 грн. На даний час набрали законної сили рішення господарського суду Черкаської області від 23.02.2021 у справі №925/1546/20 та постанова Верховного Суду від 06.10.2021 року по справі №925/1546/20 щодо стягнення з КНП «Перший Черкаський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» 1189868,10 грн заборгованості за надані медичні послуги протягом трьох спірних періодів з 29.11.2017 по 10.12.2017, з 27.12.2017 по 31.12.2017 та з 01.01.2018 і по 31.03.2018, а також про відшкодування сум судового збору 17 849,00 грн та 35 698,00 грн. Загальна сума необхідних коштів 1 243 415,10 грн. Найближчим часом очікується блокування рахунків КНП «Перший Черкаський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» органами Казначейства або банківських рахунків підприємства. У разі накладення арешту на всі кошти, що є на всіх банківських рахунках закладів охорони здоров’я, будуть заблоковані виплати заробітної плати працівникам та витрати на придбання медикаментів, що в свою чергу зробить неможливим надання медичної допомоги жителям міста. Проєкт рішення підготовлений департаментом охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради. Реалізація рішення у 2022 році потребує виділення додаткових коштів на загальну суму 217 224 073,10 грн. | |||||
Директор департаменту | Всеволод КУЛЬЧИКОВСЬКИЙ | ||||
Додаток 1
до пояснювальної записки
Розрахунок обсягів фінансування міської програми фінансової підтримки комунальних некомерційних підприємств (закладів охорони здоров’я) Черкаської міської ради на 2022 рік
Показники | Одиниця виміру | Загальний обсяг по місту | Лік.1 | Лік.2 | Лік.3 | Лік.дит. | Лік.інф. | ЦМД | КДП | Астра | Стом.дит. | ЦПМСД 1 | ЦПМСД 2 | ЦПМСД 3 | ЦПМСД 4 | ЦПМСД 5 |
Обсяг видатків на фінансову підтримку КНП, зокрема: | грн | 322 974 555 | 43 043 989 | 12 553 098 | 79 248 668 | 42 838 623 | 58 078 296 | 37 600 195 | 18 878 741 | 8 570 204 | 9 408 956 | 2 728 530 | 1 669 452 | 2 043 879 | 3 239 436 | 3 072 488 |
для покриття вартості комунальних послуг та енергоносіїв | грн | 66 834 395 | 11 121 742 | 3 460 324 | 13 730 766 | 11 088 870 | 5 892 144 | 6 030 434 | 2 575 227 | 1 676 801 | 435 340 | 1 387 974 | 1 505 658 | 1 944 762 | 3 111 176 | 2 873 177 |
для забезпечення сталості та спроможності функціонування закладів охорони здоров’я, із них: | грн | 254 896 745 | 31 922 247 | 9 092 774 | 65 517 902 | 31 749 753 | 52 186 152 | 31 569 761 | 16 303 514 | 6 893 403 | 8 973 616 | 97 141 | 163 794 | 99 117 | 128 260 | 199 311 |
на придбання засобів індивідуального захисту | грн | 29 852 820 | 29 852 820 | |||||||||||||
на оплату послуг з технічного обслуговування ліфтів | грн | 560 146 | 18 351 | 68 577 | 102 271 | 21 618 | 60 215 | 56 617 | 19 881 | 26 731 | 23 656 | 55 739 | 21 041 | 85 449 | ||
Показники | Одиниця виміру | Загальний обсяг по місту | Лік.1 | Лік.2 | Лік.3 | Лік.дит. | Лік.інф. | ЦМД | КДП | Астра | Стом.дит. | ЦПМСД 1 | ЦПМСД 2 | ЦПМСД 3 | ЦПМСД 4 | ЦПМСД 5 |
на оплату послуг з промивання та гідравлічні випробування систем опалення | грн | 307 006 | 5 310 | 3 940 | 143 370 | 12 744 | 13 381 | 41 748 | 37 170 | 12 173 | 37 170 | |||||
на профілактичне обслуговування каналізаційних мереж | грн | 372 445 | 38 136 | 17 151 | 145 961 | 49 937 | 38 232 | 4 906 | 11 959 | 4 233 | 5 092 | 6 208 | 37 170 | 13 460 | ||
на відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах | грн | 1 272 614 | 221 636 | 395 065 | 170 389 | 165 496 | 35 212 | 28 662 | 135 046 | 57 876 | 63 232 | |||||
на оплату праці з нарахуваннями | грн | 6 551 056 | 1 347 556 | 5 203 500 | ||||||||||||
на виплату муніципальних премій | грн | 215 980 658 | 31 644 124 | 9 070 313 | 64 904 359 | 31 283 786 | 22 146 218 | 31 471 314 | 14 846 479 | 6 848 182 | 3 765 883 | |||||
на виконання рішень суду | грн | 1 243 415 | 1 243 415 |
Розрахунок обсягів фінансування міської програми фінансової підтримки комунальних некомерційних підприємств (закладів охорони здоров’я) Черкаської міської ради на 2023 рік
Показники | Одиниця виміру | Загальний обсяг по місту | Лік.1 | Лік.2 | Лік.3 | Лік.дит. | Лік.інф. | ЦМД | КДП | Астра | Стом.дит. | ЦПМСД 1 | ЦПМСД 2 | ЦПМСД 3 | ЦПМСД 4 | ЦПМСД 5 |
Обсяг видатків на фінансову підтримку КНП, зокрема: | грн | 310 188 174 | 46 776 478 | 13 635 701 | 86 335 565 | 46 540 701 | 30 682 850 | 40 987 093 | 19 115 567 | 9 333 810 | 4 592 587 | 1 581 963 | 1 774 977 | 2 130 567 | 3 439 127 | 3 261 188 |
для покриття вартості комунальних послуг та енергоносіїв | грн | 70 978 126 | 11 811 290 | 3 674 864 | 14 582 072 | 11 776 380 | 6 257 456 | 6 404 321 | 2 734 892 | 1 780 762 | 462 331 | 1 474 029 | 1 599 009 | 2 065 337 | 3 304 069 | 3 051 314 |
для забезпечення сталості та спроможності функціонування закладів охорони здоров’я, із них: | грн | 239 210 048 | 34 965 188 | 9 960 837 | 71 753 493 | 34 764 321 | 24 425 394 | 34 582 772 | 16 380 675 | 7 553 048 | 4 130 256 | 107 934 | 175 968 | 65 230 | 135 058 | 209 874 |
на оплату послуг з технічного обслуговування ліфтів | грн | 605 614 | 23 216 | 72 212 | 107 691 | 22 763 | 63 407 | 59 618 | 23 685 | 33 792 | 28 403 | 58 693 | 22 157 | 89 977 | ||
на оплату послуг з промивання та гідравлічні випробування систем опалення | грн | 284 137 | 5 591 | 4 149 | 150 969 | 13 419 | 14 090 | 43 961 | 12 818 | 39 140 | ||||||
Показники | Одиниця виміру | Загальний обсяг по місту | Лік.1 | Лік.2 | Лік.3 | Лік.дит. | Лік.інф. | ЦМД | КДП | Астра | Стом.дит. | ЦПМСД 1 | ЦПМСД 2 | ЦПМСД 3 | ЦПМСД 4 | ЦПМСД 5 |
на профілактичне обслуговування каналізаційних мереж | грн | 392 186 | 40 157 | 18 060 | 153 697 | 52 584 | 40 258 | 5 166 | 12 593 | 4 458 | 5 362 | 6 537 | 39 140 | 14 174 | ||
на відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах | грн | 1 305 636 | 233 382 | 416 003 | 179 420 | 139 843 | 37 078 | 30 181 | 142 203 | 60 943 | 66 583 | |||||
на виплату муніципальних премій | грн | 236 622 475 | 34 668 433 | 9 937 186 | 71 107 432 | 34 273 657 | 24 262 788 | 34 479 107 | 16 265 394 | 7 502 680 | 4 125 798 |
Додаток 2 до пояснювальної записки Розрахунок очікуваних витрат на здійснення виплат муніципальних премій на 2022-2023 роки
|
Додаток 3
до пояснювальної записки
Порівняльна таблиця до проєкту рішення Черкаської міської ради
«Про внесення змін до рішення міської ради від 24.12.2020 № 2-37
«Про затвердження міської програми фінансової підтримки комунальних некомерційних підприємств
(закладів охорони здоров’я) Черкаської міської ради на 2021-2023 роки»»
«Про внесення змін до рішення міської ради від 24.12.2020 № 2-37
«Про затвердження міської програми фінансової підтримки комунальних некомерційних підприємств
(закладів охорони здоров’я) Черкаської міської ради на 2021-2023 роки»»
Чинна редакція | Запропонована редакція | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Розділ 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Вирішення проблеми планується шляхом надання КНП фінансової підтримки на безповоротній основі у формі поточних трансфертів комунальним некомерційним підприємствам (установам, організаціям) із застосуванням програмно-цільового методу на покриття (відшкодування) поточних витрат КНП, які виникають в процесі їх господарської діяльності, у разі якщо такі витрати не покриваються доходами підприємства: 1) на співфінансування оплати медичних послуг, що надаються в рамках програми державних гарантій медичного обслуговування населення, для покриття вартості комунальних послуг та енергоносіїв; 2) на забезпечення стійкості та спроможності функціонування закладів охорони здоров’я при наданні медичної допомоги пацієнтам з інфекційними, неінфекційними хворобами і при виникненні іншого характеру непередбачуваних обставин. Строк виконання програми – 2021-2023 роки. | Вирішення проблеми планується шляхом надання КНП фінансової підтримки на безповоротній основі у формі поточних трансфертів комунальним некомерційним підприємствам (установам, організаціям) із застосуванням програмно-цільового методу на покриття (відшкодування) поточних витрат КНП, які виникають в процесі їх господарської діяльності, у разі якщо такі витрати не покриваються доходами підприємства: 1) на оплату комунальних послуг та енергоносіїв комунальних закладів охорони здоров’я для забезпечення надання медичних послуг за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення; 2) на здійснення поточних видатків (включно з витратами на оплату праці та витратами, що пов’язані з виконанням рішень суду) для забезпечення стійкості та спроможності функціонування закладів охорони здоров’я при наданні медичної допомоги пацієнтам з інфекційними, неінфекційними хворобами і при виникненні іншого характеру непередбачуваних обставин; 3) на виплату муніципальних премій та інших місцевих стимулів працівникам (максимальний розмір муніципальних премій на одну штатну посаду не може перевищувати розмір мінімальної заробітної плати; конкретний розмір премій та порядок їх нарахування визначаються наказом департаменту охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради в межах фінансових можливостей міського бюджету). Строк виконання програми – 2021-2023 роки. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Розділ 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Напрямки використання бюджетних коштів:
В розрахунках не враховані індекси інфляції; тарифи на енергоносії та комунальні послуги враховані станом на серпень 2020 року. Щороку розрахунки підлягають корегуванню на прогнозні індекси інфляції. Протягом дії Програми обсяги витрат можуть бути змінені, виходячи з конкретних завдань, зокрема тих, що не були передбачені попередніми розрахунками. | Напрямки використання бюджетних коштів:
Протягом дії Програми обсяги витрат можуть бути змінені, виходячи з конкретних завдань, зокрема тих, що не були передбачені попередніми розрахунками. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Розділ 9 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Результативні показники:
| Результативні показники:
|