Проект рішення | ||||||||
№ 1832-8-рд | ||||||||
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА | ||||||||
< | ||||||||
Про затвердження міської Програми пільгового житлового кредитування учасників антитерористичної операції/ операції об’єднаних сил і бійців добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України та членів їх сімей в м. Черкаси на 2021-2025 роки | ||||||||
> | ||||||||
З метою створення умов для реалізації державної житлової політики в частині розв’язання житлової проблеми учасників АТО/ОСС і бійців добровольців та членів їх сімей у м. Черкаси, відповідно до пп. 22 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 70 Бюджетного Кодексу України, з урахуванням рішення Черкаської обласної ради від 11.09.2020 № 38-10/ VII ,,Про обласну програму забезпечення учасників АТО/ОСС і бійців добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України, та членів їх сімей житлом у 2021 - 2025 роках” листа Черкаського регіонального управління Державної спеціалізованої фінансової установи ,,Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву” (вх. 18811-01-10 від 15.09.2020) Черкаська міська рада 1. Затвердити міську програму пільгового житлового кредитування учасників антитерористичної операції/ операції об’єднаних сил і бійців добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України та членів їх сімей в м. Черкаси на 2021-2025 роки (додаток 1) та Положення про порядок надання пільгових довготермінових кредитів учасникам антитерористичної операції/ операції об’єднаних сил і бійців добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України та членів їх сімей на будівництво та придбання житла за рахунок міського бюджету (додаток 2). 2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Скорика М. Г. та постійні комісії міської ради з питань житлово-комунального господарства, |
||||||||
Міський голова | А. В. Бондаренко | |||||||
УКРАЇНА
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ
вул. Байди Вишневецького, 36, м. Черкаси, 18000, тел.: (0472) 36-11-35, факс: (0472) 45-21-32
__________________ № ______________
На № ______________________________
Пояснювальна записка
до проекту Програми пільгового житлового кредитування учасників антитерористичної операції/ операції об'єднаних сил і бійців-добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України та членів їх сімей
в м. Черкаси на 2021 - 2025 роки
Одним з найважливіших завдань з соціальної адаптації учасників антитерористичної операції/операції об'єднаних сил і бійців-добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України (надалі - учасників АТО/ООС), які потребують поліпшення житлових умов, є забезпечення їх житлом.
Фінансування пільгового житлового кредитування учасників АТО/ООС і бійців-добровольців в м. Черкаси протягом 2017-2020 років проходило відповідно до рішення Черкаської міської ради від 20.09.2016 р. № 2-936 (у редакції рішення від 21.03.2019 № 2-4193) „Про затвердження міської Програми пільгового житлового кредитування учасників антитерористичної операції і бійців-добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України та членів їх сімей в м. Черкаси на 2016-2020 роки».
Незважаючи на те, що відповідно до зазначеної програми в рік надавалось 15-17 кредитів (за час дії програми надано 58 кредитів), кількість учасників АТО/ООС, які потребують житла в м. Черкаси не зменшилася, а навпаки зросла, тому в проекті програми пропонується збільшити фінансування, що надасть змогу надавати по 20 кредитів в рік.
Крім того постійно зростає вартість будівництва метра квадратного житла в Черкаській області, яка визначається Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затверджена наказом Державного комітету України з будівництва та архітектури від 27.09.2005 № 174 (на даний час становить 12 764 грн).
Прогнозні обсяги фінансування наведено в таблиці:
Обсяги коштів, які пропонується залучити на виконання Програми | 2021 р. | 2022 р. | 2023 р. | 2024 р. | 2025 р. | Усього витрат на виконання Програми |
Усього, в т.ч. (тис.грн.) | 15 955,0 | 15 955,0 | 15 955,0 | 15 955,0 | 15 955,0 | 79 775,0 |
Міський бюджет | 14 359,5 | 14 359,5 | 14 359,5 | 14 359,5 | 14 359,5 | 71 797,5 |
Обласний бюджет | 1 595,5 | 1 595,5 | 1 595,5 | 1 595,5 | 1 595,5 | 7 977,5 |
Інші джерела | Х | Х | Х | Х | Х | Х |
62,5 кв.м, встановленої відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 1999 р. N 2166.
Відповідно до прогнозних обсягів фінансування планується придбати за період дії Програми будівництва (придбання) 6250 кв.м житла.
З урахуванням викладеного та з метою продовження роботи по забезпеченню учасників АТО/ООС житлом на розгляд Черкаської міської ради виноситься проект Програми пільгового житлового кредитування учасників антитерористичної операції/операції об'єднаних сил і бійців-добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України та членів їх сімей в м. Черкаси на 2021 - 2025 роки.
Заступник директора департаменту ЖКК -
начальник управління ЖКГ А.М. Наумчук
Глущенко
360157
Додаток 1
до рішення міської ради
від __________ № ______
Програма
пільгового житлового кредитування учасників антитерористичної операції/ операції об'єднаних сил і бійців-добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України та членів їх сімей в м. Черкаси на 2021 - 2025 роки
- Загальні положення
Програму сформовано за принципом спільної суспільної відповідальності органів державної виконавчої влади, місцевого самоврядування та Черкаського регіонального управління Державної спеціалізованої фінансової установи «Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву», (надалі – Черкаське регіональне управління Держмолодьжитла), а також безпосередньо учасників антитерористичної операції/операції об'єднаних сил (надалі - АТО/ООС) і бійців-добровольців та членів їх сімей.
Програма пільгового житлового кредитування учасникам АТО/ООС і бійців-добровольців та членам їх сімей розроблена з урахуванням даних про чисельність зазначених осіб, які перебувають на квартирному обліку і прогнозних розрахунків обсягів потреби в загальній площі житла, а також у бюджетних коштах та коштах інших не заборонених законодавством джерел.
Даною програмою закладаються найбільш сприятливі умови для отримання пільгового кредиту учасниками АТО/ООС і бійцями-добровольцями та членами їх сімей, а саме:
- відсоткова ставка за користування пільговим кредитом у національній валюті становить орієнтовно 3 % річних від суми зобов’язань за кредитом;
- на суму зобов’язань за кредитом не нараховується індекс інфляції;
2. Паспорт Програми
1. | Ініціатори розроблення Програми | Департамент житлово-комунального комплексу, Черкаське регіональне управління Держмолодьжитла |
2. | Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми | Рішення Черкаської обласної ради від 11.09.2020 № 38-10/VIІ ,,Про обласну програму забезпечення учасників АТО/ОСС і бійців-добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України, та членів їх сімей житлом у 2021 - 2025 роках” |
3. | Головний розпорядник коштів | Департамент житлово-комунального комплексу |
4. | Відповідальний виконавець Програми | Черкаське регіональне управління Держмолодьжитла |
5. | Термін реалізації Програми | 2021 - 2025 роки |
6. | Показники виконання Програми | надання щорічно 20 пільгових довготермінових кредитів учасникам АТО/ООС в тому числі бійцям-добровольцям та членам їх сімей на будівництво та придбання житла |
7. | Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми | Міський бюджет, інші джерела, не заборонені законодавством |
8. | Орієнтовний загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього тис. грн.: | 79 775,0 |
3. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
З урахуванням потреби адаптації, демобілізованих із зони АТО/ООС, громадян та членів їх сімей, більшість із яких не мають можливості самостійно забезпечити себе та свої сім'ї житлом без бюджетної підтримки, проблема забезпечення учасників АТО/ООС і бійців-добровольців та їх сімей житлом стоїть дуже гостро.
Останніми роками значно скоротились обсяги надання житла військовослужбовцям та працівникам правоохоронних органів. За обставинами, які склались в державі у зв’язку з проведенням антитерористичної операції, військовослужбовці та працівники правоохоронних органів стали учасниками АТО/ООС. Крім військовослужбовців та працівників правоохоронних органів свій внесок у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України зробили бійці-добровольці.
Станом на 01.09.2020, на квартирному обліку громадян за місцем проживання в м. Черкаси, перебуває 352 учасника бойових дій, які приймали безпосередню участь у проведені АТО/ООС та відповідно до рішень виконавчого комітету визнані як такі, що потребують поліпшення житлових умов.
Переважна більшість учасників АТО/ООС і бійців-добровольців не мають власного житла або потребують поліпшення житлових умов. Важливе значення у питаннях забезпечення житлом учасників АТО/ООС є постанова Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 р. № 719 ,,Питання забезпечення житлом сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, а також інвалідів І-ІІ групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції, та потребують поліпшення житлових умов”, але зазначена постанова вирішує житлові питання лише частини учасників АТО/ООС.
Водночас, фінансування з державного бюджету є недостатнім для розв’язання найближчим часом житлової проблеми для учасників АТО/ООС і бійців-добровольців та членів їх сімей, що вимагає підтримки на місцевому рівні.
На виконання «Програми пільгового житлового кредитування учасників антитерористичної операції і бійців-добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України та членів їх сімей в м. Черкаси на 2016-2020 роки», затвердженої рішенням Черкаської міської ради від 20.09.2016 р. № 2-936 (у редакції рішення міської ради від 21.03.2019 № 2-4193), станом на 01.09.2020 з бюджету м. Черкаси загалом отримано коштів в сумі 44154,5 тис. грн., в тому числі 1874,3 тис.грн, що повертаються позичальниками до міського бюджету в рахунок погашення боргу. За кошти бюджету м. Черкаси придбано – 4287,9 кв. метрів житла, власне житло отримали 58 родин учасників АТО/ООС.
Інформація щодо ходу виконання міської Програми пільгового житлового кредитування учасників антитерористичної операції і бійців-добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України та членів їх сімей в м. Черкаси на 2016-2020 роки по роках:
Рік | Обсяг фінансування з бюджету м. Черкаси, тис. грн. | Укладено кредитних угод | Побудовано та придбано кв. метрів | Передано у власність квартир | Повернуто коштів до бюджету м. Черкаси, тис.грн. |
2016 | - | - | - | - | - |
2017 | 9 899,2 | 15 | 1 087,4 | 15 | 122,6 |
2018 | 11 291,9 | 15 | 1 152,5 | 15 | 386,0 |
2019 | 12 789,8 | 17 | 1 176,8 | 17 | 715,5 |
На 01.09.2020 | 10 173,6 | 11 | 871,2 | 11 | 650,3 |
Разом | 44 154,5 | 58 | 4 287,9 | 58 | 1 874,4 |
4. Визначення мети Програми
Метою Програми є сприяння вирішенню житлових проблем, підвищення соціального захисту та адаптації учасників АТО/ООС і бійців-добровольців та членів їх сімей в м. Черкаси.
5. Перелік завдань та заходів Програми
Завданнями Програми є:
- створення умов для придбання, будівництва власного житла;
- збільшення обсягів житлового будівництва для сімей учасників АТО/ООС і бійців-добровольців та членів їх сімей в м. Черкаси, в тому числі за рахунок добудови об’єктів незавершеного будівництва;
- зменшення вартості житла, у тому числі що будується;
- збільшення обсягів фінансування за рахунок всіх джерел;
- поступове зростання кількості сімей, які поліпшать свої житлові умови.
№ п/п |
Заходи |
Відповідальний за проведення |
Термін виконання (роки) |
1. | Популяризація Програми, сприяння реалізації демонстраційних проектів в житловій сфері | Департамент житлово-комунального комплексу, Черкаське регіональне управління Держмолодьжитла | 2021-2025 |
2. | Формування (оновлення) черги потенційних одержувачів пільгового кредиту | Черкаське регіональне управління Держмолодьжитла | 2021-2025 |
3. | Укладення з визначеними одержувачами кредитів відповідних кредитних угод, здійснення їх обслуговування | Черкаське регіональне управління Держмолодьжитла | 2021-2025 |
4. | Акумуляція коштів зі всіх джерел та спрямування їх на відшкодування витрат, пов’язаних з будівництвом та придбанням житла | Черкаське регіональне управління Держмолодьжитла | 2021-2025 |
5. | Надання кредитів на будівництво (придбання) житла | Черкаське регіональне управління Держмолодьжитла, Департамент житлово-комунального комплексу |
2021-2025 |
6. | Забезпечення за період дії Програми будівництва (придбання) 6250 кв.м. доступного житла | Черкаське регіональне управління Держмолодьжитла | 2021-2025 |
7. | Забезпечення контролю за поверненням наданих пільгових кредитів до бюджету відповідно до умов договору | Черкаське регіональне управління Держмолодьжитла, Департамент фінансової політики | 2021-2025 |
8. | Забезпечення в межах повноважень контролю за дотриманням вимог законодавства в процесі відбору громадян, надання кредитів та здійснення будівництва | Черкаське регіональне управління Держмолодьжитла | 2021-2025 |
6. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблем, обсягів та джерел фінансування, строки та етапи виконання Програми
Фінансове забезпечення Програми передбачається здійснити за рахунок коштів міського бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством.
Фінансування Програми проводиться в межах асигнувань, затверджених рішенням про міський бюджет на відповідний рік, по загальному фонду і може здійснюватись в межах діючого законодавства.
Фінансування Програми передбачається за рахунок коштів міського та обласного бюджетів (на умовах спів фінансування). Щорічний обсяг видатків міського бюджету, необхідного для реалізації Програми, визначається відповідно до наданих розрахунків виконавцем Програми в обсязі достатньому для надання 20 кредитів, з урахуванням середньої вартості житла у місті.
Прогнозні обсяги фінансування наведено в таблиці:
Обсяги коштів, які пропонується залучити на виконання Програми | 2021 р. | 2022 р. | 2023 р. | 2024 р. | 2025 р. | Усього витрат на виконання Програми |
Усього, в т.ч. (тис.грн.) | 15 955,0 | 15 955,0 | 15 955,0 | 15 955,0 | 15 955,0 | 79 775,0 |
Міський бюджет | 14 359,5 | 14 359,5 | 14 359,5 | 14 359,5 | 14 359,5 | 71 797,5 |
Обласний бюджет | 1 595,5 | 1 595,5 | 1 595,5 | 1 595,5 | 1 595,5 | 7 977,5 |
Інші джерела | Х | Х | Х | Х | Х | Х |
Вирішення проблеми забезпечення учасників АТО/ООС і бійців-добровольців та їх сімей можливе за умови підтримки на місцевому рівні реалізації даної Програми, шляхом співпраці місцевих органів влади з Черкаським регіональним управлінням Держмолодьжитла.
Механізм кредитування учасників АТО/ООС і бійців-добровольців та їх сімей, відповідно до Програми, визначається Положенням про порядок надання пільгових довготермінових кредитів учасникам антитерористичної операції/операції об'єднаних сил і бійцям-добровольцям та членам їх сімей на будівництво і придбання житла в м. Черкаси, які надаються за рахунок коштів бюджету міста (далі – Положення).
Кредитування може здійснюватись із залученням інших джерел, не заборонених законодавством.
Кредит за даною Програмою надається учасникам АТО/ООС і бійцям-добровольцям та членам їх сімей, які зареєстровані і проживають в м. Черкаси, на будівництво і придбання житла.
Кошти, передбачені у міському бюджеті на реалізацію Програми, перераховуються відповідальному виконавцю на підставі укладеного договору про спільну діяльність щодо кредитування учасників АТО та членів їх сімей на будівництво і придбання житла між головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем.
До основних функцій Черкаського регіонального управління Держмолодьжитла в рамках реалізації Програми входить:
- формування на базі квартирної черги потенційних одержувачів кредиту;
- укладання з визначеними одержувачами кредиту відповідних кредитних договорів, виступаючи їх стороною;
- акумулювання коштів, сформованих за рахунок цільових надходжень з державного, місцевих бюджетів та інших не заборонених законодавством джерел, в тому числі за умовами спів фінансування, та спрямування їх на будівництво і придбання житла;
- контроль фінансування будівельних робіт;
- контроль за поверненням кредитів згідно з укладеними договорами.
- надає Департаменту житлово-комунального комплексу фінансові плани з обсягу та терміну надходження кредитних ресурсів за рахунок коштів міського бюджету;
- при наявності коштів з інших не заборонених законодавством джерел залучає їх для виконання Програми;
- звітує перед компетентними контрольно-ревізійними органами про цільове використання відповідних коштів.
У свою чергу Департамент житлово-комунального комплексу:
- щороку в період дії Програми передбачає та перераховує з міського бюджету Черкаському регіональному управлінню Держмолодьжитла кошти, передбачені для надання пільгових довгострокових кредитів учасникам АТО/ООС і бійцям-добровольцям та членам їх сімей;
- узгоджує наданий Черкаським регіональним управлінням Держмолодьжитла проект об’єкта будівництва.
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів міського бюджету на умовах співфінансування, де частка міського бюджету становить 90%, а обласного бюджету становить 10%, відповідно до рішення Черкаської обласної ради від 11.09.2020 № 38-10/VIІ ,,Про обласну програму забезпечення учасників АТО/ОСС і бійців-добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України, та членів їх сімей житлом у 2021 - 2025 роках”. Фінансування здійснюється в межах асигнувань, затверджених міським бюджетом на відповідний рік.
7. Очікувані результати та ефективність Програми
Виконання Програми дасть змогу забезпечити житлом 100 учасників АТО/ООС і бійців-добровольців та членів їх сімей, які потребують поліпшення житлових умов.
8. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Черкаське регіональне управління Держмолодьжитло щокварталу до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом, подає головному розпоряднику бюджетних коштів та департаменту фінансової політики інформацію про обсяги коштів, виділених з міського бюджету на виконання Програми (із зазначенням списку позичальників (в т.ч. пільги позичальників):
- перерахованих на будівництво житла за рахунок кредитів з наданням списку забудовників;
- перерахованих на придбання житла за рахунок кредитів;
- одержаних у рахунок погашення кредиту;
- не внесених позичальниками в установлені терміни за зобов’язаннями;
- спрямованих на витрати пов’язані з наданням та обслуговуванням кредитних ресурсів.
до рішення міської ради
від __________ № ______
Положення
про порядок надання пільгових довготермінових кредитів учасникам антитерористичної операції/операції об'єднаних сил і бійцям-добровольцям, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України, та членам їх сімей на будівництво та придбання житла за рахунок міського бюджету
<>1.2. кредит – кошти, матеріальні ресурси, що надаються відповідно до діючого законодавства та даного Положення учасникам АТО/ООС і бійцям-добровольцям та членам їх сімей з цільовим призначенням на будівництво та придбання житла у розмірі та на умовах, установлених кредитним договором, і підлягають поверненню в порядку і терміни, визначенні зазначеним договором;
банк-агент – банк України, який за договором, укладеним відповідно до законодавства з Регіональним управлінням Держмолодьжитла, здійснює операції з обслуговування кредитів;
кандидат – учасник АТО/ООС, боєць-доброволець або член сім'ї учасника АТО, бійця-добровольця, який має право на отримання кредиту і подав відповідні документи;
кредитні ресурси – кошти, передбачені у місцевих бюджетах та інших не заборонених законодавством джерел, в тому числі за умовами співфінансування для надання кредитів учасникам АТО/ООС і бійцям-добровольцям та членам їх сімей на будівництво або придбання житла; інші надходження, не заборонені законодавством, що спрямовуються Черкаському регіональному управлінню Держмолодьжитла на кредитування будівництва або придбання житла учасниками АТО/ООС і бійцям-добровольцям та членами їх сімей;
кредитний договір – договір на отримання кредиту, що укладається в установленому законодавством порядку між Черкаським регіональним управлінням Держмолодьжитла і кандидатом, відповідно до якого здійснюється кредитування будівництва і придбання житла на умовах, що визначаються згідно з цим Порядком та нормами діючого законодавства;
позичальник – учасник АТО/ООС, боєць-доброволець або член сім'ї учасника АТО/ООС, бійця-добровольця, який отримав кредит на умовах, визначених кредитним договором;
забудовник – особа, яка у встановленому законодавством порядку отримала право на використання земельної ділянки для спорудження об'єктів житлового будівництва або згідно з укладеними договорами має право розпоряджатися житловою площею у будинках, які будуються;
об’єкт кредитування – квартири у багатоквартирних житлових будинках, індивідуальні житлові будинки та садиби, які будуються або продаються на вторинному ринку, за умови, що житлові умови у таких індивідуальних та багатоквартирних житлових будинках є придатними для проживання;
експертна оцінка – оцінка вартості житла, що склалася на первинному чи вторинному ринку регіону, яка проводиться незалежними експертами згідно із законодавством;
нормативна вартість – опосередкована вартість спорудження житла визначеного Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затверджена наказом Державного комітету України з будівництва та архітектури від 27.09.2005 № 174;
продавець житла – юридична або фізична особа, яка є власником житла та здійснює його продаж;
договір про придбання житла – договір, що укладається між кандидатом і відчужувачем (продавцем, управителем, замовником, забудовником);
кошти на обслуговування – кошти, що окремо передбачаються рішеннями про місцеві бюджети, та інші не заборонені законодавством джерела на покриття витрат, пов'язаних із виконанням Програми, які спрямовуються на поточні та капітальні видатки і на матеріально-технічне забезпечення Регіонального управління Держмолодьжитла.
<>3.4.
<>5.
<>6.7.
<>8.9.10.
Страхування ризиків Черкаського регіонального управління Держмолодьжитла та позичальників у період будівництва (реконструкції) житла та виконання позичальниками зобов’язань за кредитами здійснюється Черкаським регіональним управлінням Держмолодьжитла відповідно до законодавства.
<>11.12.
12.1. перебування кандидата на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов;
12.2. підтвердження кандидатом своєї платоспроможності.
<>13.Черкаське регіональне управління Держмолодьжитла за 30 (тридцять) календарних днів попереджає кандидата про можливість отримати кредит відповідно до його черги та про потребу в поданні відповідних документів для отримання кредиту. В разі неподання кандидатом документів протягом тридцяти днів з моменту його повідомлення, складається акт про неявку кандидата та повідомляється наступний кандидат по черзі. Кандидат, на якого складено акт про неявку, втрачає право на отримання кредиту в бюджетному році, але має право на отримання кредиту в наступному бюджетному році відповідно до черги.
- Рішення про надання кредиту приймається Черкаським регіональним управлінням Держмолодьжитла протягом місяця з дня подання документів кандидатом за умови фактичного надходження кредитних ресурсів на рахунки Держмолодьжитла.
У разі відмови в наданні кредиту, Черкаське регіональне управління Держмолодьжитла повідомляє про це кандидата в місячний термін. Це рішення може бути оскаржене кандидатом в установленому законодавством порядку.
<>16.Розмір кредиту на будівництво житла визначається відповідальним виконавцем Програми, відповідно до норми 21 кв. метр загальної площі житла на одного члена сім'ї та додатково 20 кв. метрів на сім'ю, вартості будівництва житла за цінами, що діють на час укладення кредитного договору, та витрат на страхування в період будівництва (реконструкції) житла без урахування першого внеску позичальника. При цьому розрахункова вартість 1 кв. метра загальної площі житла не повинна перевищувати нормативної вартості.
У разі перевищення нормативної вартості або нормативної площі житла, що будується або буде придбано, кандидат за власний рахунок сплачує вартість понаднормативної вартості житла та понаднормативної площі житла шляхом внесення власних коштів на рахунок у банку-агенті у терміни, визначені кредитним договором.
<>17. Зміни та доповнення до кредитного договору вносяться шляхом оформлення додаткового договору, що є невід'ємною частиною кредитного договору.
<>18.
<>19.
<>20.
<>21.
<>22.
<>23..
<>24. Якщо у складі сім'ї позичальника сталися зміни, які дають йому право на отримання зазначених пільг, він протягом одного місяця подає Регіональному управлінню Держмолодьжитла відповідну заяву та документи встановленого зразка, що підтверджують такі зміни. На підставі цих документів та відповідно до цього Положення до кредитного договору вносяться зміни із зазначенням обсягів щомісячних платежів за кредитом і відсотків за користування ним.
Після отримання зазначених в абзаці першому цього пункту пільг, позичальник не може бути їх позбавлений, крім випадків, коли пільги були отримані на підставі документів, що містять неправдиві відомості, позичальника позбавлено батьківських прав або надання пільг у судовому порядку визнано неправомірним.
Відсотки за користування кредитом, а також пеня за порушення строку платежу з погашення кредиту не нараховуються військовослужбовцям з початку і до закінчення особливого періоду або воєнного стану.
<>25.
<>26.Наданий позичальнику кредит може бути погашений достроково, що обов’язково відображується в договорі.
УКРАЇНА
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
ДЕПАРТАМЕНТ ФІНАНСОВОЇ ПОЛІТИКИ
DEPARTMENT OF FINANCIAL POLICYвул. Б. Вишневецького, 36, м. Черкаси, 18000, код ЄДРПОУ 38764629, тел. (0472)36-02-82, факс 33-11-97
e-mail: fin_mvk@dfp.ck.ua, finck@ukr.net, web: www.dfpck.gov.ua
_______________ № ____________ |
Департамент житлово-комунального комплексу |
Експертний висновок (заперечення) до проєкту рішення Черкаської міської ради
«Про затвердження міської Програми пільгового житлового кредитування учасників антитерористичної операції/операції об‘єднаних сил і бійців добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України та членів їх сімей в м.Черкаси на 2021-2025 роки»
Розглянувши поданий проєкт рішення Черкаської міської ради «Про затвердження міської Програми пільгового житлового кредитування учасників антитерористичної операції/операції об‘єднаних сил і бійців добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України та членів їх сімей в м. Черкаси на 2021-2025 роки (далі – Програма), повідомляємо наступне.
- Обласною програмою забезпечення учасників АТО/ООС і бійців-добровольців, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України, та членів їх сімей житлом у 2021-2025 роках, затвердженою рішенням Черкаської обласної ради від 11.09.2020 №38-10/VII, визначено, що основною умовою є встановлення пільги на оплату першого внеску у розмірі 20% суми зобов‘язань за кредитом. При цьому, фінансування здійснюється на умовах співфінансування і частка обласного бюджету становить лише 10 відсотків.
Так, за чотири роки реалізації програми було надано 60 пільгових кредитів для придбання або будівництва житла учасникам АТО/ООС і бійцям-добровольцям, які брали участь у захисті територіальної цілісності та державного суверенітету на Сході України, та членам їх сімей, і виділено на ці цілі з обласного та міського бюджетів 50,9 млн.грн. При цьому, частка фінансування з обласного бюджету склала лише 5,1 млн.грн (10%). Упродовж дії програми повернулося до міського бюджету 1,9 млн.грн., що склало лише 4,2% від суми коштів, виділених з міського бюджету. Крім того, упродовж дії програми не повернулися до міського бюджету кошти в сумі 9,2 млн.грн, що складає 20% від наданих кредитів з міського бюджету (45,8 млн.грн), як пільга на оплату першого внеску за надані кредити.
- Враховуючи, що на сьогоднішній день, впроваджені інші державні та місцеві програми, якими надаються пільги учасникам АТО/ООС та бійцям-добровольцям, а саме:
- постановою КМУ від 19.10.16 №719 «Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей», вирішуються житлові питання частини учасників АТО/ООС шляхом надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення;
- згідно з п.14 ст.12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» (зі змінами) учасники АТО, в т.ч. бійці-добровольці мають право на першочергове забезпечення жилою площею осіб, які потребують поліпшення житлових умов, та першочергове відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва, першочерговий ремонт жилих будинків і квартир цих осіб та забезпечення їх паливом;
- відповідно до рішення Черкаської міської ради від 23.10.2018 № 2-3710 надається з міського бюджету одноразова матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань учасникам антитерористичної операції, операції об’єднаних сил, членам сімей загиблих (померлих) учасників антитерористичної операції, операції об’єднаних сил, смерть яких пов’язана із захистом Батьківщини або виконанням обов’язків військової служби у розмірі 100 тис. грн.,
пропонуємо розглянути можливість розроблення власної програми надання вище зазначеній категорії осіб пільгових довгострокових кредитів на придбання або будівництво житла, якою передбачити умови аналогічні до державної програми (наприклад, термін дії кредиту - 20 років, плата за користування кредитом -3%, звільнення від сплати відсотків у разі наявності дітей).
Впровадження міської програми забезпечить доступність визначеної пільгової категорії осіб до власного житла і зменшить чергу (на квартирному обліку на сьогоднішній день знаходяться 352 учасника АТО, бійців-добровольців та членів їх сімей). Крім того, зростання щорічної суми коштів, яка повертатиметься до міського бюджету як погашення заборгованості за наданими кредитами, підвищить фінансову спроможність міського бюджету, і, як наслідок, збільшення обсягів фінансування у майбутніх періодах на реалізацію заходів Програми.
З огляду на зазначене, вважаємо, що проєкт рішення не може бути винесений
Заступник директора департаменту Р.С.Жовнір
Загородня
33-77-96