ОПИС ДОКУМЕНТУ

Підготував:

Управління з питань державної реєстрації

Галузь:

Галузева

Статус:

Новий проєкт

Дата:

26.08.2020

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1764-8-рд
Про внесення змін до рішень Черкаської міської ради від 21.03.2019 № 2-4173, від 23.05.2013 № 3-1682 (стосовно збільшення штатної чисельності управління з питань державної реєстрації)

Проект
рішення
№ 1764-8-рд
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
Друга сесія
ПРОЕКТ РІШЕННЯ
Про внесення змін до рішень Черкаської міської ради від 21.03.2019 № 2-4173, від 23.05.2013 № 3-1682 (стосовно збільшення штатної чисельності управління з питань державної реєстрації)
 
На підставі пункту 5 частини 1 статті 26 та статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Черкаська міська рада
 
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до рішення Черкаської міської ради від 21.03.2019          № 2-4173  «Про утворення деяких юридичних осіб Черкаської міської ради, затвердження їх структури та внесення змін до рішення Черкаської міської ради від 23.05.2013 № 3-1682», а саме: у пункті 1.1. цього рішення слова та цифри «36 штатних одиниць» замінити словами та цифрами «41 штатна одиниця».
2. Внести зміни до рішення Черкаської міської ради від 23.05.2013       № 3-1682 «Про структуру, загальну чисельність апарату  Черкаської міської ради та її виконавчих органів», виклавши пункт 6 цього рішення у такій редакції:
«6. Затвердити структуру виконавчих органів Черкаської міської ради, штат керівництва міської ради та її виконавчого комітету, загальну чисельність керівництва та виконавчих органів ради (додається)».
3. Рішення Черкаської міської ради від 22.08.2019 року № 2-4778 «Про внесення змін до рішень Черкаської міської ради від 21.03.2019 № 2-4173, від 23.05.2013 № 3-1682» вважати таким, що втратило чинність.
4. Міському голові Бондаренку А.В.:
4.1. Затвердити штатний розпис управління з питань державної реєстрації Черкаської міської ради.
4.2. Здійснити інші заходи, пов’язані з прийняттям цього рішення, відповідно до чинного законодавства України.
5. Контроль за виконанням рішення покласти на міського голову Бондаренка А.В.
 
Міський голова                                                              А.В.Бондаренко
 
    ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Черкаської міської ради
від _______ 2020 № _____
 
Структура виконавчих органів ради,
штат керівництва міської ради та її виконавчого комітету,
загальна чисельність керівництва та виконавчих органів ради
 

з/п
Найменування посад та виконавчих органів ради Кількість штатних одиниць
1. Керівництво міської ради та її виконавчого комітету:  
 
7
1.1 міський голова 1
1.2 секретар міської ради 1
1.3 заступник міського голови
з питань діяльності виконавчих органів ради
5
2. Відділ з питань роботи ради Черкаської міської ради 6
3. Відділ "Оперативна служба" Черкаської міської ради 7
4. Управління державного архітектурно-будівельного контролю Черкаської міської ради 15
5. Департамент фінансової політики Черкаської міської ради 34
6. Департамент управління справами та юридичного забезпечення Черкаської міської ради 78
7. Управління з питань державної реєстрації
Черкаської міської ради
41
8. Департамент архітектури та містобудування
Черкаської міської ради
48
9. Департамент житлово-комунального комплексу
Черкаської міської ради
45
10 Департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради 43
11. Департамент охорони здоров'я та медичних послуг
Черкаської міської ради
17
12. Департамент соціальної політики Черкаської міської ради 170
13. Департамент освіти та гуманітарної політики
Черкаської міської ради
36
14. Адміністративний відділ Черкаської міської ради 3
15. Служба у справах дітей Черкаської міської ради 18,5
16. Управління інспектування Черкаської міської ради 20
17. Управління інформаційної політики Черкаської міської ради 11
18. Відділ "Патронатна служба" 5
Загальна чисельність: 604,5
 
 
 
 
 
 
 
 

черкаськА міськА радА
УПРАВЛІННЯ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ
вул. Благовісна, 170, м. Черкаси, 18001, тел./факс 54-10-30, 36-22-37, код ЄДРПОУ 42962736
 
 
16.06.2020 № __________
 
 
Щодо збільшення штатної чисельності
управління з питань державної реєстрації
 
Міському голові
Бондаренку А.В.
 
Службова записка
 
Проаналізувавши роботу відділу реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності управління з питань державної реєстрації за період 2019 року, повідомляємо про виявлені проблеми та надаємо пропозиції щодо їх вирішення.
 
  1. Подання документів для встановлення відомостей про кінцевого
бенефіціарного власника:
 
28 квітня 2020 року набрав чинності Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – Закон № 361-IX) та  зміни до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (далі – Закон про реєстрацію).
Відповідно до зазначених законів більшість юридичних осіб повинні будуть протягом обмеженого терміну подати до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) оновлені відомості та документи щодо своїх бенефіціарних власників, а потім – періодично підтверджувати/оновлювати ці відомості.
Враховуючи те, що законодавець посилив відповідальність за несвоєчасне подання державному реєстратору інформації про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи або про його відсутність, або документів для підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи (штраф за порушення становитиме від 17 000 до 51 000 грн.), управління з питань державної реєстрації очікує одночасного звернення близько 20 тисяч юридичних осіб, які обліковуються в місті Черкаси, а також  значної кількості заявників із всієї території Черкаської області. Останнє пов’язано з тим, що у 7 райдержадміністраціях області (Городищенська, Драбівська, Кам'янська, Лисянська, Тальнівська, Черкаська, Чигиринська) з 1 січня 2020 року відсутні посади державних реєстраторів з доступом до ЄДР (скорочення відбулося відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №746 від 19 червня 2019 року про граничну чисельність працівників РДА та скоригованої постанови № 606 від 18 квітня 2012 року «Про затвердження рекомендаційних переліків структурних підрозділів обласної, Київської та Севастопольської міської, районної, районної в мм. Києві та Севастополі державних адміністрацій).  
 
  1. Доступ державних реєстраторів до відомостей реєстрів інших
державних органів:
 
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Закон про реєстрацію передбачає обсяг повноважень державного реєстратора, у тому числі перевірка відомостей, що надаються заявником.
Законом № 361-IX внесено зміни до частини третьої статті 6 Закону про реєстрацію та зобов’язано державного реєстратора під час проведення реєстраційних дій щодо юридичної особи (крім державної реєстрації припинення) у разі подання такою юридичною особою відомостей про особу, що є кінцевим бенефіціарним власником (далі – КБВ), здійснювати перевірку (верифікацію) відомостей, зазначених стосовно цієї особи, використовуючи відомості:
-        Державного реєстру актів цивільного стану громадян
-        Єдиного державного демографічного реєстру
-        Державного реєстру фізичних осіб – платників податків
-        Єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України щодо розшуку осіб, зниклих безвісти, та викрадених (втрачених) документів за зверненнями громадян.
Таким чином, час на обробку реєстраційної справи збільшується майже на третину.
 
  1. Екстериторіальність для державної реєстрації фізичних осіб -
підприємців.
 
2 листопада 2019 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту права власності».
Цим Законом внесено зміни до:
- Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»;
- Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю».
- інших нормативно-правових актів.
Впроваджено принцип екстериторіальності для державної реєстрації фізичних осіб-підприємців. Так, з 2 листопада 2019 року для державної реєстрації ФОП, документи можна подавати до будь-якого суб’єкта державної реєстрації в межах України як в електронній, так і в паперовій формі.
Для юридичних осіб принцип екстериторіальності діє в разі подання електронної версії документів.
  1. Облік та зберігання реєстраційних справ:
 
22 листопада 2016 року набрав чинності Порядок формування та зберігання реєстраційних справ, затверджений наказом Міністерства юстиції України № 3267/5 від 18.11.2016 (далі – Порядок).
Порядок визначає загальні засади формування та зберігання реєстраційних справ у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Цим Порядком встановлено жорсткі вимоги до організації зберігання, вилучення, передачі реєстраційних справ.
Порядком визначено, що формування, ведення, облік та зберігання реєстраційних справ забезпечується окремою посадовою особою або посадовими особами із зберігання реєстраційних справ.
Так, посадова особа із зберігання реєстраційних справ – це державний реєстратор суб’єкта, що забезпечує зберігання реєстраційних справ, або посадова особа структурного підрозділу (відділу, управління) суб’єкта, що забезпечує зберігання реєстраційних справ, який створюється для організаційного та матеріально-технічного забезпечення роботи державних реєстраторів (якщо кількість державних реєстраторів становить три і більше особи).
Зазначаємо, що впродовж 2019 року надійшло до архівного фонду відділу реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності 17675 реєстраційніих справ.
Згідно із штатним розписом у вказаному відділі всього 6 державних реєстраторів. При цьому, лише на проведення дій щодо державної реєстрації, а саме: внесення відомостей до державного реєстру, по одній реєстраційній справі державний реєстратор витрачає від 30 до 60 хв.
Таким чином, за 8-годинний робочий день державний реєстратор може забезпечити внесення до реєстру до 8-12 справ.
Однак, після внесення записів до реєстру державний реєстратор відповідно до вимог вказаного Порядку додатково зобов’язаний провести ряд інших дій, а саме: сформувати (включає в себе нумерацію аркушів, складання внутрішнього опису, засвідчувального напису, оправлення справи, оформлення обкладинки тощо) та прошити реєстраційну справу.
Крім того, облік реєстраційних справ супроводжується відповідними записами у журналі обліку надходження (вибуття) реєстраційних справ та журналі обліку поточного руху реєстраційних справ.
Таким чином, станом на сьогодні, наявна кількість державних реєстраторів відділу суб’єктів підприємницької діяльності (6 осіб) не може забезпечити в повному обсязі належне ведення архівного фонду. У зв’язку з недостатньою кількістю працівників відбувається лише занесення даних до реєстрів без відповідного формування і прошиття реєстраційних справ.
Кількість справ, що надходять на розгляд, має тенденцію до збільшення, внаслідок чого архівний фонд збільшується значними темпами.
 
 
 
  1. Обмежена штатна чисельність:
 
За результатами вивчення штатної чисельності відповідного відділу в інших обласних центрах України встановлено, що в Черкаській міській раді кількість працівників в порівнянні з іншими обласними центрами України одна з найменших.
 
Назва обл. центру Кількість населення Кількість працівників відділу реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців /
з них працюють з архівом
Загальна кількість працівників
по архівній роботі
ЧЕРКАСИ 285 000 6 0
Полтава 295 000 16/4 4
Суми 267 000 8/2 2
Чернівці 265 000 10/1 1
Хмельницький 266 000 10/1 1
Рівне 250 000 10 0
Кропивницький 233 000 7 0
Херсон 297 000 12/2 2
 
Слід відзначити, що в наведених вище обласних центрах України створені сектори та відділи архівної роботи, тоді як в управлінні з питань державної реєстрації Черкаської міської ради архіваріуси штатним розписом взагалі не передбачені.
 
  1. Збільшення обсягів роботи:
 
Протягом 2019 року відділом реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності управління з питань державної реєстрації надано 11000 адміністративних послуг, що складає 42 адміністративні та інші послуги на робочий день.
 
Назва адміністративної послуги Кількість
1 Рєєстрація фізичних осіб – підприємців 2787
2 Витяг з Єдиного Державного Реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 973
3 Внесення змін до відомостей про юридичну особу 2852
4 Внесення змін до відомостей про фізичну особу – підприємця 1693
5 Реєстрація юридичних осіб 698
6 Реєстрація припинення юридичних осіб 219
7 Реєстрація припинення фізичних осіб-підприємців 1778
 
Поштове надходження справ - 3022
        
Після послаблення протиепідемічних заходів та відновлення прийому документів управлінням надання адміністративних послуг департаменту управління справами та юридичного забезпечення за обмеженим графіком кількість прийнятих документів по адміністративних послугах відділу реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності управління з питань державної реєстрації становить понад 60 одиниць на робочий день, не враховуючи початку прийому документів щодо підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи.
Крім того, відповідно до ч.6 ст. 187 ЦПК України відділ реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності управління з питань державної реєстрації постійно відповідає на сотні запитів суддів, адвокатів, арбітражних керуючих, співвласників будинків, юридичних осіб, які перебувають у судових спорах, а також на підставі ухвали слідчого судді або суду та відповідно до статті 30 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» суб’єкт державної реєстрації забезпечує витребування (вилучення), тимчасовий доступ до речей та документів з реєстраційних справ, надає оригінали та копії документів з реєстраційних справ.
 
  1. Строк розгляду документів, поданих для державної реєстрації:
 
Відповідно до статті 26 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів.
 
    Окрім того, державна реєстрація може проводитися у скорочені строки:
  • протягом шести годин після надходження документів;
  • протягом двох годин після надходження документів.
 
Але постійне зростання обсягів роботи та недостатня кількість  державних реєстраторів в управлінні з питань державної реєстрації унеможливлюють дотримання встановлених законодавством термінів надання адміністративних послуг.
 
 
  1. Збільшення надходжень до міського бюджету:
 
Слід зазначити, що за період 2019 року, державними реєстраторами відділу реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності забезпечено наповнення міського бюджету на  1 млн. 826 тис. 400 грн.
 
 
  1. Пропозиції:
 
Враховуючи вищевикладене, з метою якісного надання адміністративних послуг, недопущення порушення  строків розгляду документів, поданих для державної реєстрації, а також можливість забезпечення додаткових надходжень до міського бюджету за рахунок надання більшої кількості адміністративних послуг (враховуючи відсутність державних реєстраторів у 7 райдержадміністраціях області), просимо Вас збільшити штатний розпис управління з питань державної реєстрації Черкаської міської ради на 5 штатних одиниць, зокрема:
 
1 одиниця – головний спеціаліст (архіваріус) відділу реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності управління з питань державної реєстрації;
4 одиниці – державний реєстратор відділу реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності управління з питань державної реєстрації.
 
 
 
 
Начальник управління                                                                           С.Й. Крамар
 
 
Погоджено:
 
Заступник міського голови з питань
діяльності виконавчих органів ради                                              І.В. Волошин
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Вик.
Іляшенко В.В.
 
 
 
 
 
 

ДОДАТКИ

1 1764-8-рд 26.08.20 зауваження.pdf Переглянути