ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1539-8-рд

Проект рішення
№ 1539-8-рд
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
Про внесення змін до рішення міської ради від 24.01.2019 № 2-3744 «Про затвердження міської програми «Лікарсько-акушерська допомога жителям міста Черкаси на 2019 рік»
Відповідно до п. 22 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою забезпечення медичної допомоги в КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини», збереження здоров'я населення міста Черкаси, Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
 
1. Внести зміни до рішення міської ради від 24.01.2019 № 2-3744 «Про затвердження міської програми «Лікарсько-акушерська допомога жителям міста Черкаси на 2019 рік», а саме:
1.1. Викласти назву Програми у новій редакції: «Лікарсько-акушерська допомога жителям міста Черкаси на 2019 - 2020 роки».
1.2. Абзац 4 розділу 5 Програми викласти у новій редакції:
«Строк виконання програми – 2019-2020 роки».
1.3. У п.6.1. розділу 6 Програми цифри і слово «2019 році» замінити цифрами і словом «2019-2020 роках».
1.4. Абзац 6 п.6.2. розділу 6 Програми після слів «відповідно до вимог Бюджетного кодексу України» доповнити словами «на умовах співфінансування медичних послуг з державного бюджету, інших місцевих бюджетів та, перспективно, з Національної служби здоров’я України».
1.5. Викласти п.6.3. розділу 6 у новій редакції:
Напрямки використання Витрати на рік, тис. грн. Всього за 2019 – 2020 роки, тис. грн.
2019 рік 2020 рік
1 Забезпечення поточних видатків КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини» з метою надання належного рівня лікарсько-акушерської допомоги населенню, зокрема заходи з інформатизації 61333,026 78258,802 139591,828
1.6. Розділ 8 Програми викласти у новій редакції:
«8.Очікуваний результат виконання Програми
Виконання Програми надасть можливість підвищити ефективність реалізації державної політики в галузі охорони здоров'я. Здійснення цієї програми спрямовано на підвищення ефективності надання кваліфікованої медичної допомоги жінкам, вагітним, роділлям, породіллям, новонародженим, надання цілодобового медичного нагляду та госпіталізації, покращення матеріально-технічного, зокрема медикаментозного, забезпечення пологового будинку.
Показники виконання Програми:
№ зп Показники Од. вимі-
ру
Джерело
інформації
2019 рік (проект) 2020 рік (проект)
1. затрат
1.1. Обсяги видатків за програмою грн. міський
бюджет
61333026 78258802
1.2. Кількість закладів од. мережа 1 1
1.3. Кількість штатних одиниць, які утримуються за рахунок загального фонду бюджету од. штатний розпис 636,25 636,25
 з них лікарів, провізорів од. штатний розпис 122,00 122,00
  •  у жіночих консультаціях
од. штатний розпис 48,50 48,50
1.4. Кількість ліжок в звичайних стаціонарах од. наказ про профілізацію 205 205
1.5. Кількість ліжок у денних стаціонарах од. наказ про профілізацію 41 41
2. продукту
2.1. Кількість ліжко-днів у звичайних стаціонарах од. статистична звітність 44 537 62 500
2.2. Кількість породіль осіб статистична звітність 1994 1753
2.3. Кількість новонароджених осіб статистична звітність 2010 1758
2.4. Кількість відвідувань жіночих консультацій од. статистична звітність 127 593 127 600
2.5. Кількість пролікованих хворих у денних стаціонарах осіб статистична звітність 1380 1240
3. ефективності
3.1. Навантаження лікаря в жіночих консультаціях (кількість відвідувань на одного лікаря в жіночих консультаціях) од. розрахунок 2 631 2 631
3.2. Навантаження лікаря в стаціонарі (кількість ліжок на одного лікаря в стаціонарі) од. розрахунок 3 3
3.3. Завантаженість ліжкового фонду днів розрахунок 217 305
3.4. Середнє перебування на ліжку породіллі днів розрахунок 4,6 4,5
3.5. Середня вартість одного ліжко-дня грн. бухгалтерський облік 1129,24 1026,76
3.6. Середня вартість одного відвідування грн. бухгалтерський облік 86,52 110,40
4. якості
4.1. Зниження кількості кесарських розтинів по відношенню до загальної чисельності пологів % статистична звітність 1,3 1,5
4.2. Зниження показника перинатальної смертності % статистична звітність 0,0 0,0
Фінансове забезпечення здійснюється у межах видатків, затверджених рішенням міської ради про міський бюджет на відповідний рік. Обсяги фінансування та інші показники Програми можуть уточнюватись в межах бюджетного періоду у процесі виконання із відповідним відображенням у паспорті Програми без внесення змін до даної Програми.».
2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Волошина І.В. та постійну комісію міської ради з питань охорони здоров’я, материнства, дитинства, сім’ї, соціального захисту, освіти, науки, культури, фізкультури та спорту.
Міський голова А.В. Бондаренко
 

УКРАЇНА
Черкаська міська рада
Департамент охорони здоров’я та медичних послуг
вул. Байди Вишневецького, 36, м.Черкаси, 18000,  тел: (0472) 37-24-56, fax:(0472) 33-79-47
E-mail: dozmpchmr@gmail.com, код  ЄДРПОУ  02013260
 
Пояснювальна записка
до проекту рішення Черкаської міської ради
«Про внесення змін до рішення міської ради від 24.01.2019 № 2-3744 «Про затвердження міської програми «Лікарсько-акушерська допомога жителям міста Черкаси на 2019 рік»»
 
Міську програму «Лікарсько-акушерська допомога жителям міста Черкаси на 2019 рік», що затверджена рішенням міської ради від 24.01.2019 № 2-3744, розроблено на підставі законів України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», «Основи законодавства України про охорону здоров’я».
Міська програма «Лікарсько-акушерська допомога жителям міста Черкаси на 2019 рік» є програмою підтримки комунального закладу охорони здоров’я.
Метою програми є підвищення рівня надання медичної допомоги жінкам, вагітним, роділлям, породіллям та новонародженим в КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини»; створення умов безпечного материнства.
Основною проблемою, на яку спрямована програма, є урегулювання механізму фінансування КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини» у статусі одержувача бюджетних коштів за відповідною програмою фінансування з міського бюджету.
Заклад має господарсько-правовий статус комунального некомерційного підприємства. Некомерційна господарська діяльність здійснюється суб’єктами господарювання комунального сектору економіки у галузях (видах діяльності), в яких відповідно до ст.12 Господарського кодексу України забороняється підприємництво, на основі рішення відповідного органу місцевого самоврядування. Тобто кошти державного та місцевого бюджетів залишаються основним джерелом доходів закладу.
Протягом 2020 року планується, що усі заклади охорони здоров’я міста укладуть договори з Національною службою здоров’я України (далі – НСЗУ) про надання медичних послуг за програмою медичних гарантій.
За попередніми прогнозами Міністерства охорони здоров’я України планувалось, що усі медичні заклади з 01 січня 2020 року будуть фінансуватись коштами НСЗУ на підставі укладених договорів. На даний час планується, що наступний етап реформи стартує 01 квітня 2020 року. Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», який було прийнято 14.11.2019 року, зокрема передбачається перенесення термінів долучення комунальних закладів охорони здоров’я до програми медичних гарантій на 1 квітня 2020 року та збереження надання медичної субвенції, а також зміни у пункті 3 частини першої статті 89, а саме: підпункти “а”, “б”, “в” і “г”  діють до 1 квітня 2020 року, підпункти “ґ” і “д” вводяться в дію з 1 квітня 2020 року. Проте існує суттєвий ризик відкладення медичної реформи і на більш пізній термін.
Програма медичних гарантій (гарантований пакет медичних послуг) передбачає оплату послуг первинної, амбулаторно-поліклінічної, стаціонарної медичної допомоги, екстреної, паліативної медичної допомоги та реабілітації. Конкретний перелік медичних послуг, тарифи на медичні послуги та коригувальні коефіцієнти на даний час не затверджені. У зв’язку з чим не є можливим спрогнозувати очікуваний обсяг надходжень коштів від НСЗУ до закладів охорони здоров’я міста за договорами про медичне обслуговування населення.
Враховуючи вищезазначене, департамент охорони здоров’я та медичних послуг подає на розгляд міської ради пропозицію щодо продовження на 2020 рік міської програми підтримки КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини» та співфінансування оплати медичних послуг, що перспективно надаватимуться в рамках програми державних гарантій медичного обслуговування населення, зокрема для покриття вартості комунальних послуг та енергоносіїв.
Зменшення показників продукту і відповідних показників ефективності у 2020 році у порівнянні з 2019 роком ґрунтується на статистичній звітності роботи закладу за 9 місяців 2019 року і пов’язане зі зменшенням кількості вагітних жінок і, відповідно, кількості пологів; водночас на амбулаторному рівні спостерігається покращення санітарно-освітньої роботи, підвищення ефективності проведення профілактичних обстежень, що дають змогу виявити та попередити захворювання на ранніх стадіях.
Проект підготовлено департаментом охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради з метою забезпечення безперебійного доступу населення до медичної допомоги в КНП «Черкаський міський пологовий будинок «Центр матері та дитини», уникнення соціальної напруги в місті, для забезпечення діяльності закладу протягом року, незалежно від термінів впровадження медичної реформи.
Фінансове забезпечення програми здійснюється у межах видатків, затверджених рішенням міської ради про міський бюджет на відповідний рік.
 
Заступник директора департаменту  
Н.А.Гетьман
 
вик. Галушка Г.Ю. 37-53-93
 
Додаток
до пояснювальної записки
 
Звіт про виконання програми
Лікарсько-акушерська допомога жителям міста Черкаси за 9 місяців 2019 року
№ з/п Показники  Один. виміру Джерело інформації Затверджено паспортом бюджетної програми на звітний період Виконано за звітний період (касові видатки/ надані кредити) Відхилення (у відс.)
Забезпечення поточних видатків комунальних некомерційних підприємств галузі з метою надання належного рівня лікарсько-акушерської допомоги населенню
1 затрат:        
Кількість установ од. рішення міської ради 1 1 0,0
Обсяг фінансування грн. міський бюджет, кошторис 61333026,00 41884376,30 -31,7
Кількість штатних одиниць, які утримуються за рахунок загального фонду бюджету од. штатний розпис 636,25 628,75 -1,2
 з них лікарів, провізорів од. штатний розпис 122,00 121,75 -0,2
  •  у жіночих консультаціях
од. штатний розпис 48,50 48,50 0,0
Кількість ліжок в звичайних стаціонарах од. наказ про профілізацію 205 205 0,0
Кількість ліжок у денних стаціонарах од. наказ про профілізацію 41 41 0,0
Пояснення щодо причин розбіжностей між затвердженими та досягнутими результативними показниками: Кошти загального фонду за 9 місяців поточного року використані на 68,3 відс., переважно за рахунок економії коштів на оплату енергоносіїв та комунальних послуг у зв’язку з сприятливими погодними умовами на початку 2019 року. За 9 місяців 2019 року середньомісячна фактично зайнята чисельність працівників становила 628,75штатних одиниць, що становить 98,8 відсотків від затвердженої штатної чисельності.
2 продукту:        
Кількість ліжко-днів у звичайних стаціонарах од. статистична звітність 62500 33403 -46,6
Кількість породіль осіб статистична звітність 1994 1314 -34,1
Кількість новонароджених осіб статистична звітність 2010 1319 -34,4
Кількість відвідувань жіночих консультацій од. статистична звітність 168212 95695 -43,1
Кількість пролікованих хворих у денних стаціонарах осіб статистична звітність 1380 933 -32,4
  Пояснення щодо причин розбіжностей між затвердженими та досягнутими результативними показниками: За 9 місяців 2019 року річний план по ліжко-дням виконано на 53,4 відс., по відвідуванням - на 56,9 відс., по кількості жінок, пролікованих у денних стаціонарах – на 67,6 відс. Кількість ліжко-днів і кількість лікарських відвідувань зменшується, що пов’язано зі зниженням рівня загальної захворюваності жінок, проведення профілактичних обстежень, що дають змогу виявити та попередити захворювання на ранніх стадіях (проте низьким залишається рівень самозвернень жінок), а також за рахунок зменшення кількості пологів, пролікованих жінок та тривалості їх лікування. Кількість породіль і новонароджених становить 65,9 відс.і 65,6 відс. річного плану відповідно.
3 ефективності:        
Навантаження лікаря в жіночих консультаціях (кількість відвідувань на одного лікаря в жіночих консультаціях) од. розрахунок 3468 1973 -43,1
Навантаження лікаря в стаціонарі (кількість ліжок на одного лікаря в стаціонарі) од. розрахунок 3 3 0,0
Завантаженість ліжкового фонду днів розрахунок 305 163 -46,6
Середнє перебування на ліжку породіллі днів розрахунок 4,6 4,7 2,2
Середня вартість одного ліжко-дня грн. бухгалтерський облік 804,69 1020,83 26,9
Середня вартість одного відвідування грн. бухгалтерський облік 65,63 81,36 24,0
  Пояснення щодо причин розбіжностей між затвердженими та досягнутими результативними показниками: За 9 місяців 219 року кількість відвідувань на одного лікаря в жіночих консультаціях менше річного плану на 43,1відс., пропорційно кількості відвідувань і кількості фактично зайнятих посад лікарів в поліклінічних відділеннях. Завантаженість ліжкового фонду менше річного плану на 46,6 відс. пропорційно до кількості ліжко-днів. Середня тривалість лікування в стаціонарі однієї породіллі збільшилась на 2,2 відс. за рахунок збільшення кількості важких патологій вагітності, а також за рахунок збільшення кількості хворих, що потребують тривалої стаціонарної допомоги. Вартість ліжко-дня більше запланованованої на 26,9 відс., вартість відвідування більше запланованованої на 24,0 відс. за рахунок закупівлі лікарських засобів, які будуть використані до кінця поточного року та пропорційно до зменшення кількості ліжко-днів і кількості відвідувань.
4 якості:        
Зниження кількості кесарських розтинів по відношенню до загальної чисельності пологів % статистична звітність 1,3 -4,3 -5,6
Зниження показника перинатальної смертності % статистична звітність 0,0 30,2 30,2
  Пояснення щодо причин розбіжностей між затвердженими та досягнутими результативними показниками: Кількість кесарських розтинів по відношенню до загальної чисельності пологів зросла порівняно з плановим рівнем на 5,6 відс., за рахунок збільшення кількості важких патологій вагітності і кількості повторних пологів після першого кесарського розтину. Показник перинатальної смертності за 9 місяців 2019 року по пологовому будинку становить 6,0 проміле на 1000 народжених (що нижче середнього показника по Україні за 2018 рік - 9,1), за 9 місяців 2018 року показник становив 8,6 проміле, зменшення становить 30,2%.