ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1390-8-рд

              Проект рішення
            № 1390-8-рд
    ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА    
                 
                 
Про затвердження міської програми місцевих стимулів для медичних працівників міста Черкаси на період з 01.07.2019 до 31.12.2019          
                 
                 
Відповідно до ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст.18 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», пп.в) п.4 постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 №1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» та з метою створення сприятливих умов для розвитку кадрового потенціалу, здійснення морального та матеріального заохочення працівників закладів охорони здоров’я комунальної форми власності міста Черкаси, Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
 
1. Затвердити міську програму місцевих стимулів для медичних працівників міста Черкаси на період з 01.07.2019 до 31.12.2019 (додається).
2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Волошина І.В. та постійну комісію міської ради з питань охорони здоров’я, материнства, дитинства, сім’ї, соціального захисту, освіти, науки, культури, фізкультури та спорту.
                 
                 
Міський голова         А. В. Бондаренко
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                рішення Черкаської міської ради
                                                                   від _______________ № _______
 
Міська програма
місцевих стимулів для медичних працівників міста Черкаси
на період з 01.07.2019 до 31.12.2019
 
  1. Загальні положення
В умовах реформування медичної галузі в Україні одним із головних завдань, що стоять перед Черкаською міською радою, її виконавчим комітетом, департаментом охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради є підвищення престижності праці медичних працівників, професійне та справедливе оцінювання їх діяльності, створення умов для саморозвитку, професійного зростання. Важливим чинником у вирішенні цих питань є стан матеріального забезпечення медичних працівників. На рівні держави постійно здійснюються заходи щодо підвищення заробітної плати працівників медичної галузі. Проте у зв’язку з недостатністю обсягів медичної субвенції з державного бюджету, які доводяться місту Черкаси протягом останніх років по галузі «Охорона здоров’я», міський бюджет м.Черкаси щороку покриває незабезпеченість видатків власними коштами.
Забезпечення належного рівня надання медичної допомоги мешканцям міста можливе лише за умови наявності стабільно працюючих лікувальних закладів, які мають необхідне матеріально-технічне забезпечення та кваліфікований медичний персонал. Важко переоцінити роль медичного працівника щодо профілактики захворюваності, забезпечення населення якісною медичною допомогою.
Проте у місті Черкаси існує складна ситуація щодо укомплектованості кадрами комунальних закладів охорони здоров'я, в т. ч. і лікарськими. Потребує вирішення проблема підвищення рівня кваліфікації працівників медичної галузі відповідно до сучасних вимог надання медичних послуг, забезпечення їх гарантованим соціальним захистом.
Низька заробітна плата у галузі є основною причиною різкого падіння престижу професії медика, відтоку з галузі висококваліфікованих фахівців, і, як наслідок, невпинного старіння кадрів. Крім того, щорічно з різних причин (виїзд за кордон, перехід на більш оплачувану роботу у фармацевтичні фірми тощо) система втрачає тисячі практикуючих лікарів.
Недостатній рівень заробітної плати, а відтак і соціального захисту медичних працівників, можливість вибору між комунальним та приватним сектором стають перешкодою в залученні молодих спеціалістів до роботи в галузі.
Як наслідок, недостатня якість медичних послуг, низька доступність медичної допомоги та низький рівень розвитку медицини.
Підняття престижу праці медичного працівника в суспільстві, а також створення умов для відтворення кадрового ресурсу, зумовлює необхідність прийняття міської програми встановлення заохочувальних виплат для працівників закладів охорони здоров’я міста Черкаси.
Затвердження цільової Міської програми місцевих стимулів для медичних працівників міста Черкаси на період з 01.07.2019 до 31.12.2019 (далі – Програма) сприятиме повноцінному кадровому забезпеченню комунальних медичних закладів міста, що в майбутньому дозволить забезпечити належний рівень медичного обслуговування населення відповідно до вимог сьогодення.
Основні нормативно-правові документи, вимоги та положення яких враховувались при розробці Програми:
  • Конституція України;
  • Кодекс законів про працю України;
  • Закони України: «Про місцеве самоврядування в Україні»; Основи законодавства України про охорону здоров'я; «Про оплату праці»; «Про Державний бюджет України на 2019 рік»;
  • постанова Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 №1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери»;
  • спільний наказ Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров’я України від 05.10.2005 №308/519 «Про впорядкування Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення»;
  • рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 18.12.2007 №1722 «Про затвердження Положення про порядок розроблення міських програм, моніторингу та звітності про їх виконання та правила складання паспортів місцевих бюджетних програм».
  1. Паспорт Програми
Паспорт визначає суму коштів, які необхідні для виконання Програми, законодавчої підстави її реалізації, мету, завдання, напрямки діяльності, відповідальних виконавців, результативні показники та інші характеристики Програми, на підставі яких здійснюється контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів і аналіз бюджетної програми.
Паспорт Програми підлягає затвердженню в порядку, визначеному чинним законодавством.
  1. Проблема, на розв’язання якої спрямована Програма
Найбільш гострими на сьогодні є такі проблеми медичної галузі міста:
  • зниження престижу професії медичного працівника;
  • зростання плинності та міграції медичних кадрів;
  • значне старіння кадрового потенціалу галузі;
  • низька заробітна плата медичного працівника.
Протягом останніх років спостерігається зростання коефіцієнту плинності кадрів: у 2017 році – 10,8%, у 2018 році – 15,0%, протягом І кварталу 2019 року – 3,9% (за умови збереження темпів до кінця 2019 року показник сягне 15,6-16,0%).
Забезпеченість медичними кадрами комунальних закладів охорони здоров’я міста (крім центрів первинної медико-санітарної допомоги) станом на 01.04.2019 року становить 83,8 відсотків і щороку зменшується.
Дата Показники Лікарі (у тому числі зубні), провізори Фахівці з базовою та неповною вищою медичною освітою, фармацевти Професіонали і фахівці з немедичною освітою (віднесені)
01.01.17 Штатна чисельність 1029,75 2079,00 45,75
Фізичні особи 856 1890 44
Відсоток забезпеченості 83,1 90,9 96,2
01.01.18 Штатна чисельність 698,00 1517,25 33,50
Фізичні особи 581 1356 32
Відсоток забезпеченості 83,2 89,4 95,5
01.01.19 Штатна чисельність 815,25 1733,00 39,75
Фізичні особи 669 1486 35
Відсоток забезпеченості 82,1 85,7 88,1
01.04.19 Штатна чисельність 817,00 1733,50 39,75
Фізичні особи 655 1480 36
Відсоток забезпеченості 80,2 85,4 90,6
Примітка: Професіонали і фахівці з немедичною освітою (віднесені) – особи з повною вищою та неповною вищою (немедичною) освітою, допущені до медичної та фармацевтичної діяльності з урахуванням вимог, визначених наказом МОЗ України від 25.12.92 р. № 195 "Про затвердження переліку вищих і середніх спеціальних навчальних закладів, підготовка і отримання звання в яких дають право займатися медичною і фармацевтичною діяльністю" та Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників системи охорони здоров'я (випуск 78 "Охорона здоров'я"): психологи, біологи, бактеріологи та інші.
Крім зменшення кількості працівників галузі, також спостерігається збільшення їх середнього віку.
Дата Середній вік працівників
Лікарі (у тому числі зубні), провізори Фахівці з базовою та неповною вищою медичною освітою, фармацевти Професіонали і фахівці з немедичною освітою (віднесені)
01.01.17 49,3 43,5 43,2
01.01.18 49,6 43,1 44,0
01.01.19 50,0 43,9 44,2
01.04.19 49,8 45,1 44,8
Нагальною потребою є омолодження кадрового потенціалу, адже значний відсоток працюючих – люди пенсійного віку.
Небажання молодих фахівців приходити на роботу у комунальні заклади охорони здоров’я міста переважно пояснюється низьким рівнем заробітної плати.
Навіть з урахуванням усіх обов’язкових і стимулюючих доплат і надбавок, матеріальної допомоги на оздоровлення та одноразових премій на сьогодні середня заробітна плата працівників комунальних закладів охорони здоров'я залишається однією з найнижчих.
Рік Середня заробітна плата, грн.
Лікарі (у тому числі зубні), провізори Фахівці з базовою та неповною вищою медичною освітою, фармацевти Професіонали і фахівці з немедичною освітою (віднесені)
2017 5410 3950 3942
2018 6301 4642 4847
2019 6468 4994 5127
Такий стан справ вимагає необхідності здійснення заходів, спрямованих на розв’язання проблем та підвищення ефективності роботи медичних працівників. Виходячи з вищевикладеного, виникає необхідність у підвищенні рівня оплати праці медичних працівників закладів охорони здоров’я міста, які отримують заробітну плату за рахунок коштів загального фонду міського бюджету, шляхом встановлення їм щомісячних додаткових муніципальних премій.
 
  1. Мета Програми
Метою Програми є матеріальне стимулювання медичних працівників галузі, створення необхідних умов для стабільного кадрового забезпечення, підвищення рівня укомплектованості лікарями та іншими медичними спеціалістами, підвищення престижу і соціального статусу медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я, поліпшенню стану здоров’я населення шляхом залучення кваліфікованих лікарів та середнього медичного персоналу для задоволення потреб у них усієї мережі охорони здоров'я.
 
  1. Шляхи та способи вирішення проблеми, строки
та етапи виконання Програми
Для досягнення поставленої мети необхідно:
- скоординувати діяльність органів місцевого самоврядування і закладів охорони здоров'я для виконання заходів Програми;
- підвищити статус медичного працівника шляхом заохочень до роботи на місцях;
- забезпечити зацікавленість медичних працівників охорони здоров'я в позитивних результатах роботи.
 
  1. Завдання Програми та заходи для її виконання,
обсяги та джерела фінансування
Основними завданнями міської програми є:
  • популяризація праці медичних працівників;
  • залучення молодих спеціалістів до роботи у комунальних закладах охорони здоров’я міста;
  • поліпшення економічного становища медичних працівників закладів охорони здоров’я міста, які отримують заробітну плату за рахунок коштів загального фонду міського бюджету;
  • моральне та матеріальне стимулювання медичних працівників;
  • координація діяльності міської влади та комунальних закладів охорони здоров’я міста з підтримки медичних працівників.
Для виконання завдань Програми необхідно здійснити наступні заходи:

з/п
Заходи Відповідальні Термін виконання
1 Встановлення та виплата працівникам комунальних закладів охорони здоров’я міста, які отримують заробітну плату за рахунок коштів загального фонду міського бюджету, муніципальних премій в розмірі до 25% до посадових окладів (з урахуванням підвищень) щомісячно Департамент охорони здоров’я та медичних послуг
Черкаської міської ради
Протягом
терміну дії
Програми
2 Висвітлювати інформацію про досягнення медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я міста у засобах масової інформації, розміщувати на офіційному порталі міської ради, міського голови, виконавчого комітету, департаменту охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради Департамент охорони здоров’я та медичних послуг
Черкаської міської ради,
КНП «Черкаський міський інформаційно-аналітичний центр медичної статистики та здоров’я»
Протягом терміну дії Програми
Для забезпечення міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень в оплаті праці та недопущення «зрівнялівки» в оплаті праці працівників керівники закладів забезпечують в межах фонду оплати праці заробітну плату працівників на рівні не менше мінімальної, а також її диференціацію, шляхом встановлення доплат, надбавок, премій з урахуванням складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника, результатів його праці, відповідно до вимог чинного законодавства.
Муніципальна преміяне враховується при обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру, а нараховується понад розмір мінімальної заробітної плати та її диференціації відповідно до вимог чинного законодавства, протягом терміну дії Програми (в межах фінансового забезпечення Програми).
Преміювання керівників закладів здійснюється за рішенням органу вищого рівня у межах наявних коштів на оплату праці відповідно до умов укладених трудових контрактів з міським головою, а тому не охоплюються даною Програмою і не включаються в розрахунки.
Заходи Програми реалізовуються за рахунок коштів міського бюджету. Головним розпорядником коштів міського бюджету по видаткам на реалізацію Програми є департамент охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради. Відповідальні виконавці: заклади охорони здоров’я комунальної форми власності міста Черкаси, крім центрів первинної медико-санітарної допомоги.
Обсяг фінансових ресурсів, що спрямовані на реалізацію Програми з міського бюджету, визначається виходячи із фінансових можливостей міського бюджету на відповідний рік, з урахуванням пропозицій департаменту охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради.
Фінансування здійснюється за кодом програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів відповідно до рішення Черкаської міської ради про міський бюджет на відповідний період.
Обсяги фінансування заходів Програми:

з/п
Напрямки
використання коштів
період з 01.07.2019 до 31.12.2019
1 Встановлення та виплата муніципальних премій працівникам комунальних закладів охорони здоров’я міста, які отримують заробітну плату за рахунок коштів загального фонду міського бюджету 17 881 607
  1. Контроль за виконанням Програми
Контроль за виконанням Програми здійснюють міська рада, виконавчий комітет міської ради та департамент охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради.
Моніторинг виконання заходів програми здійснюється департаментом охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради щоквартально. Результати моніторингу надаються департаменту фінансової політики Черкаської міської ради до 20 числа місяця наступного за звітним періодом.
Головний розпорядник коштів складає заключний звіт про результати виконання програми на розгляд міської ради з узагальненими висновками про кінцеві результати виконання програми не пізніше ніж у тримісячний строк після закінчення встановленого строку виконання програми.
 
  1. Очікуваний результат виконання Програми
Питання оплати праці є ключовим у системі соціально-економічних відносин, оскільки стосується інтересів основної частини населення країни та впливає на всі сфери суспільного життя.
Передбачається, що виконання заходів Програми на реалізацію пріоритетних завдань сприятиме покращенню якості медичної допомоги мешканцям міста Черкаси, підвищенню ефективності роботи комунальних закладів охорони здоров'я, забезпеченню їх кадрами та покращенню соціального захисту медичних працівників.
Виконання Програми дасть змогу:
  • покращити рівень соціально-побутового забезпечення медичних працівників закладів охорони здоров’я міста, моральне та матеріальне стимулювання медичних працівників;
  • вмотивувати медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я міста до підвищення ефективності та якості роботи;
  • підвищити престиж медичного працівника;
  • зменшити плинність кадрів;
  • залучити молодих фахівців до роботи у комунальних закладах охорони здоров’я міста.
Результативні показники програми визначені виходячи із найбільш вірогідного сценарію розвитку економічної ситуації.
Результативні показники, що характеризують виконання Програми

з/п
Показники одиниці виміру 2019 рік (період з 01.07.2019 до 31.12.2019)
1. Показники затрат    
1.1 Обсяг фінансових затрат за програмою, у т.ч. грн. 17 881 607
   - заробітна плата грн. 14 783 673
   - нарахування на заробітну плату грн. 3 097 934
2. Показники продукту    
2.1. Кількість штатних одиниць медичних працівників (в т.ч. віднесені) комунальних закладів охорони здоров’я, які отримують заробітну плату за рахунок коштів загального фонду міського бюджету од. 2543,00
2.2. Період виплати міс. 6
2.3. Середня зарплата однієї медичної ставки з початку року до встановлення муніципальних премій грн. 5574
3. Показники ефективності:    
3.1. Розмір муніципальної премії медичним працівникам (в т.ч. віднесені) у відсотках посадового окладу з підвищеннями % 25
3.2. Середньомісячний розмір муніципальної премії медичним працівникам (в т.ч. віднесені) грн. 969
3.3. Середня зарплата однієї медичної ставки після встановлення муніципальних премій грн. 6543
4. Показники якості:    
4.1 Відсоток медичних працівників (в т.ч. віднесені), які отримають муніципальні премії % 100,0
4.2 Середній відсоток зростання заробітної плати медичних працівників (в т.ч. віднесені), які отримають муніципальні премії % 17,4
4.3. Забезпеченість медичними кадрами комунальних закладів охорони здоров’я міста (крім центрів первинної медико-санітарної допомоги) % 90,0
Показники Програми можуть уточнюватися у процесі виконання із відповідним відображенням у паспорті Програми.
 

УКРАЇНА

Черкаська міська рада

Департамент охорони здоров’я та медичних послуг
вул.Б.Вишневецького,36, м.Черкаси, 18000,  тел: (0472) 37-24-56, fax:(0472) 33-79-47
E-mail: dozmpchmr@gmail.com , код  ЄДРПОУ  02013260
 
Пояснювальна записка
до проекту рішення Черкаської міської ради
«Про затвердження міської програми місцевих стимулів для медичних працівників міста Черкаси на період з 01.07.2019 до 31.12.2019»
 
Питання оплати праці є ключовим у системі соціально-економічних відносин, оскільки стосується інтересів основної частини населення країни та впливає на всі сфери суспільного життя.
До Черкаської міської ради надійшло колективне звернення (вх.№5037-01-20 від 06.03.2019) медичних працівників міста щодо збільшення заробітної плати лікарям і медичним сестрам у 2019 році. Загалом звернення підписало майже 1,2 тисяч осіб.
У 2018 році Черкаською міською радою було прийняте рішення від 19.04.2018 №2-3344 «Про розгляд електронної петиції від 09.02.2018 №Че/347-еп щодо збільшення заробітної плати медикам міста», проте кошти з міського бюджету у 2018 році так і не були виділені.
Звернення до Кабінету Міністрів України та Міністерства охорони здоров’я України щодо збільшення розміру медичної субвенції залишаються без очікуваного результату. Водночас постановою КМУ від 28.12.2016 №1037 «Про оплату праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» керівників закладів зобов’язано забезпечити диференціацію заробітної плати працівників, які отримують заробітну плату на рівні мінімальної у межах фонду оплати праці, шляхом встановлення доплат, надбавок, премій з урахуванням складності, відповідальності та умов виконуваної роботи, кваліфікації працівника, результатів його роботи.
Департаментом охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради підготовлено проект міської програми місцевих стимулів для медичних працівників міста Черкасивстановлення та виплату працівникам комунальних закладів охорони здоров’я міста, які отримують заробітну плату за рахунок коштів загального фонду міського бюджету, щомісячних муніципальних премій диференційовано, відповідно до кваліфікації кожного працівника. За попередніми розрахунками середньомісячний розмір муніципальної премії становитиме 969 грн. на одного працівника.
Передбачається, що виконання заходів Програми на реалізацію пріоритетних завдань сприятиме покращенню якості медичної допомоги мешканцям міста Черкаси, підвищенню ефективності роботи комунальних закладів охорони здоров'я, забезпеченню їх кадрами та покращенню соціального захисту медичних працівників.
Виконання Програми дасть змогу:
  • покращити рівень соціально-побутового забезпечення медичних працівників закладів охорони здоров’я міста, моральне та матеріальне стимулювання медичних працівників;
  • вмотивувати медичних працівників комунальних закладів охорони здоров’я міста до підвищення ефективності та якості роботи;
  • підвищити престиж медичного працівника;
  • зменшити плинність кадрів;
  • залучити молодих фахівців до роботи у комунальних закладах охорони здоров’я міста.
Реалізація рішення потребує виділення додаткових коштів загального фонду міського бюджету у 2019 році у сумі 17 881 607 грн.
 
 
Директор департаменту         О.М.Стадник
           
вик. Галушка Г.Ю.
37-53-93
         

Додаток до пояснювальної записки
 
Розрахунок видатків до міської програми місцевих стимулів для медичних працівників міста Черкаси на період з 01.07.2019 до 31.12.2019
 
Тарифні розряди Кількість
ставок
(штатна чисельність працівників)
Піврічний ФЗП по окладах на одну штатну посаду Фонд по посадовим окладам (за тарифним розрядом) Фонд по посадовим окладам з урахуванням підвищень Муніципальна
премія
Нарахування на оплату праці Всього додаткові видатки на оплату праці
1 2 3 4 5 6 7 8
6 220,75  16 710  3 688 733  3 825 760  956 440  198 598  1 155 038 
7 226,50  17 748  4 019 922  4 298 913  1 074 728  226 838  1 301 566 
8 215,00  18 900  4 063 500  4 316 529  1 079 132  226 944  1 306 076 
9 726,00  19 938  14 474 988  15 367 710  3 841 927  801 085  4 643 012 
10 424,00  20 976  8 893 824  9 731 055  2 432 764  513 370  2 946 134 
11 115,25  22 704  2 616 636  2 881 943  720 486  149 513  869 998 
12 198,00  24 438  4 838 724  5 300 266  1 325 066  279 323  1 604 389 
13 308,75  26 166  8 078 753  9 121 441  2 280 360  477 394  2 757 754 
14 102,75  27 894  2 866 109  4 055 978  1 013 995  212 694  1 226 689 
15 2,00  29 736  59 472  98 866  24 717  5 213  29 929 
16 3,00  32 160  96 480  96 480  24 120  4 776  28 896 
17 1,00  34 578  34 578  39 754  9 939  2 186  12 125 
ВСЬОГО 2543,00   53 731 718  59 134 693  14 783 673  3 097 934  17 881 607 
у тому числі по КПКВК
0712010 1420,25   29 563 560  33 099 571  8 274 893  1 751 852  10 026 745 
0712030 372,25   8 206 976  9 100 381  2 275 095  484 595  2 759 690 
0712080 564,75   11 951 838  12 824 413  3 206 103  637 505  3 843 608 
0712100 173,75   3 752 609  3 846 262  961 565  209 458  1 171 023 
0712151 12,00   256 736  264 066  66 017  14 524  80 541