ОПИС ДОКУМЕНТУ
Доповідач:
Департамент фінансової політики |
|
Підготував: | Департамент фінансової політики |
---|---|
Галузь: | Галузева |
Статус: | Новий проєкт |
Дата: | 05.03.2019 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 1235-8-рд
Про затвердження Програми управління боргом на 2019-2027 роки
Проект рішення | ||||||||
![]() |
№ 1235-8-рд | |||||||
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА | ||||||||
< | ||||||||
Про затвердження Програми управління боргом на 2019-2027 роки | ||||||||
Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статей 16, 17, 18, 74, 91 Бюджетного кодексу України, на виконання вимог пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2012 № 815 «Про затвердження Порядку здійснення контролю за ризиками, пов’язаними з управлінням державним (місцевим) боргом», від 16.02.2011 № 110 «Про затвердження Порядку здійснення місцевих запозичень», постанови Кабінету Міністрів України від 14.05.2012 № 541 «Про затвердження Порядку надання місцевих гарантій», Черкаська міська рада ВИРІШИЛА: 1. Затвердити Програму управління боргом на 2019-2027 роки згідно з додатком. 2. Рішення Черкаської міської ради від 13.02.2017 № 2-1618 «Про затвердження Програми управління місцевим боргом м. Черкаси на 2017-2020 роки» вважати таким, що втратило чинність. 3. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Волошина І.В. та постійну комісію міської ради з питань економічного розвитку, інвестиційної політики, дерегуляції, бюджету, фінансів, тарифів та регуляторної політики (Тренкін Ю.В.). |
||||||||
Міський голова | А.В. Бондаренко |
Пояснювальна записка до проекту рішення: «Про затвердження Програми управління боргом на 2019-2027 роки» Метою розробки програми є ефективне управління боргом бюджету міста Черкаси, мінімізація ризиків, пов'язаних із цим боргом та забезпечення своєчасного і повного виконання Черкаською міською радою та її виконавчими органами зобов’язань за місцевим та гарантованим боргом, можливість забезпечувати судовий супровід (сплачувати судовий збір). Боргові зобов’язання можна розглянути як сукупність трьох складових: місцевий борг, гарантований борг та борги суб’єктів підприємницької діяльності перед міським бюджетом. Управління місцевим боргом передбачає забезпечення погашення боргових зобов’язань міста та недопущення порушення з вини міської ради та її виконавчих органів графіку погашення, обумовленого кредитним договором. У процесі управління боргом слід забезпечити реальні джерела погашення місцевого боргу та платежів з його обслуговування, зокрема, розміщення тимчасово вільних коштів шляхом придбання державних цінних паперів, що передбачає обслуговування рахунку в цінних паперах та брокерського обслуговування на ринку цінних паперів. Для здійснення реалізації інвестиційних проектів, метою яких є розвиток комунальної інфраструктури або впровадження ресурсозберігаючих технологій за рішенням міської ради, можуть надаватись місцеві гарантії. У разі невиконання суб’єктом господарювання своїх зобов’язань за кредитами залученими під місцеві гарантії, за умови надання кредитором вимоги, необхідно забезпечити виконання гарантованого зобов’язання шляхом перерахування необхідних сум коштів. Для забезпечення судового супроводу по питаннях, які виникають у місцевого фінансового органу, є необхідність сплати судового збору: через несплату суб’єктами господарської діяльності платежів до бюджету (по орендній платі за землю, по зовнішній рекламі та пайовій участі) або через розміщення тимчасово вільних коштів загального фонду міського бюджету на депозитах - на сьогоднішній день є заборона для органів місцевого самоврядування у розміщенні на депозитних рахунках таких коштів. Директор департаменту фінансової політики Н.В.Джуган |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Загородня 32-55-62 Морозов 36-02-83 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Додаток до рішення міської ради від _________№_______ ПРОГРАМА УПРАВЛІННЯ БОРГОМ НА 2019-2027 РОКИ ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ТА ПОНЯТТЯ За основу розроблення Програми управління боргом на 2019-2027 роки (далі по тексту – Програма) використано положення Бюджетного кодексу України, Податкового кодексу України, постанов Кабінету Міністрів України від 01.08.2012 № 815 «Про затвердження Порядку здійснення контролю за ризиками, пов’язаними з управлінням державним (місцевим) боргом», від 16.02.2011 № 110 «Про затвердження Порядку здійснення місцевих запозичень», постанови Кабінету Міністрів України від 14.05.2012 № 541 «Про затвердження Порядку надання місцевих гарантій» та інших нормативно-правових актів. У Програмі застосовуються наступні терміни та поняття: операції з управління боргом – операції, спрямовані на зменшення ризиків, пов’язаних з управлінням боргом, та/або економію коштів місцевого бюджету. ризик, пов'язаний з управлінням боргом – ризик настання події (обставини), що призведе до збільшення витрат місцевого бюджету, пов’язаних з погашенням і обслуговуванням боргу. місцевий борг – загальна сума боргових зобов'язань територіальної громади міста з повернення отриманих та непогашених кредитів (позик) станом на звітну дату, що виникають внаслідок місцевого запозичення. місцеве запозичення – операції з отримання до міського бюджету кредитів (позик) на умовах повернення, платності та строковості з метою фінансування міського бюджету. обслуговування місцевого боргу – операції щодо здійснення плати за користування кредитом, сплати комісії, штрафів та інших платежів, пов’язаних з управлінням боргом. погашення місцевого боргу – операції з повернення позичальником кредитів відповідно до умов кредитних договорів та/або випуску боргових цінних паперів. гарантований борг – гарантований територіальною громадою міста борг, який визначає загальну суму боргових зобов'язань суб'єктів господарювання - резидентів України щодо повернення отриманих та непогашених станом на звітну дату кредитів (позик), виконання яких забезпечено місцевими гарантіями; місцеві гарантії – можуть надаватися за рішенням міської ради для забезпечення повного або часткового виконання боргових зобов’язань суб’єктів господарювання – резидентів України, що належать до комунального сектору економіки міста (комунальні підприємства), розташовані на території міста та здійснюють на цій території реалізацію інвестиційних проектів, метою яких є розвиток комунальної інфраструктури або впровадження ресурсозберігаючих технологій. умови надання місцевих гарантій – надаються на умовах платності, строковості, а також забезпечення виконання зобов’язань у спосіб, передбачений законом. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ, НА РОЗВ'ЯЗАННЯ ЯКОЇ НАПРАВЛЕНА ПРОГРАМА Боргові зобов’язання можна розглянути як сукупність трьох складових: місцевий борг, гарантований борг та борги суб’єктів підприємницької діяльності перед міським бюджетом. Залучення й використання позик для покриття дефіциту місцевого бюджету призводить до формування місцевого боргу. На сьогодні, місцевий борг сформовано за рахунок кредитних коштів від міжнародної фінансової установи Північна Екологічна Фінансова Корпорація (НЕФКО) на суму 9 120, 00 тис. грн. з фіксованою відсотковою ставкою за користування кредитними коштами у розмірі 3,0 % річних, терміном на 5 років, з метою фінансування проекту «Енергоефективність у громадських будівлях м. Черкасах», який передбачає проведення термомодернізації трьох шкіл міста: гімназії №9, ЗОШ № 21 та ЗОШ № 26. Загальна сума вибраного кредиту в рамках Кредитного договору складає 8208,0 тис.грн. Сплата відсотків та основної суми боргу за отриманим кредитом здійснюється щоквартальними платежами починаючи з 16.09.2016. Кінцевий термін розрахунків за борговими зобов’язаннями -15.09.2020. Управління місцевим боргом передбачає забезпечення погашення боргових зобов’язань міста та недопущення порушення з вини міської ради та її виконавчих органів графіку погашення, обумовленого кредитним договором. У процесі управління боргом слід забезпечити реальні джерела погашення місцевого боргу та платежів з його обслуговування. З метою ефективного управління місцевим боргом, міська рада або за її рішенням департамент фінансової політики має право здійснювати правочини з місцевим боргом, включаючи обмін, випуск, купівлю, викуп та продаж боргових зобов’язань, за умови дотримання граничного обсягу місцевого боргу на кінець бюджетного періоду, а також проводити операції з розміщення тимчасово вільних коштів міського бюджету на депозитах або шляхом придбання цінних паперів, відповідною міською радою, з подальшим поверненням таких коштів до кінця поточного бюджетного періоду, а також шляхом придбання державних цінних паперів. Для здійснення реалізації інвестиційних проектів, метою яких є розвиток комунальної інфраструктури або впровадження ресурсозберігаючих технологій за рішенням міської ради можуть надаватись місцеві гарантії . Так, для забезпечення покращення якості та надійності у наданні комунальних послуг, розвитку та удосконалення водопровідних, каналізаційних та теплоенергетичних систем, впровадження нових енергозберігаючих технологій, а також реалізації проектів за рахунок коштів міжнародних банків міською радою були прийняті рішення, відповідно до яких Черкаська міська рада виступає гарантом виконання зобов’язань, що виникають у рамках виконання кредитних угод. Учасниками відповідних проектів є такі комунальні підприємства:
У разі невиконання суб’єктом господарювання своїх зобов’язань за кредитами залученими під місцеві гарантії, за умови надання кредитором вимоги, департаментом фінансової політики забезпечує виконання гарантованого зобов’язання шляхом перерахування необхідних сум коштів на рахунок, визначений кредитором. Платежі, пов'язані з виконанням гарантійних зобов'язань територіальної громади, здійснюються згідно з відповідними договорами незалежно від обсягу коштів, визначених на цю мету в рішенні про місцевий бюджет, та відображаються як надання кредитів з бюджету стосовно суб'єктів господарювання, зобов'язання яких гарантовані. Якщо очікуваний обсяг витрат на обслуговування та погашення місцевого та гарантованого боргу перевищить обсяг коштів, визначений рішенням про місцевий бюджет на таку мету, міська рада вносять відповідні зміни до рішення про місцевий бюджет. Значною проблемою залишається наявність значних боргів суб’єктів підприємницької діяльності перед міським бюджетом. Так, станом на 01.01.2019 року сума заборгованості по платежах, оперативний контроль за станом розрахунків по яким здійснює департамент фінансової політики Черкаської міської ради становить 47,8 млн.грн., в т.ч.:
Основними боржниками до міського бюджету по платі за розміщення об’єктів зовнішньої реклами є ТОВ «СВК Медіа груп» - 1,4 млн.грн., ТОВ «Олекс» - 0,2 млн.грн. Саме через забезпечення подання судових позовів на боржників по таких платежах до міського бюджету можливо вирішити питання збільшення доходної частини бюджету, зменшення загальних сум заборгованості по обов’язковим платежам (орендна плата за землю, пайова участь, зовнішня реклама). МЕТА ПРОГРАМИ Метою Програми є ефективне управління фінансовим ресурсом міського бюджету міста Черкаси в частині управління борговими зобов’язаннями, судовий супровід, попередження та мінімізація фінансових ризиків, пов'язаних із цим боргом та забезпечення своєчасного і повного виконання Черкаською міською радою та її виконавчими органами зобов’язань за місцевим та гарантованим боргом. ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ ТА ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ Основними завданнями Програми є:
План заходів в розрізі завдань та етапи реалізації Програми на 2019-2027 роки
ОБСЯГИ І ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ ПРОГРАМИ Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів міського бюджету (загальний та спеціальний фонди) за кодами програмної класифікації видатків та кредитування міського бюджету відповідно до діючого законодавства та рішень про міський бюджет на відповідний бюджетний період. Головним розпорядником коштів міського бюджету по видатках на реалізацію Програми є департамент фінансової політики Черкаської міської ради та департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради (в межах повноважень). ПАСПОРТ ПРОГРАМИ Паспорт програми визначає суму коштів, необхідних для виконання програми, законодавчі підстави її реалізації, мету, завдання, напрямки діяльності, а також результативні показники, на підставі яких здійснюється контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів і аналіз бюджетної програми. Паспорт програми затверджується протягом 45 днів від дня набрання чинності рішення про міський бюджет міста на відповідний період. КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ Контроль за виконанням Програми здійснюється департаментом фінансової політики ЧМР, а також забезпечується складання звіту про її виконання. Відповідальний виконавець у процесі виконання програми забезпечує цільове та ефективне використання бюджетних коштів протягом усього строку реалізації відповідної програми у межах визначених бюджетних призначень. Оцінка ефективності програми здійснюється на підставі аналізу результативних показників, а також іншої інформації, що міститься у бюджетних запитах, кошторисах, паспортах бюджетних програм, звітах про виконання кошторисів та звітах про виконання паспортів бюджетних програм. ОЧІКУВАНИЙ КІНЦЕВИЙ РЕЗУЛЬТАТ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ Основними результатами, яких планується досягти, є:
Прогнозні результативні показники виконання завдань програми наведені в Додатках 1, 2, 3 та 4 до Програми, які можуть коригуватись під час реалізації заходів програми протягом усього терміну дії. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Додаток № 1 до Програми управління
боргом на 2019-2027 роки
№ п/п | Очікувані показники | Оди-ниця вимі-ру | Роки | ||||||||
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | |||
|
|||||||||||
|
|||||||||||
1.1 | Кількість діючих кредитних договорів | шт. | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - |
1.2 | Сплата відсотків за користування кредитом (загальний фонд) | тис. грн. | 93,9 | 25,7 | - | - | - | - | - | - | - |
1.3 | Розмір річної відсоткової ставки | % | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - |
1.4 | Погашення основного боргу за кредитом (спеціальний фонд бюджету розвитку) | тис. грн. | 2247,4 | 1685,6 | - | - | - | - | - | - | - |
1.5 | Інші платежі, пов’язані з управлінням місцевим боргом (оплата перекладацьких, консультаційних, рейтингових, юридичних та інших послуг, сплата комісій, штрафів) (загальний фонд) | тис. грн. | 38,8 | 40,8 | - | - | - | - | - | - | - |
|
|||||||||||
2.1 | Кількість проведених виплат відсоткової ставки | шт. | 4 | 3 | - | - | - | - | - | - | - |
2.2 | Кількість проведених виплат з погашення основного боргу | шт. | 4 | 3 | - | - | - | - | - | - | - |
|
|||||||||||
3.1 | Співвідношення видатків на обслуговування місцевого боргу до видатків загального фонду міського бюджету | % | не більше 10 % | не більше 10 % | - | - | - | - | - | - | - |
|
|||||||||||
4.1 | Відсоток вчасно виконаних боргових зобов’язань |
% | 100 | 100 | - | - | - | - | - | - | - |
4.2 | Рівень кредитного рейтингу | рівень | uaBBB | uaBBB | - | - | - | - | - | - | - |
Результативні показники виконання Програми
Додаток № 2 до Програми управління
боргом на 2019-2027 роки
Результативні показники виконання Програми
№ п/п | Очікувані показники | Оди-ниця вимі-ру | Роки | ||||||||||||
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | |||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
1 | Затрат | ||||||||||||||
1.1 | Кількість укладених підприємством кредитних договорів під гарантії міської ради | од. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | ||||
1.2 | Боргові зобов’язання підприємства за кредитними договорами укладеними під місцеві гарантії | тис. дол. США |
994,3 | 971,2 | 947,5 | 924,0 | 900,6 | 877,4 | 853,8 | - | - | ||||
2 | Продукту | ||||||||||||||
2.1 | Обсяг коштів, запланованих на виконання гарантійних зобов’язань | тис. дол. США |
994,3 | 971,2 | 947,5 | 924,0 | 900,6 | 877,4 | 853,8 | - | - | ||||
3 | Ефективності | ||||||||||||||
3.1 | Відсоток покриття гарантією боргових зобов’язань по кредитному договору | % | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | - | - | ||||
4 | Якості | ||||||||||||||
4.1 | Відсоток вчасно виконаних гарантійних зобов’язань згідно з вимогами МФУ | % | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | - | - | ||||
4.2 | Рівень кредитного рейтингу | рівень | uaBBB | uaBBB | uaBBB | uaBBB | uaBBB | uaBBB | uaBBB | - | - | ||||
|
|||||||||||||||
1 | Затрат | ||||||||||||||
1.1 | Кількість укладених підприємством кредитних договорів під гарантії міської ради | од. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
1.2 | Боргові зобов’язання підприємства за кредитними договорами укладеними під місцеві гарантії | тис. євро |
1198,5 | 1151,9 | 1105,0 | 1054,9 | 1008,1 | 961,0 | 912,9 | 865,3 | 817,7 | ||||
№ п/п | Очікувані показники | Одиниця виміру | Роки | ||||||||
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | |||
2. | Продукту | ||||||||||
2.1 |
Обсяг коштів, запланованих на виконання гарантійних зобов’язань |
тис. євро |
1198,5 | 1151,9 | 1105,0 | 1054,9 | 1008,1 | 961,0 | 912,9 | 865,3 | 817,7 |
2.2 | Інші платежі, пов’язані з виконанням гарантійних зобов’язань: | ||||||||||
2.2.1 | комісійні послуги за операціями з купівлі іноземної валюти, переказ іноземної валюти | тис. євро |
4,0 | 3,9 | 3,7 | 3,6 | 3,4 | 3,3 | 3,1 | 3 | 2,9 |
2.2.2 | оплата перекладацьких, консультаційних, юридичних та інших послуг, розрахункове обслуговування поточного рахунку в іноземній валюті | тис. грн. | 10,0 | 10,8 | 11,5 | 12,6 | 13,4 | 14,5 | 15,7 | 17,0 | 18,2 |
3 | Ефективності | ||||||||||
3.1 | Відсоток покриття гарантією боргових зобов’язань по кредитному договору | % | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
4 | Якості | ||||||||||
4.1 | Відсоток вчасно виконаних гарантійних зобов’язань згідно з вимогами ЄБРР |
% | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
4.2 | Рівень кредитного рейтингу | рівень | uaBBB | uaBBB | uaBBB | uaBBB | uaBBB | uaBBB | uaBBB | uaBBB | uaBBB |
Додаток № 3 до Програми управління
боргом на 2019-2027 роки
№ п/п | Очікувані показники | Оди-ниця вимі-ру | Роки | ||||||||
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | |||
|
|||||||||||
|
|||||||||||
1.1 | Брокерське обслуговування | тис.грн. | 10,0 | 10,0 | 10,0 | 10,0 | 10,0 | 10,0 | 10,0 | 10,0 | 10,0 |
1.2 | Депозитарне обслуговування | тис.грн. | 40,0 | 40,0 | 40,0 | 40,0 | 40,0 | 40,0 | 40,0 | 40,0 | 40,0 |
|
|||||||||||
2.1 | Очікувана річна відсоткова ставка за депозитом на вкладному рахунку в банку | % | 15,35 | 15,4 | 15,4 | 15,4 | 15,4 | 15,4 | 15,4 | 15,4 | 15,4 |
2.2 | Очікувана річна відсоткової ставка за депозитом шляхом придбання державних цінних паперів | % | 19,5 | 19,5 | 19,5 | 19,5 | 19,5 | 19,5 | 19,5 | 19,5 | 19,5 |
2.3 | Середньорічна сума коштів, які розміщуються на вкладному рахунку в банку | млн. грн. | 83,0 | 83,0 | 83,0 | 83,0 | 83,0 | 83,0 | 83,0 | 83,0 | 83,0 |
2.4 | Середньорічна сума коштів, яка розміщуються на депозит шляхом придбання цінних паперів | млн. грн. | 50,0 | 50,0 | 50,0 | 50,0 | 50,0 | 50,0 | 50,0 | 50,0 | 50,0 |
|
|||||||||||
3.1 | Очікуваний річний дохід від розміщення тимчасово вільних коштів на вкладному рахунку в банку | млн. грн. | 12,7 | 12,8 | 12,8 | 12,8 | 12,8 | 12,8 | 12,8 | 12,8 | 12,8 |
3.2 | Очікуваний річний дохід від розміщення тимчасово вільних коштів шляхом придбання державних цінних паперів | млн. грн. | 9,8 | 9,8 | 9,8 | 9,8 | 9,8 | 9,8 | 9,8 | 9,8 | 9,8 |
|
|||||||||||
4.1 | Забезпечення виконання планових показників видатків затверджених у бюджеті |
% | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
Додаток № 4 до Програми управління
боргом на 2019-2027 роки
№ п/п | Очікувані показники | Одиниці виміру | Роки | |||||||||
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | ||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
1.1 | Витрати на судовий супровід | тис.грн. | 340,0 | 360,0 | 390,0 | 420,0 | 450,0 | 490,0 | 530,0 | 570,0 | 620,0 | |
1.2 | Кількість осіб, задіяних в судовому супроводі (позовна діяльність, робота з ДВС) | шт. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
1.3 | Кількість суб’єктів господарювання, які мають заборгованість перед міським бюджетом (оренда землі, пайова участь, зовнішня реклама) | шт. | 141 | 120 | 100 | 80 | 60 | 40 | 20 | 10 | 10 | |
|
||||||||||||
2.1 | Кількість суб’єктів господарювання, охоплених позовною роботою | шт. | 141 | 120 | 100 | 80 | 60 | 40 | 20 | 10 | 10 | |
2.2 | Заборгованість по орендній платі за землю, зовнішній рекламі та пайовій участі (без урахування заборгованості СГД, по яким порушено справи про банкрутство) | млн. грн. | 28,8 | 25,9 | 23,3 | 21,0 | 18,9 | 17,0 | 15,3 | 13,8 | 12,4 | |
2.3 | Заборгованість по СГД, по яким порушено справи про банкрутство (оренда землі) | млн. грн. | 19,0 | 15,0 | 10,0 | 6,0 | 3,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
2.4 | Кількість виконавчих документів, переданих до ДВС | шт. | 104 | 88 | 75 | 60 | 50 | 30 | 16 | 7 | 8 | |
|
||||||||||||
3.1 | Середній розмір судового збору для подання до суду позову | тис. грн. | 2,7 | 2,7 | 2,7 | 2,7 | 2,7 | 2,7 | 2,7 | 2,7 | 2,7 | |
3.2 | Відсоток зменшення суми заборгованості до попереднього року | % | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | |
|
||||||||||||
4.1 | Надходження коштів від позовної діяльності та стягнення коштів органами ДВС по судовим рішенням | млн. грн. | 2,5 | 2,9 | 2,6 | 2,3 | 2,1 | 1,9 | 1,7 | 1,5 | 1,4 | |
4.2 | Співвідношення загальної кількості суб’єктів господарювання, які мають заборгованість до кількості суб’єктів господарювання, охоплених позовною роботою | % | 80 | 80 | 90 | 90 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | |