ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1195-8-рд
Проект рішення | ||||||||
№1195-8-рд | ||||||||
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА | ||||||||
< | ||||||||
Про затвердження Програми зайнятості населення м.Черкаси на 2019-2023 роки | ||||||||
Відповідно до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 18 Закону України «Про зайнятість населення», Черкаська міська рада ВИРІШИЛА: 1. Затвердити Програму зайнятості населення м.Черкаси на 2019-2023 роки, згідно з додатком 1. 2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Бордунос Л.І. та галузеві постійні комісії міської ради. |
||||||||
Міський голова | А.В. Бондаренко | |||||||
Додаток до рішення міської ради від _________№_______ ПРОГРАМА ЗАЙНЯТОСТІ НАСЕЛЕННЯ м. ЧЕРКАСИ НА 2019-2023 РОКИ ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ Програма зайнятості населення м. Черкаси на 2019-2023 роки (далі – Програма) розроблена на виконання статті 18 Закону України «Про зайнятість населення», підпункту 22 пункту 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою закріплення позитивних тенденцій та стабілізації ситуації на міському ринку праці. У Програмі враховані заходи щодо мінімізації кризових явищ, забезпечення зайнятості, розвитку трудового потенціалу, виходячи з реальної ситуації на ринку праці м. Черкаси та умов його формування. Визначаються шляхи регулювання зайнятості, напрямки цільового та прозорого використання коштів Фонду загальнообов’язкового державного страхування на випадок безробіття (далі – Фонд). Реалізація заходів Програми зайнятості населення м. Черкаси на 2019-2023 роки забезпечується шляхом скоординованих дій виконавчого комітету Черкаської міської ради, департаментів, міського центру зайнятості, роботодавців, профспілок та інших зацікавлених організацій міста. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ, НА РОЗВ'ЯЗАННЯ ЯКОЇ НАПРАВЛЕНА ПРОГРАМА Однією з важливих соціально-економічних проблем сучасного етапу розвитку вітчизняної економіки та важливою характеристикою конкурентоспроможності ринку праці є безробіття. Головними причинами високого рівня безробіття є спад економіки і відповідне скорочення сукупного попиту на робочу силу, структурні зрушення (міжгалузеві, внутрішньогалузеві, регіональні), рух робочої сили (професійний, соціальний, регіональний). За підсумками 2014-2018 років спостерігаються позитивні тенденції щодо стабілізації ситуації на ринку праці міста. Згідно даних Головного управління статистики в Черкаській області та інформації Черкаського міського центру зайнятості, порівняно з попередніми роками, відбулося зростання рівня зайнятості населення та зниження рівня безробіття. За професійно-кваліфікаційним рівнем cформований ринок праці стабільно характеризують користувачі послуг, які за останнім місцем роботи займали: - робітничі місця - 24,3 %, - посади службовців - 71,1 %, - особи без професії, або такі, що займали місця, які не потребують спеціальної підготовки склали 4,6%. За підсумками 2014-2018 років скоротились обсяги вимушеної неповної зайнятості працівників. В умовах стрімких економічних змін місцева політика на ринку праці має бути спрямована на забезпечення можливості реалізації своєї трудової активності всім громадянам. Найбільше потребують соціального захисту від безробіття громадяни, які не здатні на рівних конкурувати на ринку праці, це, в першу чергу, молодь, випускники навчальних закладів, особи передпенсійного віку, особи з інвалідністю, які не досягли пенсійного віку. Велика кількість громадян працездатного віку працюють без оформлення трудових відносин, а відтак не беруть участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування та не набувають страхового стажу. Проведення профорієнтаційної та профконсультаційної роботи результативно впливає на вирішення питання працевлаштування, розширення можливостей, підвищує конкурентоспроможність на ринку праці. Одним із вагомих чинників, що пом'якшує соціальну напругу на ринку праці, сприяє соціально-економічному розвитку територіальних громад, збереженню у незайнятих трудовою діяльністю громадян мотивації до праці, є проведення громадських та інших робіт тимчасового характеру. Саме за рахунок тимчасової зайнятості можна оперативно задовольнити потреби роботодавців у робочій силі та виконати певні види робіт. З іншого боку, громадські та інші роботи тимчасового характеру є засобом для забезпечення трудової адаптації безробітних і джерелом забезпечення їх додатковим легальним доходом під час перебування на обліку в центрах зайнятості. Громадські роботи є видом суспільно корисних оплачуваних робіт в інтересах територіальної громади. Фінансування організації громадських робіт здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів, роботодавців та інших не заборонених законодавством джерел. Фінансування організації робіт тимчасового характеру здійснюється за рахунок коштів роботодавців та інших не заборонених законодавством джерел. Тож, актуальними проблемами ринку праці залишаються незбалансованість попиту і пропозиції робочої сили, працевлаштування осіб з інвалідністю, для розв’язання якої необхідно удосконалити механізм стимулювання заінтересованості роботодавців у створенні робочих місць для таких осіб. Отже, питання зайнятості населення міста є надзвичайно актуальним на сьогоднішній день і потребує приділення значної уваги з боку органів влади для врегулювання основних недоліків. МЕТА ПРОГРАМИ Головною метою Програми є подолання негативних тенденцій у сфері зайнятості населення та на ринку праці міста, сприяння формуванню та розвитку продуктивної зайнятості населення в умовах ситуації, що складається в економіці, недопущення масового безробіття, підвищення ефективності системи соціального захисту населення від безробіття. ОБГРУНТУВАННЯ ШЛЯХІВ ТА СПОСОБІВ РОЗВ'ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ, СТРОКИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ З метою сприяння підвищенню рівня зайнятості та зниженню рівня безробіття місцева політика у сфері зайнятості буде здійснюватись шляхом: - розширення сфери застосування праці та стимулювання заінтересованості роботодавців у створенні нових робочих місць; - розвиток підприємницької ініціативи економічно активного населення; - посилення мотивації економічно активного населення до легальної зайнятості та підвищення державних гарантій в оплаті праці; - підвищення адаптованості населення до мов ринку праці та зменшення тривалості безробіття; - сприяння зайнятості осіб, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці; - активізація роботи з профілактики та запобігання масовому вивільненню працівників. ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ ТА ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ Основні завдання Програми зайнятості спрямовані на:
зайнятості населення на 2019-2023 роки.
ОБСЯГИ ТА ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ ПРОГРАМИ. Фінансування заходів Програми зайнятості м. Черкаси на 2019-2023 роки щодо організації громадських робіт здійснюється відповідно до діючого законодавства пропорційно рівними частинами за рахунок коштів міського бюджету (в межах асигнувань, передбачених за відповідними кодами програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів у міському бюджеті на відповідний період) та Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття. Для реалізації програми визначити головними розпорядниками коштів міського бюджету департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради та департамент соціальної політики Черкаської міської ради.
ПАСПОРТ ПРОГРАМИ Паспорт програми визначає суму коштів, необхідних для виконання програми, законодавчі підстави її реалізації, мету, завдання, напрямки діяльності, а також результативні показники, на підставі яких здійснюється контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів і аналіз бюджетної програми. Паспорт програми затверджується у місячний термін після затвердження бюджету міста на відповідний період. КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ В реалізації програми беруть участь департаменти Черкаської міської ради та міський центр зайнятості. Контроль за виконанням Програми здійснюють міська рада, виконавчий комітет міської ради. Відповідальний виконавець у процесі виконання програми забезпечує цільове та ефективне використання бюджетних коштів протягом усього строку реалізації відповідної програми у межах визначених бюджетних призначень. Головний розпорядник коштів в межах своїх повноважень здійснює оцінку ефективності програми, що передбачає заходи з моніторингу, аналізу та контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів. Оцінка ефективності програми здійснюється на підставі аналізу результативних показників, а також іншої інформації, що міститься у бюджетних запитах, кошторисах, паспортах бюджетних програм, звітах про виконання кошторисів та звітах про виконання паспортів бюджетних програм. Результати оцінки ефективності бюджетних програм, у тому числі висновки органів виконавчої влади, уповноважених на здійснення фінансового контролю за дотриманням бюджетного законодавства, є підставою для прийняття рішень про внесення в установленому порядку змін до бюджетних призначень поточного бюджетного періоду, відповідних пропозицій до проекту бюджету на плановий бюджетний період та до прогнозу бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди, включаючи зупинення реалізації відповідних бюджетних програм. ОЧІКУВАНИЙ КІНЦЕВИЙ РЕЗУЛЬТАТ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ Очікуваним результатом реалізації Програми є:
|
Пояснювальна записка до проекту рішення: «Про затвердження Програми зайнятості населення м.Черкаси на 2019-2023 роки» Програма зайнятості населення м. Черкаси на 2019-2023 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до статті 18 Закону України «Про зайнятість населення», підпункту 22 пункту 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 № 175 «Про затвердження Порядку організації громадських та інших робіт тимчасового характеру» з метою стабілізації ситуації на міському ринку праці. Реалізація заходів Програми зайнятості населення м. Черкаси на 2019-2023 роки забезпечується шляхом скоординованих дій виконавчого комітету Черкаської міської ради, департаментів, міського центру зайнятості, роботодавців, профспілок та інших зацікавлених організацій міста. Заходами програми передбачається фінансування з міського бюджету та Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (пропорційно рівними частинами) громадських робіт. Відповідно до законодавства, види громадських робіт визначаються щорічно виконавчими комітетами міських рад за такими критеріями: 1) мають тимчасовий характер і для їх організації не можуть бути використані постійні робочі місця та вакансії; 2) можуть виконуватися на умовах неповного робочого дня; 3) мають економічну, соціальну та екологічну користь для регіону; 4) надають можливість тимчасового працевлаштування безробітних на роботи, що не потребують додаткової спеціальної, освітньої та кваліфікаційної підготовки. Для реалізації заходів програми головними розпорядниками коштів міського бюджету визначаються департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради та департамент соціальної політики Черкаської міської ради. |
|||||
Заступник директора департаменту економіки та розвитку |
Л.А.Гуріненко | ||||
|
|||||
Вик. Фанцетта Л.В. |