ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Департамент охорони здоров`я та медичних послуг

Підготував:

Департамент охорони здоров`я та медичних послуг

Галузь:

Галузева

Статус:

Новий проєкт

Дата:

10.01.2019

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1178-8-рд
Про затвердження міської програми «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню міста Черкаси на 2019 рік»

Проект рішення
№ 1178-8-рд
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
Про затвердження міської програми «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню міста Черкаси на 2019 рік»
     Відповідно до п. 22 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою забезпечення медичної допомоги в лікарняних закладах міста та збереження здоров'я населення міста Черкаси незалежно від їх віку, статі, соціального статусу та характеру захворювань, Черкаська міська рада
ВИРІШИЛА:
 
1. Затвердити міську програму «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню міста Черкаси на 2019 рік» (додається).
2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Волошина І.В. та постійну комісію міської ради з питань охорони здоров’я, материнства, дитинства, сім’ї, соціального захисту, освіти, науки, культури, фізкультури та спорту.
Міський голова А.В. Бондаренко
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                рішення Черкаської міської ради
                                                                   від _______________ № _______
 
 
Міська програма «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню міста Черкаси на 2019 рік»
 
  1. Загальні положення
Доступність, якісність, сучасність, функціональність, ефективність, ресурсна забезпеченість та своєчасність медичної допомоги є основою для забезпечення високого рівня здоров’я та покращення якості життя населення. Значною складовою у забезпеченні висококваліфікованої медичної допомоги населенню міста є стаціонарна допомога.
Стаціонарна медична допомога надається в основному при найбільш тяжких захворюваннях, які вимагають комплексного підходу до діагностики і лікування, застосування найбільш складних методів обстеження і лікування з використанням найновіших медичних технологій, у тому числі дуже дороговартісних, а в ряді випадків - оперативного втручання, постійного лікарняного спостереження і інтенсивного догляду. Лікарні є основними клінічними базами, де готують майбутніх лікарів, середній медичний персонал. В цілому на утримання і розвиток стаціонарних установ в більшості розвинутих країн витрачається до 80 % і більше всіх асигнувань, які виділяються системі охорони здоров'я із різних джерел її фінансування.
Територіальна громада міста Черкаси в особі Черкаської міської ради є засновником п’яти комунальних лікарень: КНП «Перша Черкаська міська лікарня» ЧМР, КНП «Друга Черкаська міська лікарня відновного лікування» ЧМР, КНП «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», КНП «Черкаська міська дитяча лікарня», КНП «Черкаська міська інфекційна лікарня» ЧМР. Лікарні є багатопрофільними лікувальними закладами охорони здоров’я, що надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу дорослим і дітям в умовах цілодобового стаціонару, а також в амбулаторних умовах. Створені з метою провадження медичної практики, надання медичної допомоги дорослим та дітям, що мешкають на території міста Черкаси. Лікарні є неприбутковими організаціями, здійснюють господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку.
 
  1. Паспорт Програми
Паспорт визначає суму коштів, які необхідні для виконання Програми, законодавчої підстави її реалізації, мету, завдання, напрямки діяльності, відповідальних виконавців, результативні показники та інші характеристики Програми, на підставі яких здійснюється контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів і аналіз бюджетної програми.
Паспорт Програми підлягає затвердженню в порядку, визначеному чинним законодавством.
 
  1. Проблема, на розв’язання якої спрямована Програма
Здоров’я людини є головною цінністю, має важливе значення в житті кожної людини, надає можливість досягнути індивідуального і суспільного добробуту та благополуччя, головна умова стійкого економічного розвитку.
Згідно із ст. 7 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» держава гарантує усім громадянам їх права у сфері охорони здоров'я шляхом фінансування гарантованого обсягу медичних послуг та лікарських засобів. Однак, на сьогодні видатки на медичне обслуговування не дають можливість забезпечити потребу громадян в охороні здоров’я у повному обсязі.
Основною проблемою, на яку спрямована програма, є урегулювання механізму фінансування закладів охорони здоров’я міста у статусі одержувачів бюджетних коштів.
У зв’язку з набуттям чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я» в місті Черкаси розпочато процес перетворення закладів охорони здоров’я з комунальних установ на комунальні некомерційні підприємства. Комунальні некомерційні підприємства змінюють статус із розпорядників на одержувачів бюджетних коштів за відповідною програмою фінансування з місцевого бюджету (КПКВК 0712010 «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню»), яка складається із коштів медичної субвенції з державного бюджету і коштів міського бюджету. Джерелами фінансування закладів можуть бути як бюджетні кошти, так і кошти юридичних та фізичних осіб.
Автономізація закладів охорони здоров’я сприяє збільшенню господарської та фінансової автономії (самостійності) та управлінської гнучкості комунальних закладів охорони здоров’я, формуванню у них стимулів для поліпшення якості медичного обслуговування населення і водночас підвищення економічної ефективності використання активів.
 
  1. Мета Програми
Метою програми є забезпечення належного рівня надання вторинної медичної допомоги населенню для збереження, поліпшення та відновлення здоров'я; паліативної допомоги для покращення якості життя пацієнтів з важкими невиліковними хворобами та обмеженою тривалістю життя; запобігання виникненню та поширенню інфекційних хвороб.
 
  1. Шляхи та способи вирішення проблеми, строки та етапи виконання Програми
Вирішення проблеми планується наступними шляхами:
- модернізація системи управління, завершення процесу автономізації лікарняних закладів охорони здоров’я міста зі зміною статусу з розпорядників бюджетних коштів на одержувачів бюджетних коштів;
- здійснення фінансування лікарняних закладів охорони здоров’я міста з міського бюджету в рамках програмно-цільового методу на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою.
Строк виконання програми – 2019 рік.
 
  1. Завдання Програми та заходи для її виконання, обсяги та джерела фінансування
    1. Для досягнення поставленої мети Програми необхідно за рахунок коштів бюджету (КПКВК 0712010 «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню») реалізувати у 2019 році завдання щодо підвищення рівня надання медичної допомоги та збереження здоров'я населення.
Головний розпорядник бюджетних коштів – департамент охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради.
Відповідальні виконавці: КНП «Перша Черкаська міська лікарня» ЧМР, КНП «Друга Черкаська міська лікарня відновного лікування» ЧМР, КНП «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», КНП «Черкаська міська дитяча лікарня», КНП «Черкаська міська інфекційна лікарня» ЧМР.
6.2. Для виконання завдань Програми необхідно здійснення наступних заходів:
- визначення мережі одержувачів бюджетних коштів, які уповноважені на виконання програм та заходів, що проводяться за рахунок коштів бюджету (КНП «Перша Черкаська міська лікарня» ЧМР, КНП «Друга Черкаська міська лікарня відновного лікування» ЧМР, КНП «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», КНП «Черкаська міська дитяча лікарня», КНП «Черкаська міська інфекційна лікарня» ЧМР);
- безпосереднє забезпечення медичного обслуговування населення м. Черкаси шляхом надання йому безоплатної кваліфікованої стаціонарної допомоги, а також швидкої, невідкладної і амбулаторної медичної допомоги вторинного рівня;
- створення належних організаційних умов щодо функціонування єдиного медичного простору для надання гарантованого пакету медичних послуг та реалізації права пацієнта на вільний вибір лікувального закладу та лікаря;
- забезпечення єдиного медичного інформаційного простору міста на основі впровадження та ефективного використання інформаційних і комунікаційних технологій;
- удосконалення системи моніторингу і аналізу діяльності закладів охорони здоров`я;
- забезпечення інформатизації лікувально-діагностичного процесу з впровадженням медичних інформаційних систем;
- спрямування коштів міського бюджету на оплату поточних видатків лікарняних закладів охорони здоров’я з використанням програмно-цільового методу за бюджетною програмою, відповідно до вимог Бюджетного кодексу України;
- створення можливостей для міжнародної співпраці та залучення додаткових засобів фінансування.
6.3. Напрямки використання бюджетних коштів:
Напрямки використання Витрати на 2019 рік (проект), тис.грн.
медична субвенція міський бюджет разом
1 Забезпечення надання медичної допомоги в лікарняних закладах міста та збереження здоров'я населення 130474,751 104528,960 235003,711
2 Поточні видатки на реалізацію заходів з інформатизації в лікарняних закладах міста 4282,790  4282,790 
Разом 130474,751 108811,750 239286,501
 
  1. Контроль за виконанням Програми
Контроль за виконанням Програми здійснюють міська рада, виконавчий комітет міської ради та департамент охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради.
Інформація про виконання Програми в грошовому виразі надається департаментом охорони здоров’я та медичних послуг щоквартально до 20 числа місяця, наступного за звітним періодом в департамент фінансової політики. Моніторинг виконання заходів програми здійснюється департаментом охорони здоров’я та медичних послуг за півріччя та за рік. Результати моніторингу надаються департаменту фінансової політики до 20 числа місяця наступного за звітним періодом. Звіт про хід і виконання Програми надається міській раді.
 
  1. Очікуваний результат виконання Програми
Виконання Програми надасть можливість підвищити ефективність реалізації державної політики в галузі охорони здоров'я. Здійснення цієї програми спрямовано на підвищення ефективності надання кваліфікованої стаціонарної медичної допомоги хворим дітям, підліткам та дорослим, надання цілодобового медичного нагляду та госпіталізації, в тому числі за епідемічними показниками, покращення матеріально-технічного забезпечення лікарень.
Показники виконання Програми:
№ пп Показники Од. вимі-
ру
Джерело
інформації
Проект на 2019 рік
1. Показники витрат
1.1. Обсяги видатків за програмою тис.грн. міський
бюджет
239286,501
у т.ч. на забезпечення надання медичної допомоги тис.грн. міський
бюджет
235003,711
у т.ч. на реалізацію заходів з інформатизації тис.грн. міський
бюджет
4282,790 
1.2. Кількість закладів од. мережа 5
1.3. Кількість штатних одиниць, які утримуються за рахунок загального фонду бюджету од. штатні розписи
 
2451,0
 у т. ч. лікарів, провізорів од. 400,0
 із них у поліклініках од. 97,75
1.4. Кількість ліжок у звичайних стаціонарах од. наказ про профілізацію 1315
1.5. Кількість ліжок у денних стаціонарах од. наказ про профілізацію 125
1.6. Обсяг видатків на безоплатне медикаментозне забезпечення хворих при невідкладних станах протягом першої доби перебування у стаціонарі тис.грн. міський
бюджет
5838,586
2. Показники продукту
2.1. Кількість ліжко-днів у звичайних стаціонарах тис.од. статистична звітність 442,828
2.2. Кількість лікарських відвідувань тис.од. статистична звітність 156,847
2.3. Кількість пролікованих хворих у звичайних стаціонарах осіб статистична звітність 45741
2.4. Кількість пролікованих хворих у денних стаціонарах осіб статистична звітність 6321
2.5. Кількість осіб, що потребують безоплатного медикаментозного забезпечення при невідкладних станах протягом першої доби перебування у стаціонарі осіб статистична звітність 24351
2.6. Кількість створених автоматизованих робочих місць од. бухгалтерський облік 246
3. Показники ефективності
3.1. Навантаження лікаря в полiклiнiчних вiддiленнях (кількість відвідувань на одного лікаря в полiклiнiчних вiддiленнях за рахунок коштів загального фонду бюджету) од. розрахунок 1572
3.2. Навантаження лікаря в стаціонарі (кількість ліжок на одного лікаря в стаціонарі за рахунок коштів загального фонду бюджету) од. розрахунок 4
3.3. Завантаженість ліжкового фонду у звичайних стаціонарах днів розрахунок 337
3.4. Середня тривалість лікування в стаціонарі одного хворого днів розрахунок 9,7
3.5. Середня вартість 1 ліжко-дня по загальному фонду без урахування пільгових медикаментів, безкоштовного дитячого харчування і міських програм грн. бухгалтерський облік 468,76
у т.ч. по медикаментах грн. бухгалтерський облік 26,66
у т.ч. по харчуванню грн. бухгалтерський облік 10,18
3.6. Середня вартість ліжко-дня безоплатного медикаментозного забезпечення хворих при невідкладних станах протягом першої доби перебування у стаціонарі грн. бухгалтерський облік 239,77
3.7. Середня вартість 1 відвідування по загальному фонду без урахування пільгових медикаментів, безкоштовного дитячого харчування і міських програм грн. бухгалтерський облік 165,71
у т.ч. по медикаментах грн. бухгалтерський облік 1,82
3.8. Середня вартість 1 АРМ грн. бухгалтерський облік 17409,72
4. Показники якості
4.1. Показник летальності на 10 тис.населення осіб статистична звітність 1,9
4.2. Відсоток повторної госпіталізації % статистична звітність 0,2
4.3. Відсоток забезпечення медикаментами хворих у невідкладних станах протягом першої доби перебування у стаціонарі % розрахунок 89,6
Фінансове забезпечення здійснюється у межах видатків, затверджених рішенням міської ради «Про міський бюджет на 2019 рік».
Показники Програми можуть уточнюватися у процесі виконання із відповідним відображенням у паспорті Програми.
 

УКРАЇНА
Черкаська міська рада
Департамент охорони здоров’я та медичних послуг
вул. Байди Вишневецького, 36, м.Черкаси, 18000,  тел: (0472) 37-24-56, fax:(0472) 33-79-47
E-mail: dozmpchmr@gmail.com, код  ЄДРПОУ  02013260
 
Пояснювальна записка
до проекту рішення Черкаської міської ради
«Про затвердження міської програми «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню міста Черкаси на 2019 рік»»
 
Міську програму «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню міста Черкаси на 2019 рік» (далі - Програма) розроблено на підставі законів України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я», «Основи законодавства України про охорону здоров’я».
Вторинна (спеціалізована) медична допомога - медична допомога, що надається в амбулаторних або стаціонарних умовах лікарями відповідної спеціалізації (крім лікарів загальної практики - сімейних лікарів) у плановому порядку або в екстрених випадках і передбачає надання консультації, проведення діагностики, лікування, реабілітації та профілактики хвороб, травм, отруєнь, патологічних і фізіологічних (під час вагітності та пологів) станів.
Надання вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги забезпечують заклади охорони здоров'я: в стаціонарних умовах - міські лікарні; в амбулаторних умовах - консультативно-діагностичні підрозділи лікарень. Медичні працівники зобов'язані невідкладно надавати необхідну медичну допомогу у разі виникнення невідкладного стану людини.
Метою програми є забезпечення належного рівня надання вторинної медичної допомоги населенню для збереження, поліпшення та відновлення здоров'я; паліативної допомоги для покращення якості життя пацієнтів з важкими невиліковними хворобами та обмеженою тривалістю життя; запобігання виникненню та поширенню інфекційних хвороб.
Основною проблемою, на яку спрямована програма, є урегулювання механізму фінансування закладів охорони здоров’я міста у статусі одержувачів бюджетних коштів.
У зв’язку з набуттям чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я» в місті Черкаси розпочато процес перетворення закладів охорони здоров’я з комунальних установ на комунальні некомерційні підприємства. Комунальні некомерційні підприємства змінюють статус із розпорядників на одержувачів бюджетних коштів за відповідною програмою фінансування з місцевого бюджету (КПКВК 0712010 «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню»), яка складається із коштів медичної субвенції з державного бюджету і коштів міського бюджету. Джерелами фінансування закладів можуть бути як бюджетні кошти, так і кошти юридичних та фізичних осіб.
Автономізація закладів охорони здоров’я сприяє збільшенню господарської та фінансової автономії (самостійності) та управлінської гнучкості комунальних закладів охорони здоров’я, формуванню у них стимулів для поліпшення якості медичного обслуговування населення і водночас підвищення економічної ефективності використання активів.
Проект підготовлено департаментом охорони здоров’я та медичних послуг Черкаської міської ради.
 
 
Директор департаменту О.М.Стадник
 
вик. Галушка Г.Ю.
37-53-93
 
Додаток до проекту рішення Черкаської міської ради
«Про затвердження міської програми «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню міста Черкаси на 2019 рік»»
 
Розрахунок видатків на впровадження Медичної інформаційної системи (МІС) на вторинному рівні медичної допомоги на 2019 рік
Поточні видатки (програмне забезпечення)
заклад к-ть , од. ціна за одиницю, грн. обсяг видатків, грн. індекс інфляції потреба, грн.
лік.1 90 12 800,00  1 152 000  1,074 1 237 248 
лік.2 18 12 800,00  230 400  1,074 247 450 
лік.3 118 12 800,00  1 510 400  1,074 1 622 170 
лік.інф. 20 12 800,00  256 000  1,074 274 944 
Разом 246  3 381 811 
Поточні видатки (створення локальних мереж)
заклад к-ть , од. ціна за одиницю, грн. обсяг видатків, грн. індекс інфляції потреба, грн.
лік.1 1 54 000,00  54 000  1,074 57 996 
лік.2 1 300 000,00  300 000  1,074 322 200 
лік.3 1 300 000,00  300 000  1,074 322 200 
лік.дит. 1 14 400,00  14 400  1,074 15 466 
лік.інф. 1 85 000,00  85 000  1,074 91 290 
Разом 809 152 
Поточні видатки (принтери)
заклад к-ть , од. ціна за одиницю, грн. обсяг видатків, грн. індекс інфляції потреба, грн.
лік.1 3 4 500,00  13 500  1,074 14 499 
лік.інф. 15 3 200,00  48 000  1,074 51 552 
лік.інф. 6 4 000,00  24 000  1,074 25 776 
Разом 24  91 827 
Усього
КПКВК КЕКВ Сума, грн.
0712010. 2610 4 282 790 
 
 
 

 

ДОДАТКИ

1 1178-8-рд Зауваження.pdf Переглянути