ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1129-8-рд
УКРАЇНА
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ
вул. Байди Вишневецького, 36, м.Черкаси, 18000, тел.: (0472) 36-11-35, факс: (0472) 32-52-46
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту рішення Черкаської міської ради
«Про внесення змін до рішення Черкаської міської ради від 20.09.2016 №2-905 «Про Програму поводження з безпритульними тваринами у місті Черкаси на 2016-2020 роки»
Фінансування робіт по утриманню безпритульних тварин в комунальному притулку здійснюється у відповідності до затвердженої програми Поводження з безпритульними тваринами у місті Черкаси на 2016-2020 роки. Враховуючи те, що дана програма була розроблена у 2015-2016 роках, на сьогоднішній день виникла потреба у коригуванні напрямків та сум фінансування передбачених програмою.
Наразі здійснено коригування вартісних показників заходів Програми та пропонуємо затвердити вищевказану програму в новій редакції з врахуванням запропонованих змін. Внесенні зміни дозволять у повному обсязі врахувати потреби притулку на утримання та лікування тварин.
В. о. директора департаменту житлово-
комунального комплексу Ю.В. Панченко
Бульша М.В.
540346
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
від __________№_______
ПРОГРАМА
Поводження з безпритульними тваринами у місті Черкаси
на 2016-2020 роки
І. Обґрунтування необхідності розроблення і виконання Програми
Програма розроблена у відповідності до Конституції України, Бюджетного кодексу України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР, «Про захист тварин від жорстокого поводження» від 21.02.2006 року № 3447-IV, «Про тваринний світ» від 13.12.2001 року N 2894-III, «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25.06.1991 року N 1264-XII, «Про ветеринарну медицину» від 15.11.2001 року N 2775-III, «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.1994 року N 4004-XII, «Про захист населення від інфекційних хвороб» від 06.04.2000 року N1645-III, Правил благоустрою міста Черкаси від 11.11.2008 року №4-688.
Необхідність розроблення Програми викликана неврегульованістю питання поводження з безпритульними тваринами, постійного збільшення кількості безпритульних тварин на вулицях міста, загибелі тварин від жорстокого поводження, погіршення санітарно-епідеміологічного стану міста та поширенню інфекційних та інших хвороб серед людей, джерелом збудників яких є безпритульні тварини.
ІІ. Мета та завдання Програми
Відсутність визначених правил та методів поводження з безпритульними тваринами призводить до збільшення кількості нападів таких тварин на мешканців міста, покусів людей.
Велика кількість безпритульних тварин на території міста призводить до появи зграй, що несуть пряму загрозу жителям та гостям міста, дорожньо-транспортних пригод, сприяють розповсюдженню інфекційних хвороб серед домашніх тварин, мешканців міста, тощо.
Головними причинами поповнення популяції безпритульних тварин у місті є:
Завданням Програми є регулювання чисельності безпритульних тварин в місті Черкаси; запобігання розповсюдженню небезпечних хвороб серед безпритульних тварин; вирішення питання утримання безпритульних тварин; передача здорових, стерилізованих безпритульних собак любителям тварин, які в подальшому будуть забезпечувати догляд та утримання вищевказаних тварин.
Досягнення завдань Програми буде здійснюватися шляхом проведення наступних заходів:
ІІІ. Нинішній стан поводження з безпритульними тваринами, обґрунтування шляхів та засобів розв’язання проблеми.
Відлов та утримання безпритульних тварин в місті Черкаси в період 2010-2015 років забезпечувався комунальним підприємством «Черкаська служба чистоти» (далі – Підприємство). У розпорядженні Підприємства знаходиться облаштований притулок для утримання відловлених тварин площею 0,2 га. Будівництво притулку проведено в період 2009-2010 років за кошти місцевого бюджету.
На території притулку встановлено 84 вольєри для утримання тварин та будинок для ветеринарного огляду та лікування тварин.
Для відлову безпритульних тварин по місту постійно курсують два спеціально підготовлені екіпажі в складі водія та ловця безпритульних тварин.
За період 2012 – 2015 роки з міського бюджету на проведення робіт з відлову та утримання безпритульних тварин було витрачено 970 751,04 гривня.
Розмір фінансування по роках
За період 2012 - 2015 роки силами комунального підприємства виконано наступний обсяг робіт:
Координацію роботи по відлову безпритульних тварин здійснює Департамент ЖКК Черкаської міської ради.
Для оперативного реагування на скарги мешканців міста щодо безпритульних тварин впроваджено оперативну телефонну лінію з номером 1505. За допомогою вказаної телефонної лінії з 2012 року до роботи прийнято 1044 заявки на відлов безпритульних тварин та 134 заявки на підбір трупів тварин.
Дія Програми дозволить проводити постійні заходи по масовому відлову та стерилізації безпритульних тварин, що забезпечить стійку динаміку до зниження їхньої чисельності до рівня, допустимого для міського середовища.
Виловлені безпритульні тварини будуть проходити ідентифікацію, реєстрацію, стерилізацію та вакцинацію. Після проходження вказаних процедур тваринам буде надаватись статус «Санітарного собаки міста». В подальшому тварини, які вже не несуть небезпеки для населення міста, будуть відпущені в міське середовище з урахуванням наявної щільності тварин у конкретному районі міста.
IV. Строки та етапи реалізації заходів Програми.
Дія Програми розрахована на період 2016–2020 роки.
Сучасна практика поводження з безпритульними тваринами визначає 2 основні методи регулювання чисельності безпритульних тварин:
Застосування лише одного з вищевказаних методів повноцінно не забезпечує зменшення чисельності безпритульних тварин, тому їх застосовують в комплексі.
Відлов безпритульних тварин здійснюється уповноваженим підприємством відповідно до заявок Департаменту ЖКК, мешканців, юридичних осіб або опікунів на території яких знаходяться такі тварини.
Відлов тварин здійснюється персоналом, який має відповідну кваліфікацію, матеріально – технічне оснащення та допуск.
До роботи з вилову безпритульних тварин допускаються особи, які досягли 21-річного віку, не перебувають на обліку з приводу психічного захворювання, алкоголізму або наркоманії, не притягувалися до кримінальної, адміністративної або дисциплінарної відповідальності за жорстоке поводження з тваринами та пройшли курс спеціальної підготовки.
Вилов здійснюється виключно гуманними методами.
Вилову підлягають всі, без винятку, безпритульні тварини.
Не підлягають вилову тварини, які раніше були простерилізовані, візуально ідентифіковані та тавровані (крім випадків виникнення або загрози виникнення конфліктних або небезпечних ситуацій).
Вилов безпритульних тварин може проводитися із застосуванням сітки, сачка чи інших незаборонених пристроїв, які не несуть загрози тваринам.
Контроль за поводженням з безпритульними тваринами під час їх вилову можуть здійснювати представники зацікавлених громадських організацій.
Час між виловом і транспортуванням тварин до притулку не повинен перевищувати 3-х годин.
При відлові безпритульних тварин застосовують наступні методи відлову:
Медикаментозний – введення в організм тварини спеціальних лікарських засобів (снодійні, транквілізатори), що забезпечують знерухомлення тварини. Для цієї мети використовують приманки, шприцемети, тощо.
Механічний – вилов тварин за допомогою спеціальних засобів відлову (петлі, сачки, сітки, жорсткі нашийники) або руками, що захищені за допомогою спецодягу (тварин, які визнані потенційно безпечними).
Комбінований – з застосуванням медикаментозного та механічного способів вилову.
Виловлені тварини перевозяться до місця їх подальшого утримання в спеціально обладнаних автомобілях.
Транспортування виловлених тварин здійснюється спеціально-обладнаними автомобілями. При завантаженні, транспортуванні та вивантаженні тварин повинні використовуватися пристрої і прийоми, що запобігають травмам, каліцтву або загибелі тварини.
Спецавтомобіль для транспортування безпритульних тварин повинен відповідати наступним вимогам:
За необхідності, тварина, що перевозиться в автомобілі, повинна бути забезпечена питною водою.
Евтаназія тварин в спецавтомобілі не допускається.
Щодня, кузов спецавтомобіля, а також устаткування і переносні клітки, миються та дезінфікуються.
Власники об’єктів, що будуються, а також інші юридичні чи фізичні особи, не повинні допускати постійного знаходження безпритульних тварин на їх території та зобов’язані повідомляти про наявність таких тварин оперативну службу міста за телефоном 1505.
Трупи тварин повинні захоронюватись в спеціально обладнаній біотермічній ямі Беккарі чи проходити процес кремації.
Інформація про безпритульних тварин, що потрапили до притулку, вносяться до єдиного реєстру виловлених тварин (журнал обліку, індивідуальна картка тварини).
До журналу та картки обліку вносяться наступні дані:
Кожна відловлена тварина, після проходження нею обов’язкових ветеринарних процедур, маркується — на внутрішній поверхні вуха (або в іншому місці, що дозволить безперешкодно зчитувати код, наприклад, на внутрішній поверхні стегна) наноситься індивідуальний код (набір символів – цифр та/або літер), який відображається в картці та журналі обліку. Такий код дозволяє точно встановити дату відлову, стерилізації, щеплення від сказу, прилаштування, повернення тварини на місце та інші важливі відомості щодо тварини.
Наявність маркування унеможливлює повторну відправку тварини на операцію із стерилізації, якщо з якоїсь причини вона знову опиниться у притулку.
Всі виловлені тварини, що потрапляють до притулку підлягають карантинуванню протягом 10 днів на спеціальному карантинному майданчику.
Під час карантинування, тварини утримуються індивідуально в спеціально обладнаних вольєрах із забезпеченням повної ізоляції.
Під час карантинування тварини отримують харчування та інші послуги у відповідності до вимог чинного законодавства.
В залежності від обставин відлову та індивідуальних особливостей, всі тварини поділяються на категорії:
Виловлені тварини, що відносяться до І та ІІ категорії відбувають карантинний термін утримання на притулку протягом 10 діб.
Тваринам ІІ категорії (відповідного віку) проводиться стерилізація та вакцинація та в подальшому такі тварини готуються до прилаштування.
У разі відсутності проблем зі здоров`ям І категорія тварин підлягає стерилізації (хірургічне втручання із видалення органів репродуктивної системи).
На 12-14 день після проведення стерилізації тварині знімають шви та проводиться щеплення від інфекційних захворювань. Після внесення відповідного запису до реєстраційної картки та журналу обліку тварина може бути повернена на місце вилову для подальшого проживання.
Стерилізована та вакцинована тварина не залишає небажаного потомства, не дозволяє займати територію свого проживання іншим тваринам та є безпечною з епідеміологічної точки зору.
У разі наявності у тварини небезпечної хвороби чи агресивності тварини використовуються методи евтаназії.
При умертвінні тварин необхідно зважати на те, що умертвіння проводиться методами, що виключають передсмертні страждання тварин. Забороняється застосовувати негуманні методи умертвіння тварин, що призводить до загибелі від задушшя, електричного струму, больових ін’єкцій, отруєння, застосування курареподібних препаратів, перегріву та інших больових методів.
Евтаназія безпритульної тварини проводиться виключно у разі травми або хвороби, що не сумісні з життям та у разі агресивності, що не підлягає корекції.
Одним з пріоритетних напрямів роботи з безпритульними тваринами є їх прилаштування.
Методи прилаштування:
V. Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання комплексу вище перелічених заходів у сфері поводженням з безпритульними тваринами дозволить:
VI. Обсяги та джерела фінансування Програми.
Джерелом фінансування заходів, передбачених цією Програмою, можуть бути надходження загального та спеціального фондів міського бюджету, кошти Державного бюджету України, інших місцевих бюджетів у вигляді цільових та інших трансфертів, власні кошти підприємства, що забезпечує виконання робіт та заходів з утримання. Крім того, фінансовим ресурсом реалізації заходів по Програмі можуть бути інвестиційні ресурси – добровільні внески підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, в тому числі шляхом створення відповідних цільових фондів, а також інші джерела, що не заборонені нормами чинних нормативно-правових актів.
Фінансування Програми проводиться в межах асигнувань, затверджених рішенням про міський бюджет на відповідний рік, по загальному та спеціальному фондах і може здійснюватись в межах діючого бюджетного законодавства по кодах тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів або по кодах програмної класифікації видатків та кредитування міського бюджету, при застосуванні програмно-цільового методу, відповідно до наказу Міністерства фінансів України «Про деякі питання запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів» від 26.08.2014 № 836 (зі змінами).
Головним розпорядником коштів з виконання заходів Програми визначити департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради та інші структурні підрозділи Черкаської міської ради, визначені рішенням міської ради про міський бюджет на відповідний рік.
На всіх стадіях бюджетного процесу його учасники в межах своїх повноважень здійснюють оцінку ефективності бюджетної програми, що передбачає заходи з моніторингу, аналізу та контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів. Оцінка ефективності бюджетної програми здійснюється на підставі аналізу результативних показників бюджетної програми, а також іншої інформації, що міститься в бюджетних запитах, кошторисах, паспортах бюджетних програм, звітах про виконання кошторисів та звітах про виконання паспортів бюджетних програм.
Крім того, департамент житлово-комунального комплексу щороку не пізніше 1 лютого подає звіт про стан виконання програми за попередній рік, що публікується на сайті Черкаської міської ради.
VII. Механізм реалізації Програми та контроль за її виконанням.
Координація та контроль за реалізацією заходів, передбачених Програмою, покладається на департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради та комунальне підприємство «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради.
Узагальнену інформацію про хід виконання заходів Програми департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради щорічно до 20 лютого впродовж 2017-2021 років подає Черкаській міській раді.
Проект рішення | ||||||||
№ 1129-8-рд | ||||||||
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА | ||||||||
< | ||||||||
Про внесення змін до рішення Черкаської міської ради від 20.09.2016 №2-905 «Про Програму поводження з безпритульними тваринами у місті Черкаси на 2016-2020 роки» |
||||||||
> | ||||||||
Відповіднопункту 22 частини 1статті 26, пункту 1 частини «а» статті 27, пункту 1 частини 2 статті 52 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про захист тварин від жорстокого поводження» від 21.02.2006 року № 3447-IV, «Про тваринний світ» від 13.12.2001 року №2894-III, «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25.06.1991 року №1264-XII, «Про ветеринарну медицину» від 15.11.2001 року №2775-III, «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.1994 року №4004-XII, «Про захист населення від інфекційних хвороб» від 06.04.2000 року №1645-III, Черкаська міська рада ВИРІШИЛА: 1. Внести зміни до рішення Черкаської міської ради від 20.09.2016 № 2-905 «Про Програму поводження з безпритульними тваринами у місті Черкаси на 2016-2020 роки» та викласти програму в новій редакції (додається). 2. Контроль за виконанням рішення покласти на в.о. директора департаменту житлово-комунального комплексу Панченка Ю.В. та постійну комісію міської ради з питань житлово-комунального господарства, промисловості, транспорту, зв’язку, підприємництва, екології та охорони навколишнього середовища (Кіта І.М.). |
||||||||
Міський голова | А.В.Бондаренко |
УКРАЇНА
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА
ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ
вул. Байди Вишневецького, 36, м.Черкаси, 18000, тел.: (0472) 36-11-35, факс: (0472) 32-52-46
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту рішення Черкаської міської ради
«Про внесення змін до рішення Черкаської міської ради від 20.09.2016 №2-905 «Про Програму поводження з безпритульними тваринами у місті Черкаси на 2016-2020 роки»
Фінансування робіт по утриманню безпритульних тварин в комунальному притулку здійснюється у відповідності до затвердженої програми Поводження з безпритульними тваринами у місті Черкаси на 2016-2020 роки. Враховуючи те, що дана програма була розроблена у 2015-2016 роках, на сьогоднішній день виникла потреба у коригуванні напрямків та сум фінансування передбачених програмою.
Наразі здійснено коригування вартісних показників заходів Програми та пропонуємо затвердити вищевказану програму в новій редакції з врахуванням запропонованих змін. Внесенні зміни дозволять у повному обсязі врахувати потреби притулку на утримання та лікування тварин.
В. о. директора департаменту житлово-
комунального комплексу Ю.В. Панченко
Бульша М.В.
540346
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення міської ради
від __________№_______
ПРОГРАМА
Поводження з безпритульними тваринами у місті Черкаси
на 2016-2020 роки
І. Обґрунтування необхідності розроблення і виконання Програми
Програма розроблена у відповідності до Конституції України, Бюджетного кодексу України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР, «Про захист тварин від жорстокого поводження» від 21.02.2006 року № 3447-IV, «Про тваринний світ» від 13.12.2001 року N 2894-III, «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25.06.1991 року N 1264-XII, «Про ветеринарну медицину» від 15.11.2001 року N 2775-III, «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.1994 року N 4004-XII, «Про захист населення від інфекційних хвороб» від 06.04.2000 року N1645-III, Правил благоустрою міста Черкаси від 11.11.2008 року №4-688.
Необхідність розроблення Програми викликана неврегульованістю питання поводження з безпритульними тваринами, постійного збільшення кількості безпритульних тварин на вулицях міста, загибелі тварин від жорстокого поводження, погіршення санітарно-епідеміологічного стану міста та поширенню інфекційних та інших хвороб серед людей, джерелом збудників яких є безпритульні тварини.
ІІ. Мета та завдання Програми
Відсутність визначених правил та методів поводження з безпритульними тваринами призводить до збільшення кількості нападів таких тварин на мешканців міста, покусів людей.
Велика кількість безпритульних тварин на території міста призводить до появи зграй, що несуть пряму загрозу жителям та гостям міста, дорожньо-транспортних пригод, сприяють розповсюдженню інфекційних хвороб серед домашніх тварин, мешканців міста, тощо.
Головними причинами поповнення популяції безпритульних тварин у місті є:
- безвідповідальне ставлення мешканців міста до власних тварин (тварини виявляються викинутими, кинутими в місцях продажу);
- неконтрольоване розмноження безпритульних тварин;
- міграція безпритульних тварин до міста з приміських територій.
Завданням Програми є регулювання чисельності безпритульних тварин в місті Черкаси; запобігання розповсюдженню небезпечних хвороб серед безпритульних тварин; вирішення питання утримання безпритульних тварин; передача здорових, стерилізованих безпритульних собак любителям тварин, які в подальшому будуть забезпечувати догляд та утримання вищевказаних тварин.
Досягнення завдань Програми буде здійснюватися шляхом проведення наступних заходів:
- Проведення вилову безпритульних тварин;
- Проведення стерилізації безпритульних тварин;
- Проведення щеплення (у тому числі від сказу) і лікування безпритульних тварин;
- Створення інформаційної бази обліку тварин;
- Проведення роз’яснювальної та агітаційної роботи серед власників тварин про необхідність стерилізації домашніх тварин;
- Ведення моніторингу ситуації у сфері безконтрольного розмноження непродуктивних тварин;
- Недопущення вилову тварин шляхом отруєння та відстрілу;
- Здійснення інформаційно-просвітницької роботи серед населення щодо необхідності дотримання Правил утримання і поводження з домашніми тваринами.
ІІІ. Нинішній стан поводження з безпритульними тваринами, обґрунтування шляхів та засобів розв’язання проблеми.
Відлов та утримання безпритульних тварин в місті Черкаси в період 2010-2015 років забезпечувався комунальним підприємством «Черкаська служба чистоти» (далі – Підприємство). У розпорядженні Підприємства знаходиться облаштований притулок для утримання відловлених тварин площею 0,2 га. Будівництво притулку проведено в період 2009-2010 років за кошти місцевого бюджету.
На території притулку встановлено 84 вольєри для утримання тварин та будинок для ветеринарного огляду та лікування тварин.
Для відлову безпритульних тварин по місту постійно курсують два спеціально підготовлені екіпажі в складі водія та ловця безпритульних тварин.
За період 2012 – 2015 роки з міського бюджету на проведення робіт з відлову та утримання безпритульних тварин було витрачено 970 751,04 гривня.
Розмір фінансування по роках
№, з/п |
Період фінансування | Сума, грн. | |
Нараховано | Сплачено | ||
1. | 2012 рік | 340 267,62 | 151 655,14 |
2. | 2013 рік | 331 114,94 | 409 974,42 |
3. | 2014 рік | 249 552,72 | 275 861,88 |
4. | 2015 рік | 49 815,76 | 133 259,60 |
5. | Всього | 970 751,04 | 970 751,04 |
За період 2012 - 2015 роки силами комунального підприємства виконано наступний обсяг робіт:
№, з/п |
Найменування робіт | Період | |||
2012 рік | 2013 рік | 2014 рік | 2015 рік | ||
1. | Відлов тварин | 2121 | 2048 | 1211 | 938 |
2. | Підбір трупів собак | 395 | 405 | 389 | 165 |
3. | Підбір трупів котів | 384 | 430 | 463 | 336 |
4. | Прилаштовано тварин | - | 408 | 336 | 248 |
5. | Середньомісячна кількість собак, що утримувались на притулку | 430 | 350 | 240 | 300 |
Координацію роботи по відлову безпритульних тварин здійснює Департамент ЖКК Черкаської міської ради.
Для оперативного реагування на скарги мешканців міста щодо безпритульних тварин впроваджено оперативну телефонну лінію з номером 1505. За допомогою вказаної телефонної лінії з 2012 року до роботи прийнято 1044 заявки на відлов безпритульних тварин та 134 заявки на підбір трупів тварин.
Дія Програми дозволить проводити постійні заходи по масовому відлову та стерилізації безпритульних тварин, що забезпечить стійку динаміку до зниження їхньої чисельності до рівня, допустимого для міського середовища.
Виловлені безпритульні тварини будуть проходити ідентифікацію, реєстрацію, стерилізацію та вакцинацію. Після проходження вказаних процедур тваринам буде надаватись статус «Санітарного собаки міста». В подальшому тварини, які вже не несуть небезпеки для населення міста, будуть відпущені в міське середовище з урахуванням наявної щільності тварин у конкретному районі міста.
IV. Строки та етапи реалізації заходів Програми.
Дія Програми розрахована на період 2016–2020 роки.
Сучасна практика поводження з безпритульними тваринами визначає 2 основні методи регулювання чисельності безпритульних тварин:
- Метод ВСП (відлов-стерилізація-повернення), згідно з яким всі виловлені безпритульні тварини, які визнані безпечними, підлягають стерилізації, вакцинації від інфекційних захворювань та поверненню на місце свого вилову.
- Метод відлову та утримання. Передбачає відлов безпритульних тварин з подальшим постійним утриманням їх на території притулку. Рішення про постійне утримання або присипляння тварини приймається комісією, яка сформована з членів Департаменту ЖКК, представників підприємства надавача послуг, представників громадських організацій та уповноваженого ветлікаря.
Застосування лише одного з вищевказаних методів повноцінно не забезпечує зменшення чисельності безпритульних тварин, тому їх застосовують в комплексі.
Відлов безпритульних тварин здійснюється уповноваженим підприємством відповідно до заявок Департаменту ЖКК, мешканців, юридичних осіб або опікунів на території яких знаходяться такі тварини.
Відлов тварин здійснюється персоналом, який має відповідну кваліфікацію, матеріально – технічне оснащення та допуск.
До роботи з вилову безпритульних тварин допускаються особи, які досягли 21-річного віку, не перебувають на обліку з приводу психічного захворювання, алкоголізму або наркоманії, не притягувалися до кримінальної, адміністративної або дисциплінарної відповідальності за жорстоке поводження з тваринами та пройшли курс спеціальної підготовки.
Вилов здійснюється виключно гуманними методами.
Вилову підлягають всі, без винятку, безпритульні тварини.
Не підлягають вилову тварини, які раніше були простерилізовані, візуально ідентифіковані та тавровані (крім випадків виникнення або загрози виникнення конфліктних або небезпечних ситуацій).
Вилов безпритульних тварин може проводитися із застосуванням сітки, сачка чи інших незаборонених пристроїв, які не несуть загрози тваринам.
Контроль за поводженням з безпритульними тваринами під час їх вилову можуть здійснювати представники зацікавлених громадських організацій.
Час між виловом і транспортуванням тварин до притулку не повинен перевищувати 3-х годин.
При відлові безпритульних тварин застосовують наступні методи відлову:
Медикаментозний – введення в організм тварини спеціальних лікарських засобів (снодійні, транквілізатори), що забезпечують знерухомлення тварини. Для цієї мети використовують приманки, шприцемети, тощо.
Механічний – вилов тварин за допомогою спеціальних засобів відлову (петлі, сачки, сітки, жорсткі нашийники) або руками, що захищені за допомогою спецодягу (тварин, які визнані потенційно безпечними).
Комбінований – з застосуванням медикаментозного та механічного способів вилову.
Виловлені тварини перевозяться до місця їх подальшого утримання в спеціально обладнаних автомобілях.
Транспортування виловлених тварин здійснюється спеціально-обладнаними автомобілями. При завантаженні, транспортуванні та вивантаженні тварин повинні використовуватися пристрої і прийоми, що запобігають травмам, каліцтву або загибелі тварини.
Спецавтомобіль для транспортування безпритульних тварин повинен відповідати наступним вимогам:
- Бути технічно справним;
- Бути укомплектованим набором переносних кліток для тварин;
- Підлога автомобіля має бути обладнана таким чином, аби на ній могли вільно переміщуватися для завантаження та розвантаження мобільні міцні клітки. Клітки мають бути добре закріплені, аби не хитатися під час руху автомобіля, та відповідати вимогам стандартів та іншої технічної документації;
- Бути обладнаним природною вентиляцією та безпечним для тварин;
- На кузові автомобіля містити маркування з назвою і телефонним номером організації, що проводить вилов тварин;
- Мати набір ветеринарних засобів для надання екстреної ветеринарної допомоги, затверджений ветлікарем;
- Бути укомплектованим набором необхідного спецобладнання для безпечного поводження з тваринами.
За необхідності, тварина, що перевозиться в автомобілі, повинна бути забезпечена питною водою.
Евтаназія тварин в спецавтомобілі не допускається.
Щодня, кузов спецавтомобіля, а також устаткування і переносні клітки, миються та дезінфікуються.
Власники об’єктів, що будуються, а також інші юридичні чи фізичні особи, не повинні допускати постійного знаходження безпритульних тварин на їх території та зобов’язані повідомляти про наявність таких тварин оперативну службу міста за телефоном 1505.
Трупи тварин повинні захоронюватись в спеціально обладнаній біотермічній ямі Беккарі чи проходити процес кремації.
Інформація про безпритульних тварин, що потрапили до притулку, вносяться до єдиного реєстру виловлених тварин (журнал обліку, індивідуальна картка тварини).
До журналу та картки обліку вносяться наступні дані:
- дата відлову;
- місце відлову;
- стать, розмір, вік на момент відлову, структура та забарвлення шерсті;
- індивідуальний унікальний код тварини;
- дата стерилізації;
- дата вакцинації;
- дата повернення на місце вилову;
- дата прилаштування тварини;
- інформація щодо фізичної та/або юридичної особи, яка забирає тварину з притулку до себе;
- інші важливі відомості (особливості поведінки, особливі прикмети, наявність фізичних вад тощо).
Кожна відловлена тварина, після проходження нею обов’язкових ветеринарних процедур, маркується — на внутрішній поверхні вуха (або в іншому місці, що дозволить безперешкодно зчитувати код, наприклад, на внутрішній поверхні стегна) наноситься індивідуальний код (набір символів – цифр та/або літер), який відображається в картці та журналі обліку. Такий код дозволяє точно встановити дату відлову, стерилізації, щеплення від сказу, прилаштування, повернення тварини на місце та інші важливі відомості щодо тварини.
Наявність маркування унеможливлює повторну відправку тварини на операцію із стерилізації, якщо з якоїсь причини вона знову опиниться у притулку.
Всі виловлені тварини, що потрапляють до притулку підлягають карантинуванню протягом 10 днів на спеціальному карантинному майданчику.
Під час карантинування, тварини утримуються індивідуально в спеціально обладнаних вольєрах із забезпеченням повної ізоляції.
Під час карантинування тварини отримують харчування та інші послуги у відповідності до вимог чинного законодавства.
В залежності від обставин відлову та індивідуальних особливостей, всі тварини поділяються на категорії:
- І категорія — тварини, що після стерилізації та вакцинації можуть бути повернені на місце вилову (головна умова — відсутність загрози для людей та інших факторів, що можуть спричиняти проблеми на місці);
- ІІ Категорія — тварини, що повинні залишатися в притулку до прилаштування (великого розміру, з яскраво вираженими охоронними якостями, ті що виловлені у місцях, де перебування тварин не допускається — територія дошкільних або навчальних закладів, медичних установ тощо).
- ІІІ Категорія — тварини, що мають бути приспані (встановлюється комісією з застосуванням гуманних методів присиплення).
Виловлені тварини, що відносяться до І та ІІ категорії відбувають карантинний термін утримання на притулку протягом 10 діб.
Тваринам ІІ категорії (відповідного віку) проводиться стерилізація та вакцинація та в подальшому такі тварини готуються до прилаштування.
У разі відсутності проблем зі здоров`ям І категорія тварин підлягає стерилізації (хірургічне втручання із видалення органів репродуктивної системи).
На 12-14 день після проведення стерилізації тварині знімають шви та проводиться щеплення від інфекційних захворювань. Після внесення відповідного запису до реєстраційної картки та журналу обліку тварина може бути повернена на місце вилову для подальшого проживання.
Стерилізована та вакцинована тварина не залишає небажаного потомства, не дозволяє займати територію свого проживання іншим тваринам та є безпечною з епідеміологічної точки зору.
У разі наявності у тварини небезпечної хвороби чи агресивності тварини використовуються методи евтаназії.
При умертвінні тварин необхідно зважати на те, що умертвіння проводиться методами, що виключають передсмертні страждання тварин. Забороняється застосовувати негуманні методи умертвіння тварин, що призводить до загибелі від задушшя, електричного струму, больових ін’єкцій, отруєння, застосування курареподібних препаратів, перегріву та інших больових методів.
Евтаназія безпритульної тварини проводиться виключно у разі травми або хвороби, що не сумісні з життям та у разі агресивності, що не підлягає корекції.
Одним з пріоритетних напрямів роботи з безпритульними тваринами є їх прилаштування.
Методи прилаштування:
- Оголошення на ТВ;
- Оголошення на сайті міської ради;
- Оголошення в друкованих засобах інформації;
- Оголошення в соціальних мережах.
V. Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання комплексу вище перелічених заходів у сфері поводженням з безпритульними тваринами дозволить:
- зменшити потенційну кількість безпритульних тварин;
- зменшити кількість укусів людей;
- зменшити рівень забруднення території міста відходами життєдіяльності тварин;
- поліпшити епізоотичний, санітарно-епідемічний, екологічний та санітарний стан області;
- зберегти здоров’я населення, зменшити рівень захворювання населення хворобами, спільними для людей і тварин;
- сформувати сучасне гуманне ставлення до тварин, які проживають поруч з людиною;
- сприяти свідомому ставленню громадян до існуючих проблем у сфері утримання та поводження з домашніми та іншими тваринами;
- запровадити міжнародний позитивний досвід у вирішенні питань поводження з домашніми та іншими тваринами;
- сформувати у підростаючого покоління етичне ставлення до тварин;
- керувати роботою відповідних служб та підприємств з питань вилову та утримання безпритульних тварин.
VI. Обсяги та джерела фінансування Програми.
Джерелом фінансування заходів, передбачених цією Програмою, можуть бути надходження загального та спеціального фондів міського бюджету, кошти Державного бюджету України, інших місцевих бюджетів у вигляді цільових та інших трансфертів, власні кошти підприємства, що забезпечує виконання робіт та заходів з утримання. Крім того, фінансовим ресурсом реалізації заходів по Програмі можуть бути інвестиційні ресурси – добровільні внески підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, в тому числі шляхом створення відповідних цільових фондів, а також інші джерела, що не заборонені нормами чинних нормативно-правових актів.
Фінансування Програми проводиться в межах асигнувань, затверджених рішенням про міський бюджет на відповідний рік, по загальному та спеціальному фондах і може здійснюватись в межах діючого бюджетного законодавства по кодах тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів або по кодах програмної класифікації видатків та кредитування міського бюджету, при застосуванні програмно-цільового методу, відповідно до наказу Міністерства фінансів України «Про деякі питання запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів» від 26.08.2014 № 836 (зі змінами).
Головним розпорядником коштів з виконання заходів Програми визначити департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради та інші структурні підрозділи Черкаської міської ради, визначені рішенням міської ради про міський бюджет на відповідний рік.
На всіх стадіях бюджетного процесу його учасники в межах своїх повноважень здійснюють оцінку ефективності бюджетної програми, що передбачає заходи з моніторингу, аналізу та контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів. Оцінка ефективності бюджетної програми здійснюється на підставі аналізу результативних показників бюджетної програми, а також іншої інформації, що міститься в бюджетних запитах, кошторисах, паспортах бюджетних програм, звітах про виконання кошторисів та звітах про виконання паспортів бюджетних програм.
Крім того, департамент житлово-комунального комплексу щороку не пізніше 1 лютого подає звіт про стан виконання програми за попередній рік, що публікується на сайті Черкаської міської ради.
VII. Механізм реалізації Програми та контроль за її виконанням.
Координація та контроль за реалізацією заходів, передбачених Програмою, покладається на департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради та комунальне підприємство «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради.
Узагальнену інформацію про хід виконання заходів Програми департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради щорічно до 20 лютого впродовж 2017-2021 років подає Черкаській міській раді.