ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1121-8-рд

 
 
              Проект рішення
            1121-8-рд
    ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА    
               
                 
Про громадську експертизу діяльності Черкаської міської ради та її виконавчих органів          
               
                 
Відповідно до пункта 3 Порядку сприяння проведенню громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №976 від 05.11.2008 року (зі змінами), з метою підвищення ефективності управлінських рішень та діяльності Черкаської міської ради, її виконавчого комітету та виконавчих органів, Черкаська міська рада
 
ВИРІШИЛА:
  1. Затвердити Порядок проведення громадської експертизи діяльності Черкаської міської ради та її виконавчих органів, що додається.
  2. Доповнити Статут територіальної громади міста Черкаси, затверджений рішенням Черкаської міської ради від 12.12.2017 № 2-2824 новою статтею такого змісту:
«Стаття 75.  Громадська експертиза діяльності Черкаської міської ради та її виконавчих органів, є однією з форм участі членів територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування, яка передбачає проведення інститутами громадянського суспільства оцінки діяльності Черкаської міської ради, її виконавчого комітету та виконавчих органів, ефективності прийняття і виконання такими органами та посадовими особами рішень, підготовку пропозицій щодо розв’язання суспільно значущих проблем місцевого значення для їх врахування Черкаською міською радою, її виконавчим комітетом та виконавчими органами, у своїй роботі.».
3.  Контроль за виконанням рішення покласти на міського голову Бондаренка А.В.
                 
 
 
               
Міський голова         А.В. Бондаренко

 

 
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту рішення Черкаської міської ради
«Про громадську експертизу діяльності Черкаської міської ради
та її виконавчих органів»
 
 Розбудова демократичної держави неможлива без наявності відповідних механізмів участі громадськості в державному та муніципальному управлінні та громадського контролю за діяльністю органів влади. Громадський контроль потрібен перш за все самій публічній владі, щоб підвищити ефективність своєї діяльності, забезпечити узгодження своїх дій із суспільними потребами та інтересами, які виражаються населенням як безпосередньо, так і через інститути громадянського суспільства. З часу прийняття Постанови Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2008 р. № 976 «Про затвердження Порядку сприяння проведенню громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади» в Україні з’явилася одна із важливих складових механізму громадського контролю за діяльність органів влади – громадська експертиза. Громадська експертиза діяльності органів влади є унікальним інструментом, разом з тим значний потенціал громадської експертизи щодо демократизації і покращення системи державного та муніципального управління, удосконалення діяльності, поліпшення нормативно-правових актів, підвищення рівня відкритості та прозорості діяльності, зокрема Черкаської міської ради, її виконавчого комітету та органів влади до цього часу залишається невикористаним.
Прийняття пропонованого проекту рішення усуне цю прогалину та дозволить налагодити партнерські взаємини, підвищить ефективність управлінських рішень та діяльність Черкаської міської ради з розв’язання суспільно значущих проблем, створить передумови для уникнення конфліктів, сприятиме підвищенню іміджу органів влади міста Черкаси.
 
 
Депутат Черкаської міської ради                                                  М. В. Фомич
 
 
 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Черкаської міської ради
від ____________  №________
 
 
ПОРЯДОК 
проведення громадської експертизи діяльності Черкаської міської ради та її виконавчих органів
 
1. Громадська експертиза діяльності Черкаської міської ради та її виконавчих органів (далі – громадська експертиза), є однією з форм участі членів територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування, яка передбачає проведення інститутами громадянського суспільства оцінки діяльності Черкаської міської ради, її виконавчого комітету та виконавчих органів, ефективності прийняття і виконання такими органами та посадовими особами рішень, підготовку пропозицій щодо розв’язання суспільно значущих проблем місцевого значення для їх врахування Черкаською міською радою, її виконавчим комітетом та виконавчими органами, у своїй роботі.
2. У цьому Положенні під інститутами громадянського суспільства слід розуміти громадські об'єднання, професійні спілки та їх об'єднання, творчі спілки, організації роботодавців та їх об'єднання, благодійні і релігійні організації, органи самоорганізації населення, дорадчо-консультативні органи міської ради, засоби масової інформації та інші непідприємницькі товариства і установи, легалізовані відповідно до законодавства (далі – ІГС).
3. Черкаська міська рада, її виконавчий комітет та виконавчі органи, сприяють ІГС у проведенні громадської експертизи.
4. Передумовою для початку проведення громадської експертизи є надходження до виконавчого комітету Черкаської міської ради письмового запиту від ІГС із зазначенням:
4.1. Найменування ІГС, відомостей про легалізацію, місцезнаходження та електронної адреси (за наявності).
4.2. Предмета і мети громадської експертизи, що відповідає напряму діяльності відповідного ІГС.
4.3. Переліку документів та інших матеріалів, необхідних для проведення громадської експертизи (далі – матеріали).
4.4. Адреси, за якою надсилається відповідь на запит, або прізвища, ім’я та по батькові особи, уповноваженої одержати таку відповідь, її контактного телефону і електронної адреси (за наявності).
5. День надходження запиту є датою початку проведення громадської експертизи.
6. Черкаський міський голова або його заступник після надходження від ІГС письмового запиту щодо проведення громадської експертизи видає у тижневий строк розпорядження про проведення такої експертизи і заходів, пов’язаних з підготовкою матеріалів, із зазначенням відповідального виконавчого органу Черкаської міської ради, прізвища, ім’я, по батькові та посади особи (осіб), відповідальної (відповідальних) за забезпечення взаємодії з ІГС, зміст якого доводить до відома ІГС, що ініціює проведення громадської експертизи, протягом трьох робочих днів з моменту його видання.
7. Відповідальний виконавчий орган Черкаської міської ради на виконання розпорядження міського голови про проведення громадської експертизи:
7.1. Утворює у разі потреби робочу групу для підготовки матеріалів із залученням представників ІГС, що ініціює проведення громадської експертизи протягом п’яти робочих днів з моменту видання розпорядження.
 7.2. Розміщує протягом трьох робочих днів інформацію про надходження запиту щодо проведення громадської експертизи, текст розпорядження та заходи, здійснені відповідальним виконавчим органом Черкаської міської ради з метою сприяння її проведенню, на офіційному веб-сайті Черкаської міської ради.
 7.3. Подає ІГС запитувані матеріали або завірені в установленому порядку копії чи надсилає їх в електронній формі протягом п’яти робочих днів з моменту видання розпорядження про проведення громадської експертизи. У разі коли запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк надання матеріалів може бути продовженою до 20 робочих днів.
8. У проведенні громадської експертизи може бути відмовлено у разі, коли її предмет та мета суперечать законодавству, виходять за межі компетенції Черкаської міської ради та її виконавчих органів або коли запит щодо проведення громадської експертизи не відповідає вимогам п.4. В такому разі відповідний виконавчий орган Черкаської міської ради у тижневий строк після надходження запиту повідомляє ІГС про відмову у проведенні громадської експертизи з чітким обґрунтуванням і зазначенням підстав для відмови.
9. Депутати, посадові та службові особи виконавчого комітету та виконавчих органів Черкаської міської ради не повинні перешкоджати проведенню громадської експертизи та втручатися в діяльність ІГС, пов’язану з її проведенням.
10. Не допускається проведення громадської експертизи, якщо депутати, посадові та службові особи виконавчого комітету та виконавчих органів Черкаської міської ради чи їх близькі родичі є засновниками або входять до керівних органів відповідного ІГС.
11. Експертні пропозиції, підготовлені за результатами громадської експертизи (далі – експертні пропозиції) інститутом громадянського суспільства (далі – ініціатор громадської експертизи), подаються до виконавчого комітету Черкаської міської ради у письмовій та електронній формі із зазначенням:
11.1. Інформації про ініціатора громадської експертизи; предмета і мети громадської експертизи; відомостей про експертів, які проводили експертизу.
11.2. Обґрунтованої оцінки діяльності Черкаської міської ради, її виконавчого комітету та виконавчих органів та ефективності прийняття і виконання ним рішень, програм, реалізації владних повноважень.
11.3. Пропозицій щодо розв'язання суспільно значущих проблем та підвищення ефективності діяльності Черкаської міської ради, її виконавчого комітету та виконавчих органів.
12. У разі утворення робочої групи з підготовки матеріалів для проведення громадської експертизи в експертних пропозиціях зазначаються відомості про проведені засідання такої робочої групи.
13. Експертні пропозиції повинні стосуватися повноважень Черкаської міської ради, її виконавчого комітету та виконавчих органів та містити чіткі рекомендації і заходи з їх впровадження.
14. У разі коли ініціатор громадської експертизи не подав експертні пропозиції у тримісячний строк від початку проведення громадської експертизи, експертиза вважається такою, що не відбулася.
15. Експертні пропозиції беруться до уваги Черкаською міською радою, її виконавчим комітетом та виконавчими органами під час підготовки місцевих програм, формування міського бюджету, вирішення питань поточної діяльності та носять рекомендаційний характер.
16. Відповідальний виконавчий орган Черкаської міської ради після надходження експертних пропозицій:
16.1. Розміщує їх протягом двох робочих днів на офіційному веб-сайті Черкаської міської ради.
16.2. Розглядає їх за участю представників ініціатора громадської експертизи, у двотижневий строк.
 16.3. Розробляє і затверджує за результатами розгляду експертних пропозицій заходи, спрямовані на їх реалізацію, у двотижневий строк, за формою, поданою в Додатку 1.
 16.4. Подає у десятиденний строк ініціатору громадської експертизи письмову відповідь про результати розгляду експертних пропозицій та заходи, спрямовані на їх реалізацію, з одночасним розміщенням відповідної інформації у засобах масової інформації та/або на офіційному веб-сайті Черкаської міської ради.
17. Матеріали та інформацію щодо громадської експертизи надсилати на електронну адресу департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради для їх розміщення на офіційному веб-порталі  міської ради у спеціальному розділі «Громадська участь», підрубрика «Громадська експертиза».
18. Питання щодо проведення громадської експертизи, не врегульовані цим Положенням, регулюються відповідно до вимог чинного законодавства.

 
 
Додаток 1
до Порядку проведення
громадської експертизи  діяльності
Черкаської міської ради та її виконавчих органів
 
 
 
 
 
 
 
ЗАХОДИ
спрямовані на реалізацію експертних пропозицій,
______________________________________________________
назва інституту громадянського суспільства
 
поданих у порядку проведення громадської експертизи
 
_________________________________________________
предмет експертизи
 
що проводилася з ______________________ 20___ року
по _______________________20__ рік
 
 
 

з/п
Пропозиція інституту громадянського суспільства Захід на її реалізацію виконавчим органом Відповідальний за його виконання Термін виконання
 
         
 
 
 
 
 
 
Міський голова                                                                    А. В. Бондаренко