ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 1038-8-рд
Депутат Черкаської міської ради О.Г. Згіблов
Проект рішення | ||||||||||||||||||||||||||
№1038-8-рд | ||||||||||||||||||||||||||
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА | ||||||||||||||||||||||||||
< | ||||||||||||||||||||||||||
Про скасування рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 28.07.2017 № 785 |
||||||||||||||||||||||||||
> | ||||||||||||||||||||||||||
Рішенням Черкаської міської ради від 10 серпня 2017 року № 2-2317 «Про скасування рішень виконавчого комітету Черкаської міської ради від 28 липня 2017 року № 784 та від 28 липня 2017 року № 785» було скасовано зазначені рішення виконкому. Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 17.05.2018 у справі № 712/12872/17, постанову Соснівського районного суду міста Черкаси від 05 грудня 2017 року скасовано в частині щодо задоволення позовних вимог ПП «ШОРА» про визнання рішення Черкаської міської ради від 10 серпня 2017 року № 2-2317 «Про скасування рішень виконавчого комітету Черкаської міської ради від 28 липня 2017 року № 784 та від 28 липня 2017 року № 785» в частині щодо визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 28 липня 2017 року № 784. Отже, рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 28.07.2017 № 785 «Про затвердження проекту містобудівної документації «Детальний план території набережної від вантажного порту до вул. Сержанта Жужоми в місті Черкаси» наразі є чинним. Як вбачається з постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 17.05.2018 у справі № 712/12872/17 підставами для залишення в силі рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 28.07.2017 № 785 стали наступні обставини: «з пояснення до проекту рішення міської ради «Про скасування рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 28.07.2017 № 784 та від 28.07.2017 № 785» вбачається, що підставою для винесення такого рішення, стало те, що затверджені детальні плани не відповідають вимогам Закону «Про регулювання містобудівної діяльності» та прийняті всупереч інтересам громадян. При цьому, як вищевказане пояснення до проекту рішення, так і саме оскаржуване рішення не містять обґрунтування невідповідності законодавству скасованих рішень виконавчого комітету Черкаської міської ради, а містить лише загальні фрази щодо незаконності рішень виконкому, що жодним чином не підтверджується. А також відсутні посилання про те, які частини детального плану суперечать закону. Таким чином, суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, дійшов до вірного висновку щодо відсутності у відповідача належних підставив для винесення оспорюваного рішення». З урахуванням зазначеної вище постанови суду апеляційної інстанції слід зазначити наступне. Рішенням виконавчого комітету Черкаської міської ради від 28.07.2017 № 785 «Про затвердження проекту містобудівної документації «Детальний план території набережної від вантажного порту до вул. Сержанта Жужоми в місті Черкаси» затверджено відповідний Детальний план. Відповідно до пункту 2 статті 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування забудови та іншого використання території населеного пункту. Статтею 5 цього ж Закону передбачено, що програми розвитку регіонів та населених пунктів, програми господарського, соціального та культурного розвитку повинні узгоджуватися з містобудівною документацією відповідного рівня. Вимоги містобудівної документації є обов'язковими для виконання всіма суб'єктами містобудування. Так, згідно ст. 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них. Відповідно до ст.ст. 17, 19 вищезазначеного Закону: генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції. Згідно із ДБН Б 1.1.1-1462012 «Склад та зміст детального плану території», зокрема пункту 4.1: «детальний план розробляється з метою уточнення у більш крупному масштабі положень генерального плану населеного пункту тощо». З наведеного вбачається, що детальний план у межах населеного пункту ні в якій мірі не повинен відрізнятися від генерального плану, а навпаки повинен ототожнювати його положення. Всупереч вищезазначеним нормам чинного законодавства України, детальний план території набережної від вантажного порту до вул. Сержаната Жужоми в місті Черкаси суперечить положенням Генерального плану м. Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 29.12.2011 № 3-505. Як приклад розбіжностей між положеннями генерального плану м. Черкаси та детального плану вищезазначеної території від вантажного порту до вул. Сержаната Жужоми.
Відповідно до частини дев'ятої статті 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п'ять років. Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту. Таким чином затверджений детальний план вимогам Закону не відповідає, а тому рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради підлягає скасуванню. Пункт 15 частини 1 статті 26, частина 9 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» надає право міським радам скасовувати рішення виконавчого комітету з питань, віднесених до власної компетенції виконавчих органів рад, якщо вони суперечать Конституції та Законам України, рішенням ради. Відповідно до статті 144 Конституції України, ст. ст. 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. ст. 8, 16, 17, 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності, Черкаська міська рада ВИРІШИЛА: 1. Скасувати рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 28.07.2017 № 785 «Про затвердження проекту містобудівної документації «Детальний план території набережної від вантажного порту до вул. Сержанта Жужоми в місті Черкаси». 2. Контроль за виконанням рішення покласти на міського голову Бондаренка А.В. та постійну комісію міської ради з питань земельних відносин, архітектури, містобудування, реклами та комунальної власності (Савенко О. С.). |
||||||||||||||||||||||||||
Міський голова | А.В. Бондаренко | |||||||||||||||||||||||||
Депутатам Черкаської міської ради Пояснення до проекту рішення міської ради «Про скасування рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 28.07.2017 № 785» Стаття 144 Конституції України передбачає, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Ознайомившись з проектом містобудівної документації (детальний план території набережної від вантажного порту до вул. Сержанта Жужоми в місті Черкаси) вбачається грубе та безпідставне порушення раніше прийнятих рішень Черкаської міської ради якими затверджено Генеральний план міста Черкаси та план зонування. Статтею 140 Конституції України визначено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування. Таким чином, дотримання вимог Конституції та Законів України є обов'язком для кожного, і в першу чергу органів місцевого самоврядування, їх порушення є прямою ознакою порушення інтересів територіальної громади. Статтею 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що детальний план території уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції. Саме уточнення генерального плану, як одне з завдань детального плану території, визначено й у ДБН Б 1.1.1-14:2012 "Склад та зміст детального плану території", пунктом 4.1. якого встановлено, що "детальний план розробляється з метою уточнення у більш крупному масштабі положень генерального плану населеного пункту тощо". Відповідно до пункту 2 статті 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування забудови та іншого використання території населеного пункту. Статтею 5 цього ж Закону передбачено, що програми розвитку регіонів та населених пунктів, програми господарського, соціального та культурного розвитку повинні узгоджуватися з містобудівною документацією відповідного рівня. Вимоги містобудівної документації є обов'язковими для виконання всіма суб'єктами містобудування. Згідно з частиною першою статті 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід'ємною частиною генерального плану. Містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням даних державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі в цифровій формі як просторово орієнтована інформація в державній системі координат на паперових і електронних носіях. Для населених пунктів з чисельністю: населення до 50 тисяч осіб генеральні плани можуть поєднуватися з детальними планами всієї території таких населених пунктів. Відповідно до частини дев'ятої статті 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п'ять років. Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту. Таким чином затверджені детальні плани вимогам Закону не відповідають, а тому рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради підлягають скасуванню. |
|||||
Депутат Черкаської міської ради О.Г. Згіблов