ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор:
Департамент архітектури та містобудування |
|
Доповідач:
Департамент архітектури та містобудування |
|
Підготував: | Департамент архітектури та містобудування |
---|---|
Галузь: | Галузева |
Статус: | Чинний |
Дата: | 19.08.2024 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 2587-9-рд
Про розгляд електронної петиції від 31.07.2024 № Че/2301-еп щодо зупинення здійснення реконструкції «Будинку з грифонами» по Замковому узвозу, 1 в м. Черкаси
|
Проект рішення | ||||||||
№ 2587-9-рд | |||||||||
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА | |||||||||
Про розгляд електронної петиції від 31.07.2024 № Че/2301-еп щодо зупинення здійснення реконструкції «Будинку з грифонами» по Замковому узвозу, 1 в м. Черкаси | |||||||||
Розглянувши електронну петицію від 31.07.2024 № Че/2301-еп (вх. № Ко-6525-2 від 01.08.2024) щодо зупинення здійснення реконструкції «Будинку з грифонами» по Замковому узвозу, 1, відповідно до ст. 23-1 Закону України «Про звернення громадян», рішення Черкаської міської ради від 28.01.2016 № 2-143 «Про електронні петиції», керуючись статтею 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Черкаська міська рада ВИРІШИЛА: 1. Електронну петицію від 31.07.2024 № Че/2301-еп (вх. № Ко-6525-2 від 01.08.2024) щодо зупинення здійснення реконструкції «Будинку з грифонами» по Замковому узвозу, 1 в м. Черкаси підтримати частково. 2. У зв’язку з суспільним резонансом, з метою забезпечення об’єктивного та законного розгляду питань, викладених в електронній петиції, доручити постійній комісії міської ради з питань земельних відносин та архітектури (Роман МОТОРНИЙ) із залученням громадськості розглянути кожен пункт електронної петиції від 31.07.2024 № Че/2301-еп та забезпечити внесення на розгляд Черкаської міської ради відповідного проєкту рішення з питання зупинення здійснення реконструкції «Будинку з грифонами» відповідно до законодавства. 3. Контроль за виконанням рішення покласти на департамент архітектури та містобудування і постійну комісію міської ради з питань земельних відносин та архітектури (Роман МОТОРНИЙ). |
|||||||||
Міський голова | Анатолій БОНДАРЕНКО |
Пояснювальна записка
до проєкту рішення
«Про розгляд електронної петиції від 31.07.2024 № Че/2301-еп щодо
зупинення здійснення реконструкції «Будинку з грифонами» по Замковому узвозу, 1 в м. Черкаси».
Від мешканців міста (підписали електронну петицію 724 з 500 необхідних) надійшла петиція щодо зупинення здійснення реконструкції «Будинку з грифонами» по Замковому узвозу, 1 в м. Черкаси.
Підготовлений проєкт рішення щодо підтримання електронної петиції частково. Для повного та всебічного розгляду справи повідомляємо наступне.
Відносини у сфері містобудівної діяльності регулюються Конституцією України, Цивільним, Господарським і Земельним кодексами України, Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», законами України «Про Генеральну схему планування території України», «Про основи містобудування», «Про архітектурну діяльність», «Про землеустрій», іншими нормативними актами.
Відповідно до ст. 25 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі Закон) режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій.
Генеральний план ― вид містобудівної документації, що регулює містобудівну діяльність в містах і інших поселеннях, визначає умови безпеки мешкання населення, забезпечення необхідних санітарно-гігієнічних та екологічних вимог, раціональне визначення меж землекористувань, зон житлової, суспільної, промислової забудови, територій, що особливо охороняються, зон різної містобудівної цінності, роміщення місць прикладення праці, ровиток інженерно-транспортної інфраструктури, впорядкування територій, збереження історико-культурної спадщини.
Затверджена міською радою містобудівна документація ― генеральний план міста Черкаси (внесення змін до генерального плану міста Черкаси (Актуалізація), затверджений рішенням Черкаської міської ради від 13.05.2021 № 5-318, Детальний план території Замкової гори та Пагорбу Слави в місті Черкаси, затверджений рішенням Черкаської міської ради від 28.04.2015 № 2-1196, оприлюднювались та підлягали громадському обговоренню, проходили відповідні громадські слухання з метою врахування як інтересів юридичних так і фізичних осіб, що передбачено ст. 21 Закону.
Наказом департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради від 27.05.2024 № 1135 приватному підприємству «Надія» затверджені містобудівні умови та обмеження для проєктування об’єкта будівництва, а саме: реконструкція житлового будинку з влаштуванням мансарди без зміни зовнішніх геометричних розмірів фундаментів будівлі у плані по узвозу Замковому, 1, відповідно до чинного законодавства.
Розташування об’єкта реконструкції відповідає містобудівній документації, а саме: згідно з містобудівною документацією ― Згідно з містобудівною документацією ― внесення змін до генерального плану міста Черкаси (Актуалізація), затвердженої рішенням Черкаської міської ради від 13.05.2021 № 5-318 об’єкт реконструкції потрапляє на територію багатоквартирної забудови (≈ 95 %); вулично-дорожня мережа (≈ 5 %).
Умовою для забудовника зазначено, що Реконструкцію житлового будинку з влаштуванням мансарди проводити в межах геометричних розмірів фундаментів існуючої будівлі у плані у зв’язку з тим, що у забудовника відсутній документ що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою.
Відповідно до п. 4 ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» реконструкція, реставрація або капітальний ремонт об’єктів будівництва без зміни зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані може бути проведено за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.
Окрім того пунктом 7 містобудівних умов та обмежень, як вихідних даних для проєктування, зазначено врахувати законні інтереси та вимоги власників або користувачів суміжних земельних ділянок та будівель, що оточують місце будівництва згідно зі статтею 5 Закону України «Про основи містобудування».
Щодо планувальних обмежень (пункт 8 містобудівних умов та обмежень) розташування даного об’єкта по Замковому узвозу 1 повідомляємо наступне:
Об’єкт потрапляє в межі зони регулювання забудови.
Умова ― в проєктних пропозиціях реконструкції житлового будинку провести всебічні композиційні обґрунтування рішень щодо будівництва об’єкта, функціонального призначення, композиційні зв’язки з історичним центром, що передбачено в пояснюючій записці Плану зонування території міста Черкаси.
Об’єкт будівництва потрапляє в межі охоронних зон археологічних досліджень, пам’ятки археології «Середньовічні Черкаси», «Замкова гора», «Стародавні Черкаси», об’єднану зону охорони пам’яток археології, заповідної території «Черкаські берегові схили» та потрапляє в охоронну зону від щойно виявленої пам’ятки архітектури. Робочою проєктною документацією передбачити проведення необхідних заходів, робіт та погоджень відповідно до чинного пам’яткоохоронного законодавства.
Відповідно до вимог статті 10 Закону України «Про археологічну спадщину» право на проведення наукових досліджень археологічної спадщини надається виключно археологам, які мають практичний досвід проведення археологічних робіт (розкопок, розвідок), виконують вимоги законодавства України про охорону культурної спадщини.
Проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт на території пам’ятки, охоронюваній археологічній території, у зонах охорони, в історичних ареалах населених місць, а також дослідження решток життєдіяльності людини, що містяться під земною поверхнею, під водою, здійснюється за дозволом, виданим центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини. Порядок видачі дозволів визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до абзацу 3 статті 22 закону України «Про охорону культурної спадщини» фінансування всіх заходів з вивчення, фіксації, переміщення (перенесення) пам’яток, що підлягають переміщенню (перенесенню) відповідно до цього Закону, проводиться за рахунок коштів замовника робіт, які викликали необхідність переміщення (перенесення) пам’яток.
Згідно з вимогами статті 7 Закону України «Про археологічну спадщину» до повноважень органів охорони культурної спадщини обласних державних адміністрацій належить погодження програм та проектів містобудівних, архітектурних і ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт, виконання яких може позначитися на стані пам’яток місцевого значення, їх територій і зон охорони, з урахуванням експертного висновку за результатами наукової археологічної експертизи зазначених проектів.
З метою дотримання вимог пам’яткоохоронного законодавства
та унеможливлення руйнування щойно виявленого об’єкту культурної спадщини
за видом «архітектура», що розташований за адресою: Узвіз Замковий, 1, у виданих департаментом архітектури та містобудування Черкаської міської ради містобудівних умовах та обмеженнях наголошено на обмеженнях вимог та норм, які необхідно дотриматись власникам при проведенні реконструкції.
Житловий будинок, що підлягає реконструкції наказом Служби охорони культурної спадщини Черкаської обласної державної адміністрації від 23.10.2010 року № 10/03-21 був взятий на державний облік, як щойно виявлений об’єкт культурної спадщини за видом «архітектура» - «Житловий будинок», кін. ХХ ст., облік,
На час, надання містобудівних умов і обмежень житловий будинок по Замковому узвозу, 1 постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 04.04.2024 у справі № 540/4318/23, був виключений з переліку щойно виявлених об’єктів культурної спадщини.
Враховуючи зазначене, у зв’язку з суспільним резонансом, з метою забезпечення об’єктивного та законного розгляду питань, викладених в електронній петиції, доручити постійній комісії міської ради з питань земельних відносин та архітектури (Роман МОТОРНИЙ) із залученням громадськості розглянути кожен пункт електронної петиції від 31.07.2024 № Че/2301-еп та забезпечити внесення на розгляд Черкаської міської ради відповідного проєкту рішення з питання зупинення здійснення реконструкції «Будинку з грифонами» відповідно до законодавства.
Підготовлений проєкт рішення щодо підтримання електронної петиції частково. Для повного та всебічного розгляду справи повідомляємо наступне.
Відносини у сфері містобудівної діяльності регулюються Конституцією України, Цивільним, Господарським і Земельним кодексами України, Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», законами України «Про Генеральну схему планування території України», «Про основи містобудування», «Про архітектурну діяльність», «Про землеустрій», іншими нормативними актами.
Відповідно до ст. 25 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі Закон) режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій.
Генеральний план ― вид містобудівної документації, що регулює містобудівну діяльність в містах і інших поселеннях, визначає умови безпеки мешкання населення, забезпечення необхідних санітарно-гігієнічних та екологічних вимог, раціональне визначення меж землекористувань, зон житлової, суспільної, промислової забудови, територій, що особливо охороняються, зон різної містобудівної цінності, роміщення місць прикладення праці, ровиток інженерно-транспортної інфраструктури, впорядкування територій, збереження історико-культурної спадщини.
Затверджена міською радою містобудівна документація ― генеральний план міста Черкаси (внесення змін до генерального плану міста Черкаси (Актуалізація), затверджений рішенням Черкаської міської ради від 13.05.2021 № 5-318, Детальний план території Замкової гори та Пагорбу Слави в місті Черкаси, затверджений рішенням Черкаської міської ради від 28.04.2015 № 2-1196, оприлюднювались та підлягали громадському обговоренню, проходили відповідні громадські слухання з метою врахування як інтересів юридичних так і фізичних осіб, що передбачено ст. 21 Закону.
Наказом департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради від 27.05.2024 № 1135 приватному підприємству «Надія» затверджені містобудівні умови та обмеження для проєктування об’єкта будівництва, а саме: реконструкція житлового будинку з влаштуванням мансарди без зміни зовнішніх геометричних розмірів фундаментів будівлі у плані по узвозу Замковому, 1, відповідно до чинного законодавства.
Розташування об’єкта реконструкції відповідає містобудівній документації, а саме: згідно з містобудівною документацією ― Згідно з містобудівною документацією ― внесення змін до генерального плану міста Черкаси (Актуалізація), затвердженої рішенням Черкаської міської ради від 13.05.2021 № 5-318 об’єкт реконструкції потрапляє на територію багатоквартирної забудови (≈ 95 %); вулично-дорожня мережа (≈ 5 %).
Умовою для забудовника зазначено, що Реконструкцію житлового будинку з влаштуванням мансарди проводити в межах геометричних розмірів фундаментів існуючої будівлі у плані у зв’язку з тим, що у забудовника відсутній документ що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою.
Відповідно до п. 4 ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» реконструкція, реставрація або капітальний ремонт об’єктів будівництва без зміни зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані може бути проведено за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.
Окрім того пунктом 7 містобудівних умов та обмежень, як вихідних даних для проєктування, зазначено врахувати законні інтереси та вимоги власників або користувачів суміжних земельних ділянок та будівель, що оточують місце будівництва згідно зі статтею 5 Закону України «Про основи містобудування».
Щодо планувальних обмежень (пункт 8 містобудівних умов та обмежень) розташування даного об’єкта по Замковому узвозу 1 повідомляємо наступне:
Об’єкт потрапляє в межі зони регулювання забудови.
Умова ― в проєктних пропозиціях реконструкції житлового будинку провести всебічні композиційні обґрунтування рішень щодо будівництва об’єкта, функціонального призначення, композиційні зв’язки з історичним центром, що передбачено в пояснюючій записці Плану зонування території міста Черкаси.
Об’єкт будівництва потрапляє в межі охоронних зон археологічних досліджень, пам’ятки археології «Середньовічні Черкаси», «Замкова гора», «Стародавні Черкаси», об’єднану зону охорони пам’яток археології, заповідної території «Черкаські берегові схили» та потрапляє в охоронну зону від щойно виявленої пам’ятки архітектури. Робочою проєктною документацією передбачити проведення необхідних заходів, робіт та погоджень відповідно до чинного пам’яткоохоронного законодавства.
Відповідно до вимог статті 10 Закону України «Про археологічну спадщину» право на проведення наукових досліджень археологічної спадщини надається виключно археологам, які мають практичний досвід проведення археологічних робіт (розкопок, розвідок), виконують вимоги законодавства України про охорону культурної спадщини.
Проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт на території пам’ятки, охоронюваній археологічній території, у зонах охорони, в історичних ареалах населених місць, а також дослідження решток життєдіяльності людини, що містяться під земною поверхнею, під водою, здійснюється за дозволом, виданим центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини. Порядок видачі дозволів визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до абзацу 3 статті 22 закону України «Про охорону культурної спадщини» фінансування всіх заходів з вивчення, фіксації, переміщення (перенесення) пам’яток, що підлягають переміщенню (перенесенню) відповідно до цього Закону, проводиться за рахунок коштів замовника робіт, які викликали необхідність переміщення (перенесення) пам’яток.
Згідно з вимогами статті 7 Закону України «Про археологічну спадщину» до повноважень органів охорони культурної спадщини обласних державних адміністрацій належить погодження програм та проектів містобудівних, архітектурних і ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт, виконання яких може позначитися на стані пам’яток місцевого значення, їх територій і зон охорони, з урахуванням експертного висновку за результатами наукової археологічної експертизи зазначених проектів.
З метою дотримання вимог пам’яткоохоронного законодавства
та унеможливлення руйнування щойно виявленого об’єкту культурної спадщини
за видом «архітектура», що розташований за адресою: Узвіз Замковий, 1, у виданих департаментом архітектури та містобудування Черкаської міської ради містобудівних умовах та обмеженнях наголошено на обмеженнях вимог та норм, які необхідно дотриматись власникам при проведенні реконструкції.
Житловий будинок, що підлягає реконструкції наказом Служби охорони культурної спадщини Черкаської обласної державної адміністрації від 23.10.2010 року № 10/03-21 був взятий на державний облік, як щойно виявлений об’єкт культурної спадщини за видом «архітектура» - «Житловий будинок», кін. ХХ ст., облік,
На час, надання містобудівних умов і обмежень житловий будинок по Замковому узвозу, 1 постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 04.04.2024 у справі № 540/4318/23, був виключений з переліку щойно виявлених об’єктів культурної спадщини.
Враховуючи зазначене, у зв’язку з суспільним резонансом, з метою забезпечення об’єктивного та законного розгляду питань, викладених в електронній петиції, доручити постійній комісії міської ради з питань земельних відносин та архітектури (Роман МОТОРНИЙ) із залученням громадськості розглянути кожен пункт електронної петиції від 31.07.2024 № Че/2301-еп та забезпечити внесення на розгляд Черкаської міської ради відповідного проєкту рішення з питання зупинення здійснення реконструкції «Будинку з грифонами» відповідно до законодавства.
Директора департаменту Артур САВІН
ДОДАТКИ
1 | 2587-9-рд Петиція.pdf | Переглянути |
---|