ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 2038-9-рд
Зважаючи на зазначене просимо погодити проєкт рішення «Про внесення змін до Програми розвитку закладів дошкільної освіти міста Черкаси на 2022-2026 роки», затвердженої рішенням Черкаської міської ради від 09.11.2021 №13-14.
Проект рішення | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
№2038-9-рд | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VIII. Розрахунок витрат на проведення заходів Програми
2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Чубіну А.С. та постійну комісію міської ради з питань гуманітарної та соціальної політики (Катерина Холупняк). Міський голова Анатолій БОНДАРЕНКО |
Пояснювальна записка
до проєкту рішення Черкаської міської ради «Про внесення змін до рішення Черкаської міської від 09.11.2021 №13-14 Про затвердження міської Програми розвитку дошкільної освіти міста Черкаси на 2022-2026 роки»
до проєкту рішення Черкаської міської ради «Про внесення змін до рішення Черкаської міської від 09.11.2021 №13-14 Про затвердження міської Програми розвитку дошкільної освіти міста Черкаси на 2022-2026 роки»
Зміни до Програми зумовлені потребою у створенні сприятливих умов в закладах дошкільної освіти міста для виховання і навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Необхідність створення інклюзивних та спеціальних груп в дитячих садках пов’язана із зростанням кількості дітей, зокрема з числа тих, що вимушені були змінити своє місце проживання внаслідок збройної агресії російської федерації з фізичними, інтелектуальними, емоційними, мовними, а також соціальними порушеннями та відсутністю спеціальних умов в закладах (групах) дошкільної освіти загального розвитку.
З 2019 року на обліку в Інклюзивно-ресурсному центрі Черкаської міської ради, за даними комплексної оцінки розвитку дітей перебуває 1664 дитини дошкільного віку з особливими освітніми потребами. Кількість дітей, що проходять обстеження в Інклюзивно-ресурсному центрі щороку збільшується. Такі діти є потенційними вихованцями закладів дошкільної освіти міста.
Згідно аналізу стану інклюзивної мережі закладів дошкільної освіти міста спостерігається збільшення кількості груп та дітей з особливими освітніми потребами.
Необхідність створення інклюзивних та спеціальних груп в дитячих садках пов’язана із зростанням кількості дітей, зокрема з числа тих, що вимушені були змінити своє місце проживання внаслідок збройної агресії російської федерації з фізичними, інтелектуальними, емоційними, мовними, а також соціальними порушеннями та відсутністю спеціальних умов в закладах (групах) дошкільної освіти загального розвитку.
З 2019 року на обліку в Інклюзивно-ресурсному центрі Черкаської міської ради, за даними комплексної оцінки розвитку дітей перебуває 1664 дитини дошкільного віку з особливими освітніми потребами. Кількість дітей, що проходять обстеження в Інклюзивно-ресурсному центрі щороку збільшується. Такі діти є потенційними вихованцями закладів дошкільної освіти міста.
Згідно аналізу стану інклюзивної мережі закладів дошкільної освіти міста спостерігається збільшення кількості груп та дітей з особливими освітніми потребами.
Навчальний рік | Кількість ЗДО | Кількість груп | Кількість дітей |
2022-2023 | 18 | 34 | 91 |
2023-2024 | 19 | 43 | 121 |
Різниця | 0 | + 9 | +30 |
Відповідно до Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 у кожному дитячому садку за умови утворення інклюзивної групи повинні бути облаштовані ресурсні кімнати для проведення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових занять. Станом на початок 2023-2024 навчального року з 19 закладах дошкільної освіти, в яких функціонують інклюзивні групи, ресурсною кімнатою забезпечений лише один.
Виділені кошти в прийнятій редакції Програми не задовольняють потреби в спеціальних засобах корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних групах закладів дошкільної освіти.
Новою редакцією передбачено збільшення фінансування на створення у дитячих садках інклюзивного освітнього середовища та ресурсних кімнат, а також забезпечення закладів спеціальними засобами корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами та інвалідністю, які дають змогу дітям опанувати освітню програму.
Таким чином, завдяки збільшенню фінансування, що викладено в підпункті 4.1 пункту 4 розділу ХІII дозволить суттєво покращити надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю з урахуванням їх особливостей та індивідуальних потреб.
Виділені кошти в прийнятій редакції Програми не задовольняють потреби в спеціальних засобах корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних групах закладів дошкільної освіти.
Новою редакцією передбачено збільшення фінансування на створення у дитячих садках інклюзивного освітнього середовища та ресурсних кімнат, а також забезпечення закладів спеціальними засобами корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами та інвалідністю, які дають змогу дітям опанувати освітню програму.
Таким чином, завдяки збільшенню фінансування, що викладено в підпункті 4.1 пункту 4 розділу ХІII дозволить суттєво покращити надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю з урахуванням їх особливостей та індивідуальних потреб.
№ з/п | Рік | Попередня редакція | Нова редакція | Різниця |
1 | 2024 | 8 328 500 | 9 990 090 | 1 661 590 |
2 | 2025 | 7 247 970 | 11 160 640 | 3 912 670 |
3 | 2026 | 8 025 780 | 14 368 490 | 6 342 700 |
Всього | 23 602 250 | 35 519 220 | 11 916 970 |
Зважаючи на зазначене просимо погодити проєкт рішення «Про внесення змін до Програми розвитку закладів дошкільної освіти міста Черкаси на 2022-2026 роки», затвердженої рішенням Черкаської міської ради від 09.11.2021 №13-14.
Директор департаменту Богдан БЄЛОВ