ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 984-9-рд
Рекомендації Черкаській міській раді за результатами ситуації, що склалася
Проект рішення | |||||||||
№ 984-9-рд | |||||||||
ЧЕРКАСЬКА МІСЬКА РАДА | |||||||||
Про висновки та пропозиції тимчасової контрольної комісії за дотриманням законодавства при вирубці лісу на земельній ділянці перехрестя вулиць Лісова просіка та Можайського | |||||||||
Відповідно до ст. 26, 48 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи суспільний резонанс у зв`язку з вирубкою дерев на перехресті вулиць Лісова просіка та Можайського; підтриману мешканцями міста електронну петицію Че-/1965-еп від 26.02.2023 «Заборона вирубку лісу з подальшим скасуванням будівництва», заслухавши висновки та пропозиції тимчасової контрольної комісії за дотриманням законодавства при вирубці лісу на земельній ділянці перехрестя вулиць Лісова просіка та Можайського Черкаська міська рада ВИРІШИЛА: 1. Висновки та пропозиції тимчасової контрольної комісії за дотриманням законодавства при вирубці лісу на земельній ділянці перехрестя вулиць Лісова просіка та Можайського взяти до відома. 2. Доручити департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради звернутись до орендаря ПП «Дніпробуд-Центр» з пропозицією розірвати договір за згодою сторін. У разі небажання орендаря розірвати договір за згодою сторін звернутись до суду та ініціювати розірвання договору. 3. Департаменту архітектури та містобудування звернутись до ПП «Дніпробуд –Центр» з метою перегляду договору, що передбачено п.13 договору оренди (умови цього договору переглядаються в разі: зміни умов господарювання, що тягне за собою зміну цільового призначення та (або) функціонального використання земельної ділянки або її частини. 4. Департаменту архітектури та містобудування звернутися до орендарів земельних ділянок, які перебували і перебувають в оренді станом на 13 травня 2021 і цільове призначення яких було змінено на «територія парків та скверів» з метою перегляду договорів оренди. 5. Заслухати на сесії міської ради інформацію про виконання вищезазначеного рішення через три місяці після прийняття. 6. Контроль за виконанням рішення покласти на директора департаменту архітектури та містобудування Артура САВІНА та постійну комісію з питань прав людини, законності, депутатської діяльності, етики та регламенту (Любов МАЙБОРОДУ.) |
|||||||||
Міський голова | Анатолій БОНДАРЕНКО | ||||||||
Пояснювальна записка до проекту рішення
«Про висновки та пропозиції тимчасової контрольної комісії за дотриманням законодавства при вирубці лісу на земельній ділянці перехрестя вулиць Лісова просіка та Можайського»
«Про висновки та пропозиції тимчасової контрольної комісії за дотриманням законодавства при вирубці лісу на земельній ділянці перехрестя вулиць Лісова просіка та Можайського»
Вступ
90-ті минули в календарі, та не минули в підходах забудовників. Методика тогочасних забудовників має такий вигляд: зухвало псується орендована ділянка, винищуючи при цьому на ній зелені насадження. Після суспільного обурення та резонансу забудовник щиро у цьому розкаюється. Витримує паузу кілька місяців (в гіршому випадку - років) і повертаються до будівництва.
Факти
Рішенням Черкаської міської ради від 13.05.2021 No 5-318 затверджено містобудівну документацію «Внесення до генерального плану міста Черкаси (Актуалізація)».
Цим рішенням територію, на якій розташована земельна ділянка з кадастровим номером 7110136700:04:007:0020 віднесено до території парків та скверів.
Наказом директора департаменту забудовнику було надано містобудівні умови та обмеження 4.11.2019 року. 12.05.2021 (за день до ухвалення генерального плану) в містобуди було внесено зміни, якими площу забудови збільшено з 7 до 20%.
Питання 1: чи можна було б запобігти вирубці зелених насаджень?
Вирубка зелених насаджень на цій ділянці відбулася після того, як територію, на якій розташована земельна ділянка, Актуалізацією генерального плану було віднесено до території парків та скверів.
Очевидно, що після ухвалення такого рішення міською радою відповідальними департаментами мали би бути вчинені заходи щодо реалізації положень містобудівної документації в частині утворення парків, скверів. Ці повноваження, відповідно до положення про департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради, належать саме департаменту ЖКК. Зокрема: організація благоустрою міста та озеленення, здійснення контролю за станом благоустрою територій, внесення пропозицій до проектів бюджету міста стосовно видатків на розвиток галузей (на відповідні періоди), підготовка та винесення на розгляд Черкаської міської ради пропозиції щодо прийняття рішень про організацію територій і об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні, розгляд пропозицій громадян, громадських організацій щодо створення скверів, парків тощо.
Враховуючи це, на нашу думку департамент ЖКК Черкаської міської ради не здійснив жодних заходів, щоб територія на зазначеній земельній ділянці набула статусу і форми парку та скверу.
Питання 2: чи була проведена інвентаризація зелених насаджень перед вирубкою та який розмір відновної вартості мав сплатити орендар?
Було проведено дві інвентаризації зелених насаджень на орендованій ПП Дніпробуд-Центр, про що було складено відповідні акти. Як повідомив керівник відділу екології Гусаченко В. В. невідємною частиною акту технічної інвентаризації зелених насаджень є викопіювання з містобудівної документації. На жаль, у наданих копіях актів технічної інвентаризацій зелених насаджень викопіювання не додано, що дає нам право стверджувати, що різниця між інвентаризаціями 2019 та 2022 років складає 154 дерева.
Важливим є те, що у копії, яку надав представник орендаря таблиця підрахунку закінчується словами “Всього вирубується”, натомість в копії акта відділу екології Департаменту інфраструктури та екології - “Всього”.
Питання 3: чи була вирубка дерев законною?
Правомірність вирубки зелених насаджень на зазначеній земельній ділянці встановить суд. Тимчасова контрольна комісія відповідно до наданої департаментами інформації вважає вирубку дерев на цій земельній ділянці несанкціонованою. Зокрема орендарем не було отримано ордер на вирубку зелених насаджень, не проведено обстеження зелених насаджень для встановлення їх відновної вартості; забудовник направив повідомлення про початок здійснення підготовчих робіт, але не отримав дозвіл на початок будівельних робіт.
90-ті минули в календарі, та не минули в підходах забудовників. Методика тогочасних забудовників має такий вигляд: зухвало псується орендована ділянка, винищуючи при цьому на ній зелені насадження. Після суспільного обурення та резонансу забудовник щиро у цьому розкаюється. Витримує паузу кілька місяців (в гіршому випадку - років) і повертаються до будівництва.
Факти
Рішенням Черкаської міської ради від 13.05.2021 No 5-318 затверджено містобудівну документацію «Внесення до генерального плану міста Черкаси (Актуалізація)».
Цим рішенням територію, на якій розташована земельна ділянка з кадастровим номером 7110136700:04:007:0020 віднесено до території парків та скверів.
Наказом директора департаменту забудовнику було надано містобудівні умови та обмеження 4.11.2019 року. 12.05.2021 (за день до ухвалення генерального плану) в містобуди було внесено зміни, якими площу забудови збільшено з 7 до 20%.
Питання 1: чи можна було б запобігти вирубці зелених насаджень?
Вирубка зелених насаджень на цій ділянці відбулася після того, як територію, на якій розташована земельна ділянка, Актуалізацією генерального плану було віднесено до території парків та скверів.
Очевидно, що після ухвалення такого рішення міською радою відповідальними департаментами мали би бути вчинені заходи щодо реалізації положень містобудівної документації в частині утворення парків, скверів. Ці повноваження, відповідно до положення про департамент житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради, належать саме департаменту ЖКК. Зокрема: організація благоустрою міста та озеленення, здійснення контролю за станом благоустрою територій, внесення пропозицій до проектів бюджету міста стосовно видатків на розвиток галузей (на відповідні періоди), підготовка та винесення на розгляд Черкаської міської ради пропозиції щодо прийняття рішень про організацію територій і об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні, розгляд пропозицій громадян, громадських організацій щодо створення скверів, парків тощо.
Враховуючи це, на нашу думку департамент ЖКК Черкаської міської ради не здійснив жодних заходів, щоб територія на зазначеній земельній ділянці набула статусу і форми парку та скверу.
Питання 2: чи була проведена інвентаризація зелених насаджень перед вирубкою та який розмір відновної вартості мав сплатити орендар?
Було проведено дві інвентаризації зелених насаджень на орендованій ПП Дніпробуд-Центр, про що було складено відповідні акти. Як повідомив керівник відділу екології Гусаченко В. В. невідємною частиною акту технічної інвентаризації зелених насаджень є викопіювання з містобудівної документації. На жаль, у наданих копіях актів технічної інвентаризацій зелених насаджень викопіювання не додано, що дає нам право стверджувати, що різниця між інвентаризаціями 2019 та 2022 років складає 154 дерева.
Важливим є те, що у копії, яку надав представник орендаря таблиця підрахунку закінчується словами “Всього вирубується”, натомість в копії акта відділу екології Департаменту інфраструктури та екології - “Всього”.
Питання 3: чи була вирубка дерев законною?
Правомірність вирубки зелених насаджень на зазначеній земельній ділянці встановить суд. Тимчасова контрольна комісія відповідно до наданої департаментами інформації вважає вирубку дерев на цій земельній ділянці несанкціонованою. Зокрема орендарем не було отримано ордер на вирубку зелених насаджень, не проведено обстеження зелених насаджень для встановлення їх відновної вартості; забудовник направив повідомлення про початок здійснення підготовчих робіт, але не отримав дозвіл на початок будівельних робіт.
Рекомендації Черкаській міській раді за результатами ситуації, що склалася
- Звернутися до орендаря ПП Дніпробуд-центріз пропозицією розірвати договір за згодою сторін.
- Звернутися до ПП “Дніпробуд-Центр” з метою перегляду договору, що передбачено п.13 договору оренди (умови цього договору про розмір орендної плати переглядаються в разі: зміни умов господарювання, що тягне за собою зміну цільового призначення та (або) функціонального використання земельної ділянки або її частини)
- У разі небажання орендаря розірвати договір за згодою сторін звернутися до суду та ініціювати розірвання договору.
- Звернутися до орендарів земельних ділянок, які перебували і перебувають в оренді станом на 13 травня 2021 року і цільове призначення яких було змінено на “Територія парків та скверів” з метою перегляду договорів оренди.
Голова тимчасової контрольної комісії Сергій ШМИГОЛЬ